Gå til innhold

Oktober 2015


Livmor

Anbefalte innlegg

Det var lurt og lage invitasjoner for og få tiden til og gå! Jeg har kjøpt meg en "tegnebok" (kreativ fargelegging) og det er og anbefale! Plutselig sittet i flere timer!😄 noen andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Navnefest ja.. Så langt har jeg ikke komt i planleggingen. Må jo ha navn først forresten også.... :-p ;) Når holder man slikt og hvem inviterer man? Skal dere ha det via Humanetisk Forbund eller liknende, eller uten noe "sermoni"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på hvordan vi gjør det med navnefest. Navnet får man vel uansett ordnet med, så jeg lurer på om vi bare inviterer familien og de nærmeste vennene våres til et lite selskap et par-tre måneder etter fødsel. Gjør det litt utradisjonelt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forelsket oss tidlig i et navn til guttungen så har heldigvis funnet ut hva vi skal kalle han :) Men vi velger å ta en ganske utradisjonell navnefest, inviterer bare nærmeste venner av vår kommende lille familie, hans tanter og onkler og beste- og oldeforeldre :) Ikke troende verken jeg eller samboer så var absolutt ikke snakk om at han skulle døpes eller noe, men er en liten tradisjon på samboerens side at man har en liten fest for den lille. Tror det er vanlig å ha navnefest/dåp når barnet er mellom 2-4 måneder eller noe, men aner ingenting om det. Vi velger å ha det i midten av februar slik at vi kan komme oss over all feiringen i juletiden, før vi har en samling igjen :P Familie og juletid er noe av det beste jeg vet, men med 3 familier som vi da enten skal besøk eller ha på besøk + en liten en å holde styr på kan jula fort på slitsom og bare mas hvis man gjør alt på en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å lage (sy) uro til å ha over senga til jenta, har også strikket litt ullsokker til henne :) Kjekt å ha noen prosjekter å holde på med mens man venter.. Ellers så leser jeg litt babyrelaterte bøker & ser på serier.. :)

 

Tviler på at det blir dåp her i huset, jeg er ikke medlem av statskirken en gang, så jeg tenker heller i retning navnefest isåfall.. Men har ikke kommet så langt at jeg planlegger det ennå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her syns jeg tiden går veldig raskt faktisk! Har ei på 3år, og jobber nå 50%, så føler jeg har nok å drive med. Også syns jeg tiden går fort når jeg først har en formiddag til å slappe av alene:)

Målet mitt er å få ferdig eldste sitt album, slik at jeg ikke lenger henger etter med det. Samt kjøpe inn til julekalenderen hennes. Tipper desember kommer fort i år;) Julegaver er jeg litt i tvil om jeg kommer til å få kjøpt inn, litt for ambisiøs plan for min del tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får se om det blir en oktobergutt her i gården. .Besøk hos jordmor i går endte med alt av UL og andre undersøkelser på sykehuset. Høyt undertrykk og andre symptomer har puttet oss i faren for kanskje å utvikle svangerskapsforgiftning. Så må bli fulgt opp de neste ukene, og hvis det ikke gir seg så blir det diskusjon om vi skal hente han ut eller prøve medisiner for å senke blodtrykket. Så litt småstressa her, merker jeg :P

 

Hvordan er alt med dere? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor på tirsdag, og alt så helt fint ut. Skal på UL i morgen.

 

Har begynt å jobbe tre dager i uken, og har forferdelig vondt i bein og bekken da jeg står hele dagen, men ellers er det ikke mye å fortelle. Lurer på om jeg må gi meg med jobbingen om tre-fire uker. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig, Snerkern, forstår godt at du er spent! Bra du blir fulgt godt opp:-)

 

Ikke mye nytt her i gården, 33+4 i dag, og formen er ganske ok. Mye bekkenvondt, vann i kroppen og dårlig søvn, men sånt må man regne med:-) Under fire uker til permisjon, det gleder jeg meg til!

 

Noen som vet om det er farlig å ligge sånn halvveis over på magen? Jeg har ikke særlig stor mage, så syns fortsatt det er godt å ligge halvveis mellom siden og magen. Men tenker litt på vesla inni der:-/ Noen ganger må jeg bytte side fordi jeg kjenner hun er på siden jeg ligger på. Nesten redd hun kan bli klemt:-( Har mye problemer med begge skuldrene, så er ikke særlig tess til å ligge vanlig på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra så lenge det ikke er ubehagelig for deg, Livmor. Babyen er godt beskyttet og du vil merke ubehag før den merker det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra så lenge det ikke er ubehagelig for deg, Livmor. Babyen er godt beskyttet og du vil merke ubehag før den merker det. :)

Satser på at du har rett! Hender jo jeg får jeg et tupp, så hun sier tydeligvis i fra😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på UL. Alt så kjempefint ut, men han var visst litt liten. Fikk beskjed om å komme tilbake om 3-4 uker. Når de lar det gå så lenge kan det vel ikke være så ille(?).

