Gå til innhold

Oktober 2015


Livmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Liten glad melding! Har nå satt inn en ballong i underlivet og modningen har startet, drar ikke hjem uten barn vi nå nei :) men kan ta opp til 36 timer før den faller ut og vi får første i gang satt selve fødselen, men igjen vi kan være heldige og være ferdig allerede i natt/i morgen. Alt spørs på kroppen og hvor fort den jobber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke termin før 05 oktober, men da kommer han vel ut innen noen dager. Krysser fingrene for at det går fort. Kjenner det allerede med mye murringer både foran og bak så det er i gang, må bare vente på at ballongen skal falle ut før de enten tar vannet eller setter i gang med tabletter som skal sette i gang rier osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ja, da har vi fått vår lille hjerteknuser. 3 uker før termin, og blir vel strengt talt ikke "oktoberbarn" likevel. Men det er dere jeg har informert og snakket med, så da blir det også her jeg føler at denne meldingen "hører til".

 

Vi satte i gang med ballong som ble sagt å ta rundt 24-36 timer, her i gården var det en som hadde dårlig tid og klarte seg med 4 før han var klar for neste fase. Fikk en tråd som skulle sette i gang selve fødselen, det var gjennomsnittstid på 21 timer. 8 timer senere la jeg med den lille gutten på bare 2280g og 48 cm i armene mine :) Orket ikke høre veldig på jordmor på slutten heller, så her var han ute på to rier, og det var utrolig deilig å få han ut.

 

Håper alle dere her har det bra og er klare til å møte den lille, det er verdt det selvom det gjør vondt og etterlater en litt mørbanket mamma på barsel. Gikk trossalt fra 3 cm til baby på 4 timer, så har lov til å være både stolt og sliten nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så inderlig mye Snerkern <3 Kjempeglad på dine vegne! Godt å høre at det gikk fort og greit og at dere begge er ok :) Nyt den første tiden nå og hold oss gjerne oppdatert så vi vet hva vi kan glede oss til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, Snerkern! Du har all grunn til å være stolt nå, godt jobba av dere begge to:-)))

 

Håper alt går bra med dere, og som Mumua sier, kom gjerne innom og oppdater oss andre innimellom:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumua, hvordan går det med deg?

 

Her går det greit , ekstremt lite søvn de siste dagene og mye vondt, men ikke noe mer :) var hos jordmor på fredag på kontroll og hun sa bare at frøkna var kommet enda lenger ned og var gjennomsnittlig stor. Alle prøver var fine så nå blir det ikke gjort noe mer før neste kontroll på fredag, da blir det litt blodprøver i tillegg. Håper jeg kan få noen gode dager nå så jeg får sovet litt, men i bunn og grunn er jeg klar for fødsel. Runder 37 uker på torsdag så da er jeg fornøyd. Har også innskriving på sykehuset på torsdag så hadde vært kjekt å rekke det, men det regner jeg med siden jeg ikke føler veldig på at det blir fødsel enda. Får se hvordan det utvikler seg når stedatteren har dratt idag og jeg får senket skuldrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mumua, hvordan går det med deg?

Her går det greit , ekstremt lite søvn de siste dagene og mye vondt, men ikke noe mer :) var hos jordmor på fredag på kontroll og hun sa bare at frøkna var kommet enda lenger ned og var gjennomsnittlig stor. Alle prøver var fine så nå blir det ikke gjort noe mer før neste kontroll på fredag, da blir det litt blodprøver i tillegg. Håper jeg kan få noen gode dager nå så jeg får sovet litt, men i bunn og grunn er jeg klar for fødsel. Runder 37 uker på torsdag så da er jeg fornøyd. Har også innskriving på sykehuset på torsdag så hadde vært kjekt å rekke det, men det regner jeg med siden jeg ikke føler veldig på at det blir fødsel enda. Får se hvordan det utvikler seg når stedatteren har dratt idag og jeg får senket skuldrene :)

Så da legger vi inn en bestilling på en ukes god søvn og fødsel neste helg på deg, hihi:-) Såpass bør du kunne få etter alle disse månedene! Helt utrolig at du har kommet så langt med tanke på alt du har hatt de siste månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Mumua, hvordan går det med deg?

