Gå til innhold

IKM uke 42. ☺


Nygift85

Anbefalte innlegg

Jeg vet det ikke klaffet, så tviler på at jeg orker teste i det hele tatt før mens faktisk kommer

Ikke gi opp håpet enda! heier på deg!

(Foreløpig anonym)

 

Anonymous poster hash: 525c4...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du begynt å teste Hanneålandet? Mange dpo er du?

Vi_ønsker_flere_barn;Vi får håpe, men liten stemme som sier at det ikke gikk.

Tror dere den gulpingen kan være et tegn? Jeg har konstant gulpet i går å hele dag. Nesten som sure oppstøt og oppkast som kommer. Så lyst på noen flere tegn!!!

Tror el var onsdag. Så 5dpo ca. Stoler ikke helt på testen. Det var faktisk antydning til strek. Men har jo hatt en MA så er mulig at det er rester. Går ikke helt i taket før jeg evt ser en stigning. Har hatt flere negative testet etter ma'n. Men det hele er litt for godt til å være sannt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til de ømme puppene er jeg nå uendelig trøtt🙈 Det kan helt fint komme av noe annet, men de to siste dagene har jeg bare hatt lyst til å sove. Håper at det er et positivt tegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har sånn hvit kremere utflod, ikke mye men ser det :) og ømme pupper 😊 Håper det er positive tegn :) jeg veit ikke når eggløsninga var nøyaktig, men antakelig senest på søndag. Håper det går rette veien for alle oss :-) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje redd for å bli skuffa og deppa. Har fått 2 streker på tester i 12 mnd jeg har prøvd men rundt 10-11 dpo stopper det. Så blir dei negative 1 til 2 dager etter mens. Venter på spesialist time på GU som kan ta opp til 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje redd for å bli skuffa og deppa. Har fått 2 streker på tester i 12 mnd jeg har prøvd men rundt 10-11 dpo stopper det. Så blir dei negative 1 til 2 dager etter mens. Venter på spesialist time på GU som kan ta opp til 1 år.

Vi blir rimelig kjølige til streker etterhvert. Selv venter jeg på biopsi etter ma'n. Skal henvises til kk i Bergen. Der skal de nok sjekke i huet og rævva hvorfor det alltid går shit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har faktisk i kveld, etter klokken 20-21 blitt øm og sår der nede. En rar følelse av at noen romsterer der nede? 🙈 (kan være tilfeldig, fordi jeg liker å vortklare symptomene som ikke er veldig klare)

 

Tror selv jeg venter noen dager med å teste - men hvis noen andre her inne tester så er det uansett spennende og se/ikke minst høre hvordan det har gått. Veldig koselig at vi kan diskutere symptomer, erfaring og opplevelser 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slurpå: Håper du får kommet inn snart og evt en utredning 😊 Klem til deg.

 

Hannepålandet:Håper også du får noen svar. Klem til deg 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg vet det ikke klaffet, så tviler på at jeg orker teste i det hele tatt før mens faktisk kommer

Ikke gi opp håpet enda! heier på deg!

(Foreløpig anonym)

 

Anonymous poster hash: 525c4...d92

Takk for det, men 5 dager før EL er litt for mye å håpe på 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg vet det ikke klaffet, så tviler på at jeg orker teste i det hele tatt før mens faktisk kommer

Ikke gi opp håpet enda! heier på deg!

(Foreløpig anonym)

 

Anonymous poster hash: 525c4...d92

Takk for det, men 5 dager før EL er litt for mye å håpe på 😉

 

Sperm kan leve en uke sier min gyn. Så du har fortsatt muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i kveld kom murringene for fullt. Signerer Bamsemoms med følelsen av romstering i livmor-området. Jeg har aldri kjent dette såpass tidlig, så dagene som kommer nå mot IKM blir spennende. Jeg har også blitt kvalm i kveld, og jeg synes det er for tidlig å linke det til en eventuell graviditet, men jeg er uansett kvalm :P Jeg lurer på om jeg brygger på en forkjølelse eller noe? Tenker at hodepinen jeg har kanskje kan komme av det også. Kanskje murringene også er en del av sykdomsfølelsen 😂 Haha, for et styr 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at jeg var gravid, men at ingen visste om det enda! Gikk rundt med steinhard mage og var trøtt sånn som jeg er nå😂 Håper at jeg er sanndrømt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Ikke for å drepe "lykken", men jeg får alltid ømme brystvorter etter EL, som forsvinner noen dager for mens. Men håper det er et positivt tegn for dere som ikke opplever det hver mnd da. :)

