Gå til innhold

Oktober 2015


Livmor

Anbefalte innlegg

Hvordan går det Mw23? Har du fått noen svar?

 

I dag er det 2 måneder til termin for min del. Er mye redebygging som foregår her i huset. Ommøblering og maling for å ha et barnerom klar til oktober. Det haster jo ikke, men gleder meg til å få plukket ut det jeg har kjøpt og fått som står lagret i boden, og sette det inn i skuffer og skap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To måneder igjen i går for min del. Og null redebygging😱 Gurimalla, kan ikke fatte hvor treig jeg er med å få ut fingeren denne gangen. Må ihvertfall få kjøpt basen til bilstolen, det MÅ være i orden til hun kommer. Og vogna, klær og bleier er på plass, så da går det seg til😁 Og ikke minst, vi har funnet navn!

 

Feiret forøvrig gårsdagens milepæl med en urinveisinfeksjon. Veldig lite symptomer, bortsett fra mensmurringer og stikkende smerter i blæra ved gange.

Endret av Livmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det Mw23? Har du fått noen svar?

 

I dag er det 2 måneder til termin for min del. Er mye redebygging som foregår her i huset. Ommøblering og maling for å ha et barnerom klar til oktober. Det haster jo ikke, men gleder meg til å få plukket ut det jeg har kjøpt og fått som står lagret i boden, og sette det inn i skuffer og skap :)

Det går bra :) var på Rikshospitalet på onsdag, de tok ultralyd og den ene nyra var jo for stor, men det kan vokse seg til, så var det noe med navlestrengen, at den manglet den ene pulsåra (?) den som skiller ut avfall og slik, men det var heller ikke noe å bekymre seg over heldigvis :) også har jeg for mye fostervann d. Skal tilbake å riksen 2 sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. to måneder og en uke igjen her. Vi har i grunn alt bortsett fra seng, madrasser og sengetøy og bleier. Tror også vi skal kjøpe ny vogn. Mangler snart bare baby. :) Tror vi har funnet navn også. Jeg er i hvert fall ganske sikker. :)

 

Formen er fortsatt fin, men kjenner at det begynner å bli litt tungt. Fortsetter å gå opp ca en kg hver andre uke. Har stoppet litt opp nå. Nå venter vi bare på ny UL 21. august. Gleder meg veldig siden det er to måneder siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan går det Mw23? Har du fått noen svar?

 

I dag er det 2 måneder til termin for min del. Er mye redebygging som foregår her i huset. Ommøblering og maling for å ha et barnerom klar til oktober. Det haster jo ikke, men gleder meg til å få plukket ut det jeg har kjøpt og fått som står lagret i boden, og sette det inn i skuffer og skap :)

Det går bra :) var på Rikshospitalet på onsdag, de tok ultralyd og den ene nyra var jo for stor, men det kan vokse seg til, så var det noe med navlestrengen, at den manglet den ene pulsåra (?) den som skiller ut avfall og slik, men det var heller ikke noe å bekymre seg over heldigvis :) også har jeg for mye fostervann d. Skal tilbake å riksen 2 sept.

Høres ut som om du er i gode hender! Bra de hadde beroligende svar til deg😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt er under kontroll Mw23 :) Har ei venninne som fikk samme beskjed ang. nyrene og hun fødte en særdeles frisk og perfekt gutt uten noe form for problemer :) 

 

Her er det vel 9 uker igjen til termin ca. Alt er innkjøpt med unntak av bæresele og lammeskinn, så det gjenstår bare å montere ting og vaske klærne så er vi klare. Stellebordet er fylt opp og jeg leser meg opp på fødsel, amming og alt jeg kommer over :P Mini har fått navn og vi er begge veldig fornøyde :) Har en mistanke om at hun har festet seg allerede og magefølelsen sier meg at hun kommer før tiden, så jeg skal på kontroll imorgen og er spent på hva de har å si. Håper inderlig ikke hun har tenkt å komme prematurt, men noe sier meg at det kan være en risiko for det. Er kjempeglad jeg ble ferdig med alt tidlig, for formen er ganske dårlig nå så jeg hadde ikke klart hverken handling eller noe særlig planlegging nå om jeg hadde utsatt det. Føles ut som om skambeinet deler seg for hvert skritt jeg tar, søvn er omtrent håpløst pga smerter og kynnere (vonde sådan) og kvalmen har så smått begynt å komme tilbake. Men gjør det beste ut av det :) Bare innmari glad jeg skal på kontroll imorgen, for jeg begynner å føle meg litt stresset nå :)

