Gå til innhold

Oktober 2015


Livmor

Anbefalte innlegg

Oi, så spennende Mumua.. Blir du nervøs av alt som skjer, eller? Har fått inntrykk av at du er flink til å beholde roen da, så det går nok veldig fint vil jeg tro! :)

 

Jeg er 29 nå, og føler meg litt "gammel" ift at dette er mitt første barn. Innbilte meg tidligere i livet at jeg skulle få barn når jeg var yngre, men har levd et turbulent liv i noen år, som ikke passet med å ha barn, så dette er nok absolutt for det beste! Nå har jeg "stabilisert" meg og forholdene ligger mye mer til rette for å ha barn heldigvis :) I min omgangskrets er enten folk enslige, eller de har fått barn for flere år siden. Har noen bekjente som er gravide, men liksom ingen jeg snakker med eller treffer ofte.. Så syns det er veldig greit med dette forumet, både om jeg lurer på noe eller bare trenger å lufte tankene litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare litt nervøs for om hun kommer veldig for tidlig :) Vil helst slippe å føde i nabobyen og at mini skal havne på nyfødtavdeling, vil jo at hun skal få best mulig utgangspunkt for livet så da er det best om hun holder seg inne minst 1 mnd til iallefall :) Fikk lov å føde her i byen om jeg rundet 35 uker sa jordmor. Klarer som regel å beholde roen greit, men kjenner det ble litt mange inntrykk akkurat idag. Samboeren er veldig bekymret og stressa så det påvirker meg nok litt. Men skal få meg noen timer søvn så tenker jeg at jeg klarer å nullstille meg igjen :) Akkurat nå er jeg faktisk mest bekymret for vekta, for det ble veldig fokus på det på slutten av kontrollen idag. Får beskjed om å holde meg i ro og ikke trene eller gå lange turer, samtidig som jeg ikke skal gå opp mer i vekt og det skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal klare :) Spise sunt og regelmessig er enkelt nok (er utdannet kokk), men det er ikke nok siden jeg i praksis må ned i vekt siden babyen fortsatt skal legge på seg mye så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal løse det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt nervøs for om hun kommer veldig for tidlig :) Vil helst slippe å føde i nabobyen og at mini skal havne på nyfødtavdeling, vil jo at hun skal få best mulig utgangspunkt for livet så da er det best om hun holder seg inne minst 1 mnd til iallefall :) Fikk lov å føde her i byen om jeg rundet 35 uker sa jordmor. Klarer som regel å beholde roen greit, men kjenner det ble litt mange inntrykk akkurat idag. Samboeren er veldig bekymret og stressa så det påvirker meg nok litt. Men skal få meg noen timer søvn så tenker jeg at jeg klarer å nullstille meg igjen :) Akkurat nå er jeg faktisk mest bekymret for vekta, for det ble veldig fokus på det på slutten av kontrollen idag. Får beskjed om å holde meg i ro og ikke trene eller gå lange turer, samtidig som jeg ikke skal gå opp mer i vekt og det skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal klare :) Spise sunt og regelmessig er enkelt nok (er utdannet kokk), men det er ikke nok siden jeg i praksis må ned i vekt siden babyen fortsatt skal legge på seg mye så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal løse det :)

Hvor langt er du på vei?:-)

 

Anonymous poster hash: e26ca...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bare litt nervøs for om hun kommer veldig for tidlig :) Vil helst slippe å føde i nabobyen og at mini skal havne på nyfødtavdeling, vil jo at hun skal få best mulig utgangspunkt for livet så da er det best om hun holder seg inne minst 1 mnd til iallefall :) Fikk lov å føde her i byen om jeg rundet 35 uker sa jordmor. Klarer som regel å beholde roen greit, men kjenner det ble litt mange inntrykk akkurat idag. Samboeren er veldig bekymret og stressa så det påvirker meg nok litt. Men skal få meg noen timer søvn så tenker jeg at jeg klarer å nullstille meg igjen :) Akkurat nå er jeg faktisk mest bekymret for vekta, for det ble veldig fokus på det på slutten av kontrollen idag. Får beskjed om å holde meg i ro og ikke trene eller gå lange turer, samtidig som jeg ikke skal gå opp mer i vekt og det skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal klare :) Spise sunt og regelmessig er enkelt nok (er utdannet kokk), men det er ikke nok siden jeg i praksis må ned i vekt siden babyen fortsatt skal legge på seg mye så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal løse det :)

Hvor langt er du på vei?:-)

 

Anonymous poster hash: e26ca...7d7

 

31+4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, blir enda mer spennende tider de neste ukene på deg da, Mumua! Krysser fingrene for at hun holder seg på plass noen uker til:-)

 

