Gå til innhold

Mai termin <3


MammaMø85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir også med her! Termin en gang mellom 7-11. mai, har fått forskjellig på flere sånne kalkulatorer. Siste mens 26.7 og EL 16.8.

 

Føler meg kvalm og uggen, sliten, tissetrengt, bekkensmerter (ja, allerede!), ømme pupper, "press" i tenna, masse kviser, treg i magen, ja tydeligvis det meste!

 

Min første milepæl blir om en uke, mistet i SA i uke fem sist. Og så er det neste ved 15 uker, har mistet da også en gang. Så til jul tør jeg kanskje å tro at det skal gå bra :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at vi blir fler:)) Her føler jeg meg oppblåst om dagen. Er livredd hver gang jeg er på do for å oppdage blod, men ingenting forløpig:P Heldigvis!! Er så klar for en liten bebis <3 Er 5+3 i dag, og fått meg både legetime og tidlig ul i uke 12:D gleder meg!!

 

Har blitt litt småkviser/nupper i pannen allerede:| og føler meg oppblåst! Forrige gang ble jeg sjukt sulten etterhvert, dit har jeg ikke kommet enda:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at vi blir fler:)) Her føler jeg meg oppblåst om dagen. Er livredd hver gang jeg er på do for å oppdage blod, men ingenting forløpig:P Heldigvis!! Er så klar for en liten bebis <3 Er 5+3 i dag, og fått meg både legetime og tidlig ul i uke 12:D gleder meg!!

 

Har blitt litt småkviser/nupper i pannen allerede:| og føler meg oppblåst! Forrige gang ble jeg sjukt sulten etterhvert, dit har jeg ikke kommet enda:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg også oppblåst og treg i magen, kanskje litt slitnere, men ikke noe å skryte av. Ellers føler jeg meg pigg og fin, trener og holder på :)

Våknet i natt og måtte på do, da jeg skulle legge meg igjen kjente jeg at jeg begynte å blø. Det var bare litt, men likevel nok til at jeg fikk en støkk og trodde håpet var ute. La meg med nattbind og våknet til at det var helt tomt. Heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå blødd konstant i en uke. Varierer om det er brunt eller rosa, og nok til at jeg må bruke bind selv om det ikke er på langt nær "mens-mengder". Det ser litt tynt ut (som blodfarget lutinussøl, hvis dere skjønner, og jeg regner med dere tåler å lese om det ;-) ). Tok hcg-prøve i går og ny i morgen for å se om det er endring, men klarte ikke styre bekymringen helt og tok en clearblue dig. Den jeg tok på søndag ( 2dager siden) viste 1-2 på morgenurin, i dag viste den 2-3 midt på dagen, så det kan i hvertfall tyde på at det har vært litt stigning på den tiden. Lenge å vente på svar fra legen... Torsdag eller fredag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er ubehagelig med blødninger, men dog veldig vanlig og. at det ikke er masse friskt blod er jo bra! Krysser fingrene for at hcg stiger fint, og at blødningene bare er slimhinnen:))

 

Jeg trodde jeg begynte å blø forrige uke, men var bare masse vannaktig utflod. Det har jeg aldri til vanlig xD

Endret av Fillibobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv graviditetstest 31.8. Er litt sjokka, siden jeg egentlig hadde tette eggledere?! Har en drøss med IVF bak meg, med ekspartner. Nå ser det jammen meg ut til at jeg og samboren som jeg hatt i 2 år, har klart det selv! UTROLIG!

Er litt usikker på når siste mens var, men ca 28.7 tror jeg. Så da mener GravidAppen at jeg har termin rundt 02.5. Men dette vil jo endre seg garantert :)

 

Jeg har få symptomer. Men brystene er veldig ømme og brystvortene svært såre. Har litt sånn "tung" følelse i nedre del av magen. Sulten, står opp om natta for å spise :) Sover veldig urolig, våkner mye.

 

Jeg er litt redd for EXU, siden jeg har lest at den del med tette/skada eggledere har opplevd det. Var defor på UL i går, og hun såg en liten svart prikk inni livmora mi :) Men samtidig- hun kunne ikke GARANTERE noe selvsagt. Er jo veldig tidlig! Men fikk blodprøve, og tar ny i morgen. Så da får vi se til uka om HCG stiger som det skal.

 

Sorry, nå bare "tømte jeg meg" her jeg.

 

Gratulerer til alle som er gravide,- håper alle sitter i 9 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg er veldig urolig om dagen, redd for ny ma/sa! Så i dag tok jeg kontakt med legesenteret og skal ta blodprøve i morgen for å måle hcg. Håper jeg har fin stigning,men forventer faktisk ikke så mye. Synes symptomene blir mer og mer borte, men det kan være positivt å.

Endret av LilleMille90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille prikken, 5 uker

 

Fikk tatt en UL i går, fordi jeg er bekymret for exu. Har jo klart å bli gravid mot ALLE odds. Men Gyn trodde dette skulle gå bra, og mente den lille sorte prikken er fostersekken, og at den har festet seg rett. Håper det...

 

Andre her som er bekymret/ er i risikosonen for exu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg er veldig urolig om dagen, redd for ny ma/sa! Så i dag tok jeg kontakt med legesenteret og skal ta blodprøve i morgen for å måle hcg. Håper jeg har fin stigning,men forventer faktisk ikke så mye. Synes symptomene blir mer og mer borte, men det kan være positivt å.

