Gå til innhold

Oktober🌸


Baremeg1

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på uttak. Grusomt! Og det som er enda verre er at de fikk bare ut 2 egg! Legen var tilogmed veldig skuffet. Det virket som de bare hadde stoppet å utviklet seg 😩😩 Så nå har jeg bare grått siden :( er så utrolig trist! Kommer til å bli et nervepirrende døgn til telefonen kommer i morgen. De skal ta ICSI på begge eggene heldigvis da. Uff! Dette var et slag i trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært på uttak. Grusomt! Og det som er enda verre er at de fikk bare ut 2 egg! Legen var tilogmed veldig skuffet. Det virket som de bare hadde stoppet å utviklet seg Så nå har jeg bare grått siden :( er så utrolig trist! Kommer til å bli et nervepirrende døgn til telefonen kommer i morgen. De skal ta ICSI på begge eggene heldigvis da. Uff! Dette var et slag i trynet.

 

 

Gikk selve uttaket greit eller?

Jeg bruker aldri få ut spes mange egg jeg eller Honey86. Har alltid mange eggposer, men de fleste er tomme.

Ved mine to første forsøk fikk jeg kun ut 3 egg. 

Skjønner du føler deg skuffet..Kjenner meg igjen selv. Men du må ikke gi opp håpet. Kan hende det er to gullegg det der ;)

Jeg skal krysse alt jeg kan for at du får en positiv tlf i morgen tidlig.

Heier på deg :)

Om du trenger å prate så er det bare å sende meg en pm. :)

Stooor klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er på dag to med Menopur nå.. Husker ikke helt hvordan jeg reagerte sist da jeg gikk på Puregon, men jeg kjente det allerede i går at ting begynte å skje på hver side.. At det stikker litt på en måte..

Har dere opplevd det så tidlig?

 

Jeg merket det tidlig da jeg kun gikk på menopur. Da jeg skulle inn på UL på dag 7 følte jeg meg kjempe oppblåst ;)

Takk for svar Mysill du har spennende dager i møte du nå.. Må tiden bare gå fort nok

 

Ikke enkelt det her med disse medisinene ;) 

Jeg merket jo mye og tidlig da jeg gikk på menopur sist. Denne gangen gikk jeg på bemfola og menopur og merket ingen ting. Ble kjempe bekymret for at det liksom ikke hadde skjedd noe og gruet meg til UL. Så for meg at det ikke var noen utvikling i det hele tatt, men alt så ut som det skulle ;)

Så det er noe merkelige greier dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på uttak. Grusomt! Og det som er enda verre er at de fikk bare ut 2 egg! Legen var tilogmed veldig skuffet. Det virket som de bare hadde stoppet å utviklet seg 😩😩 Så nå har jeg bare grått siden :( er så utrolig trist! Kommer til å bli et nervepirrende døgn til telefonen kommer i morgen. De skal ta ICSI på begge eggene heldigvis da. Uff! Dette var et slag i trynet.

Skjønner at det er leit. Vi blir nok alle litt opphengt i antall. Men jeg får si det jeg også- selv om det er litt oppbrukt- du trenger bare det ene gullegget 😊

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag 3 med bemfola 300ie. Tar også 10mg prednisolon og synarela.

Stikkingen går helt greit, er lenge siden sist men slike gamle kunster glemmer man ikke 😂 litt småkvalm, føler meg litt oppblåst, men er sikkert innbildt/tilfeldig.

 

Veksler litt mellom å bekymre meg for at det ikke blir noen egg (lav amh og lite eggposer synlig på ul), og å grue meg som en liten baby for egguttaket. Skal ikke være lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken dose hadde du da du brukte Menopur, Mysill? 😊

Da jeg brukte bare Menopur var det 300ie.

Nå hadde jeg 150ie Menopur og 150ie Bemfola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag 3 med bemfola 300ie. Tar også 10mg prednisolon og synarela.

Stikkingen går helt greit, er lenge siden sist men slike gamle kunster glemmer man ikke 😂 litt småkvalm, føler meg litt oppblåst, men er sikkert innbildt/tilfeldig.

