Gå til innhold

Oktober🌸


Baremeg1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg pratet med st.olavs idag og der fikk jeg klarsignal til å begynne rett på neste fryseforsøk :) trengte ikke ha en naturlig mens imellom engang! :) så da er det nytt innsett om ca 2 uker igjen ;)

Så spennende Prøver92!

Da blir vi vel liggende nogenlunde likt i løypa regner jeg med.

Jeg startet med sprøytene i går. Så regner med å være ruger innen 14 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg pratet med st.olavs idag og der fikk jeg klarsignal til å begynne rett på neste fryseforsøk :) trengte ikke ha en naturlig mens imellom engang! :) så da er det nytt innsett om ca 2 uker igjen ;)

Så spennende Prøver92!

Da blir vi vel liggende nogenlunde likt i løypa regner jeg med.

Jeg startet med sprøytene i går. Så regner med å være ruger innen 14 dager :)

 

Spennende ! :D For min del håper jeg at alle gode ting er 3 :) ) Masse lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan du reise etter egginnsetting?

Reise etter egginnsetting?

Hva tenker du på da?

 

Tar en uke ferie. Vi tenker å reise til Spania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Kan du reise etter egginnsetting?

Reise etter egginnsetting?

Hva tenker du på da?

Tar en uke ferie. Vi tenker å reise til Spania.
Det går bra så lenge man holder seg borte fra potensielt "farlige"matvarer fikk jeg beskjed om ;-) typisk kylling eller lite kokt egg feks ;-) dette gjelder jo bare sef. I utlandet da de kan inneholde bakterier hvis det ikke tilbredt på riktig måte 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på samtale på hausken i dag, gikk veldig fint😊 fikk begynne på rett på sprøyter i dag(menopur)og metformin piller. Satt en sprøyte i stad, det var skummelt, trodde jeg skulle svime av, Men jeg klarte det til slutt😃👏🏼👍🏼 neste fredag blir det kontroll og ultralyd. Kan ikke tro at vi endelig er i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på samtale på hausken i dag, gikk veldig fint😊 fikk begynne på rett på sprøyter i dag(menopur)og metformin piller. Satt en sprøyte i stad, det var skummelt, trodde jeg skulle svime av, Men jeg klarte det til slutt😃👏🏼👍🏼 neste fredag blir det kontroll og ultralyd. Kan ikke tro at vi endelig er i gang!

Spennende, lykke til 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på samtale på hausken i dag, gikk veldig fint fikk begynne på rett på sprøyter i dag(menopur)og metformin piller. Satt en sprøyte i stad, det var skummelt, trodde jeg skulle svime av, Men jeg klarte det til slutt neste fredag blir det kontroll og ultralyd. Kan ikke tro at vi endelig er i gang!

Oj oj! Ønsker deg masse lykke til! :)

Menopur, Bemfola og Metformin her ;) Begynte med Metformin i juni/juli skiftet..Magen reagerer enda på dem....hehe!

Synes også det er verst med det første stikket, men det blir fort en vane sak ;)

Kan hende vi blir liggende ganske likt i løypa da. Jeg skal på UL på onsdag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Kan du reise etter egginnsetting?

Reise etter egginnsetting?

Hva tenker du på da?

 

Tar en uke ferie. Vi tenker å reise til Spania.

 

Skal ikke være noe problem. Er ikke annerledes for oss enn de som blir gravide på den vanlige måten. Er bare at vi vet det litt tidligere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da har jeg vært på samtale på hausken i dag, gikk veldig fint fikk begynne på rett på sprøyter i dag(menopur)og metformin piller. Satt en sprøyte i stad, det var skummelt, trodde jeg skulle svime av, Men jeg klarte det til slutt neste fredag blir det kontroll og ultralyd. Kan ikke tro at vi endelig er i gang!

Oj oj! Ønsker deg masse lykke til! :)

Menopur, Bemfola og Metformin her ;) Begynte med Metformin i juni/juli skiftet..Magen reagerer enda på dem....hehe!

Synes også det er verst med det første stikket, men det blir fort en vane sak ;)

Kan hende vi blir liggende ganske likt i løypa da. Jeg skal på UL på onsdag. ;)

Takk! I lige måde😊 menopur 112,5 i 4 dager så orgalutran i tillegg fra dag 5. Bemfola hva er det? Har gått litt på metformin tidligere, gikk fint da,ingen mageproblemer, håper det gjør det nå og😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da har jeg vært på samtale på hausken i dag, gikk veldig fint fikk begynne på rett på sprøyter i dag(menopur)og metformin piller. Satt en sprøyte i stad, det var skummelt, trodde jeg skulle svime av, Men jeg klarte det til slutt neste fredag blir det kontroll og ultralyd. Kan ikke tro at vi endelig er i gang!

Oj oj! Ønsker deg masse lykke til! :)

Menopur, Bemfola og Metformin her ;) Begynte med Metformin i juni/juli skiftet..Magen reagerer enda på dem....hehe!

Synes også det er verst med det første stikket, men det blir fort en vane sak ;)

Kan hende vi blir liggende ganske likt i løypa da. Jeg skal på UL på onsdag. ;)

Takk! I lige måde menopur 112,5 i 4 dager så orgalutran i tillegg fra dag 5. Bemfola hva er det? Har gått litt på metformin tidligere, gikk fint da,ingen mageproblemer, håper det gjør det nå og

 

Menopur 150ie og Bemfola 150ie jeg. Blir Orgalutran her også.

Bemfola er en annen type eggmodnings sprøyte slik som Menopur og Gonal-F.