 

Hjelpes, nå nærmer det seg jammen oktober! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å tenke på at det er så liten tid igjen. (Huff, har ikke vært så aktiv her inne som flere av dere men fulgt litt med og usikker på om jeg "passer" inn her osv, menmen). Har 8 uker og 1 dag igjen til termin her, så begynner å bli utålmodig her. Har allerede startet permisjonen så føler ting går kjeeeeempe sakte, og finner så vidt noe å gjøre om dagene... :P

 

Hva gjør dere om dagen? Andre som har startet permisjonen enda eller kanskje har noen tips til hva jeg kan finne på mens jeg går her hjemme? :D 

 

PS! Godt å høre at de fleste har en ganske så fin form og har fått vite at det står bra til eller stortsett bra med mageboeren sin! Vi var å hilste på han på onsdag og han har det kjempe bra, ikke så stor/tung men ikke noe farlig liten/tynn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å tenke på at det er så liten tid igjen. (Huff, har ikke vært så aktiv her inne som flere av dere men fulgt litt med og usikker på om jeg "passer" inn her osv, menmen). Har 8 uker og 1 dag igjen til termin her, så begynner å bli utålmodig her. Har allerede startet permisjonen så føler ting går kjeeeeempe sakte, og finner så vidt noe å gjøre om dagene... :P

 

Hva gjør dere om dagen? Andre som har startet permisjonen enda eller kanskje har noen tips til hva jeg kan finne på mens jeg går her hjemme? :D

 

PS! Godt å høre at de fleste har en ganske så fin form og har fått vite at det står bra til eller stortsett bra med mageboeren sin! Vi var å hilste på han på onsdag og han har det kjempe bra, ikke så stor/tung men ikke noe farlig liten/tynn. :)

Bare fint med flere her. :) Lurer litt på om jeg passer inn selv. :P

 

Jeg begynner å jobbe om en uke jeg (har ikke jobbet på lenge nå). Så skal jeg jobbe så lenge jeg orker. Spennende å se hvor lenge det blir. Når jeg ikke jobber pleier jeg å se på serier/filmer, bake, gå turer og rydde/vaske. Men det er jo grenser for hvor lenge det er gøy også.. Leser også en god del om fødsel, amming og baby. Håper de neste ukene går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvordan går det Mw23? Har du fått noen svar?

 

I dag er det 2 måneder til termin for min del. Er mye redebygging som foregår her i huset. Ommøblering og maling for å ha et barnerom klar til oktober. Det haster jo ikke, men gleder meg til å få plukket ut det jeg har kjøpt og fått som står lagret i boden, og sette det inn i skuffer og skap :)

Det går bra :) var på Rikshospitalet på onsdag, de tok ultralyd og den ene nyra var jo for stor, men det kan vokse seg til, så var det noe med navlestrengen, at den manglet den ene pulsåra (?) den som skiller ut avfall og slik, men det var heller ikke noe å bekymre seg over heldigvis :) også har jeg for mye fostervann d. Skal tilbake å riksen 2 sept.
Høres ut som om du er i gode hender! Bra de hadde beroligende svar til deg😃

Ja :-) men er jo bekymra, kjenner liksom mindre liv nå virker det som. Vet ikke om det er for at han har lagt seg med hodet ned eller at det begynner å bli for liten plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror dere at dere ikke passer inn her Snekkern og Ikkedytt?

 

Bra å høre at det går bra Mw23. Bevegelsene hos meg varierer, men jeg tror det mest handler om at jeg ikke alltid følger med og da er det lett å tro at det er lite action. Jeg synes det har blitt mer bevegelse enn bare rene spark jeg kjenner. Plutselig kan magen bølge seg frem og tilbake for så å komme et spark oppe eller nede, og så blir det rolig en stund.

