Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fler som har fått mer utflod? Jeg syns det er litt ekkelt så jeg har på meg bind eller må jeg skifte truser et par ganger :-P også lukter det litt.. Fler med samma problemet?

Har opplevd noe av det samme, minus lukten bare. Tok det opp med jordmor og hun sa at det var pga større aktivitet i underlivet osv. Økning i utflod påvirket også resultatet fra urinprøven hos meg, men var tydeligvis normalt og en av de ekle tingene man ofte ikke hører så mye om i "omverdenen" når man snakker om graviditet. :)

Går rundt og har skikkelig press på blæra i tillegg jeg, føler nesten at jeg må tisse hele tiden selvom jeg ikke har blærekatarr osv. Noen som har noe lignende? :)

Fortsetter under...

Så spennende at ting er på gang Mumua! Lykke til hvis dette er starten på fødsel :)

Kjipt å være forkjølet Snekkern, spesielt nå på slutten av svangerskapet. Håper du er frisk og rask igjen snart.

Høres ut som om du har god erfaring Jolinda og litt kjekt å se at sykehusoppholdet etter fødsel for deg kan bli en liten "husmorferie". ;) Jeg har aldri overnattet på et sykehus eller tilbragt lengre tid der så blir rart å måtte bli en natt eller så. I kommunen der jeg bor er det en ordning med at jordmor drar hjem til nybakte familier for å følge opp etter fødsel så kan jo hende at jeg slipper å være så lenge. (Hvis alt går bra vel å merke).

Jeg har opplevd en del utflod som mest sannsynlig er årsaken til at jeg nå sliter med litt sopp.. Har begynt behandling kun med krem, for fikk høre at sopp kan overføres til munnen til barnet ved fødsel og deretter til brystene ved amming. Så nå er det full fokus på å fjerne og unngå fremtidige utbrudd :-s

Endret av Stompen80

God bedring til dere som er forkjøla & kvalme!

Jeg var hos jordmor idag og alt ser bra ut, jenta vår ligger ennå med hodet ned & magen måler nå litt over hva som er "normalen", men fikk beskjed om at det trenger ikke å bety at hun nødvendigvis er stor eller kommer tidlig. Jeg føler jeg begynner å bli klar for fødsel nå, andre som har det sånn? Det er vel en blanding av å ha ventet på baby så lenge, ubehag til alle døgnets tider & mental forberedelse ift selve fødselen.. :) Men blir litt engstelig innimellom såklart, med tanke på at jeg ikke egentlig vet hva jeg går i møte.. Blanda følelser!! :P

Hva tenker dere andre ift smertestillende metoder, ev. medisiner? Har dere gjort dere opp en mening allerede, eller tar dere det litt som det kommer?

Wæææ, så spennende Mumua!!! Masse lykke til utover, håper det ikke drar ut i lange baner med rier av og på.

Jeg har også enormt mye utflod nå, skikkelig yuck. Var antakeligvis en opphopning av dette som gjorde at jeg var inne på sykehuset for sjekk og mistanke om fostervannslekkasje.

Fler som har fått mer utflod? Jeg syns det er litt ekkelt så jeg har på meg bind eller må jeg skifte truser et par ganger :-P også lukter det litt.. Fler med samma problemet?

Har opplevd noe av det samme, minus lukten bare. Tok det opp med jordmor og hun sa at det var pga større aktivitet i underlivet osv. Økning i utflod påvirket også resultatet fra urinprøven hos meg, men var tydeligvis normalt og en av de ekle tingene man ofte ikke hører så mye om i "omverdenen" når man snakker om graviditet. :)

Går rundt og har skikkelig press på blæra i tillegg jeg, føler nesten at jeg må tisse hele tiden selvom jeg ikke har blærekatarr osv. Noen som har noe lignende? :)

Det virker som frøkna ligger veldig langt ned kjenner hun i underlivet hele tiden

Oppdatering fra meg :

Er nå innlagt på føden med mistanke om svangerskapsforgiftning. Men formen er ok og jeg er ved godt mot :) håper jeg får hjem imårra, hvis ikke blir det vel fødsel snart :) Prøvesvarene var ikke så ille såvidt jeg kunne se, så om det er forgiftning så er det iallefall ikke kommet langt. Tatt masse prøver nå som jeg får svar på imorgen. Det er forøvrig litt magisk å ligge her,når jeg går på do hører jeg små skrik fra helt nyfødte små i gangen <3

Annonse

Oppdatering fra meg :

Er nå innlagt på føden med mistanke om svangerskapsforgiftning. Men formen er ok og jeg er ved godt mot :) håper jeg får hjem imårra, hvis ikke blir det vel fødsel snart :) Prøvesvarene var ikke så ille såvidt jeg kunne se, så om det er forgiftning så er det iallefall ikke kommet langt. Tatt masse prøver nå som jeg får svar på imorgen. Det er forøvrig litt magisk å ligge her,når jeg går på do hører jeg små skrik fra helt nyfødte små i gangen <3

Riktig god bedring, Mumua! Selv om det fortsatt er noen uker igjen til termin, så gjør det jo ikke så mye om baby blir inspirert av lydene fra gangen nå og vil ut og hilse på, hihi:-)

Du får holde oss oppdatert!