Her går det greit , ekstremt lite søvn de siste dagene og mye vondt, men ikke noe mer :) var hos jordmor på fredag på kontroll og hun sa bare at frøkna var kommet enda lenger ned og var gjennomsnittlig stor. Alle prøver var fine så nå blir det ikke gjort noe mer før neste kontroll på fredag, da blir det litt blodprøver i tillegg. Håper jeg kan få noen gode dager nå så jeg får sovet litt, men i bunn og grunn er jeg klar for fødsel. Runder 37 uker på torsdag så da er jeg fornøyd. Har også innskriving på sykehuset på torsdag så hadde vært kjekt å rekke det, men det regner jeg med siden jeg ikke føler veldig på at det blir fødsel enda. Får se hvordan det utvikler seg når stedatteren har dratt idag og jeg får senket skuldrene :)

Så da legger vi inn en bestilling på en ukes god søvn og fødsel neste helg på deg, hihi:-) Såpass bør du kunne få etter alle disse månedene! Helt utrolig at du har kommet så langt med tanke på alt du har hatt de siste månedene.

Hihi, ja takk! Det høres ut som en god plan :D Er lettet over å ha kommet så langt, det var noen intense uker en stund. Nå ser jeg for meg at jeg ender opp på overtid, det hadde vært så himla typisk etter å ha vært redd for prematur fødsel hele 3.trimester :P Men nyter både kynnere og menssmerter nå, for jeg håper jo at det betyr at det skjer noe snart ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer snekkern! Det må jeg si var kjapt levert! da du skrev at det kunne ta mange timer regnet jeg ikke med at vi hørte noe fra deg før over helgen. Så bra alt har gått greit :)

Han hørtes så liten ut til tross for at det er bare få uker til termin? Jeg vet ikke hvor store nyfødte vanligvis er, men fikk høre at snittet var 3500g, 50/55 cm lang. Sa de noe om dette til deg? Spør bare av ren nysgjerrighet. Jeg har termin 3 dager etter din termin og er litt spent om jeg kommer til å få en 3 kg eller 5 kg sak :-p

 

Jeg begynner på permisjonen min mot slutten av denne uken og jeg gleder meg stort! Jeg håper min gutt holder seg i magen til oktober, mest av ren egoisme, for skal bli herlig med 2-3 uker med "ferie" fra jobb og få anledning til å nyte alenetiden før en liten gutt kommer og sluker all tiden min. Det skal bli herlig det og, så håper han kommer dagene rundt termin, men et par uker med bare meg og gubben har jeg lyst på :) i følge jordmor for en uke siden hadde han ikke festet seg og jeg har ingen andre tegn/symptomer på at han vil ut med det første så bør vel få det ønsket oppfylt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter også permisjon på onsdag, og tenker som deg, Stompen80, at noen uker helt fri skal bli godt! Men, så klart, enklere å være innstilt på det når man har vært så frisk og rask som meg, og ikke hatt alle disse ekstra vondtene og bekymringene.

 

Ingen tegn til noe som helst hos meg heller, og akkurat som med førstemann er jeg helt sikker på at det ikke skjer noe av seg selv. Regner nesten overtidskontrollen som termin, haha! Ble en bitteliten nedtur da jeg spurte jordmor angående hvor lenge man lar fødende gå over nå, siden jeg trodde man hadde gått bort fra 14 dager slik det var første gangen jeg fødte. Men, nei da, selv om overtidskobtrollen tas etter 7 dager, kan man fortsatt gå enda en uke før noe gjøres på mitt sykehus. Jaja. Er tross alt bare snakk om noen bittesmå dager. Skal på kontroll på tirsdag, spent på det. Har ikke vært på ukesvis. Ikke at det har vært noen grunn til at det har vært nødvendig heller, men gleder meg til å høre hjertelyden igjen<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært liten hele graviditeten har de sagt på UL, men aner ikke hvor liten han er :) En av grunnene til at vi er på barsel og ikke barselhotellet er jo at han er liten, han er ikke prematur siden han er født akkurat innenfor. Men de sa at hvis han var 2.5kg eller mer hadde vi fått liv til å dra til hotellet, så kanskje 2.5 kg er normalen når det akkurat er fullgått da? :)

 

Hadde selv regnet med at det tok minst ett døgn til det skjedde noe, var jo en liten sjanse for at det ikke kom til å skje noe i det hele tatt også. Det verste var jo slutten, modningen og de første timene med tråden var helt ok, men når kroppen plutselig gikk fra 3 cm til å ha ungen ute på 4 timer da synes jeg at riene fort ble kraftige. Ønsket epidural sånn midt i, legen kom og tegnet opp osv og rett før han skulle stikke ringte akutten og han måtte løpe. 30 min senere lå jeg med gutten i armene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel "ment to be" at du ikke skulle ha epidural da :) Du ville jo ikke fått så stor nytte av det akkurat :) Tror under 2,5 blir regnet som lav fødselsvekt ja.