 

Ang. Vognpose.. jeg vet ikke om jeg kommer til å kjøpe det. Er det dumt? Har en del tepper og en vinterdyne. Regner heller ikke med at vi går ut så veldig mye de to-tre første månedene. I hvert fall ikke når det er veldig kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på Ahus og venter på ctg for øyeblikket, etter at jeg plutselig ble veldig våt nedover lårene på shopping i dag. Ser heldigvis ikke ut til å være annet enn den gyselige utfloden, men skal få det bekreftet av lege før vi reiser hjem igjen.

 

Angående vognpose så ble jeg veldig glad i lammeskinnsposen til eldste, og er så heldig at jeg har fått låne en denne gangen også. Min sov ute selv om det var kaldt, og vi var også mye ute på tur, men hadde helt sikkert klart oss fint uten også. Men med den erfaringen fra sist så var jeg ikke i tvil om at jeg ville ha denne gangen også:-)

 

Blir forøvrig fart i redebygginga på meg også nå. Har ikke tenkt til å plutselig stå der med baby og bare halvparten av utstyret i hus, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner det, Livmor. Vi har ikke mye igjen, men må jo vaske alt av klær og sengetøy og ta en liten husrengjøring. Vil liksom ikke gjøre det for tidlig, men plutselig kan det være for sent. :P

 

Kanskje jeg kjøper en vognpose etter hvert da. Har en, men den var visst fra 4 mnd. og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å kjøpe vognpose for en liten stund siden, så fikk vi plutselig vite at noen i familien hadde en reisedyne/vogndyne vi kunne få, så vi har begge deler :) aner ikke hvordan noe av det er og hvordan babyen reagerer på det, så kanskje lurt å kunne bytte på hvis man bruker vogna veldig mye.

 

Her er redebyggingen nesten ferdig, måtte i hui og hast ut å kjøpe et par nye møbler her om dagen. Så de siste dagene har bare gått til montering og ommøbelering av hele leiligheten. (Alltid litt morsomt med ommøbelering og nye møbler da!) merker på kroppen at det ikke skal så mye til før den blir sliten, og merker ekstremt godt at jeg har hatt en stressuke. Men nå mangler vi bare å vaske tøyet og sette opp senga så kan vi ta en rolig og avslappende tid fremover. :D

 

Begynt å slite mer med matlysten må i varmen da? Kjenner noen ganger at jeg er sulten, andre ganger kan det være at jeg spiser kun fordi jeg ser at det plutselig har gått 6-8 timer siden sist. Har liksom ikke lyst på noe spesielt heller, nesten litt matlei virker det som. Andre som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg jenter! Nå skal vi snart få møte våres babyer som vi ventet så lenge på ❤️ Vi skal få møte det vakreste vi noen gang kan lage med vårt kjøtt og blod ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snerkern: jeg er også sånn nå for tiden! Blir liksom ikke sulten, ikke på samme måten som tidligere hvertfall.. Vet ikke om det er varmen eller det at det er mindre plass i kroppen.. :P Så jeg også spiser litt etter klokka, fordi jeg ser at det er på tide liksom :)

 

Ellers står det bra til her, får gjort lite om dagene da.. Får fort vondt i bekkenet hvis jeg er i for mye aktivitet. Gleder meg veldig til å treffe denne jenta nå!! Føler vi har ventet på henne veeldig lenge.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter dessverre ikke med matlysta😳😱 Merker at det er mindre plass i magen, men er altfor glad i mat til å la det hindre meg, haha! Burde virkelig ta meg sammen, det setter så absolutt sitt preg på vekta, men den bekymringen får jeg ta når babyen er ute og bekkenet forhåpentligvis er funksjonelt igjen:-)

 