Endret av Livmor

Puppene mine har lekket i natt... Våknet av at t-skjorten og dynen hadde våte flekker. Opplever dere det samme? Sover dere med bh og innlegg? For meg virker det litt ubehagelig... Tar imot råd :)

Mine lekker ikke noe særlig enda, heldigvis. Ser ikke fram til perioden med lekkasjer i øst og vest akkurat! Forrige gang sov jeg med bh og innlegg mens det sto på som verst, og lå på håndkle i senga.

Puppene mine har lekket i natt... Våknet av at t-skjorten og dynen hadde våte flekker. Opplever dere det samme? Sover dere med bh og innlegg? For meg virker det litt ubehagelig... Tar imot råd :)

Jeg lekker. Men orker ikke å sove med bh og innlegg. Ligger på et håndkle så det ikke trekker inn i madrassen. Har madrassbeskytter over overmadrassen som kan vaskes i tillegg. Men håndkleet har "tatt unna" godt nok.

Anonymous poster hash: 2e07a...43c

Kjæresten min har kjøpt lappen til meg, sånn pakke :) er i uke 34, kan jeg begynne på lappen nå? Hva syns dere ?

I og med du er så pass langt på vei, og det kun er noen uker til fødselen kan starte når som helst tror jeg at jeg hadde ventet litt. Spørs blant annet på hvordan du føler deg og om du har tid nok, og ikke stresser når du holder på med det. Da jeg holdt på med lappen ønsket kjørelæreren ca 1 kjøretime med lærer i uka og et par ganger på fritiden. For meg ble det en for bratt læringskurve og litt sånn, men skal også nevne at jeg ble tvunget til å prøve å ta lappen når jeg hadde problemer med å ta sånt ansvar følte jeg. Så jeg ble mer stresset og utbrent av det og måtte slutte.

Men du kan jo kanskje "dele" opp lappen på en måte. At du øvelseskjører hjemme når det passer deg, leser og tar teorien og tar de kursene som trengs. Så tar du kjøring med lærer når babyen er ute :) Tror uansett det viktigste er at du ikke stresser med det du gjør, kjenner litt på formen din og hva du selv orker. Tviler på om du blir ferdig med lappen før babyen er ute, men er nok ikke umulig å starte nå :) kan jo også ringe kjøreskolen og høre om de har noen tanker rundt det :D uansett, lykke til!

Noen som kan forklare forskjellen på kynnere og modningsrier/maserier? og da mener jeg hvordan det kjennes ut.. Har prøvd å lese litt, men jeg syns det er greit med mest mulig informasjon.. Hehe.. :P Har hatt "mensmurringer" eller kynnere som er annerledes enn tidligere, som jeg våkner av om natta de to siste nettene.. Lurer på om det er dette som kalles modningsrier? Jeg vet jo ikke om det påvirker livmorhalsen i det hele tatt, er det det som avgjør forskjellen på kynnere og m.rier? Ble mye spørsmål her nå.. :P

Lykke til til deg Mumua, forresten!! :)

Endret av Kalii

Annonse

Er ikke så rett fram som man skulle tro dette med kynnere og maserier. Jeg trodde egentlig det var sånn at modningsrier/maserier gjorde vondt, og at kynnere vanlivis ikke gjør det. Men med første hadde jeg masse vonde "rier" før /i starten av fødselen, likevel hadde jeg knapt nok åpning når jeg kom inn på føden, og fødselen var relativt lang. Forrige gang hadde jeg masse kynnere, riktignok veldig "harde", men absolutt ikke vonde. Likevel tok ikke fødselen stort mer enn to timer fra jeg våknet av at det var i gang.

Er også spent på om det blir fødsel eller hjemreise på deg Mumua!

