Gå til innhold

Oktober 2015


Livmor

Anbefalte innlegg

Jeg venter på oktober fremdeles og ingen unge her i huset ennå :) Jeg er 37+6 i dag og 17 dager igjen til termin. Jeg kjenner ikke noe nedpress, ikke som jeg vet om i hvertfall. Jeg er også usiller på om jeg har kynnere, men vet jo ikke hva jeg skal kjenne etter siden det er den første.

 

Ble litt stresset i morges da jeg ble møtt med overskriften i bt.no "Bemanningen ved KK er ikke jordmorfaglig forsvarlig" og "Ikke fød i helgen. KK stenger fødestuer". Lite positiv lesning så kort tid før egen termin. Kommer til å ta en prat med jordmor om dette, men håper jeg føder mellom mandag og torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er her fortsatt jeg også. Og forventer ikke å føde riktig ennå, selv om jeg har perioder at kynnerne er så heftige at jeg begynner å tvile. Er vel ca 37+4 i dag tror jeg. Er forkjøla og har feber, så rygg og bekkensmerter blir liksom forsterka. Bortsett fra forkjølelsen så er jeg jo egentlig i god form fortsatt, men det begynner å bli nokså ubehagelig etterhvert. Prøver å ikke legge lista så høyt om dagene, bare ta meg av barna og det mest nødvendige husarbeidet. Mannen hjelper heldigvis til en del med matlaging og sånn :)

 

Skjønner deg veldig godt Stompen80! Jeg har lang reisevei til sykehus, og trøstet meg med at det ihvertfall finnes ei jordmor her i nærheten. Helt til jeg fikk høre at hun kan bare hjelpe i kontortida :sjokkert:

Ungene kommer jo ut på en eller annen måte uansett. Men det er jo kjekt om man har tilgang til kvalifisert helsepersonell underveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+6 her, så er nok en god stund igjen for min del. Håper jo ikke han kommer før uke 38 uansett hvertfall, så nærme termin som mulig, men heeelst ikke over;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jammen meg her enda jeg og :P 37+4 og akutt kjempelei ^^ har hatt så mye smerter den siste uka at jeg føler meg halvgal, men det hjalp veldig med tur til kiropraktoren idag så nå er jeg faktisk blid og glad igjen ^^ Prøver nå å innstille meg på å gå minst til termin, så får alt annet være en gledelig overraskelse. Lei av å høre alle rundt meg si at jeg vil føde når som helst, siden jeg har hørt det i 8 uker allerede uten at det har blitt noe fødsel. Våknet opp med skikkelig hovent ansikt idag så føler meg lekker nå ;) skal på modningsakupunktur ikveld og er spent på det. Ellers er jeg fryktelig trøtt for tida, så her er det mye forsøk på soving :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålmodighet er en dyd altså! Jordmor har allerede satt meg opp på time på termindagen, hun hadde visst ingen tro på at jeg var ferdig før det, hehe:-) Men nesten bedre at det er sånn, skjønner godt du er møkkalei etter å ha hørt at fødselen er like rundt hjørnet i hele 3. trimester, Mumua! Dårlig gjort å helle bensin på det bålet, kanskje, men hovent ansikt kalles forhåpentligvis ikke fødeansikt uten grunn:-P

 

Fikk første utbetaling med foreldrepenger i dag allerede, det var godt å ha i orden:-) Var en del tull med sykepengene mine, og jeg blir så stresset av at sånne ting ikke er på plass. Men den biten kan jeg i hvert fall legge fra meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huttetu, noen flere som har stikninger i underlivet? Kjennes egentlig mest ut som det er i urinrøret. Gosh, nesten så jeg dåner innimellom. Vært helt forferdelig siden i går. Håper, håper, HÅPER det er frøkna som synker lenger og lenger ned i bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd det, men i følge jordmor hadde min gutt begynt å feste seg i bekkenet nå så muligens det kommer snart for meg også? Håper det betyr at hun nærmer seg ;)

Jeg kjenner mye bevegelser så tror han har fått litt mer plass nå som han synker lengre ned. :) Det er i hvertfall min teori...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd det, men i følge jordmor hadde min gutt begynt å feste seg i bekkenet nå så muligens det kommer snart for meg også? Håper det betyr at hun nærmer seg ;)

Jeg kjenner mye bevegelser så tror han har fått litt mer plass nå som han synker lengre ned. :) Det er i hvertfall min teori...

Hun var på vei nedover på sist kontroll, så klamrer meg til håpet om at nedpress og stikninger er en fortsettelse på den gode trenden. Jeg var såpass i bekkenet i går at jeg fikk gått en tur med bikkja, og det var etterpå at ting virkelig skjedde. Så det blir tur på bikkja i dag også gitt, vondt bekken eller ei:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at bevegelse er bra, men det kan nok være vanskelig å få til i praksis for enkelte med tanke på bekkensmerter. Dessuten er det vanskelig å begynne å gå mye på slutten hvis man ikke er vant til det fra tidligere i svangerskapet. Men fødselen blir også mye lettere hvis man klarer å holde kroppen i god form . Jeg vet, for jeg har prøvd begge deler!

