Gå til innhold

JUNI 2016


ivf_fruen

Anbefalte innlegg

What?! Så kjedelig (men så gøy med fire blastoeskimoer!!!!). Men skjønte ikke det med HCG/ progesteron: tar man ikke lutinus på uttaksdagen for å simulere syklus? Må man ha HCG i form av eggløsningssprøyte alltid? Rare greier disse hormonene.. Lykke til i alle fall! Og nyt sommeren!

Joda, har tatt lutinus siden fredag, men det hjalp vist ikke fordi gonapeptylen gjorde vist at et eller annet hormon ville synke for fort når den forsvant ut av kroppen, da ville vist HCG hjelpe på dette. Var iallefall slik jeg forsto det.. Kan være jeg har misforstått.

 

Skal forsøke å nyte sommeren, håper bare mensen kommer fort nå, slik at vi er klar til starten av august ( må vente minst 14 dager etter siste mens før jeg kan starte på provera)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, det gikk bra, jeg må på ny kontroll på søndag. De har vokst halvveis. Syntes legen jeg hadde i dag var veldig kjapp, fikk liksom ikke spurt om noe. Han tok feil av min blod prøve og samboer sin. Men fikk nå beskjed om at jeg skulle fortsette på gonal f 150 dose frem til søndag. Så trodde han at det skulle vokse mere til da :) så får krysse alt man han.

Det blir en spennende tid fremover :)

Hadde du Mellembakken du og? (Eldre mann)

Han hadde ikke lest noe på meg og begynte å be lm forllaring på hvorfor d gikk skeiss forrige gang.. Om d var jeg som ikle hadde tatt medisin som jeg skulle.. Men d var han som forklarte oss sist at d var kroppen min som hadde overstyrt medisinen.. Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du Mellembakken du og? (Eldre mann)

Han hadde ikke lest noe på meg og begynte å be lm forllaring på hvorfor d gikk skeiss forrige gang.. Om d var jeg som ikle hadde tatt medisin som jeg skulle.. Men d var han som forklarte oss sist at d var kroppen min som hadde overstyrt medisinen.. Jaja..

Eldre mann med kort hår ja. Virket veldig distré. Som om at han ikke brydde seg om pasienten. Syntes det var litt rart at han målte bare en pose på hver side. Han var så kjapp liksom. Håper bare jeg ikke blir overstimulert. Hvordan vet man at man er det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre mann med kort hår ja. Virket veldig distré. Som om at han ikke brydde seg om pasienten. Syntes det var litt rart at han målte bare en pose på hver side. Han var så kjapp liksom. Håper bare jeg ikke blir overstimulert. Hvordan vet man at man er det??

Jeg fikk beskjed om å ta det med ro og drikke masse vann da jeg var i faresonen. Vet ikke om jeg ble det, men de sa at om man ble veldig stinn og fikk problemer med å puste og smerter i magen var det tegn på overstimulering.

 

Synn at legen oppførte seg sånn, høres ut som han vi hadde forsamtale hos. Helt uaktuelt å ha behandling hos han. Virket ikke interessert i å hjelpe egentlig. Håper det går bra og at du slipper overstimulering. Disse legene gjør jo dette ofte og vet sikkert hva de driver med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å ta det med ro og drikke masse vann da jeg var i faresonen. Vet ikke om jeg ble det, men de sa at om man ble veldig stinn og fikk problemer med å puste og smerter i magen var det tegn på overstimulering.

 

Synn at legen oppførte seg sånn, høres ut som han vi hadde forsamtale hos. Helt uaktuelt å ha behandling hos han. Virket ikke interessert i å hjelpe egentlig. Håper det går bra og at du slipper overstimulering. Disse legene gjør jo dette ofte og vet sikkert hva de driver med 😊

Tusen takk for svar ☺️ Jeg har vært hos han før å da var han veldig nøye, og veldig ålreit. Men fikk et helt anna inntrykk av han i går. Men vi må jo bare stole på de, at de tar vare på oss. Jeg er bare veldig sliten, og slapp. Og orker ikke ha noe press på magen. Men det er vel normalt? :) jeg har vist mange egg poser. Så man kjenner det vel ekstra godt da :) å sykepleierne der er veldig koselige :) men veldig spent til søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ønsket 5 dager embryo, men embryologist anbefaler at vi gjør ET nå fordi embryone kanskje ikke klarer 5 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsket 5 dager embryo, men embryologist anbefaler at vi gjør ET nå fordi embryone kanskje ikke klarer 5 dager.

Oki, viste ikke at det gikk ann. Men du har fått satt inn 1 nå eller?? Og har noen fryst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, viste ikke at det gikk ann. Men du har fått satt inn 1 nå eller?? Og har noen fryst?