Jeg var også hos jordmor i dag, og min lille snuppe er mer på skrå med hodet ned enn på tvers, hurra! Ble så lettet, og selv om det fortsatt er tid til å flytte en del på seg, er hun ihvertfall på rett vei sånn det ser ut nå:-)))) Uvi'en er under kontroll, og alt så veldig fint ut. Murringene kunne jeg bare ønske velkommen, de betyr forhåpentligvis at fødselen går lettere for seg når den først starter. Ingen fare for for tidlig fødsel, skulle det skje er det mest sannsynlig andre årsaker til det. Så vi dro avsted på ferie med lave skuldre i dag, det var deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, blir enda mer spennende tider de neste ukene på deg da, Mumua! Krysser fingrene for at hun holder seg på plass noen uker til:-)

 

Jeg var også hos jordmor i dag, og min lille snuppe er mer på skrå med hodet ned enn på tvers, hurra! Ble så lettet, og selv om det fortsatt er tid til å flytte en del på seg, er hun ihvertfall på rett vei sånn det ser ut nå:-)))) Uvi'en er under kontroll, og alt så veldig fint ut. Murringene kunne jeg bare ønske velkommen, de betyr forhåpentligvis at fødselen går lettere for seg når den først starter. Ingen fare for for tidlig fødsel, skulle det skje er det mest sannsynlig andre årsaker til det. Så vi dro avsted på ferie med lave skuldre i dag, det var deilig!

Så herlig, godt når de legger seg mer i riktig leie iallefall så vet du at hun kan om hun vil ;) Kos dere masse på ferie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende og samtidig nærvepirrende Mumua! Kjenner til et par -tre premature barn født 2 måneder for tidlig og de blomstrer i dag og ingen problem. Håper hun holder seg inne så lenge som mulig, men skulle hun komme før så går det nok helt sikkert supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Oi, blir enda mer spennende tider de neste ukene på deg da, Mumua! Krysser fingrene for at hun holder seg på plass noen uker til:-)

 

Jeg var også hos jordmor i dag, og min lille snuppe er mer på skrå med hodet ned enn på tvers, hurra! Ble så lettet, og selv om det fortsatt er tid til å flytte en del på seg, er hun ihvertfall på rett vei sånn det ser ut nå:-)))) Uvi'en er under kontroll, og alt så veldig fint ut. Murringene kunne jeg bare ønske velkommen, de betyr forhåpentligvis at fødselen går lettere for seg når den først starter. Ingen fare for for tidlig fødsel, skulle det skje er det mest sannsynlig andre årsaker til det. Så vi dro avsted på ferie med lave skuldre i dag, det var deilig!

Så herlig, godt når de legger seg mer i riktig leie iallefall så vet du at hun kan om hun vil ;) Kos dere masse på ferie! :)

Tusen takk!:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Mumua. Nå er det jo heldigvis så sent at det går bra, men må være litt skummelt allikevel. Jeg trenger i hvert fall litt mer tid før det skjer noe her, kjenner jeg. :P Men hadde allikevel vært godt å ha babyen ute av magen snart.

 

Vi fikk sprinkelseng i går og kjøpte madrasser og sengetøy i dag. Fortsetter å kjøpe litt og litt så jeg har noe å drive med de neste to månedene. :P Gleder meg veeldig til UL nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

 

Dere virker som en fin gjeng så jeg slenger meg på denne tråden :) Har termin 23.oktober med en liten gutt. Dette er vårt første barn og vi gleder oss veldig. 

 

Har stort sett vært i grei form, men har hatt mye kynnere siden tidlig i 2.trimester og de blir stadig verre. Litt plagsomt til tider, men satser på at livmora er i superform til fødselen ;) Ellers begynner jeg å kjenne det i ryggen og blir mye fortere sliten enn tidligere, men det er vel sånn man må regne med. 

 

Gleder meg til å følge dere videre!

Endret av missdec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med folk for tiden?

 

Er "bare" 7 uker og 1 dag igjen til termin nå, og begynner å bli såååå utålmodig... Jordmor sa på mandag at alt var bra med lillegutt og at han har lagt seg med hodet ned, og at det mest sannsynlig er festet. UL gjettet på at han ikke var så stor, ca 1700g for 1,5 uke siden. Så nå er det vel bare å finne på noe å gjøre de neste ukene :P

 

Kjent flere kynnere, par stikk i underlivet og ganske så sår og øm i nederste delen av magen og litt "under" magen. :) Pleier å kjenne godt med liv, litt lite i dag så har nettopp tatt sjansen på å drikke en iskald cola-boks da det ikke var noe mer saft i huset (har vel samme effekten det?). Noen som har andre metoder for å få bekreftet noen liv i gutten min, blir jo litt små engstelig? Kanskje det er pga varmen at han er så rolig, har 25 grader i skyggen her borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også å bli utålmodig. Er 32 uker på tirsdag. Har også ganske vondt/er øm eller noe helt øverst i lårene eller underlivet. Litt vanskelig å kjenne hvor det er. Det er i hvert fall mye liv i magen. Drikker litt cola hver dag, og spiser sikkert alt for mye søtt, men også mye frukt og grønt. Prøver å skjerpe meg litt nå. :P Kjenner som regel mye spark hvis jeg legger meg på siden. Og i hvert fall etter jeg har spist. For det meste spark på høyre eller venstre side da jeg har morkaka foran på magen.