 

Jeg har vært forberedt på å gå til termin, minst! Siden de to første var født rundt termin. Men nå begynner jeg sannelig å lure, ettersom jeg kjenner på ting som kan kjennes ut som modning. Har masse steinharde kynnere (heldigvis bare noen få av dem som gjør vondt), stikninger og en følelse av å være "pudding-aktig" nedi der. Det hadde jeg så vidt jeg husker sist også, men husker ikke hvor lang tid før fødselen det startet. Uke 38 i morgen, så det er vel uansett snakk om max 3 uker igjen.

 

Livmor: du har mest sannsynlig rett i at det er babyen som er på tur nedover. Men hvis du ikke alt har gjort det så bør du for sikkerhets skyld få utelukket urinveisinfeksjon.

 

Man blir forøvrig satt opp til kontroll rundt termin uansett, så det trenger ikke å være noe dyster spådom i det :) Jeg var til kontroll i går, og fikk også ny time dagen etter termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min termin er 7., så (nesten) helt likt vi da, Stompen:-) 14 dager igjen i dag, så kan vel kalle meg fødeklar da! I mitt stille sinn tenker jeg mer på overtidskontrollen på sykehuset den 14. som termin. Orker ikke bli mer skuffet enn nødvendig når den 7. tikker forbi og babyen fortsatt storkoser seg på innsiden:-P

 

Gleder meg vilt til å kunne gå tur uten bekkensmerter igjen. Gåturer har vært min rekreasjon i mange år, så veldig frustrerende når kroppen ikke spiller på lag. Men vi kom oss en tur ut på morgenen i dag allikevel, dog uten den samme effekten som forrige dagen. Men utrolig godt for sjel og sinn allikevel:-) Foruten å levere eldstemann på aktivitet i kveld blir det sofa resten av dagen, det er prisen å betale, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min termin er den 13., trodde den var flyttet til 11. Etter UL, men nå er det visst 13. Ikke at 2 dager har så mye å si da.. :P

Jeg mistet denne "berømte" slimproppen idag! Skumle greier, var ikke helt forberedt på den.. Følte nesten jeg burde gjøre noe nå, men forstår det sånn at det kan gå både dager og kanskje uker etter at det har skjedd? Noen andre som har opplevd det ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min termin er den 13., trodde den var flyttet til 11. Etter UL, men nå er det visst 13. Ikke at 2 dager har så mye å si da.. :P

Jeg mistet denne "berømte" slimproppen idag! Skumle greier, var ikke helt forberedt på den.. Følte nesten jeg burde gjøre noe nå, men forstår det sånn at det kan gå både dager og kanskje uker etter at det har skjedd? Noen andre som har opplevd det ennå?

Det kan visst gå enda en stund før det skjer noe enda, men samtidig er det også noen som føder innen en uke etterpå:-) Ingen vits å kontakte sykehuset før du eventuelt går i fødsel. Blir enda litt mer spennende nå da, håper for din del at det betyr at noe er i gjære etter hvert!

 

Trodde muligens min gikk delvis for to dager siden, men er mer usikker nå. Var litt lite, syns jeg, og det har ikke kommet noe lignende etterpå.

Endret av Livmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er neste kvinne ut da Kalii? ;) Jeg har ikke vært borti slimproppen nå eller tidligere så usikker hva man skal se etter eller hvordan den påvirker fødselen... Merker at jeg må lese litt mer om fødsel og tiden etter snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min termin er den 13., trodde den var flyttet til 11. Etter UL, men nå er det visst 13. Ikke at 2 dager har så mye å si da.. :P

Jeg mistet denne "berømte" slimproppen idag! Skumle greier, var ikke helt forberedt på den.. Følte nesten jeg burde gjøre noe nå, men forstår det sånn at det kan gå både dager og kanskje uker etter at det har skjedd? Noen andre som har opplevd det ennå?

Har hørt det kan gå 14 dager etter slimproppen ryker, men med meg så fødte jeg dagen etter slinproppen røyk. 😊

Spennende 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første var det svært tydelig når slimproppen gikk her. Klumpete ekle slimgreier i store mengder, fordelt på to dager. Men det gikk fortsatt 14 dager før fødselen startet. Derimot var jeg nokså forberedt når fødselen startet, for de siste 48 timene hadde jeg tegningsblødning. Masse gjennomsiktig slim med blodtråder i, spesielt om morgenen.

Andre gangen var ikke slimproppen like "markant", men jeg la vel merke til den da også. Og da gikk det ikke så mange dagene før fødselen startet, husker ikke akkurat hvor mange. Mindre enn ei uke ihvertfall. Den gangen hadde jeg ikke noen tegn til blødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere andre for å få tiden til å gå nå på slutten?

 

Jeg startet permisjon for en uke siden, og kjenner at det er veldig uvant å "bare" være hjemme. Jobbet fullt og studerte ved siden av fram til i sommer, så dagene var travle. Har i tillegg en snart tiåring som krever sitt av oppfølging. Selvsagt enklere enn å ha mindre barn, men han må ha sitt han også:-) Så nå, uten jobb og studier, blir det en del tid å fylle opp, hehe. Store bekkenproblemer stopper det meste av aktivitet, så ser en del serier, spiller Candy Crush, henger på nettet og legger puslespill. Tenkte å montere opp seng og lekegrind i helga. Tok tripp-trapp stolen med nyfødtsetet i dag, straks mer virkelig at det faktisk kommer et nytt familiemedlem nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har dere termin? Min er 8.oktober.

