Gå til innhold

JUNI 2016


ivf_fruen

Anbefalte innlegg

Fem egg fortsatt med i utviklingen, de ville dyrke de til blastocyst så da blir det innsett på onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hentet ut 10 egg i dag med variabel kvalitet. Denne gangen var det veldig smertefullt i forhold til forrige gang. Eggene rullet unna nålen å de måtte avslutte før de hadde fått alle ut. Nå håper jeg bare at det blir bra befruktning å at det hele har vært verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensen kom.. Så d var ikke gullegget..

Så kjedelig. Håper det ikke tar for lang tid før du er i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt sykemeldt. Har gått å hanglet i godt over en uke og fått beskjed om å ta livet med ro og drikke mye vann kommende uke. "Fint" med virusinfeksjon, siden man ikke får noe for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig. Håper det ikke tar for lang tid før du er i gang igjen.

D blir I bynnelsen av september, medisinstart i august. Alt kommer an på mensen i juli.. ☺
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en telefon fra unn, det var dårlig befruktning. Kanskje ett eller to var befruktet av ti egg. Så de avbryter forsøket å fryser ned hvis det ene egget overlever. Neste gang skulle de prøve lang protokoll og icsi. Så nå tar jeg en pause over sommeren :) lykke til videre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en tøff nedtur med negativt resultat i april, fikk jeg satt tilbake en stk perfekt blastoeskimo denne uka. Da er det bare å krysse fingrene for at denne klorer seg fast og at det kommer en mars-baby neste år. For dette kjøret tar virkelig på.. Dere er hverdagsheltene mine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en telefon fra unn, det var dårlig befruktning. Kanskje ett eller to var befruktet av ti egg. Så de avbryter forsøket å fryser ned hvis det ene egget overlever. Neste gang skulle de prøve lang protokoll og icsi. Så nå tar jeg en pause over sommeren :) lykke til videre alle sammen.

Det var synd.. Nyt sommeren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten oppdatering! :)

Alt såg bra ut hos gyn.i dag:).skal tilbake nå på torsdag :o

Å som jeg oppfattet det,så skal eggløsningsprøyta settes (om egget ser bra ut)og vi skal insemineres på Fredag😄

Alt skjer plutselig såååå fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle juni rugere 🤗

Jeg sitter på riksen i Oslo i dag og venter på dommen etter 5 dager på gonal sprøyte. Hååååper såååå inderlig at det går bedre denne gangen. At posene har vokst 🙏🏼🙏🏼

Vi var gjennom en runde i fjor. Vi ble gravide, men begynte å blø noen dager etter positiv test.

Er det flere som har planlagt uthenting uke 26??

Det er kanskje frekt av meg og poppe rett inn i tråden her til alle dere andre. Men fant ingen andre som passet, men hvor vi er i behandlingen :)

Endret av Rugehøna2016
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vente 3 eller/og fem dager er veldig tøft. Vi er så bekymret. 😩

Endret av Holmenkoll2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen innsett på meg i dag.. Fått fire blastocyst med karakter A på frys

Møtte opp til timen, ble sittende lenge å vente fordi de var forsinket, ikke like lett når man skal ha noe urin i blæren.. Da det vart min tur ble jeg vist inn på legekontor isteden for labben. Fikk spørsmål om jeg hadde tatt ovitrelle itillegg gonapeptylen, har bare tatt gonapeptyl da det er det jeg har fått beskjed om. Siden jeg ikke hadde tatt noen form for hcg var det ikke vits til å sette inn noe embryo da dette ikke ville klare seg(syns det var progresteron han sa som ville synke for fort for at ting skulle gå bra)

Fikk jo gonapeptyl som eggløsningssprøyte for å minke sjangser for overstimulering.

Legen syns det var rart at jeg sto med innsettingtime da det ikke sto at jeg skulle ta ovitrelle etter uttaket.

Litt irritert nå, verken legen jeg var til sist mandag, legen på uttaket på fredag eller noen av de jeg har snakket med på lørdag (labben) og på mandag (sykepleier) har nevn noe som helst at det var en sjangse for at det ikke ble innsett. Hadde ikke trengt å reist opp på klinikken i hele tatt i dag, alt jeg fikk vite i dag kunne jeg ha fått vite over telefon og via post, glad jeg ikke har lenger vei (ca 40 minutt å kjøre), hadde vært veldig kjedelig om jeg hadde kommet med fly f.eks.. (De beklaget seg for at det hadde skjedd en feil en eller annet sted)

 

Så nå har jeg fått nye resepter, og kan få innsett når de åpner igjen i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holmenkoll2014: vet, det tar skikkelig på, man klarer ikke helt slippe tanken på hvordan det går. Ringer de deg på dag 3? Jeg fikk telefon på dag 3 og det hjalp litt. 😊Krysser fingrene for mange fine egg 😊

 

83jenta: så leit at de ikke ga deg beskjed om det. Man har jo så store forventninger til innsett dagen og det at de ville holde overstimulering unna burde jo være et tegn på at planen var innsett. Forstår du er irritert, hadde jeg vært og. Rart at du ikke har fått noe info. Men hell i uhell så er jo 4 blasto på frys superbra, vi fikk fortalt at blasto har større mulighet for å overleve opptining og at de er veldig strenge med de eggene som fryses til blasto. Krysser alt som krysses kan for at det går bra i august. 😊 Masse masse lykke til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holmenkoll2014: vet, det tar skikkelig på, man klarer ikke helt slippe tanken på hvordan det går. Ringer de deg på dag 3? Jeg fikk telefon på dag 3 og det hjalp litt. 😊Krysser fingrene for mange fine egg 😊