 

Har kjøpt vogn og en del sengetøy osv. Tror ikke vi mangler noe annet enn bleier og andre forbruksvarer nå. :) Godt å bli ferdig med handlingen, så jeg slipper å stresse med det rett før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mangler også bare sånne forbruksvarer nå, og vente på den siste pakka i posten så er vel alt i hus utenom stelleveske som vi får av svigers :)

 

Prøver å drukne deler av dagen med husarbeid og lesing, men det er grenser hvor mye husarbeid man skal gjøre og hvor mye tålmodighet jeg har for å sitte med nesa i en bok også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, jeg syns det har gått treigt de siste ukene. Går inn i uke 34 i morgen, og håper tida går litt fortere med skolestart, ferieslutt og hverdag igjen. Regner jo med overtid også, så en evighet igjen😜

 

Min lille tversover-frøken lå på skrå sist, så krysser fingrene hardt for at hun har fortsatt den gode trenden og etterhvert ligger med hodet rett ned. Vil ikke ha keisersnitt!! Masse liv, og det begynner å gjøre vondt enkelte ganger når hun virkelig tupper til. Helt greit at det gjør vondt, elsker å kjenne at hun styrer på! Ellers begynner bekkenløsninga å gjøre sitt, er ikke mye som skal til før jeg nærmest er invalid. Utenom dette er egentlig formen ganske bra😃

 

Men guri land for noen drømmer jeg har! Har hatt det hele svangerskapet, spesielt at det er noen som er forelsket i meg, haha! Nesten flau over meg selv når jeg våkner😄 I natt drømte jeg at vesla kom ut av magen, snakket med meg og at jeg puttet henne inn igjen (!) flere ganger. Ere mulig, haha!

Endret av Livmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Morsomt at du drømmer at du putter henne inn igjen Livmor ;) håper ikke du føler den samme trangen etter ekte fødsel :-p

 

Jeg er 32+4 og her diskuteres det navn til den store gullmedaljen. Den gutten vår kommer nok aldri til å få et navn og jeg er så fryktelig lei alle dårlige forslag som dukker opp! Det er ingen klare navn, ingen vi ønsker å kalle ungen opp etter og fy søren så kjedelige guttenavn kan være...

 

Ellers er formen tipp topp som under hele svangerskapet til nå. Litt trøtt nå og da, men ellers helt fin. Jeg gleder meg også fryktelig masse til å treffe krabaten og han gir meg noen reale spark av og til. Han er mest aktiv på kvelden hos meg, og det hjelper med sjokolade eller noe annet søtt. Dytter litt til ham hvis jeg ikke kjenner noe og da virker det som om han våkner. Bekymrer meg litt også over at det kan bli mye brus og annet søtt, men prøver å være flink med å ta drikke vann og spise frukt i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Morsomt at du drømmer at du putter henne inn igjen Livmor ;) håper ikke du føler den samme trangen etter ekte fødsel :-p

 

Jeg er 32+4 og her diskuteres det navn til den store gullmedaljen. Den gutten vår kommer nok aldri til å få et navn og jeg er så fryktelig lei alle dårlige forslag som dukker opp! Det er ingen klare navn, ingen vi ønsker å kalle ungen opp etter og fy søren så kjedelige guttenavn kan være...

 

Ellers er formen tipp topp som under hele svangerskapet til nå. Litt trøtt nå og da, men ellers helt fin. Jeg gleder meg også fryktelig masse til å treffe krabaten og han gir meg noen reale spark av og til. Han er mest aktiv på kvelden hos meg, og det hjelper med sjokolade eller noe annet søtt. Dytter litt til ham hvis jeg ikke kjenner noe og da virker det som om han våkner. Bekymrer meg litt også over at det kan bli mye brus og annet søtt, men prøver å være flink med å ta drikke vann og spise frukt i hverdagen.

Haha, nei, kan ikke tenke meg at jeg får trang til å stappe henne inn igjen! Helt merkelig drøm, hun var nesten en meter lang også.