Jeg fikk dra hjem idag etter å ha tatt mange prøver på morgenen som så mye bedre ut enn i går :) Ikke påvist svangerskapsforgiftning heldigvis, men skal inn til kontroll hver uke nå og fikk beskjed om å ha svært lav terskel for å ringe føden om jeg følte meg uvel igjen. De er temmelig enige i at det nok blir fødsel snart, men siden prøvene var fine nå så venter vi og ser :) Hadde litt rier igjen inatt, men de stoppet mye tidligere og var nok såkalte maserier bare. Er fortsatt uggen i formen og veldig sliten, men deilig å være hjemme. Nå er vi innstilt på at det nok blir action snart så vi har pakket ferdig alt og planlagt alt så godt vi kan. Mannen oppfører seg som om han har en rakett i ræva (sorry språket) og har rett og slett blitt skikkelig effektiv :P Lege, jordmor og sykepleiere på sykehuset var helt topp så jeg føler meg veldig godt ivaretatt og kunne ikke annet enn å fnise litt når de kom innom rommet idag og sa "Vi sees til fødsel" , det er plutselig veldig virkelig nå :) Fikk oppleve mye rart på føden igår og inatt så det var veldig spesielt og nå begynner jeg å glede meg veldig! Satt å spiste frokost idag sammen med nybakte mødre og heeeelt nye bebiser og hadde vanskelig for å holde tårene tilbake. Dette blir jo helt topp <3 Har mye menssmerter og kynnere nå, spesielt på natten så jeg er rett og slett kjempespent!

Jeg fikk dra hjem idag etter å ha tatt mange prøver på morgenen som så mye bedre ut enn i går :) Ikke påvist svangerskapsforgiftning heldigvis, men skal inn til kontroll hver uke nå og fikk beskjed om å ha svært lav terskel for å ringe føden om jeg følte meg uvel igjen. De er temmelig enige i at det nok blir fødsel snart, men siden prøvene var fine nå så venter vi og ser :) Hadde litt rier igjen inatt, men de stoppet mye tidligere og var nok såkalte maserier bare. Er fortsatt uggen i formen og veldig sliten, men deilig å være hjemme. Nå er vi innstilt på at det nok blir action snart så vi har pakket ferdig alt og planlagt alt så godt vi kan. Mannen oppfører seg som om han har en rakett i ræva (sorry språket) og har rett og slett blitt skikkelig effektiv :P Lege, jordmor og sykepleiere på sykehuset var helt topp så jeg føler meg veldig godt ivaretatt og kunne ikke annet enn å fnise litt når de kom innom rommet idag og sa "Vi sees til fødsel" , det er plutselig veldig virkelig nå :) Fikk oppleve mye rart på føden igår og inatt så det var veldig spesielt og nå begynner jeg å glede meg veldig! Satt å spiste frokost idag sammen med nybakte mødre og heeeelt nye bebiser og hadde vanskelig for å holde tårene tilbake. Dette blir jo helt topp <3 Har mye menssmerter og kynnere nå, spesielt på natten så jeg er rett og slett kjempespent!

Så godt at det ikke var svangerskapsforgiftning!

Høres virkelig ut til at du har babyen din på utsiden snart, så spennende:-) Håper flere babyer her blir inspirert etterhvert og følger på!

Formen her har vært varierende de siste dagene. Spesielt det evig verkende bekkenet som ødelegger nattesøvn og alt mulig, men er også plaget av en del kvalme på grunn av liten plass i magen. Helt naturlig, og egentlig bagateller, men må bare syte litt innimellom lell:-D Blir nok bedre når permisjonen starter neste uke, sliter veldig med høy innetemperatur og dårlig luft på kontoret der jeg jobber.

Ingen tegn til noe baby her med hverken det første eller andre, hun er fortsatt høyt oppe, murringene fra uke 30-35 er nesten fraværende og ingenting annet tyder på så mye som bittelitt modning en gang. Men tålmodigheten er greit på plass enda, det MÅ jo bli oktober, hihi.

Rask oppdatering her. Skulle til jordmor tidlig i dag for å sjekke urin og blodtrykk. Endte opp med at jeg nå ligger på observasjon på ahus for at de skal følge med på meg og babyen.

Har ikke helt skjønt hva som skjer annet enn at de sjekke for svangerskapsforgiftning etter at det var +2 i proteiner og høyt blodtrykk, men fine blodprøver. Har også fått vite at hvis ting ikke stabiliserer seg (vet ikke helt hva ting er jeg, men :P ) så vil de sette i gang fødselen. Dette skjedde selvfølgelig den dagen hvor jeg ikke forventet det og ikke hadde med noe, så da ble det bok fra Narvesen og vente på at kjæresten skal komme med ting etter jobb.

(Nå skjer det noe her også, får Veneflon gitt. Jaja, noe å gjøre disse timene, litt gøy med action. Hehe :P for de som lurer, det er kjedelig alene på et sykehus med 60% strøm på mobilen og ingen å snakke med)

Rask oppdatering her. Skulle til jordmor tidlig i dag for å sjekke urin og blodtrykk. Endte opp med at jeg nå ligger på observasjon på ahus for at de skal følge med på meg og babyen.

Har ikke helt skjønt hva som skjer annet enn at de sjekke for svangerskapsforgiftning etter at det var +2 i proteiner og høyt blodtrykk, men fine blodprøver. Har også fått vite at hvis ting ikke stabiliserer seg (vet ikke helt hva ting er jeg, men :P ) så vil de sette i gang fødselen. Dette skjedde selvfølgelig den dagen hvor jeg ikke forventet det og ikke hadde med noe, så da ble det bok fra Narvesen og vente på at kjæresten skal komme med ting etter jobb.