 

Bra å høre at du har alt på stell Mumua når det høres ut som du ikke har det letteste svangerskapet. Du får prøve å holde ungen inne så lenge som mulig i hvertfall ;)

 

Kjenner at jeg blir mye mer utslitt for hver uke. Mannen gjør mesteparten av arbeidet med redebyggingen vår, men prøver å få gjort en del jeg også. Men må ta flere pauser på sofaen eller sengen innimellom. Har ikke fått kjøpt inn alt, men regner med at alt skal være i boks til permisjonen starter. Har heller ikke funnet navn. Får se om vi klarer å bli enige før ungen er på plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det litt likt som deg, Mumua! I forhold til at hun kanskje kommer tidlig, altså. Vet ikke hvorfor, og kan godt være jeg innbiller meg ting, men har bare en følelse av at hun kommer før termin.. :P Håper selvfølgelig hun blir inni der til ca termin da! :) Her har jeg hatt redebygging-tendenser en stund, og vi har fått hjem det meste vi trenger nå (tror jeg, har ikke gjort dette før! :P ) Mangler fremdeles navn, men vi nærmer oss noe.. Må vaske noe sengetøy & et babynest, og pakke ferdig sykehusbagen, men har begynt på den også så slipper å stresse over det :)

 

Tenker mer og mer på fødsel nå om dagene da, får litt angst innimellom.. :P Planlegger dere andre noe ift fødsel & hva/hvordan dere ønsker ting? Jeg føler liksom det blir litt undødvendig å skrive ned en spesifikk plan, siden man som regel ikke kan planlegge hva som skjer når det skjer likevel.. Men som sagt, jeg har ikke gjort dette før, så vet ikke hva jeg snakker om! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det litt likt som deg, Mumua! I forhold til at hun kanskje kommer tidlig, altså. Vet ikke hvorfor, og kan godt være jeg innbiller meg ting, men har bare en følelse av at hun kommer før termin.. :P Håper selvfølgelig hun blir inni der til ca termin da! :) Her har jeg hatt redebygging-tendenser en stund, og vi har fått hjem det meste vi trenger nå (tror jeg, har ikke gjort dette før! :P ) Mangler fremdeles navn, men vi nærmer oss noe.. Må vaske noe sengetøy & et babynest, og pakke ferdig sykehusbagen, men har begynt på den også så slipper å stresse over det :)

 

Tenker mer og mer på fødsel nå om dagene da, får litt angst innimellom.. :P Planlegger dere andre noe ift fødsel & hva/hvordan dere ønsker ting? Jeg føler liksom det blir litt undødvendig å skrive ned en spesifikk plan, siden man som regel ikke kan planlegge hva som skjer når det skjer likevel.. Men som sagt, jeg har ikke gjort dette før, så vet ikke hva jeg snakker om! :P

Har heller ikke gjort dette før, så jeg har sikkert kjøpt ALTFOR mye av det meste :P hehe

Litt av sjarmen med å være førstegangs sikkert :) Tenkte å vente med fødebag noen uker til, men nå begynner jeg å lure på å begynne likevel siden jeg har denne følelsen av at ting kan skje fort. Håper jeg tar feil. 

