Gå til innhold

JUNI 2016


ivf_fruen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har sniktestet 😱 Tør ikke slippe jubelen helt løs, men to streker lyste opp 🎉😍😱 blodprøve mandag.

Så spennende! Du må holde oss oppdatert :D håper du har startet en god trend for juni og at resten av oss også får se to streker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var uttaket overstått. Fikk 11 egg ut, så nå blir det spennende å høre hvor mange som blir befrukta. Forhåpentligvis innsett til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tlf i dag at 9 av eggene var modne, 2 var befrukte og 4 usikker befruktning enda. Håper bare at de utvikler seg videre, så vi har noen å sette inn mandag. De ville atvi skulle sette inn de to som forløpig var bra. Bare å krysse fingra for at det går bra denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 sprøytestart. 75 IE puregon og 75 IE menopur. Å blande menopur var litt skummelt men vi fikk det til 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg her,venter fortsatt på Tanterød!

Skulle helst hatt den 10'juni,å begynt på hormoner i dag...Den gang ei!

Må ringe gynekologen i morgen å få byttet timen min,da jeg skal dit på syklusdag 10-12.Er det enkelt og få byttet timen,eller må jeg forberede meg på å vente til neste syklus?

 

Blir så oppgidd på denne kroppen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende! Du må holde oss oppdatert :D håper du har startet en god trend for juni og at resten av oss også får se to streker :)

Ja 👏 Det skal jeg gjøre. Håper bare den holder seg der. Har hatt to tidlig sa det siste året, så jeg klarer ikke helt senke skuldrene. Men strekene blir sterkere samme gjør kvalmen og trøttheten også så jeg krysser alt for at den skal bli der.

 

Blir spennende med dere andre også! Håper det blir mange februar/mars bebiser der ute ❤️

Endret av Åse❣
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg her,venter fortsatt på Tanterød!

Skulle helst hatt den 10'juni,å begynt på hormoner i dag...Den gang ei!

Må ringe gynekologen i morgen å få byttet timen min,da jeg skal dit på syklusdag 10-12.Er det enkelt og få byttet timen,eller må jeg forberede meg på å vente til neste syklus?

 

Blir så oppgidd på denne kroppen!!

Spørs jo hvor du hører til?

Jeg fikk beskjed av riksen at seneste datoen for å få mensen, slik at vi rakk forsøket før sommerstengt var 20. juni. Jeg må ringe når jeg får mensen for ul kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er d noen her som har forsøkt babyklister/fructus femina?

Har tenkt å prøve d denne mnd, har bestilt fra Danmark,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi den lite hyggelige telefonen vi fryktet, de 2 eggene som var befruktet hadde ikke delt seg som de ville. Ville dyrke de i 2 dager til for å se om de kommer seg. Har ikke helt troen på det, da dette skjedde sist og. Hadde ikke regnet med at det samme kunne skje denne runden og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi den lite hyggelige telefonen vi fryktet, de 2 eggene som var befruktet hadde ikke delt seg som de ville. Ville dyrke de i 2 dager til for å se om de kommer seg. Har ikke helt troen på det, da dette skjedde sist og. Hadde ikke regnet med at det samme kunne skje denne runden og....

Så kjedelig da.. Fikk også tlf idag. De 3 egga som dem dyrket videre til frys klarte sæ ikke, så ingen i frys her. Nu krysser æ bare fingra at den i magen klarer sæ. Ellers e d ny fersk forsøk. Hadde samme forrige runde, får ikke egg i frys, men har nu ei lita datter som beviser at man trenger bare d ene gullegget.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll i dag, mange (rundt 30) eggposer som jeg håper utvikler seg fint til uttak på fredag.

På grunn av fare for overstimulering skal jeg ta gonapeptyl som eggløsningssprøyte på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da fikk vi den lite hyggelige telefonen vi fryktet, de 2 eggene som var befruktet hadde ikke delt seg som de ville. Ville dyrke de i 2 dager til for å se om de kommer seg. Har ikke helt troen på det, da dette skjedde sist og. Hadde ikke regnet med at det samme kunne skje denne runden og....

Krysser fingrene for dere allikevel jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på kontroll i dag. Eggposene utvikler seg sakte med sikkert, de kunne se 11-12 poser på 11-14 mm. Ser betydelig bedre ut enn ved forrige forsøk! Skal på ny kontroll på fredag, så er plan uttak neste mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som vet eller har noen erfaring om når det er best å sette inn egg? På 2,3 dag eller vente til dag 5 å blastocyst stadiet? Snakket ned klinikken om det i går, å de sa jeg kunne jo prøve å ønske å få sette inn blastocyst hvis det var nåkk egg til det når den tid kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som vet eller har noen erfaring om når det er best å sette inn egg? På 2,3 dag eller vente til dag 5 å blastocyst stadiet? Snakket ned klinikken om det i går, å de sa jeg kunne jo prøve å ønske å få sette inn blastocyst hvis det var nåkk egg til det når den tid kom.

Jeg er overbevist om at blasto er det beste, men det kommer vel an på hvor mange egg dere får ut. Og hvordan de deler seg vil jeg tro. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, håper vi får gode nåkk å ett bra antall egg. Kunne vært spennende å dyrket de lenge denne gangen:) var det blastocyst du satte inn denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, håper vi får gode nåkk å ett bra antall egg. Kunne vært spennende å dyrket de lenge denne gangen:) var det blastocyst du satte inn denne gangen?

Ja, vi satt inn blasto. Dette var første gang vi har gjort dette, men hadde god tid på å lese oss opp 😂 Ble superglad når legen sa de ville dyrke til blasto.

Du hadde mange eggproser du? De tok rundt 25 poser hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi satt inn blasto. Dette var første gang vi har gjort dette, men hadde god tid på å lese oss opp 😂 Ble superglad når legen sa de ville dyrke til blasto.

Du hadde mange eggproser du? De tok rundt 25 poser hos meg.

Åy, da hadde du jo ett godt antall :) Har 11-12 poser som de kunne se på ul nå. På første forsøket hadde jeg bare 5-6 med store variasjoner i str. fikk ut 6 egg. Håper at menopurn har hjulpet på kvaliteten på eggene denne gangen :) så det kan se ut som det har hjulpet med medisinbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi satt inn et fryse egg. dette var det siste på frysen. Vi krysser alt vi har og håper at denne gangen vil det sire og gro 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at ting skjer i magen, føler meg oppblåst (og at jeg har større mage enn ei som er høygravid på jobb -hun har liten mage for å være høygravid, men alikevel..) og har litt stikkinger spesielt på venstre side (der ble det målt 17 eggposer i går, så begynner kanskje å bli litt dårlig plass)

 

En dose med puregon og orgalutran igjen i kveld før gonapeptyl som eggløsningssprøyte i morgen kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åy, da hadde du jo ett godt antall :) Har 11-12 poser som de kunne se på ul nå. På første forsøket hadde jeg bare 5-6 med store variasjoner i str. fikk ut 6 egg. Håper at menopurn har hjulpet på kvaliteten på eggene denne gangen :) så det kan se ut som det har hjulpet med medisinbytte.

Ikke for å skremme deg, men hos meg var det motsatt effekt når jeg fikk menopur. Har hatt to forsøk med menopur, og de var de med dårligst uttelling når det gjaldt egg, selv med mange eggposer. Skulle egentlig ha menopur dette forsøket også, men fikk bytte til puregon. Vi er heldigvis forskjellige, og jeg håper menopur fungerer bedre hos deg en den gjorde hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...