 

Veksler litt mellom å bekymre meg for at det ikke blir noen egg (lav amh og lite eggposer synlig på ul), og å grue meg som en liten baby for egguttaket. Skal ikke være lett.

Nei det er jaggu ikke enkelt dette.

Krysser fingre for at det ser bra ut på Ul..at du får et smertefritt uttak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvilken dose hadde du da du brukte Menopur, Mysill? 😊

Da jeg brukte bare Menopur var det 300ie.

Nå hadde jeg 150ie Menopur og 150ie Bemfola.

Jeg går bare på 187,5... Kjenner jeg blir nervøs for at det er alt for lite og at jeg ikke produserer noe... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da har jeg vært på uttak. Grusomt! Og det som er enda verre er at de fikk bare ut 2 egg! Legen var tilogmed veldig skuffet. Det virket som de bare hadde stoppet å utviklet seg Så nå har jeg bare grått siden :( er så utrolig trist! Kommer til å bli et nervepirrende døgn til telefonen kommer i morgen. De skal ta ICSI på begge eggene heldigvis da. Uff! Dette var et slag i trynet.

 

Gikk selve uttaket greit eller?

Jeg bruker aldri få ut spes mange egg jeg eller Honey86. Har alltid mange eggposer, men de fleste er tomme.

Ved mine to første forsøk fikk jeg kun ut 3 egg.

Skjønner du føler deg skuffet..Kjenner meg igjen selv. Men du må ikke gi opp håpet. Kan hende det er to gullegg det der ;)

Jeg skal krysse alt jeg kan for at du får en positiv tlf i morgen tidlig.

Heier på deg :)

Om du trenger å prate så er det bare å sende meg en pm. :)

Stooor klem til deg

Takk for det. Uttaket var veldig vondt og. Spesielt på en side. Men hadde flere egg men ingen modne.. Spurte om vi fikk kjøpe trepakken ivf etter uttaket, sykepleier sa nei, men legen sa ja siden alt hadde stoppet opp. Så nå har vi pakken å lene oss på ihvertfall😊 men har fortsatt godfølelsen som jeg har hatt igjennom hele forsøket. Skummelt å si det men..😱

 

ellers har jeg bare sovet og spydd siden jeg kom hjem! Er så dårlig! Og har luftsmerter opp i brystet og mellomgulvet. Hadde dere det?? Vondt å puste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvilken dose hadde du da du brukte Menopur, Mysill? 😊

Da jeg brukte bare Menopur var det 300ie.

Nå hadde jeg 150ie Menopur og 150ie Bemfola.

Jeg går bare på 187,5... Kjenner jeg blir nervøs for at det er alt for lite og at jeg ikke produserer noe... 😅

Jeg brukte menupur 112,5. Det er lite! Men har pco så kanskje derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvilken dose hadde du da du brukte Menopur, Mysill? 😊

Da jeg brukte bare Menopur var det 300ie.

Nå hadde jeg 150ie Menopur og 150ie Bemfola.

Jeg går bare på 187,5... Kjenner jeg blir nervøs for at det er alt for lite og at jeg ikke produserer noe... 😅

Det er helt individuelt hvor mye medisin man trenger.

Hvis dosen din er for lav så blir den oppjustert etter kontroll :) man vil ikke bli overstimulert heller.

Under mitt første forsøk fikk jeg 125ie puregon. Det resulterte i 6 egg, som ble et barn og et søskenforsøk.

Nå, som 32 åring med lav amh, mente de at riktig dose var 300ie.

 

Ikke bekymre deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ens egen vekt ha noe å si for doseringa også? Siden man oppgir vekta tenker jeg.. Jeg går på 150ie med Puregon, vet jo ikke hvorfor, de har ikke funnet noe galt med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, alle😊

Det er nok sant det dere sier. Alt i denne prosessen er individuelt! Alt fra bivirkninger til graviditetstegn😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da har jeg vært på uttak. Grusomt! Og det som er enda verre er at de fikk bare ut 2 egg! Legen var tilogmed veldig skuffet. Det virket som de bare hadde stoppet å utviklet seg Så nå har jeg bare grått siden :( er så utrolig trist! Kommer til å bli et nervepirrende døgn til telefonen kommer i morgen. De skal ta ICSI på begge eggene heldigvis da. Uff! Dette var et slag i trynet.