Tenker også mye på fødsel, men har bestemt meg for å ta det litt som det kommer. Det er jo nesten umulig å planlegge uansett. Men har satt meg godt inn i smertelindring og evt risiko\bivirkninger for meg og mini og ellers skal jeg for en gangs skyld stole på andre og høre på jordmor og gjøre som hun sier :P Skal på svangerskapskurs i september og håper det gir meg litt utbytte siden jeg er veldig glad i informasjon. Nå avventer jeg til etter kontroll imårra for å høre hva jordmor tror, men jeg kommer nok ikke til å lage noe skriftlig plan for fødselen iallefall. Alt er så uforutsigbart (og i bøkene jeg har lest så ser jeg mange blir skuffet når de har lagt en plan og det ikke blir som de har tenkt :P ) så jeg leser meg opp på info og så tar jeg avgjørelsene etterhvert som fødselen utvikler seg. Er kjempeglad for å ha lest mye om smertelindring for det har endret mitt syn på mye og jeg er nå mer bestemt på å prøve å klare meg "på egenhånd" så lenge som mulig istedet for å tenke som jeg gjorde i starten der jeg bare så for meg å ta alt jeg kunne få for å slippe å ha mye vondt. Jobber mye mentalt frem mot fødselen nå så jeg skal klare å tåle mer forhåpentligvis. Har veldig godt utbytte av å lese Gro Nylander - på vei, veldig bra bok for oss førstegangsfødende med mange spørsmål føler jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror samboer her gruer seg mer til fødselen enn det jeg gjør. Vet ikke hvorfor, muligens er jeg bare lykkelig uvitende førstegangsfødende, men har mer skremmende tanker om tiden etter fødselen enn selve fødselen. Vil ungen være frisk, vil han få venner, blir han lykkelig, blir jeg en god mor osv.

 

Jeg skal også på fødselsforberedende kurs i september og håper jeg får mye informasjon og at jeg ikke da begynner å bli nervøs for fødselen... Pakker nok baggen når permisjonen starter, for tror ikke småen kommer tidlig her. Jeg kommer ikke til å ha noen plan for fødselen annet enn at vi bor en times tid fra sykehuset så hvis jeg møter for tidlig og blir bedt om å dra hjem er planen å legge seg inn på hotell. Har ikke lyst til å reise hjem, måtte snu i døren og føde i bilen på vei inn til byen igjen... :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok bare sånn jeg er, Stompen80. Føler ikke at jeg passer inn noe sted. Tenker fort at andre ikke liker meg, og finner ofte ut at det stemmer, så da tror jeg det alltid er sånn. Men jeg prøver nok å skrive litt her uansett. Jeg har sikkert lest for mye om hva folk her inne mener om alle andre og jeg er dessverre ikke helt a4. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stompen80: Handler vel mer om tankesettet mitt enn hvordan ting egentlig er tenker jeg :) Føler (og har følt) meg veldig utenfor i svangerskapet da jeg så og si er eneste jeg kjenner som er gravid, og så vidt rundet 20 år. Er vel derfor jeg føler at jeg ikke finner noen som er i helt samme båt som meg selv, samtidig er jeg vel ganske så sjenert av meg. :P

 

Tror ikke jeg starter med fødebagen før om et par uker, fortsatt et par ting til både lillegutt og meg selv som skal handles inn. :)Tenkte også å få vasket alle klærne hans slik at de er klare før bruk, men usikker på om det kanskje ikke er litt for tidlig det også. Vil jo ikke at de skal bli "støvet ned" etter at jeg har fått vasket de heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare sånn jeg er, Stompen80. Føler ikke at jeg passer inn noe sted. Tenker fort at andre ikke liker meg, og finner ofte ut at det stemmer, så da tror jeg det alltid er sånn. Men jeg prøver nok å skrive litt her uansett. Jeg har sikkert lest for mye om hva folk her inne mener om alle andre og jeg er dessverre ikke helt a4. :P

Synes du passer inn som bare det jeg :) Jeg er langt ifra A4 selv og er nok en litt elsk\hat person ute i det virkelige liv, men har liksom blitt vant til det og kjenner selv til hvilke sider av meg som ikke appellerer til andre, selv om jeg ikke helt klarer å gjøre så mye med det. Med alderen kom også tryggheten på meg selv og jeg begynte å bry meg mindre om hva andre synes, selv om jeg også ofte føler at jeg ikke passer inn og kanskje faller mellom to stoler :) Litt lettere på ett forum med nick synes jeg. Synes iallefall samtlige her inne i oktobergruppa virker veldig hyggelige og håper alle trives selv om vi bare er på ett forum :) 

 