Vi vet ikke ennå. Vi har innsetting kl 14:40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsket 5 dager embryo, men embryologist anbefaler at vi gjør ET nå fordi embryone kanskje ikke klarer 5 dager.

Hvor hører du til? Og hvordan sjekker de utvikling? Ikke lenge igjen til 14:40 nå. Nesten litt for spennende...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar ☺️ Jeg har vært hos han før å da var han veldig nøye, og veldig ålreit. Men fikk et helt anna inntrykk av han i går. Men vi må jo bare stole på de, at de tar vare på oss. Jeg er bare veldig sliten, og slapp. Og orker ikke ha noe press på magen. Men det er vel normalt? :) jeg har vist mange egg poser. Så man kjenner det vel ekstra godt da :) å sykepleierne der er veldig koselige :) men veldig spent til søndag.

D var akuratt den følelsen jeg fikk i går og! D bruker å være "favoritt legen" - men i går skuffa han. Satt inn ul apparatet, sa at "her var d for smått!", målte en på hver side! Tok laaang tid på å regne ut større dose. Men han hadde kanskje en dårlig dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D var akuratt den følelsen jeg fikk i går og! D bruker å være "favoritt legen" - men i går skuffa han. Satt inn ul apparatet, sa at "her var d for smått!", målte en på hver side! Tok laaang tid på å regne ut større dose. Men han hadde kanskje en dårlig dag! ;)

Sendte meld på min journal at de jeg. Og fortalte hva jeg følte. Litt for å roe ned meg selv, å at de er ops på det. Jeg er jo ei litt tikkende hormon bombe om dagen. Ingen ting som skal til :) hehe

Men sykesøsteren beklaget seg da, å unnskyldte seg for det. Å sa at de hadde veeeeldig mye å gjøre i går.

 

Spent på hvem som jeg får på søndag 👍🏼

Endret av Rugehøna2016
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte meld på min journal at de jeg. Og fortalte hva jeg følte. Litt for å roe ned meg selv, å at de er ops på det. Jeg er jo ei litt tikkende hormon bombe om dagen. Ingen ting som skal til :) hehe

Men sykesøsteren beklaget seg da, å unnskyldte seg for det. Å sa at de hadde veeeeldig mye å gjøre i går.

 

Spent på hvem som jeg får på søndag 👍🏼

D er ikke han ihvertfall - fordi han spurte sykepleieren hvem som var på vakt. Regner med han hadde visst d var han om han hadde vakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk høre at ofte så utvikler embryo seg bedre i livmor enn utenfor. Slik at det kan være bare bra at de setter det inn nå, Holmenkollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hører du til? Og hvordan sjekker de utvikling? Ikke lenge igjen til 14:40 nå. Nesten litt for spennende...!

IVI Barcelona Spania. De sjekker utvikling med EmbryoScope. Vi fikk video av embryoenes utvikling (^.^) og bilder. Vi krysser alt. Hele familien er med hehehehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IVI Barcelona Spania. De sjekker utvikling med EmbryoScope. Vi fikk video av embryoenes utvikling (^.^) og bilder. Vi krysser alt. Hele familien er med hehehehehe.

Hehe, bra sted å ha med hele gjengen! Gentester de også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IVI gjør Gentest PGD. Men i vårt tilfelle var ikke det anbefalt.

Vi tok blodprøve Karyotype test. karyotyping is a test to examine chromosomes in a sample of cells. This test can help identify genetic problems as the cause of a disorder or disease.

Endret av Holmenkoll2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått samtale med av en av legene på klinikken fredag om en uke. Skal da få drøfta litt ifht se avbrutte forsøka våre grunnet dårlig befruktning, hva som er gjort tidligere, hva kan gjøres nå og veien videre. Er litt soebt på hva de har og si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blod allerede på DPO 10/ RD 5?? Ikkje brrrrrra.... Eller litt sånn misfarget pga lutinus. Men det var "mengder", ikke bare en liten prikk. Aldri blødd så tidlig før. Dette er frys. Tok medisin 1t senere i dag da jeg "forsov" meg. Så sjokka at jeg ikke helt har rukket å bli skuffet.... Men DET kommer.. 😢

Endret av lillespire2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt og kjenne eggløsningen mye bedre,når man har gått på Femar?

Ble inseminert i går (Fredag) ,var da i ferd med og få eggløsning, har noen voldsomme stikking på høyreside i dag..

Har aldri pleid å merke noe særlig til eggløsningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt og kjenne eggløsningen mye bedre,når man har gått på Femar?

Ble inseminert i går (Fredag) ,var da i ferd med og få eggløsning, har noen voldsomme stikking på høyreside i dag..

Har aldri pleid å merke noe særlig til eggløsningen

Har ikke gått på Femar, men på Pergotime kjente jeg d VELDIG godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...