Gå til innhold

JUNI 2016


ivf_fruen

Anbefalte innlegg

Åy, da hadde du jo ett godt antall :) Har 11-12 poser som de kunne se på ul nå. På første forsøket hadde jeg bare 5-6 med store variasjoner i str. fikk ut 6 egg. Håper at menopurn har hjulpet på kvaliteten på eggene denne gangen :) så det kan se ut som det har hjulpet med medisinbytte.

Hihi ja, men ble bare 16 egg og endte opp med 1 blasto i magen og 3 på frys 😊 De er strenge på kvaliteten på blasto. Det er nok derfor de ikke pleier å dyrke til blasto om man får få egg. Det er jo et spørsmål om hvor egget har best mulighet for å utvikle seg. 😊

Jeg hadde forresten også Menopour.

Endret av Åse❣
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å skremme deg, men hos meg var det motsatt effekt når jeg fikk menopur. Har hatt to forsøk med menopur, og de var de med dårligst uttelling når det gjaldt egg, selv med mange eggposer. Skulle egentlig ha menopur dette forsøket også, men fikk bytte til puregon. Vi er heldigvis forskjellige, og jeg håper menopur fungerer bedre hos deg en den gjorde hos meg.

Går på en blanding av menopur og gonal-f :) gikk på puregon på forrige gorsøk, å det fungerte dårlig på meg, så har mere trua på denne komboen. Men man vet jo såklart ikke noe før uttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi ja, men ble bare 16 egg og endte opp med 1 blasto i magen og 3 på frys 😊 De er strenge på kvaliteten på blasto. Det er nok derfor de ikke pleier å dyrke til blasto om man får få egg. Det er jo et spørsmål om hvor egget har best mulighet for å utvikle seg. 😊

Jeg hadde forresten også Menopour.

Tre blasto på frys er jo kjempe bra. Da har du jo noen til evt søskenforsøk 😀 spennende tider dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har brukt 2 ganger puregon og en gang menopur. Ganske lik resultat av begge, kanskje litt flere større egg med menopur. Men ingen av de har gitt god nok kvalitet for å få i frys. Men ble gravid etter andre forsøket med puregon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi den samme tlf vi frykta denne runden og, eggene har stoppet utviklingen. Andre gang på rad at forsøket blir avbrutt pga ingen egg å sette tilbake. Hadde liksom ikke regna med at det kunne skje to ganger på rappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi den samme tlf vi frykta denne runden og, eggene har stoppet utviklingen. Andre gang på rad at forsøket blir avbrutt pga ingen egg å sette tilbake. Hadde liksom ikke regna med at det kunne skje to ganger på rappen...

Huff.. Utrolig kjipt.. Håper legan bynner å undersøke hvorfor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på UL kontroll. Det ser veldig bra. 18 eggposer. Vi håper mange og gode egg for å dyrke 5 dager (blasto). 

 

Bella-81: Jeg er enig med Minsin1, problemet må undersøkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte legen som ringte hvorfor det skjer, spesielt to ganger på rad. Hu visste ikke, men trodde det skjedde under befruktningen og at det måtte være dårlig kvalitet fra mannen. Er jo mannen som er grunnen til ivf, men vi fikk jo et barn på første ivf den gangen. Tatt tesa de to siste rundene og,men første gangen var det ikke noe i vevet og andre gangen fant de bare en som de valgte å ikke bruke. Vi skal få en samtale med en av legene der ifht til eventuelle soørsmål vi har, hva har blitt gjort tidligere of veien videre. Blir uansett en pause nå før nytt forsøk. Gått av og på medisiner siden august i fjor og det merkes på kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi den samme tlf vi frykta denne runden og, eggene har stoppet utviklingen. Andre gang på rad at forsøket blir avbrutt pga ingen egg å sette tilbake. Hadde liksom ikke regna med at det kunne skje to ganger på rappen...

Så kjipt. Håper ting ordner seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte legen som ringte hvorfor det skjer, spesielt to ganger på rad. Hu visste ikke, men trodde det skjedde under befruktningen og at det måtte være dårlig kvalitet fra mannen. Er jo mannen som er grunnen til ivf, men vi fikk jo et barn på første ivf den gangen. Tatt tesa de to siste rundene og,men første gangen var det ikke noe i vevet og andre gangen fant de bare en som de valgte å ikke bruke. Vi skal få en samtale med en av legene der ifht til eventuelle soørsmål vi har, hva har blitt gjort tidligere of veien videre. Blir uansett en pause nå før nytt forsøk. Gått av og på medisiner siden august i fjor og det merkes på kroppen..

Uff så kjipt! Håper de finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det medisinstart!! 112,5 iue Menopur! Må ta med utstyret på sommerfest i morgen og på hyttetur i helgen 😝 Sprøyte på veien på fredag og festival lørdag.. Håper d går bra 😳

 

Fikk heldigvis veldig fint etui til Menopur og to sprøyter av sykepleieren ved forrige forsøk!

Endret av Ancear
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på siste ul for denne gang. Siste dag med gonal-f og menopur i dag, så er det bare orgalutran og ovitrelle i mårn. Skal bli så fantastisk godt å være ferdig med sprøyter. For denne runden har virkelig tatt på både kropp og sjel :) god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 egg ut i dag :) håper på mange gode egg som blir befruktet.

Verre uttak i dag enn sist, men kom igjennom det idag også. Fikk litt ekstra smertestillende etter uttaket. Sove på sofaen i nesten hele dag etter jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 egg befruktet :) de hadde delt eggene og tatt ICSI på halvparten og vanlig IVF på halvparten (pga dårlig befruktning sist forsøk og litt tregere svømmere) alle syv ICSI eggene og fire av ivf eggene ble befruktet.

 

Får telefon på mandag om det blir innsett da eller om de vil dyrke eggene litt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 egg befruktet :) de hadde delt eggene og tatt ICSI på halvparten og vanlig IVF på halvparten (pga dårlig befruktning sist forsøk og litt tregere svømmere) alle syv ICSI eggene og fire av ivf eggene ble befruktet.

 

Får telefon på mandag om det blir innsett da eller om de vil dyrke eggene litt lenger.

Oi! Det er jo kjempebra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det er jo kjempebra

Er super fornøyd med resultatet. :) :) Nå håper vi på at det er noen som er gode nok for frys også (fått egg på frys alle forsøkene vi har brukt puregon, så satser på det blir noen denne gangen også ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg sette ovitrelle + decapeptil. Egguthenting på mandag.

Jeg skal også sette ovitrelle i kveld, å har uttak mandag :) hva er decapeptil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga høyt E2 ønsker lege at jeg tar Decapeptil + ovitrelle samtidig.

 

Men begge to er eggløsning sprøyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...