Man blir litt miljøskadd av dette forumet, spesielt om man leser mye på anonymforum så det må du bare prøve å ignorere :) Jeg merker det godt selv etter å ha hengt her inne for mye. Vi er jo veldig mange mennesker med veldig mange forskjellige verdier og syn på ting som kan uttale oss anonymt og da er det ikke rart om man kan miste troen på menneskeheten noen ganger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stompen80: Handler vel mer om tankesettet mitt enn hvordan ting egentlig er tenker jeg :) Føler (og har følt) meg veldig utenfor i svangerskapet da jeg så og si er eneste jeg kjenner som er gravid, og så vidt rundet 20 år. Er vel derfor jeg føler at jeg ikke finner noen som er i helt samme båt som meg selv, samtidig er jeg vel ganske så sjenert av meg. :P

 

Tror ikke jeg starter med fødebagen før om et par uker, fortsatt et par ting til både lillegutt og meg selv som skal handles inn. :)Tenkte også å få vasket alle klærne hans slik at de er klare før bruk, men usikker på om det kanskje ikke er litt for tidlig det også. Vil jo ikke at de skal bli "støvet ned" etter at jeg har fått vasket de heller :P

Jeg har det litt som deg, bortsett fra at jeg er "eldgammel" i forhold til de jeg kjenner som er gravide ( er bare 28 år da, så synes ikke jeg er SÅ gammel ;) ) Av mine venner er det de yngste som går gravide nå og jeg føler meg litt utenfor i svangerskapet selv fordi vi har så ulikt syn på mye, så jeg går gjennom alt alene - men med samboeren min naturligvis :) Derfor synes jeg det er veldig godt å ha dette forumet, her tørr jeg lufte det meste og føler meg liksom litt inkludert. 

 

Tenker det samme som deg ang. klesvasken, tror jeg vil vente til ett par uker før termin dersom det ikke skulle skje noe innen den tid, er også redd for at den skal "støve ned" igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er "eldgammel" Mumua så er jeg fra steinalderen :-p ;) Jeg er 35 og er i den andre enden enn deg Snekkern. Er blant de siste av mine venner som får barn, med mindre de skaffer seg nummer 3. Det var aldri planen eller ønsket å bli så "gammel" før jeg skulle ha barn, men det skulle vise seg at jeg ikke klarte å verpe egg hver måned som jeg har trodd. Jeg synes det er veldig greit med dette forumet å "prate" med andre som er i samme situasjon uavhengig av alder, geografi og andre hverdagslige skiller. Jeg ser anonymforum som ren underholdning, men disse månedsgruppene opplever jeg som hyggelige og oppløftende. Jeg har ikke opplevd å møte noen kjipe folk her eller i assistert befruktnings gjengen der jeg hang før.

 

Tenkte faktisk litt på det med redsel/nervøsitet for fødsel og tror fordi det ikke var noe særlig behagelig å lage ungen (sprøyter, medisiner, egguttak med påfølgende øm og vond mage i flere dager) så klarer jeg ikke å se for meg at det er så utrolig mye værre å føde ungen.

 

Det blir kjekt å følge med på utviklingen hos dere alle i de neste 2-3 månedene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 år, men føler meg i hvert fall klar. Har ingen venner og kjenner heller ingen som er gravide, så da er det jo fint å lese og dele ting her. :)

 

Ang. klær så har jeg lagt alt på plass i kasser med lokk som står i stellebordet. Venter med å vaske det til det er igjen rundt fire uker tenker jeg. Venter også med å pakke fødebag. To handleturer til, så er vi nok klare her. :) Noen dager går det alt for fort, mens andre dager føles det som om det er igjen en evighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er "eldgammel" Mumua så er jeg fra steinalderen :-p ;) Jeg er 35 og er i den andre enden enn deg Snekkern. Er blant de siste av mine venner som får barn, med mindre de skaffer seg nummer 3. Det var aldri planen eller ønsket å bli så "gammel" før jeg skulle ha barn, men det skulle vise seg at jeg ikke klarte å verpe egg hver måned som jeg har trodd. Jeg synes det er veldig greit med dette forumet å "prate" med andre som er i samme situasjon uavhengig av alder, geografi og andre hverdagslige skiller. Jeg ser anonymforum som ren underholdning, men disse månedsgruppene opplever jeg som hyggelige og oppløftende. Jeg har ikke opplevd å møte noen kjipe folk her eller i assistert befruktnings gjengen der jeg hang før.