 

83jenta: så leit at de ikke ga deg beskjed om det. Man har jo så store forventninger til innsett dagen og det at de ville holde overstimulering unna burde jo være et tegn på at planen var innsett. Forstår du er irritert, hadde jeg vært og. Rart at du ikke har fått noe info. Men hell i uhell så er jo 4 blasto på frys superbra, vi fikk fortalt at blasto har større mulighet for å overleve opptining og at de er veldig strenge med de eggene som fryses til blasto. Krysser alt som krysses kan for at det går bra i august. 😊 Masse masse lykke til! 😊

Tusen tusen takk Åse ❤ Ja, de ringer meg i morgen.(Dag 3).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle juni rugere 🤗

Jeg sitter på riksen i Oslo i dag og venter på dommen etter 5 dager på gonal sprøyte. Hååååper såååå inderlig at det går bedre denne gangen. At posene har vokst 🙏🏼🙏🏼

Vi var gjennom en runde i fjor. Vi ble gravide, men begynte å blø noen dager etter positiv test.

Er det flere som har planlagt uthenting uke 26??

Det er kanskje frekt av meg og poppe rett inn i tråden her til alle dere andre. Men fant ingen andre som passet, men hvor vi er i behandlingen :)

Ikke frekt i det hele tatt!! Velkommen. Og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vente 3 eller/og fem dager er veldig tøft. Vi er så bekymret. 😩

Ivf = venting. Utrolig irriterende😖 Blir spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen innsett på meg i dag.. Fått fire blastocyst med karakter A på frys

Møtte opp til timen, ble sittende lenge å vente fordi de var forsinket, ikke like lett når man skal ha noe urin i blæren.. Da det vart min tur ble jeg vist inn på legekontor isteden for labben. Fikk spørsmål om jeg hadde tatt ovitrelle itillegg gonapeptylen, har bare tatt gonapeptyl da det er det jeg har fått beskjed om. Siden jeg ikke hadde tatt noen form for hcg var det ikke vits til å sette inn noe embryo da dette ikke ville klare seg(syns det var progresteron han sa som ville synke for fort for at ting skulle gå bra)

Fikk jo gonapeptyl som eggløsningssprøyte for å minke sjangser for overstimulering.

Legen syns det var rart at jeg sto med innsettingtime da det ikke sto at jeg skulle ta ovitrelle etter uttaket.

Litt irritert nå, verken legen jeg var til sist mandag, legen på uttaket på fredag eller noen av de jeg har snakket med på lørdag (labben) og på mandag (sykepleier) har nevn noe som helst at det var en sjangse for at det ikke ble innsett. Hadde ikke trengt å reist opp på klinikken i hele tatt i dag, alt jeg fikk vite i dag kunne jeg ha fått vite over telefon og via post, glad jeg ikke har lenger vei (ca 40 minutt å kjøre), hadde vært veldig kjedelig om jeg hadde kommet med fly f.eks.. (De beklaget seg for at det hadde skjedd en feil en eller annet sted)

 

Så nå har jeg fått nye resepter, og kan få innsett når de åpner igjen i august.

What?! Så kjedelig (men så gøy med fire blastoeskimoer!!!!). Men skjønte ikke det med HCG/ progesteron: tar man ikke lutinus på uttaksdagen for å simulere syklus? Må man ha HCG i form av eggløsningssprøyte alltid? Rare greier disse hormonene.. Lykke til i alle fall! Og nyt sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle juni rugere

Jeg sitter på riksen i Oslo i dag og venter på dommen etter 5 dager på gonal sprøyte. Hååååper såååå inderlig at det går bedre denne gangen. At posene har vokst

Vi var gjennom en runde i fjor. Vi ble gravide, men begynte å blø noen dager etter positiv test.

Er det flere som har planlagt uthenting uke 26??

Det er kanskje frekt av meg og poppe rett inn i tråden her til alle dere andre. Men fant ingen andre som passet, men hvor vi er i behandlingen :)

Blir uttak uke 26 på meg og! Jeg var også på riksen i dag til blodprøve og ul. Går på Menopur jeg da, men fikk beskjed om å øke dosen.

Ny kontroll på mandag.

Hvordan gikk d med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir uttak uke 26 på meg og! Jeg var også på riksen i dag til blodprøve og ul. Går på Menopur jeg da, men fikk beskjed om å øke dosen.

Ny kontroll på mandag.

Hvordan gikk d med deg?

Hei, det gikk bra, jeg må på ny kontroll på søndag. De har vokst halvveis. Syntes legen jeg hadde i dag var veldig kjapp, fikk liksom ikke spurt om noe. Han tok feil av min blod prøve og samboer sin. Men fikk nå beskjed om at jeg skulle fortsette på gonal f 150 dose frem til søndag. Så trodde han at det skulle vokse mere til da :) så får krysse alt man han.

Det blir en spennende tid fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...