Sålenge man har hatt el med vellykket slipp av egg, så får man ømme bryster av progresteronet som egget produserer. Om egget dør eller ikke klarer feste seg, kommer mensen. Progresteronet hindrer mensen i å starte. For å la egget feste seg.
Ja, nettopp. Men du skriver at egget produserer progesteron, men dette stemmer da ikke. Det er det gule legemet som produserer progesteron, i håp om at egget skal bli befruktet, og feste seg. Om egget ikke fester seg, dør det gule legemet og progesteronnivået faller. Da kommer mensen. :) Men ømme brystvorter henger ikke dermed sammen med graviditet av den grunn, det var det jeg mente med innlegget mitt. :) Med andre ord, det du akkurat skrev.
Betyr det at jeg da kan være sikker på at eggløsning faktisk har skjedd? :)

Det har ikke jeg peiling på, men Hannepålandet var ganske sikker i sin sak?

For å være sikker på at egget har sluppet, må du ha sjekket basaltemperaturen noen dagen før eggløsning og i allefall 3 dager etter forventet EL. Den sjal ha steget med 0.2-0.5 grader😊 Det er mye å holde styr på hvis en ønsker å moitorere alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

 

 

Ikke for å drepe "lykken", men jeg får alltid ømme brystvorter etter EL, som forsvinner noen dager for mens. Men håper det er et positivt tegn for dere som ikke opplever det hver mnd da. :)

Sålenge man har hatt el med vellykket slipp av egg, så får man ømme bryster av progresteronet som egget produserer. Om egget dør eller ikke klarer feste seg, kommer mensen. Progresteronet hindrer mensen i å starte. For å la egget feste seg.
Ja, nettopp. Men du skriver at egget produserer progesteron, men dette stemmer da ikke. Det er det gule legemet som produserer progesteron, i håp om at egget skal bli befruktet, og feste seg. Om egget ikke fester seg, dør det gule legemet og progesteronnivået faller. Da kommer mensen. :) Men ømme brystvorter henger ikke dermed sammen med graviditet av den grunn, det var det jeg mente med innlegget mitt. :) Med andre ord, det du akkurat skrev.
Betyr det at jeg da kan være sikker på at eggløsning faktisk har skjedd? :)

Det har ikke jeg peiling på, men Hannepålandet var ganske sikker i sin sak?
For å være sikker på at egget har sluppet, må du ha sjekket basaltemperaturen noen dagen før eggløsning og i allefall 3 dager etter forventet EL. Den sjal ha steget med 0.2-0.5 grader😊 Det er mye å holde styr på hvis en ønsker å moitorere alt...

Min temp stiger med 0,4-0,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg vet det ikke klaffet, så tviler på at jeg orker teste i det hele tatt før mens faktisk kommer

Ikke gi opp håpet enda! heier på deg!

(Foreløpig anonym)

 

Anonymous poster hash: 525c4...d92

Takk for det, men 5 dager før EL er litt for mye å håpe på 😉

Sperm kan leve en uke sier min gyn. Så du har fortsatt muligheten.

Joda, de kan vel muligens leve, men om de klarer å gjøre en gravid, det er vel mer usikkert 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_JuNi_ det er fortsatt mulighet for at det har gått bra :) blir lang ventetid, nå da...

 

am0r: jeg pleier vanligvis å ha ømme pupper etter eggløsning, men ikke denne gangen (om jeg har hatt det, da) Betyr det da at siden de ikke er ømme nå at jeg ikke har hatt vellykket slipp av egg?

 

Sage90: kanskje drømmen din er et tegn? :) Spennende!

 

(Foreløpig anonym)



Anonymous poster hash: 525c4...d92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

_JuNi_ det er fortsatt mulighet for at det har gått bra :) blir lang ventetid, nå da...

 

am0r: jeg pleier vanligvis å ha ømme pupper etter eggløsning, men ikke denne gangen (om jeg har hatt det, da) Betyr det da at siden de ikke er ømme nå at jeg ikke har hatt vellykket slipp av egg?

 

Sage90: kanskje drømmen din er et tegn? :) Spennende!