 

Tenkte faktisk litt på det med redsel/nervøsitet for fødsel og tror fordi det ikke var noe særlig behagelig å lage ungen (sprøyter, medisiner, egguttak med påfølgende øm og vond mage i flere dager) så klarer jeg ikke å se for meg at det er så utrolig mye værre å føde ungen.

 

Det blir kjekt å følge med på utviklingen hos dere alle i de neste 2-3 månedene :)

Føler meg ganske ung og fresh selv, men det er tydelig at de yngre i omgangskretsen synes jeg nærmer meg utgått på dato :P hehe. Det er nok fordi jeg er glad i å planlegge og organisere mens de gjerne tar alt som det kommer (og ringer meg når de lurer på noe eller trenger hjelp). Jeg er ikke så glad i overraskelser så jeg forbereder meg nøye til alt jeg gjør (mange års lederjobbing har satt sine spor :P ) mens de litt yngre i flokken har evnen til å tenke at alt ordner seg på ett vis og ikke tenke mer på det. Ahh, skulle ønske jeg klarte å være så ubekymret! :D Jeg hadde faktisk trodd jeg skulle bli "ung mor", men jeg mistet samboeren min i en ulykke for en del år siden og var en del år alene før jeg møtte min fantastiske samboer som nå gjør meg til etterlengtet mamma :) Jeg er også den siste i venneflokken som får barn, de andre på min alder har både 1,2 og 3 allerede. Men egentlig er timingen veldig fin for meg, føler meg klar nå og tror at jeg for min del trengte de ekstra årene jeg har fått på å modnes siden jeg hadde helt andre prioriteringer for noen år siden. Vurderte assistert befruktning i Danmark før jeg møtte samboeren min og var faktisk på nippet til å reise da han kom inn i bildet :) Veldig glad for at man har den muligheten, er så mange flotte, potensielle foreldre der ute som fortjener muligheten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammal kjerring her også, 35 i år😁 Syns det er supert at det er en variert gjeng her, både i alder og personligheter!

 

Noen av dere andre som har mensmurringer? Har hatt veldig mye av det siste uka eller to, og nå er det ganske ille. Ikke takvis, men mer konstante murringer. Har fått uvi, det er kanskje årsaken? Skal til jordmor i morra, så får spørre da. Frøkna mi ligger på tvers, tror jeg, eventuelt har hun lagt seg med hodet opp igjen, for kjenner mest spark i nedre del av magen. Så er nok ikke at hun fester seg som gjør dette såpass vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammal kjerring her også, 35 i år Syns det er supert at det er en variert gjeng her, både i alder og personligheter!

 

Noen av dere andre som har mensmurringer? Har hatt veldig mye av det siste uka eller to, og nå er det ganske ille. Ikke takvis, men mer konstante murringer. Har fått uvi, det er kanskje årsaken? Skal til jordmor i morra, så får spørre da. Frøkna mi ligger på tvers, tror jeg, eventuelt har hun lagt seg med hodet opp igjen, for kjenner mest spark i nedre del av magen. Så er nok ikke at hun fester seg som gjør dette såpass vondt.

Har forstått det sånn at mensmurringer er ganske vanlig og tegn på modning, men at det også gjerne øker på dersom man har uvi :) Jeg spurte litt rundt da jeg fikk det og ser at det er visst ganske vanlig. Men spør jordmor imårra likevel, ingen er like så plutselig så kan det jo være noe på gang og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gammal kjerring her også, 35 i år Syns det er supert at det er en variert gjeng her, både i alder og personligheter!

 

Noen av dere andre som har mensmurringer? Har hatt veldig mye av det siste uka eller to, og nå er det ganske ille. Ikke takvis, men mer konstante murringer. Har fått uvi, det er kanskje årsaken? Skal til jordmor i morra, så får spørre da. Frøkna mi ligger på tvers, tror jeg, eventuelt har hun lagt seg med hodet opp igjen, for kjenner mest spark i nedre del av magen. Så er nok ikke at hun fester seg som gjør dette såpass vondt.