(Nå skjer det noe her også, får Veneflon gitt. Jaja, noe å gjøre disse timene, litt gøy med action. Hehe :P for de som lurer, det er kjedelig alene på et sykehus med 60% strøm på mobilen og ingen å snakke med)

Oi, da er du i samme båt som jeg var på tirsdag. Håper det går like bra med deg som med meg, men jeg hadde nok mindre utslag på prøvene enn du. Husk at de har masse babyblader på føden du kan kose deg med i verste fall :) Masse lykke til, sender deg mange gode tanker :)

Oi, det går unna i svingene! Lykke til, Snerkern, håper alt går bra med deg og baby!

Takk alle sammen. Sitter nå og venter på at dagens siste blodtrykk skal måles. Hittil ser alt bra ut med både meg og babyen, prøvene er fine. Men de hadde funnet et avvik på ultralyden fra forrige uke og den vi fikk i dag at de ble litt usikre og skal diskutere mer med legen i morgen tidlig om hva som skjer. Så får høre om legen da ønsker å sette meg i gang eller ikke, har blitt nevnt noen ganger at det kan skje, men at legen i morgen da har siste ordet på hva som skjer.

Ganske så spesielt å ligge her, "naboen" ble nettopp sendt ned til føden for å føde etter å ha blitt satt i gang og kjenner at jeg nesten blir litt ivrig etter å komme i gang selv. Håper vel innerst inne at de setter meg i gang i morgen da jeg begynner å bli lei av å dra frem og tilbake fra sykehus, jordmor og lege. Går over til 37+0 i morgen så er jo ikke noe farlig om han kommer nå, men trives vel egentlig hvis han får være noen uker til :) Eller så har jeg nesten begynt å gråte flere ganger her, det er så utrolig rørende og hyggelig og plutselig høre barnegråt fra gangen her :D Nå begynner jeg ordentlig å glede meg til å få han i armene mine (gleder meg ikke til fødselen tror jeg :P )

Hihihi, jeg hadde det helt likt Snerkern! Hadde tårer i øynene mange ganger når jeg hørte barnegråten i gangen. Ei dame ble trillet fordi meg i full fart på vei til ks midt i fødselen og jeg ville bare løpe etter og gi henne en klem! Noen timer senere kom de opp med den nyfødte babyen og det var så rørende atjeg ble svimmel. Uansett hva som skjer så er det ikke lenge igjen nå for noen av oss heldigvis. Satser på at alt går perfekt for seg Snerkern og at du får en flott fødsel enten det blir nå eller om noen uker. Kommer til å tenke på deg inatt og være spent på oppdatering. Jeg føler meg ekstremt klar nå kjenner jeg, er så spennende å gå rundt og vite at ting kan skje når som helst. Er så hormonell og lykkelig ikveld at jeg sender dere sn klem hele gjengen! :klem:

Så bra at alt gikk fint med deg og babyen Muma! Håper det ordner seg for deg også snerkern! 😊 er ikke lenge igjen nå!

Selv har jeg egentlig vært i relativt fin form nesten hele svangerskapet og såå takknemlig for dette. Var hos legen idag og da jeg tok urinprøve så slo jeg ut på sukker i urinen (!) og måtte ta flere prøver hvor det viste seg at blodsukkeret var høyt.. Skal inn imorgen for og ta sånn glukosetest for og se om det er svangerskapsdiabetes.. Er det noen av dere som har erfaring med dette? Blir man satt igang på grunn av det? Har veldig lyst til at alt skal starte naturlig, men ble veldig bekymret for mini også...

Her står alt fortsatt bomstille og ligger fortsatt på observasjon på ahus. De vet ikke hvor lenge jeg må ligge, men pga blodtrykket og ett eller annet i urinen må jeg minst ligge til i morgen. Blodtrykket klarte å stabilisere seg noe fra i går til i dag før undertrykket plutselig bestemte se for å runde 100 igjen. Men de ser fortsatt litt på å sette i gang, men ønsker jo å drøye så lenge som mulig. Ble sjekket neden til for å se om jeg starter å bli moden og var tydeligvis begynt å bli det og i tillegg var det 1 cm åpning (men ikke i fødsel enda). Så jordmor sa at det godt kan være at kroppen selv har tenkt til å rydde opp i det høye blodtrykket ved å starte fødselen veldig snart. Lå trossalt med murringer i magen i noen timer i dag tidlig så det er i hvert fall på gang enten vi blir satt i gang eller må vente. :) Så vi får se hva som skjer fremover og hva legen sier i morgen, hittil er planen å slappe av og se hva som skjer og ta ny UL på mandag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...