 

Her har jeg vært veldig heldig fysisk fram til nå. Lite problemer egentlig. Men nå har det dukket opp både det ene og det andre på kort tid. Bekkenløsning. Vonde åreknuter. Et parti midt på magen, mellom ribbeina og navlen egentlig, som av en eller annen grunn gjør veldig vondt, spesielt når babyen presser mot det, eller når jeg nyser. Og enda verre når jeg bærer ettåringen. Og veldig harde kynnere. Så akkurat nå er det godt at det bare er en måned igjen :) Men jeg er ikke skikkelig utålmodig enda, og ikke venter jeg at noe skjer før rundt termin heller. Termin er 11. oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kontroll på meg igjen i dag, føles som en evighet siden sist. Alt ser helt perfekt ut med vesla mi, alle prøver kjempefine og SF-mål helt på kurven sin. Ikke et eneste tegn til fødsel med det første, haha. Men jordmor sa at sykehuset med all sannsynlighet vil prøve å få i gang fødselen på dag 7 med overtid, og at det er uaktuelt at jeg blir gående 14 dager over som sist. En stor trøst!

 

Ellers har jeg akkurat startet permisjonen, det er rart! Over ett år til neste gang jeg skal tilbake på jobb for å jobbe. Bor nærme, så vil gjerne komme innom på lunsj en gang i blant, fint å holde kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er min permisjon offisielt igang! Er enig med deg Livmor, skal bli rart å ikke dra på jobb på ett år! Jeg bor også nært så kommer nok til å ta turen innom noen ganger.

 

Formen er fin, men sliter litt med å sove så skal bli godt med permisjon og kunne sove når det passer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er min permisjon offisielt igang! Er enig med deg Livmor, skal bli rart å ikke dra på jobb på ett år! Jeg bor også nært så kommer nok til å ta turen innom noen ganger.

 

Formen er fin, men sliter litt med å sove så skal bli godt med permisjon og kunne sove når det passer meg.

Søvn er det litt så som så med her også. Umulig å snu seg uten å våkne, pluss at jeg har en samboer som snorker ganske mye til tider, blæ! Vi skal få ordnet med et soverom til snart, det skal bli fint, kjenner jeg, hehe. Enn så lenge er det godt å kunne ta seg en power nap i løpet av dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere andre fortsatt med her inne, eller har dere fått gått videre med baby utenfor magen? Det har ikke jeg (som forventet).

 

Er 38+1 i dag, så det nærmer seg sakte, men sikkert. Alt er ved det samme, MEN jeg tror da faktisk heg har antydning til nedpress! Ikke at det betyr noe spesielt, men vesla har da i hvert fall skjønt hvilken vei som er ut, hehe:-) Hvis det er nedpress da. Noen som kan forklare hvordan det føles? Jeg hadde det nemlig ikke med førstemann:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hvertfall her fremdeles, venter i spenning & er 37+2 idag :) Føler jeg er ganske så klar for å møte denne jenta nå altså, er til tider ganske utålmodig.. :P Men hun kommer jo når hun er klar, så det er jo absolutt best, selv om det krever en del tålmodighet av meg.. :)

Nedpress er jeg usikker på, så kan ikke si så mye om det.. Jeg har mye kynnere, litt "mensmurringer" innimellom, om kjenner noen ganger plutselige "dunk" nedover, i mangel av en bedre beskrivelse.... Men kjenner tydelig at hun her også vet hvilken vei som er ut.. Hehe.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hvertfall her fremdeles, venter i spenning & er 37+2 idag :) Føler jeg er ganske så klar for å møte denne jenta nå altså, er til tider ganske utålmodig.. :P Men hun kommer jo når hun er klar, så det er jo absolutt best, selv om det krever en del tålmodighet av meg.. :)

Nedpress er jeg usikker på, så kan ikke si så mye om det.. Jeg har mye kynnere, litt "mensmurringer" innimellom, om kjenner noen ganger plutselige "dunk" nedover, i mangel av en bedre beskrivelse.... Men kjenner tydelig at hun her også vet hvilken vei som er ut.. Hehe.. :P

Litt fint at jeg ikke er helt alene her inne da, hihi:-) Følelsen jeg har er at jeg er skikkelig hoven i underlivet, og at det er noe mellom beina mine. Litt murringer i korsryggen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...