Gå til innhold

Mai termin <3


MammaMø85

Anbefalte innlegg

Da sniker jeg meg inn igjen og. MA i uke 10 i starten av juni, så ganske så nervøs. Dette blir min første, men har to bonusbarn som jeg forguder som ønsker seg en lillesøster eller lillebror. krysser fingre og tær for at det sitter nå :-D er 4+1 idag, så termin 21. Mai :-D

 

 Velkommen <3 og gratulerer

 

Jeg hadde min 2. MA i begynnelsen av juni uke 10+1, så vet veldig godt hvordan det er å være nervøs.

 

Krysser fingrene for at gullspira sitter nå! 

 

Jeg skal på ultralyd til torsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, er litt oppgitt i dag. Jeg har i dag vert veldig trøtt og veldig kvalm, ikke kastet opp men har ikke vert så langt unna heller.

Jeg sliter med å være på jobb. Jeg har en kontor jobb der jeg jobber som selger ut til bedrifter. Jeg har krav om at jeg skal ringe x antall telefoner og har selvfølgelig budsjett. Ganske psykisk tung jobb.

Istad så var jeg ganske dårlig å folk kommenterte på jobb at jeg ikke så bra ut. Uansett her kommer problemet, mann min sier at jeg bare må være på jobb og at det meste er psykisk. Jeg tok en hvit løgn til han i stad å sa at jeg hadde kastet opp på jobb, men da sa han at det var bare å drikke å spise litt så gikk det over. Forklarte han at det ikke fungerer slik. Blir litt frustrert over at han ikke kan være støttende overfor jobben min. Hvis jeg kaster opp osv utover så klarer ikke jeg å være på jobb og da må jeg sykemelde meg.. er bare 4+5 men dette er ikke psykisk.

Er også utrolig surrete slik at jeg glemmer hva jeg skal gjøre og si, jeg er svært kvalm, trøtt (det svir i øynene)

Endret av ida87_thea_andrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sniker jeg meg inn igjen og. MA i uke 10 i starten av juni, så ganske så nervøs. Dette blir min første, men har to bonusbarn som jeg forguder som ønsker seg en lillesøster eller lillebror. krysser fingre og tær for at det sitter nå :-D er 4+1 idag, så termin 21. Mai :-D

Krysser fingrene med deg! Hvirdan har du forresten regnet ut termindato og hvor langt du er kommet? Jeg fikk beskjed om fra sykehuset at jeg har termindato 20.mai, men jeg er 5 uker i morgen! (4+6 i dag altså)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut ifra en app 😊 hadde første dag på siste mens 16. Aug. ( beklager kan ikke forkortelsen).

 

Noen fler som våkner midt på natta btw? Har holdt på sånn i ei uke nå😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff idag har jeg en skikkelig dårlig følelse på at alt har gått galt. Alle symptomer er borte og jeg måtte ikke opp å tisse tidlig 😲😳 huff. Er rundt nå de har dødd tidligere, 6+4 idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff idag har jeg en skikkelig dårlig følelse på at alt har gått galt. Alle symptomer er borte og jeg måtte ikke opp å tisse tidlig 😲😳 huff. Er rundt nå de har dødd tidligere, 6+4 idag

Uff så kjip følelse... Håper du tar feil! Kan du stikke innom legen og måle hcg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grusomt 😳😩😩 er bare 2 dager til jeg skal på UL - men har bare lyst til å avlyse i ren frykt for å se at det er dødt, men samtidig så vet jeg at jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt er bare 2 dager til jeg skal på UL - men har bare lyst til å avlyse i ren frykt for å se at det er dødt, men samtidig så vet jeg at jeg må.

Huff, føler med deg.. Men vi får bare håpe at det ikke trenger å bety noe, kanskje du plutselig får noe symptomer senere?

 

Har vært å tatt blodprøver, men får ikke vite noe før om 1-2 dager.. Sitte på pinebenken litt til ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sniker jeg meg inn her, bare 3+5, men testene lyser "gravid". :) Har termin 29. mai. :hoppendeglad:

 

Er det noen som har erfaring med muskelknuter i livmoren? Jeg fikk påvist en på 4 cm for ca et år siden, og er bekymret for at den skal påvirke svangerskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sniker jeg meg inn her, bare 3+5, men testene lyser "gravid". :) Har termin 29. mai. :hoppendeglad:

 

Er det noen som har erfaring med muskelknuter i livmoren? Jeg fikk påvist en på 4 cm for ca et år siden, og er bekymret for at den skal påvirke svangerskapet.

