Gå til innhold

Januar-schnuppene (nytt år, nye muligheter)


sunfly

Anbefalte innlegg

Takk for oppmuntrende ord, Stjernemagnolia! Jeg merker at det er vanskeligere nå enn når vi prøvde på førstemann, for da fikk vi alltid god befruktning og egg på frys. Min Amh er på 8, så den er fanatisk lik som da vi prøvde på første. På forrige forsøk fikk jeg ut 11 egg, men ble ikke barn av det forsøket. Får håpe at dette er et gullegg ja:-)

Så utrolig spennende med deg da! Hvor lenge skal du bruke ovitrelle? Jeg hadde blitt gal av å ikke få vite svaret enda, men tålmodighet er en dyd vi blir flinke til i dette gamet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle ikke ta en ny test før i morgen, men fruen fikk det plutselig over seg at jeg måtte teste nå i ettermiddag. 🙈 hun som synes dette testehysteriet er litt unødvendig. Så da tok jeg en ny rfsutest. Vi var begge enige om at streken virket sterkere nå, ikke mye, men litt. Og det er jo ikke morgenurinen det ble testet på, så jeg er litt mer positiv nå :) Hadde det vært kjemisk, så hadde vel ikke testen blitt sterkere? I morgen har vi bestemt oss for å prøve oss på en digitaltest på morgenen, vet ikke hvorfor, men jeg gruer meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg melde meg ut av Januar gruppen også.. Egget vårt overlevde ikke opptining i dag :( Så nå må vi vente på nytt fersforsøk som mest sannsylig ikke blir før i mai pga langt kø. Ubeskrivelig tungt og måtte vente så lenge på å komme igang igjen også. Det ble to nedturer på en dag. jaja, sånn er livet som IVF`r desverre... Lykke til videre til dere alle sammen. Håper inderlig dere er mer heldig enn meg og håper jeg ikke ser noen igjen i mai-gjengen..  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tegn at streken blir sterkere A+S 😉

 

Mosste: så trist.. skjønner så godt hvor vondt det er å tenke på at dere må vente flere måneder på neste forsøk, når du var klar til innsett nå! Håper tiden går fort frem til mai ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A+S, hvordan gikk det med digitaltesten?

 

Og dere andre som ruger nå, hvordan går det? Mammadrøm, har du en god følelse? Norinor, hvordan går det med deg? Og deg venter-79?

 

Tror dette med antall egg varierer veldig fra gang til gang, og medisiner har jo også betydning. Forrige gang gikk jeg på Menopur 175 ie, men denne gangen økte de til en skikkelig hestekur på 300 ie.

 

Her har vi hatt magesjau hele uka hele familien, så føles som et dårlig utgangspunkt for rugingen 😩

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk veldig bra med digitaltesten 😄 Gravid 1-2 uker sto det 😄 nå satser vi bare på at eskimoen klamrer seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig bra med digitaltesten 😄 Gravid 1-2 uker sto det 😄 nå satser vi bare på at eskimoen klamrer seg fast.

Gratulerer 👏🏻👏🏻👏🏻 det håper jeg også den gjør! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernemagnolia: bruker ikke Fragmin fordi jeg må, men de mente det kunne hjelpe på at egget skulle feste seg. Så er spent på om det har fungert :)

 

Kjenner jeg blir litt forvirret, for det er så mye som kan være grunnen til at man ikke klarer det på egenhånd. Hos meg vet de ikke grunnen. Men har hatt dårlig befruktning, å de gangene de har satt inn flotte egg har de ikke festet seg. Kjenner jeg bli så oppgitt å tørr ikke håpe på at det skal gå, for har kun fått servert skuffelser tidligere.

 

Jespere: Her går det fint, er nå på rd 7. Kjenner jeg gruer meg litt til testedagen å neste uke, for jeg er redd det skal være en skuffelse å at det nåkk en gang ikke har gått. Har satt rd 14 som testedag, men mulig jeg tester på rd 10 hvis ikke mens har dåkker opp innen da.

Hvordan går det med deg? Trist at du skulle bli syk opp i dette, men tror at hvis det er meningen at egget skal feste seg, og at det er levedyktig så vil det gå bra uansett :) masse god bedring ❤

 

A+S: gratulere så mye!❤ Håper du har startet en god trend i gruppen og at vi får mange flere positive tester denne mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye A+S:-)

Her snegler dagene seg avgårde, bare rugedag 3. Tenker på egget sånn stort sett hele tiden, men har hverken god eller dårlig magefølelse enda.

Så kjedelig med sykdom i rugetiden, J'espere.. Jeg tror også at om egget er levedyktig så fester det seg uansett. Jeg var veldig forkjølet den gangen jeg ble gravid iallefall!

Snart testetid for deg da, Nordinor! Tenker du å ta en test hjemme før blodprøve?

Jeg tenker å ta første test på fredag til uken, så spent!!! Send oss litt babystøv da, A+S:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også å ta en test neste fredag Mammadrøm. Men vi er vel på rugedag 4 i dag? er den dagen man setter inn egg rugedag 0 eller 1? Vet at el dagen er 0 dpo, men trodde innsettsdagen var rugedag 1.. jaja, mulig jeg ryker på en test på torsdag altså, litt for spennende dette her! Men skummelt å teste for tidlig også! 😬

 

Dere har sikkert rett i at egget fester seg uansett dersom det er levedyktig, men vanskelig ikke å tenke på det.. magen er liksom så nærme livmora også, så føles så feil å vondt der!