Jeg har hatt en god del trøblete mage med Metforminen. Men nå sliter jeg litt med magen fra før av :P 

Men gått på det en liten stund nå da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sniiiiiiler dagene seg avgårde.. Sprøytestart den 30...🙈 blir gaaal av denne ventingen!

Dagene har aldri gått saktere enn de gjør nå🙊Venter på kontroll på sykehuset den 29. og forhåpentligvis sprøytestart 30. Har ventet i 3 år på positiv test, men aldri har vel tida gått saktere enn nå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som har vært igjennom dette tidligere😊kan man ta solarium under forsøkene? Bestilte meg Babyklister i stad, når skal man begynne å bruke det? Må man ha godkjennelse fra klinikken for å bruke det? 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har vært igjennom dette tidligere😊kan man ta solarium under forsøkene? Bestilte meg Babyklister i stad, når skal man begynne å bruke det? Må man ha godkjennelse fra klinikken for å bruke det? 😊😊

Trenger ikke godkjenning.

Det blir sett på som alternativt sammen med akupunktur her i Norge.

Men fertilitetsbehandling i utlandet, bla i Danmark er det en selvfølge å gå på det parallelt med behandlingen😊

Jeg begynte på det så fort jeg fikk det i posten😊 to uker siden, skal ikke ha innsett før i uke 42😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig hente medisinene på apoteket i går, men var sammen med svigermor og svigerinne i hele går og hadde ikke særlig stor lyst til å dra på apoteket sammen med de.. Satser på jeg når apoteket etter jobb i morgen...

 

Da har jeg også bestilt babyklister (med to SAer tenker jeg det er vert å prøve). Har også bestilt ti strimmeltester, krysser fingrene for at jeg ikke trenger de i hele tatt (har to liggende igjen fra en tidligere bestilling).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg valgt å sykemelde meg denne perioden!

Kjente at det var på tide å være litt egoist og høre på kroppen😊

Så nå har jeg en elefant mindre på skuldrene siden det er veldig mye stress på jobb😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg valgt å sykemelde meg denne perioden!
Kjente at det var på tide å være litt egoist og høre på kroppen
Så nå har jeg en elefant mindre på skuldrene siden det er veldig mye stress på jobb

 

Skjønner deg godt. Skulle gjort det jeg også om jeg har kunnet. Men får satse på greie dager når jeg kommer så langt..

 

Plager meg litt at jeg ikke har merket noe enda. Dag 6 på sprøyter i dag..

Sist var jeg så himla oppblåst. Mye press....

Nå er det null...nada...

Nesten så jeg lurer på om det blir flere dager med sprøyter etter UL onsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet aldri hvordan kroppen reagerer.. Det er "bare" å smøre seg med tålmodighet og vente.. Noe man blir gode på i denne prosessen.. Eller.. Blir vel aldri helt god på det heller😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tydeligvis ikke. Husker jo ikke hvordan det var de 3 første forsøkene, da det er noen år siden.

Er mye venting ja...

Nei en får vel bare se hva de sier i morgen. Men har på følelsen at det blir flere dager med medisiner siden jeg ikke merker noen verdens ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på dag 5 med sprøyter. Har vært på jobb alle dagene,og jeg jobber på fly så har ikke vært lett å snike seg bort å sette sprøyten i lufta. Har Heldigvis fantastiske kollegaer som har støttet og hjulpet meg😊

I dag begynte jeg å kjenne noe, det river og bobler i eggstokkene🙈 ekkelt. Kl 23 er det orgalutran sprøyte for første gang, gleder meg ikke! Sykepleieren sa nålen på den kunne være sløv eller noe så den må trykkes hardt for å få den igjennom huden?!😱😱😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på dag 5 med sprøyter. Har vært på jobb alle dagene,og jeg jobber på fly så har ikke vært lett å snike seg bort å sette sprøyten i lufta. Har Heldigvis fantastiske kollegaer som har støttet og hjulpet meg

I dag begynte jeg å kjenne noe, det river og bobler i eggstokkene ekkelt. Kl 23 er det orgalutran sprøyte for første gang, gleder meg ikke! Sykepleieren sa nålen på den kunne være sløv eller noe så den må trykkes hardt for å få den igjennom huden?!

Nålen på orgalutran sprøytene sklir ikke like lett gjennom huden som nålene på puregonpennen (vet ikke om det er denne du bruker), men de går greit. Sett de med en vinkel (45grader??) står i bruksanvisningen. Lykke til i kveld :)

 

Ser det er litt forskjellig fra klinikk til klinikk om når sprøytene skal taes.. Jeg skal ta alle både puregon og orgalutran til samme tid hver morgen, eggløsningssprøyta skal jeg ta kl 23 en og en halv dag før egguttak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg valgt å sykemelde meg denne perioden!

Kjente at det var på tide å være litt egoist og høre på kroppen😊

Så nå har jeg en elefant mindre på skuldrene siden det er veldig mye stress på jobb😊

Forstår deg kjempegodt! Jeg skulle gjerne ha sykemeldt meg hadde det ikke vært for at jeg er student i praksis.. Jeg er helt utslitt og vurderer faktisk å ta 3 mnd pause fra studiene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tydeligvis ikke. Husker jo ikke hvordan det var de 3 første forsøkene, da det er noen år siden.

Er mye venting ja...

Nei en får vel bare se hva de sier i morgen. Men har på følelsen at det blir flere dager med medisiner siden jeg ikke merker noen verdens ting.

Lykke til på ul i morgen mysill:) Endret av Honey86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...