 

Gikk selve uttaket greit eller?

Jeg bruker aldri få ut spes mange egg jeg eller Honey86. Har alltid mange eggposer, men de fleste er tomme.

Ved mine to første forsøk fikk jeg kun ut 3 egg.

Skjønner du føler deg skuffet..Kjenner meg igjen selv. Men du må ikke gi opp håpet. Kan hende det er to gullegg det der ;)

Jeg skal krysse alt jeg kan for at du får en positiv tlf i morgen tidlig.

Heier på deg :)

Om du trenger å prate så er det bare å sende meg en pm. :)

Stooor klem til deg

Takk for det. Uttaket var veldig vondt og. Spesielt på en side. Men hadde flere egg men ingen modne.. Spurte om vi fikk kjøpe trepakken ivf etter uttaket, sykepleier sa nei, men legen sa ja siden alt hadde stoppet opp. Så nå har vi pakken å lene oss på ihvertfall men har fortsatt godfølelsen som jeg har hatt igjennom hele forsøket. Skummelt å si det men..

 

ellers har jeg bare sovet og spydd siden jeg kom hjem! Er så dårlig! Og har luftsmerter opp i brystet og mellomgulvet. Hadde dere det?? Vondt å puste!

 

Uff da...Føler med deg..

Hvem var det som hadde uttaket? Du må sikkert ha mere smertestillende du også ved uttak.

Jeg kjente alle stikkene..Utrolig hva man går gjennom..

Har ofte en god del eggposer jeg også, men flere tomme.

Vi har også kjøpt pakken hos dem. Rart at ting stoppet opp slik da? Hvilke doser hadde du?

Krysser vertfall fingrene for at dere ikke trenger flere forsøk :)

 

Ikke vært så ille at jeg har kastet opp jeg da. Første forsøket der så lå jeg i 3 dager med smerter. Var knapt opp noen små turer kun for å få i meg mat. Denne gangen fikk jeg mere smertestillende. Følte ikke det hjalp under uttaket da...

Var kvalm etterpå så sov store deler av dagen. Fikk med meg smertestillende for å ha etterpå også. Men var i mye bedre form dagen etter. Hadde heller ingen blødninger denne gangen. Ved første uttak hadde jeg små blødninger i ca en ukes tid.

Du bør fortelle dem hvordan det har vært når du snakker med dem igjen vertfall. Så kan de tilrettelegge bedre for deg om du må ha flere forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hvilken dose hadde du da du brukte Menopur, Mysill?

Da jeg brukte bare Menopur var det 300ie.

Nå hadde jeg 150ie Menopur og 150ie Bemfola.

Jeg går bare på 187,5... Kjenner jeg blir nervøs for at det er alt for lite og at jeg ikke produserer noe...

Jeg brukte menupur 112,5. Det er lite! Men har pco så kanskje derfor.

 

Jeg har pcos og endometriose.  

Men 112,5 ie er normal dose å gi ved første forsøk. Brukte det selv ved de 2 første forsøkene våre. 

Tredje forsøket hadde jeg vel 150ie eller 175.

De to siste nå har jeg hatt 300 ie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 150 da jeg gikk på Puregon, fikk ut 10 egg da. Kanskje lav dose for å unngå overstimulering.

 

Uansett! Alt er i legenes hender. Jeg får ikke gjort noe enn å gjøre det legene sier, så må stole på det da☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 150 da jeg gikk på Puregon, fikk ut 10 egg da. Kanskje lav dose for å unngå overstimulering.

 

Uansett! Alt er i legenes hender. Jeg får ikke gjort noe enn å gjøre det legene sier, så må stole på det da☺️

Ja legene vet nok hva de gjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til dere som har blitt rugere og lykke til dere som er i gang nå ;)

 

Jeg er enig med Neferet. Tviler på at de setter inn egg de ikke tror er levedyktige.