Ellers ble det heldigvis avkreftet vannavgang i går. Veldig glad for det! Var enormt mye venting på sykehuset, men ble undersøkt veldig nøye, så det var verdt ventinga. Vesla veier omtrent akkurat 2 kilo, så hun ser ut til å bli mellom 3 og 3,5 kilo til termin. Perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god matlyst, men har skjerpet meg litt og prøver å ikke spise så mye. Merker også at det har blitt litt dårligere plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at det begynner å bli mindre plass ja. Merker det spesielt godt på aktiviteten til den lille mageboeren, når kjennes det mer ut som han presser og dytter enn slag og spark :) heldigvis ikke så lenge igjen, er 34+1 i dag! Vi får holde ut et par uker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at det begynner å bli mindre plass ja. Merker det spesielt godt på aktiviteten til den lille mageboeren, når kjennes det mer ut som han presser og dytter enn slag og spark :) heldigvis ikke så lenge igjen, er 34+1 i dag! Vi får holde ut et par uker til :)

Mye pressing hit og dit ja. Laaangt ut på min høyre side, nesten midt mellom mage og rygg, får jeg ofte en liten "kul" som presser skikkelig på. Det må da være en hånd? Hun ligger (endelig!) med hodet rett ned, så innbiller meg at hun strekker ut en arm. Begynner å bli litt lite plass oppunder ribbeina også, er en liten rumpe som gjerne vil støtte seg litt der❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært noen fine, etterlengtende sommerdager på vestlandet, men jeg må si jeg håper det blir kjølig igjen snart... Beina hovner opp, blir utrolig varm, har ikke prioritert å kjøpe noen sommerklær pga dårlig sommer til nå, og humøret på bunn..... Gidder ikke finne på noe i denne varmen og tilbrakte dermed dagen i sofaen i kjelleren der det er kjølig... Håper dere har hatt en bedre dag i varmen! :) regn igjen til uken, woho!!! :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig ang. temperaturen Stompen80! Har vært i møkkahumør hele dagen, for jeg er helt utslitt av varmen :P Veldig klar for høst nå kjenner jeg. 

 

Hos meg har det blitt trangt i magen, må lene meg bakover når jeg sitter for å holde ut så måltidene er morsomme for tiden. Mamma hadde det visst på samme vis, på slutten lå hun med en pute under ryggen for å slippe å få alt for mye juling i ribbeina.  Er til tider ganske mørbanket, men de siste dagene har mini roet seg en del igjen så tenker hun er helt festet nå. Har vært ufattelig sliten i det siste, på det verste sov jeg 4 timer på 3 døgn og det har virkelig slått meg ut. Er bedre igjen nå, men kjenner på psyken at jeg trenger hvile og litt ekstra omsorg nå. Idag så jeg til min forskrekkelse to små, lilla striper på hver side av magen så nå er jammen strekkmerkene ett faktum også. Håper oppturen kommer når temperaturen synker til uka :P 

 

Imorgen skal vi montere sprinkelseng og vaske ned soverommet så det blir godt å bli ferdig med det. Fredag har vi privat omvisning på føden mtp mulig for tidlig fødsel, men selv føler jeg nå at det ikke er så stor fare for det lenger. Har stort sett bare vonde kynnere og smerter når jeg stresser eller gjør ting jeg ikke bør, så tror nok hun lar vente på seg om jeg bare holder meg noenlunde rolig fremover. Har skikkelig vondt i skambeinet, så det begrenser aktiviteten mye for tiden og jeg kjeder meg halvt ihjel! Får ikke gjort noe av det jeg vil og blir fort sur og frustrert, så tror både jeg og samboeren hadde blitt glad om de neste ukene gikk fort ;) Kvalmen har også kommet tilbake, blir fort dårlig etter å ha spist nå og sliter med å la være å kaste opp om natten av en eller annen grunn. Regner med det er fordi det er trangt i magen. 33+4 idag så det nærmer seg sakte, men sikkert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til litt lavere temperaturer jeg også. Skal visst regne så og si hele uka. :)

 

Jeg har vasket badet og ordnet stellebordet og på tirsdag skal jeg vaske soverommet og ordne senga. Har tatt av den ene siden og bruker den som nattbord foreløpig. :P Så mangler jeg vel bare å vaske klær. Pakker de i plastkasser med lokk, så da kan jeg vel vaske snart uten at de blir støvete igjen. Har til og med fått kjøpt bæresjal og puttet ammeinnlegg og sokker i fødebagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mangler vi bare å sette opp sprinkelsenga og vaske klær :)

 

Så vidt begynt å tenke på fødebagen, men sliter med å bestemme meg for om den trillekofferten vi har er for stor eller akkurat passe. Trillekofferten vi har nå er størrelsen større enn en cabinkoffert ca, og hvis jeg skal ha alt mitt og til lille gutten blir den kanskje akkurat passe. Noen som har noen tanker om dette? :)

 

Krysser også fingrene for litt kjøligere vær denne uka, er hundepasser i tillegg så utrolig ubehagelig for både oss og hunden å gjøre noe midt på dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...