 

Navn er vanskelige greier! Vi sleit skikkelig med å finne til jenta vår, men har kommet fram til ett vi begge er fornøyd med. Et dobbeltnavn, der navn nummer to er oppkalling etter samboers mor. Forholdet mellom meg og svigerforeldrene mine er vanskelig, men jeg vet det betyr mye for samboeren min å kalle opp, og navnet klinger bra, så jeg syns det ble et bra kompromiss☺️ Bare å krysse fingrene for at hun passer til navnet nå, ellers sliter vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere her som vurderer (evnt. har prøvd tidligere) modningsakupunktur? Vurderer det selv, men vet ikke helt om jeg har troen, hehe. Veldig lite lysten på å gå så langt over som sist, så prøver gjerne litt forskjellig for å ha gjort et fordøk i det minste😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt mye bra om det her, jordmor setter nåler på helsestasjonen. Har flere venninner som har fått modningsakupunktur og de er veldig fornøyde :) om mini holder seg inne så lenge så vil jeg gjerne prøve det jeg iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt mye bra om det her, jordmor setter nåler på helsestasjonen. Har flere venninner som har fått modningsakupunktur og de er veldig fornøyde :) om mini holder seg inne så lenge så vil jeg gjerne prøve det jeg iallefall :)

Kommer til å prøve jeg også:-) Hvordan går det ellers, Mumua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hørt mye bra om det her, jordmor setter nåler på helsestasjonen. Har flere venninner som har fått modningsakupunktur og de er veldig fornøyde :) om mini holder seg inne så lenge så vil jeg gjerne prøve det jeg iallefall :)

Kommer til å prøve jeg også:-) Hvordan går det ellers, Mumua?

Her går det ganske bra, ting har roet seg :) Det er mindre kynnere og menssmerter og bekkenet er bedre etter å ha vært hos kiropraktor. Nå føler jeg at ting har stabilisert seg så nå tar jeg det bare med ro og tar en dag av gangen. Kjeder meg mye nå som jeg må være roligere, men må vel bare tåle det :) synes tiden går drøyt sakte nå egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hørt mye bra om det her, jordmor setter nåler på helsestasjonen. Har flere venninner som har fått modningsakupunktur og de er veldig fornøyde :) om mini holder seg inne så lenge så vil jeg gjerne prøve det jeg iallefall :)

Kommer til å prøve jeg også:-) Hvordan går det ellers, Mumua?
Her går det ganske bra, ting har roet seg :) Det er mindre kynnere og menssmerter og bekkenet er bedre etter å ha vært hos kiropraktor. Nå føler jeg at ting har stabilisert seg så nå tar jeg det bare med ro og tar en dag av gangen. Kjeder meg mye nå som jeg må være roligere, men må vel bare tåle det :) synes tiden går drøyt sakte nå egentlig :)

Så bra! Skjønner at det blir kjedelige dager og at tida går seint, men en dag er det plutselig over😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg også! Termin 10 Oktober med en liten gutt! Førstegangsfødene og rimelig lei og sliten av svangerskap! Utålmodig etter og treffe mini 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den ventetiden tar på altså! Her har det gått så langt at jeg har startet å tenke og planlegge noen julegaver, tenker på noen generelle ting til navnfest (snakk om å være i god tid a!) og nettopp skaffet inn materiale for å lage innbydelser for hånd :) Prøver så godt jeg kan å slå i hjel tiden og prøve å gjøre noe nyttig samtidig, men nesten umulig kombinasjon det altså!

 

Har termin 5.oktober så er nøyaktig 7 uker og 0 dager igjen i dag, 7 laaange uker virker det som om det skal bli :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å jobbe i dag, og får jobbe så lenge jeg orker, så jeg har i hvert fall noe å fordrive tiden med. Jordmor i morgen og UL på fredag.

 

Lage innbydelser til navnefest var lurt, Snerkern. Det kan jeg gjøre når jeg ikke klarer mer jobb. Pleide å lage mye kort og sånn før. Fin ting å drive med. :) Jeg har termin den 15. oktober og litt over 8 uker igjen. Man får smøre seg med tålmodighet. :P

 

Tar gjerne imot tips om ting som tar litt tid, så jeg har noe å gjøre når jeg blir for tung og sliten. Puslespill er jo også flott tidsfordriv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også, heldigvis, det hjelper på! Ikke fullt, men første gang jeg var gravid var jeg 100 % sykmeldt allerede fra uke 20 eller noe, mens nå skal jeg klare 60 % fram til permisjon om fire uker.

 

Flinke dere som er kreative og lager kort og invitasjoner! Skulle ønske jeg hadde noen av de genene selv😜 Får ta opp puslehobbyen min igjen når permisjonen starter. Mange syns det er skikkelig kjedelig, men jeg forsvinner inn i min egen verden når jeg legger puslespill😁 Morsomt å se at du også liker dette, Ikkedytt!

Endret av Livmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...