Gratulerer😊 og velkommen skal du være:) har desverre ingen erfaring med muskelknuter, men her er det mange kloke hoder😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er HCG oversikt ( Normalverdier)

 

Typiske intervaller for s-hCG under svangerskap

Uker etter siste   hCG-konsentrasjon

menstruasjon       (IE/L) i serum

----------------   -----------------

0-2                    0 -      3

3-4                    3 -    156

5                    101 –   4870

6                   1110 –  31500

7                   2560 –  82300

8                  23100 – 151000

9                  27300 – 233000

10-13              20900 – 291000

14-18               6140 – 103000

19-23               4720 –  80100

24-41               2700 –  78000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er HCG oversikt ( Normalverdier)

 

Typiske intervaller for s-hCG under svangerskap

Uker etter siste   hCG-konsentrasjon

menstruasjon       (IE/L) i serum

----------------   -----------------

0-2                    0 -      3

3-4                    3 -    156

5                    101 –   4870

6                   1110 –  31500

7                   2560 –  82300

8                  23100 – 151000

9                  27300 – 233000

10-13              20900 – 291000

14-18               6140 – 103000

19-23               4720 –  80100

24-41               2700 –  78000

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Her er HCG oversikt ( Normalverdier)

 

Typiske intervaller for s-hCG under svangerskap

Uker etter siste hCG-konsentrasjon

menstruasjon (IE/L) i serum

---------------- -----------------

0-2 0 - 3

3-4 3 - 156

5 101 – 4870

6 1110 – 31500

7 2560 – 82300

8 23100 – 151000

9 27300 – 233000

10-13 20900 – 291000

14-18 6140 – 103000

19-23 4720 – 80100

24-41 2700 – 78000

Takk :D
Blander jeg nå eller var ikke du 5 uker på vei da du testet BareEnTil? Kan det være tvillinger med så høye tall??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Har fått svar på første hcg 28000. Er det bra?

Hvor lang tid tok det før du fikk resultatet?

Tok kl 1330 i går og fekk svar kl 14 i dag :) Var så stressa at eg ringte sjølv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Her er HCG oversikt ( Normalverdier)

 

Typiske intervaller for s-hCG under svangerskap

Uker etter siste hCG-konsentrasjon

menstruasjon (IE/L) i serum

---------------- -----------------

0-2 0 - 3

3-4 3 - 156

5 101 – 4870

6 1110 – 31500

7 2560 – 82300

8 23100 – 151000

9 27300 – 233000

10-13 20900 – 291000

14-18 6140 – 103000

19-23 4720 – 80100

24-41 2700 – 78000

Takk :D
Blander jeg nå eller var ikke du 5 uker på vei da du testet BareEnTil? Kan det være tvillinger med så høye tall??

 

Har tvillinger fra før, så tanken har vert der.. Krysser for en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å melde seg inn her. Målte temperaturen for første gang idag og synes den var høy. Tok derfor en graviditetstest og den var positiv! Jeg er i fullstendig sjokk nå. Eggløsninga kom meget overraskende på oss denne gangen og enda vi hadde sex 4 dager før eggløsning så er det tydeligvis en seigliva sædcelle som har holdt ut! Vi har to gutter, en på 3 og en på 7 mnd og nå kommer altså nr.3 i mai! Det blir tre barn på under fire år det! Heldigvis er han eldste verdens letteste og mest hjelpsomme unge, så dette må jo bare gå. Tankene surrer hardt rundt i hodet nå.. Vi har vært inne på tanken med nr.3, men nå er det altså et faktum! Har vært kvaml i en hel uke alt, og med tanke på at jeg har tvillinger i familien så skjelver jeg i buksene nå. Kan man virkelig bli kvalm en uke etter eggløsning?

 

Termin blir 22.mai (lang og ustabil syklus, muligens 27.mai).