 

(Foreløpig anonym)

 

Anonymous poster hash: 525c4...d92

Neida, skal prøve å være positiv 😊 jeg fikk ømme pupper omtrent med en gang etter EL denne gangen, kan ikke huske å ha fått det tidligere, da har det dukket opp nærmere EL, men usikker på om det er et godt eller dårlig tegn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke hatt ømme bryst, må de ha vært ømme for å slippe egg? Jeg pleiet vanligvis ikke å ha ømme bryster heller.

 

Dpo 7 i dag 😊

Temperaturen holder seg fremdeles på 37 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg absolutt ikke gravid. Så negativ stemning hos meg nå :( 

Mine symptomer? (Har nesten ikke hatt noen, så føler ikke at det har klaffet) 
-Vondt/Hoven følelse i halsen. 
- Tempen holder seg på 37 dager
- Noen svake murringer inni mellom, men dette kan være tilfeldig
- Kremete, tykk gul/hvit utflod inni mellom samtidig som den kan være litt vandig. Må bruke truseinnlegg. :legrine:


Sage90: Så morro med drømmer, hørt at slike drømmer kan være et tegn? HIhI  :babyjente: 

Lykke til alle sammen!  :danse: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

_JuNi_ det er fortsatt mulighet for at det har gått bra :) blir lang ventetid, nå da...

 

am0r: jeg pleier vanligvis å ha ømme pupper etter eggløsning, men ikke denne gangen (om jeg har hatt det, da) Betyr det da at siden de ikke er ømme nå at jeg ikke har hatt vellykket slipp av egg?

 

Sage90: kanskje drømmen din er et tegn? :) Spennende!

 

(Foreløpig anonym)

 

Anonymous poster hash: 525c4...d92

 

 

Synes det er litt skummelt å skrive inne på div forum, da det er sååå lett å misforstå. :) Altså: når egget slipper, blir eggposen om til det gule legemet. Det gule legemet stimulerer til økt progesteronnivå i kroppen (som er graviditetsbevarende). Når kroppen får beskjed etter X antall dager, om at her er det ikke befruktet (og festet) egg, går det gule legemet til grunne, og progesteron synker, og mensen kommer. Derimot, om egget er befruktet og er vellykket festet i livmoren, fortsetter det gule legemet å stimulere til økt progesteron. Progesteron KAN føre til ømme brystvorter, og kan for enkelte være et tegn på at eggløsning har vært. :) For min del er ikke dette et sikkert tegn da en mnd kan jeg ha ømme brystvorter etter EL, mens andre måneder ikke. Om det har sammenheng med om det er vært et vellykket slipp av egg eller ikke, det aner jeg ikke.  Et tips er å ikke overanalysere alt, og heller slapp av og ta ting litt som det kommer. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje best slik du sier, la naturen gå sin gang og ikke stresse 😊 Prøver å si det til meg selv hvergang men 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

_JuNi_ det er fortsatt mulighet for at det har gått bra :) blir lang ventetid, nå da...

 

am0r: jeg pleier vanligvis å ha ømme pupper etter eggløsning, men ikke denne gangen (om jeg har hatt det, da) Betyr det da at siden de ikke er ømme nå at jeg ikke har hatt vellykket slipp av egg?

 

Sage90: kanskje drømmen din er et tegn? :) Spennende!

 

(Foreløpig anonym)

 

Anonymous poster hash: 525c4...d92

Neida, skal prøve å være positiv 😊 jeg fikk ømme pupper omtrent med en gang etter EL denne gangen, kan ikke huske å ha fått det tidligere, da har det dukket opp nærmere EL, men usikker på om det er et godt eller dårlig tegn 😊

Nærmere IKM mente jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja slappe av høres herlig ut! :P Jeg synes det er så spennende å være prøver at jeg synes det er vanskelig å slappe av! :P Takk for utfyllende svar am0r, jeg må bare smøre meg med tålmodighet og vente og se.... Har allerede testet, sevfølgelig negativt (selv om jeg syntes jeg muligens med litt godvilje kunne skimte en svaaaaks strek). Skal vente med å teste igjen til etter IKM.

 

_JuNi_ ømme pupper kan være et godt tegn har jeg skjønt :P

 

(Foreløpig anonym)



Anonymous poster hash: 525c4...d92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...