 

Nordinor, uff så frustrerende! Hvor mange forsøk har du hatt? Og hvor gammel er du?

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På riksen sier de at rugedag 1 er dagen etter innsett og jeg har skjønt at det er mest vanlig. Det er alt for spennende dette her ja! Jeg har pleid å få sterkere test på kveldsurin faktisk, så tenkte å teste etter jobb på fredag. Litt nedtur om jeg sprekker og tester før for da må jeg holde maska på jobb hvis neg test. Håper vi lykkes alle mann:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt ett fersk, ett frys, og ett som er blitt avbrutt pga dårlig befruktning. Er 26, så det burde jo ikke vært noe "problem" å bli gravid. Vi har vært uten prevansjon de siste 6-7 årene å prøvd ordentlig de siste 4 årene. Begynte med ivf i mars-april i fjor, har prøvd pergotime 6 ganger før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da får jeg også prøve å holde meg til fredag 😬😬😬 Kunsten å tenke på noe annet..

 

Skjønner at det er veldig frustrerende Nordinor! Men statistisk er det mange som ikke lykkes på eggene i første uttak, men som lykkes på ett av eggene som tas ut i andre og tredje uttak.. Det er jo bare 30-35 % sannsynlig at man blir gravid per innsett, så kan jo være bare uflax også at dere ikke har lykkes på noen av de tidligere innsettene? Nå er det hvertfall din tur! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender all mulig babystøv som jeg kan ha til overs deres vei ❤ Vil så gjerne at alle skal lykkes. Denne berg -og dalbane reisen ivf er, kan jo gjøre hvem som helst GAL!

 

Jeg er imponert over alle dere som lar være å teste tidlig 😁 Jeg startet jo å teste på det som da blir RD 5(hvis man bruker riksen sin beregning) 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jespere ❤ Kjenner det her er til å bli gal av. Startet med å vøre veldig positiv rett etter innsett, men nå som jeg nærmer neg tiden hvor tr kan dukke opp blir jeg plutselig veldig negativ til at dette skal gå.

 

Hvilken rugedag har dere planlagt å teste? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jespere ❤ Kjenner det her er til å bli gal av. Startet med å vøre veldig positiv rett etter innsett, men nå som jeg nærmer neg tiden hvor tr kan dukke opp blir jeg plutselig veldig negativ til at dette skal gå.

 

Hvilken rugedag har dere planlagt å teste? :)

Ja, jeg er sånn jeg også! Var veldig positiv rett etter uttak, men i helgen har jeg bare forberedt meg på at det sikkert blir mange fryseforsøk fremover..

Tror jeg skal teste torsdag, tror det blir rugedag 9! Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jespere: Godt det ikke bare er jeg som er sånn! Regne med jeg blir å teste på onsdag hvis ikke tr har dukket opp innen da. Nå har de ømme puppene blitt borte, det skjedde på forrige fersk forsøket også rundt denne tiden. Det trenger jo ikke bety noe. Sikkert jeg som over analyserer 🤔

 

Har dere fått ømme pupper som har forsvunnet selv om forsøket har gått bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med cyclogest? Jeg har aldri brukt det før nå, og lurer på om det er lettere for egget å feste seg iom at dosen er så mye høyere enn F eks lutinus og crinone(cyclogest inneholder 400 mg og lutinus 100).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordinor: jeg hadde også ømme pupper i forrige uke, og det tror jeg må ha vært Ovitrellen? Er borte nå hvertfall..

 

Føler meg litt stinn i magen, men vet ikke om det er etterdønninger etter magesjauen forrige uke? Shit pommes frites, alt for spennende!

 

Har ikke brukt cyklogest Mammadrøm..men hvis dosen er høyere er det kanskje bedre effekt? Sa de noe om hvorfor de ga deg det istedet for Crinone eller lutinus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fertilitetssenteret gir cyclogest til alle, så ingen spesiell grunn hos meg. Stinn i magen kan være et godt tegn da J'espere:-) Jeg fikk litt hold/stikninger på høyre side i stad(analyserer alt), kan det være egget som fester seg? Livredd for nedtur når jeg skal teste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, hvordan er det å bruke i stedet for Crinone og Lutinus? Synes begge deler er skikkelig grisete, men cyclogest er kanskje like ille? Stikninger på den ene siden kan definitivt være et godt tegn! 

Enig, jeg er også redd for nedtur .. men skuffa blir man uansett, er ikke mulig å forberede seg så godt at man ikke blir det tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J'espere: satser på at det er pga Ovitrellen. Har kjent en del mensmurring, å hadde litt vondt i korsryggen tidligere i dag. Tenker jo med en gang at mens er på tur. Synes dette er så nervepirrende at det halve kunne vært nåkk!

 

Tror stinn i magen kan jo være en bra ting. Må jo bare krysse fingrene for det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har holdt meg litt unna forum i rugeperioden denne gangen, men jaggu har jeg ikke fått en positiv test!! HCG viste 1300, 14 dager etter innsett. Er ikke det veldig høyt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...