Hvordan kan det være positivt? Føler jeg også har mindre symptomer skjønner du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Kjenner at jeg er veldig urolig om dagen, redd for ny ma/sa! Så i dag tok jeg kontakt med legesenteret og skal ta blodprøve i morgen for å måle hcg. Håper jeg har fin stigning,men forventer faktisk ikke så mye. Synes symptomene blir mer og mer borte, men det kan være positivt å.

Hvordan kan det være positivt? Føler jeg også har mindre symptomer skjønner du :)

Kan jo være sånn at man ikke har så mange symptomer i et svangerskap. Flere som er så heldig. Akkurat nå skulle jeg gjort hva som helst for mange symptomer,men.... Har hatt kvalme,trøtthet, hyppig urinering og kiling i magen i tidligere svangerskap. Denne gangen har jeg egentlig bare vært sliten/trøtt og tisset mer enn vanlig. I går og i dag har jeg følt meg helt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister meg forsiktig inn her.. Gravid igjen med termin 9 mai. Jubler ikke helt enda, hadde en MA i juni, så merker at jeg vil nok gå å uroe meg denne gangen (det gjorde jeg forsåvidt sist gang og..) har tilfeldigvis time hos fødselshjelp//kvinnesykdommer neste uke, i forbindelse med MA jeg hadde. Fikk jo ikke time før nesten 3 mnd etter (!!) men det jeg håper og lurer på, er om de kan ta ultralyd, kanskje tatt en tlf og gitt beskjed om at jeg er blitt gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister meg forsiktig inn her.. Gravid igjen med termin 9 mai. Jubler ikke helt enda, hadde en MA i juni, så merker at jeg vil nok gå å uroe meg denne gangen (det gjorde jeg forsåvidt sist gang og..) har tilfeldigvis time hos fødselshjelp//kvinnesykdommer neste uke, i forbindelse med MA jeg hadde. Fikk jo ikke time før nesten 3 mnd etter (!!) men det jeg håper og lurer på, er om de kan ta ultralyd, kanskje tatt en tlf og gitt beskjed om at jeg er blitt gravid?

Velkommen :) <3

 

Vi har termin samme dag vi 9 mai.

Jeg hadde også min 2. MA i juni, så er helt overnervøs.. men det er vel vår tur nå?

 

Krysser fingrene for oss begge.

 

jeg skal inn til første ultralyd ved 6 uker pga. MA'ene mine, og får ukentlig ultralyd etter dette.

Jeg ville ringt å fått satt opp tid til ultralyd hvis jeg var deg. Ikke minst for sjelefreden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lister meg forsiktig inn her.. Gravid igjen med termin 9 mai. Jubler ikke helt enda, hadde en MA i juni, så merker at jeg vil nok gå å uroe meg denne gangen (det gjorde jeg forsåvidt sist gang og..) har tilfeldigvis time hos fødselshjelp//kvinnesykdommer neste uke, i forbindelse med MA jeg hadde. Fikk jo ikke time før nesten 3 mnd etter (!!) men det jeg håper og lurer på, er om de kan ta ultralyd, kanskje tatt en tlf og gitt beskjed om at jeg er blitt gravid?

 

Velkommen :) <3

 

Vi har termin samme dag vi 9 mai.ø

Jeg hadde også min 2. MA i juni, så er helt overnervøs.. men det er vel vår tur nå?

 

Krysser fingrene for oss begge.

 

jeg skal inn til første ultralyd ved 6 uker pga. MA'ene mine, og får ukentlig ultralyd etter dette.

Jeg ville ringt å fått satt opp tid til ultralyd hvis jeg var deg. Ikke minst for sjelefreden :)

Håper vi kan følge hverandre helt til fødsel! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihå! Om ting går vår vei venter vi også i mai! (ca 11. i følge appen). Jeg er svimmel, trøtt, tisser og alt lukter veldig rart! .. Også er jeg umenneskelig oppblåst..... Aldri vært igjennom dette før, så lever litt i hode om dagen! Jobber i barnehage, og kjenner jeg kvier meg for løft av alle slag - men vet ikke hvordan det er?

 

Har fått legetime den 17.9. og er spent som f! Krysser alt som krysses kan for at lillefrø vil bo i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satt det her også etter å ha prøvd siden des/jan :) Har termin 12.mai i følge kalkulatoren. Dette blir vår nr. 2 om alt går bra. Har fått time allerede på onsdag. Skal be om å få tidlig ul siden jeg mistet to ganger før vår nr. 1. Dette blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ul i morgen på grunn av blødningene jeg har hatt siden før IKM. Tok hcg-prøve mandag og onsdag, og lykke! den har mer en doblet seg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe farlig å løfte barn:-) Tren i vei! Etterhvert som vi får mage skal vi minske buktrykket og høre på kroppens signaler. Jeg kjørte knebøy med tunge vekter relativt lenge sist:-) Velkommen hit forresten, og løft barna med god samvittighet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar på tidlig ul i uke 12 for å skjønne selv at jeg er gravid igjen:P også kan de jo sjekke nakkefold og neseben da også. Om man skulle støte på uregelmessigheter tenker jeg det er fint å være forberedt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ultralyd i uke 7, altså 6+X for å sjekke at hjerte slår.

 

Har superdårlig erfaring med tidlig ultralyd, så det er gynekologen som vil ha meg inn så tidlig for å sjekke om det er liv eller om det er min 3. MA ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...