Ja, håper det. Blir litt skeptisk og engstelig for alt. Embryologen gikk innpå rommet og hvisket noe til legen min rett før innsettet, og da innbiller jeg meg at han ikke var helt fornøyd med celledelingen, men at de likevell valgte å sette inn.. Haha, må nesten le litt av meg selv. Det var jo bare ett egg som hadde blitt korrekt befruktet, og bare den ene sjansen... Håper at det bare er min fantasi som er på bærtur...😂😀😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på uttak. Grusomt! Og det som er enda verre er at de fikk bare ut 2 egg! Legen var tilogmed veldig skuffet. Det virket som de bare hadde stoppet å utviklet seg 😩😩 Så nå har jeg bare grått siden :( er så utrolig trist! Kommer til å bli et nervepirrende døgn til telefonen kommer i morgen. De skal ta ICSI på begge eggene heldigvis da. Uff! Dette var et slag i trynet.

Kjenner meg igjen.. Bare 2 egg her også, og bare ett som delte seg riktig. Så jeg klamrer meg till gullegget teorien. Lykke lykke til. Spennende på morgendagen🙏😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag 3 med bemfola 300ie. Tar også 10mg prednisolon og synarela.

Stikkingen går helt greit, er lenge siden sist men slike gamle kunster glemmer man ikke 😂 litt småkvalm, føler meg litt oppblåst, men er sikkert innbildt/tilfeldig.

 

Veksler litt mellom å bekymre meg for at det ikke blir noen egg (lav amh og lite eggposer synlig på ul), og å grue meg som en liten baby for egguttaket. Skal ikke være lett.

Ganske likt som hos meg. Lav amh og lite egg på ul. Så 2 eggposer på ul, og 2 kom ut.

Gikk også på bemfola 300.. Er nå ruger på ett egg.

 

 

Tvi tvi ig lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Da har jeg vært på uttak. Grusomt! Og det som er enda verre er at de fikk bare ut 2 egg! Legen var tilogmed veldig skuffet. Det virket som de bare hadde stoppet å utviklet seg Så nå har jeg bare grått siden :( er så utrolig trist! Kommer til å bli et nervepirrende døgn til telefonen kommer i morgen. De skal ta ICSI på begge eggene heldigvis da. Uff! Dette var et slag i trynet.

Gikk selve uttaket greit eller?

Jeg bruker aldri få ut spes mange egg jeg eller Honey86. Har alltid mange eggposer, men de fleste er tomme.

Ved mine to første forsøk fikk jeg kun ut 3 egg.

Skjønner du føler deg skuffet..Kjenner meg igjen selv. Men du må ikke gi opp håpet. Kan hende det er to gullegg det der ;)

Jeg skal krysse alt jeg kan for at du får en positiv tlf i morgen tidlig.

Heier på deg :)

Om du trenger å prate så er det bare å sende meg en pm. :)

Stooor klem til deg

Takk for det. Uttaket var veldig vondt og. Spesielt på en side. Men hadde flere egg men ingen modne.. Spurte om vi fikk kjøpe trepakken ivf etter uttaket, sykepleier sa nei, men legen sa ja siden alt hadde stoppet opp. Så nå har vi pakken å lene oss på ihvertfall😊 men har fortsatt godfølelsen som jeg har hatt igjennom hele forsøket. Skummelt å si det men..😱

 

ellers har jeg bare sovet og spydd siden jeg kom hjem! Er så dårlig! Og har luftsmerter opp i brystet og mellomgulvet. Hadde dere det?? Vondt å puste!

Huff, så leit at det var så vondt uttaket. Men får prøve å tenke at da er det ihvertfall noe som skjer inni der.

Hva slags smertestillende fikk du?

 

Jeg fikk voltaren, 3 paracet og stesolid som jeg tok hjemme en time før, deretter fikk jeg 5 ml med midazolam mixtur. Fungerte veldig bra. Jeg var veldig avslappet.

 

 

Men går ikke ann å sammenligne, kroppene reagerer ulikt. Og itillegg variabelt ift hvor mange follikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første forsøk  gikk jeg på puregon 100ie (6 dager) og 75ie (2 dager). Det gikk bra. kroppene reagerer ulikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært innom på noen dager, og her var det skjedd mye..

Tok siste tabelett med provera i dag, og forventer å få blødning ca tirsdag-og sprøytestart onsdag. Har startet å spotte litt og skikkelige menssmerter nå på ettermiddagen, så kanskje det blir noen dager tidligere sprøytestart enn forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...