Har forstått det sånn at mensmurringer er ganske vanlig og tegn på modning, men at det også gjerne øker på dersom man har uvi :) Jeg spurte litt rundt da jeg fikk det og ser at det er visst ganske vanlig. Men spør jordmor imårra likevel, ingen er like så plutselig så kan det jo være noe på gang og :)

Lov å håpe at jeg føder før advent i det minste da kanskje, siden dette har begynt allerede nå😂😂 Siden førstemann kom så langt på overtid, er jeg overbevist om at denne også vil la vente på seg. Fødebag har jeg derfor ikke skjenket så mye som en tanke enda en gang😜 Vi drar på en snau ukes aktivitetsferie (av alle ting!) etter jordmortimen i morra, så satser på at alt er som det skal, hehe. Heldigvis aktiviteter som eldstemann kan gjøre mye selv, resten får mannen trå til med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gammal kjerring her også, 35 i år Syns det er supert at det er en variert gjeng her, både i alder og personligheter!

 

Noen av dere andre som har mensmurringer? Har hatt veldig mye av det siste uka eller to, og nå er det ganske ille. Ikke takvis, men mer konstante murringer. Har fått uvi, det er kanskje årsaken? Skal til jordmor i morra, så får spørre da. Frøkna mi ligger på tvers, tror jeg, eventuelt har hun lagt seg med hodet opp igjen, for kjenner mest spark i nedre del av magen. Så er nok ikke at hun fester seg som gjør dette såpass vondt.

Har forstått det sånn at mensmurringer er ganske vanlig og tegn på modning, men at det også gjerne øker på dersom man har uvi :) Jeg spurte litt rundt da jeg fikk det og ser at det er visst ganske vanlig. Men spør jordmor imårra likevel, ingen er like så plutselig så kan det jo være noe på gang og :)

Lov å håpe at jeg føder før advent i det minste da kanskje, siden dette har begynt allerede nå Siden førstemann kom så langt på overtid, er jeg overbevist om at denne også vil la vente på seg. Fødebag har jeg derfor ikke skjenket så mye som en tanke enda en gang Vi drar på en snau ukes aktivitetsferie (av alle ting!) etter jordmortimen i morra, så satser på at alt er som det skal, hehe. Heldigvis aktiviteter som eldstemann kan gjøre mye selv, resten får mannen trå til med!

 

Hihi, ja, forhåpentligvis er mini ute innen den tid :P 

Aktivitetsferie er spenstig ja, jeg for min del måtte til og med avblåse en enkel dagstur til Danmark nå pga formen så en aktivitetsferie er imponerende :D såvidt jeg leste begynte gjerne modningen på denne tiden for en del så det trenger ikke være fare for at det blir noen veldig tidlig fødsel om det er modning på gang :) Her må mannen trå til mer også nå, men vi har ingen felles barn fra før så for han innebærer det bare mer husarbeid :P Samt at han må ta alt med datteren sin fra tidligere selv da jeg ikke klarer å bidra med så mye annet enn kos og klem for tiden, men det klarer han på strak arm. Får håpe tiden fremover går fort for jeg har ikke tålmodighet til å sitte i sofaen som nå, herligheeeet som jeg kjeder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos jordmor og jammen ser det ut til at jeg dessverre har rett. Mini ligger langt nede i bekkenet og har nesten festet seg. Jordmor ga beskjed om at jeg skulle bare pakke fødebagen og begynne å forberede meg. Er vi heldige holder hun seg inne en god stund enda, men jordmor tvilte på at jeg kom til å klare frem til oktober. Hun var også i tvil om vi kom til å rekke svangerskapskurset i september så hun har booket privat omvisning for oss fredag neste uke og jeg får nå hyppigere kontroller fremover. Så her ble det plutselig fart i sakene gitt. Fikk beskjed om å ta det med ro fremover og unngå mye fysisk aktivitet så nå må jeg jobbe hardt med kostholdet siden jeg ikke "får lov" å gå opp mer enn 1 stusslig kg til. Gått opp 10 kg så langt, men hadde bmi på 29 før graviditeten så jeg burde vel ikke legge på meg mer. Var forberedt på dette, men kjenner jeg blir litt småstresset nå når ting plutselig skjer så fort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...