 

Og hvordan går det med deg Snekkern og den lille?

Her begynner ting å gå seg til, akkurat vært hjemme en uke i dag. Ting er fortsatt uvant og vanskelig å få inn at vk faktisk er foreldre. Lillegutt er så rolig og sover som det meste, så nesten som å være gravid bare at pausene foran sofaen er blitt erstattet med ammestund og ikke bare soving :)

 

Spennende å følge med på dere fortsatt, nå er jo oktober like rundt hjørnet og det nærmer seg for alle sammen. Noen som har begynt å føle at det skal skje noe enda? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et par murringer i korsryggen og underlivet, det kommer da jeg har gjort litt for mye, jeg har økende utflod. Det er igjen 3 uker igjen så kan jo egentlig skje når som helst

 

Anonymous poster hash: 91976...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter modningakupunktur på mandag og igår så har det vært masse action her, men dessverre ingen fødsel. Inatt lå jeg med regelmessige rier i nesten 4.5 timer og var på nippet til å tro at det faktisk var noe på gang, men jammen gikk det over denne gangen også. Bittelitt frustrert, spesielt siden jeg skulle opp kl 07 og lå våken hele natten med tullerier :P Men det betyr jo om ikke annet at kroppen vet hva den skal til med, så får bare håpe det ikke drøyer altfor lenge. Termin er jo ikke før 11 oktober, men jeg er så innmari lei nå altså..! Nå kommer stedatteren og skal være her i helga, så må nesten håpe at det ikke blir fødsel før på mandag igjen nå :) Massevis av kynnere og murringer iallefall, men mest om natten. Jordmor sa det kunne hjelpe å gå turer, men da jeg prøvde idag endte jeg opp sengeliggende pga bekkenet så det nytter visst ikke. Så da blir det nok en helg med sofa og sjokolade for min del ;) Skal på kontroll igjen imårra og vil helst høre jordmor si at ungen er på vei ut :P

 

38+0 idag! 

 

Er spent på hvem av oss som er nestemann ut, og må si jeg tross alt synes denne tiden er ufattelig spennende til tross for å være utålmodig og lei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll idag og er visst helt moden, 0,5 cm igjen av livmorhalsen og ca 2 cm åpning. Jordmor kjente ett hårete babyhode da hun skulle sjekke :P Hun romsterte litt rundt og nå blør jeg bittelitt og har mye murringer og kynnere. Fikk beskjed om å ta klyster og legge meg å sove, for nå er det visst fødsel i veldig nær fremtid <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, da kommer du nok i mål før meg Mumua! Vi har termin samme dag.

 

Jeg er veldig lettet i dag, for i går lå babyen i seteleie. Og i dag snudde den seg heldigvis tilbake. Ikke noe moro når de driver å turner rundt sånn like før termin. Håper det var siste gangen den snudde seg nå da, men jeg frykter det verste, siden alle babyene har snudd seg både hit og dit sent i svangerskapet med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, da kommer du nok i mål før meg Mumua! Vi har termin samme dag.

 

Jeg er veldig lettet i dag, for i går lå babyen i seteleie. Og i dag snudde den seg heldigvis tilbake. Ikke noe moro når de driver å turner rundt sånn like før termin. Håper det var siste gangen den snudde seg nå da, men jeg frykter det verste, siden alle babyene har snudd seg både hit og dit sent i svangerskapet med meg.

 

Vi får se, det skjer mye rart nedi der nå så håper det tar seg opp jevnt og fint utover :)

Klarer ikke skjønne hvordan de får plass til å røre på seg i det hele tatt egentlig, har følt at jeg er fylt til randen i over en mnd nå. Men min har ligget i hodeleie helt siden uke 29 nå uten å snu seg heldigvis. Får håpe mini fester seg hos deg så det blir slutt på turninga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oi, da kommer du nok i mål før meg Mumua! Vi har termin samme dag.

 

Jeg er veldig lettet i dag, for i går lå babyen i seteleie. Og i dag snudde den seg heldigvis tilbake. Ikke noe moro når de driver å turner rundt sånn like før termin. Håper det var siste gangen den snudde seg nå da, men jeg frykter det verste, siden alle babyene har snudd seg både hit og dit sent i svangerskapet med meg.

Vi får se, det skjer mye rart nedi der nå så håper det tar seg opp jevnt og fint utover :)

Klarer ikke skjønne hvordan de får plass til å røre på seg i det hele tatt egentlig, har følt at jeg er fylt til randen i over en mnd nå. Men min har ligget i hodeleie helt siden uke 29 nå uten å snu seg heldigvis. Får håpe mini fester seg hos deg så det blir slutt på turninga :)

Masse lykke til, Mumua! Nå MÅ det da være din tur:-))) Gleder meg til oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...