 

Jeg synes det var ekstra hyggelig å havne i samme termingruppe som deg Fillibobba!

 

Må bare få summa meg litt så kommer vel gleden etter hvert ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å melde seg inn her. Målte temperaturen for første gang idag og synes den var høy. Tok derfor en graviditetstest og den var positiv! Jeg er i fullstendig sjokk nå. Eggløsninga kom meget overraskende på oss denne gangen og enda vi hadde sex 4 dager før eggløsning så er det tydeligvis en seigliva sædcelle som har holdt ut! Vi har to gutter, en på 3 og en på 7 mnd og nå kommer altså nr.3 i mai! Det blir tre barn på under fire år det! Heldigvis er han eldste verdens letteste og mest hjelpsomme unge, så dette må jo bare gå. Tankene surrer hardt rundt i hodet nå.. Vi har vært inne på tanken med nr.3, men nå er det altså et faktum! Har vært kvaml i en hel uke alt, og med tanke på at jeg har tvillinger i familien så skjelver jeg i buksene nå. Kan man virkelig bli kvalm en uke etter eggløsning?

 

Termin blir 22.mai (lang og ustabil syklus, muligens 27.mai).

 

Jeg synes det var ekstra hyggelig å havne i samme termingruppe som deg Fillibobba!

 

Må bare få summa meg litt så kommer vel gleden etter hvert ❤

Gratulerer så mye til deg!!

Jeg fikk 4 barn på 4 år og det har gått over all forventning!

Selv blir jeg alltid kvalm i uke 6,så jeg har ingen erfaring med kvalme så tidlig som du har, men jeg har lest at det slett ikke er uvanlig. Eller kanskje du har to i magen?hi hi Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg melde meg inn her :) Testen viste positiv i går morges og jeg er 4+1 i dag. Termin er 27.mai. Den er ganske sikker, kanskje +/- en dag, siden jeg vet når eggløsning var. 

 

Vi har et barn sammen som snart fyller 5 år, og denne babyen har vi ventet på i over 4 år. Svært etterlengtet med andre ord! Jeg er kjemperedd for å miste denne gangen, men føler på meg at det kommer til å gå bra. 

De neste 8 ukene kommer sikkert til å gå saaaaakte... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sniker jeg meg inn her, bare 3+5, men testene lyser "gravid". :) Har termin 29. mai. :hoppendeglad:

 

Er det noen som har erfaring med muskelknuter i livmoren? Jeg fikk påvist en på 4 cm for ca et år siden, og er bekymret for at den skal påvirke svangerskapet. 

 

Jeg er 7+1, og har hatt sterke smerter i magen. Har vært 4 ganger på sykehuset de siste 9 dagene pga dette!  3. Ultralyd fant de en stor muskelknute på venstre side av livmoren, som de mente presset alt mot høyre! :/  Babyen sitter nemlig HELT ØVERST I HØYRE HJØRNE i livmoren min, så de trodde først den satt i egglederen... Men det gjorde den altså ikke :)  De sa ikke noe om at muskelknuten ville være et problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg jenta30 i dag da?

Hei <3

Det går ganske dårlig. Har ingen symptomer, ikke kvalme, ikke ømme pupper :( Er ekstremt nervøs og får ikke gjort noen ting på jobb. Jeg er i det minste på jobb da, bedre enn å være hjemme.

 

Har time til UL imorgen, gruer meg noe så vanvittig og føler at imorgen er da vi skal få beskjed om vår 3. MA og det er bare å pakke med seg tøy og gjøre seg klar for innleggelse og utskraping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan går det med deg jenta30 i dag da?

Hei <3

Det går ganske dårlig. Har ingen symptomer, ikke kvalme, ikke ømme pupper :( Er ekstremt nervøs og får ikke gjort noen ting på jobb. Jeg er i det minste på jobb da, bedre enn å være hjemme.

 

Har time til UL imorgen, gruer meg noe så vanvittig og føler at imorgen er da vi skal få beskjed om vår 3. MA og det er bare å pakke med seg tøy og gjøre seg klar for innleggelse og utskraping.

 

 

Jeg tenker på deg og håper så inderlig at du får en positiv overraskelse i morgen. Masse masse lykke til <3 <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...