Gå til innhold

Julibabyer 2015


Krumelur

Anbefalte innlegg

 

 

 

Dere som har gjort dette før. Hvor mange srt er det vanlig at puppene vokser når en kommer i gang med ammingen? Sliter med å finne riktig str på bh, så må bestille på nett. Og vet jo ikke helt hva jeg skal gå for.

De på Cubus er geniale! Sitter godt og gir bra støtte; 169 kr. Kjøp heller noen sånne nå og kjøp noen andre etter fødsel når puppene har "satt" seg litt mer.
Problemet er at jeg er 60-65 i omkrets. 65 nå som høygravid, det faller litt sammen når magen synker etter at bebisen er ute gjør det ikke? Finner derfor ingenting som sitter. Bortsett fra et par med spiler. Så tenkte å prøve litt fra nettet, men det er en dyr jungel der ute.
Jeg er også 65 :) Det er flere hakk på de Cubus sine. De funker ok til sykehus og første uka hjemme så kan du heller kjøpe noen som sitter perfekt når du vet hvordan puppene blir.

 

 

Da er det verdt et forsøk :) Takk for tips. Hvor handler du ellers ammebher? Jeg har kjøpt et par på Change, men er litt usikker på om det er særlig lurt å bruke spilebh i starten. Tenker på tette melkeganger og brystbetennelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Amming gjorde vondt etter et par dager også kanskje en ukes tid eller noe mener jeg,men gikk bra for min del. Tenker ikke så mye på det enda. Men jeg har så store bryst at jeg hele tiden må passe på så jeg faltisk ikke kveler barnet... Er ikke gøy..

Vilken störrelse har du (om du vill säga det)? Jag hade 75D når jag blev gravid, nå vet jag ikke helt. Tenker att de kan nokk bli 85E eller något vid födsel. Vill helst ikke kvele bebis :sjokkert:

Nå har jo jeg blitt ganske tykk også de siste to åra... Men for to år siden hadde jeg 80 D og E mens nå vet jeg nesten ikke for ingen ting passer optimalt.. Men er i alle fall oppe i 95 E. Ellers blir det mye sports bh her. Gamle amme bh'ne mine kan jeg bare glemme å få på meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Dere som har gjort dette før. Hvor mange srt er det vanlig at puppene vokser når en kommer i gang med ammingen? Sliter med å finne riktig str på bh, så må bestille på nett. Og vet jo ikke helt hva jeg skal gå for.

De på Cubus er geniale! Sitter godt og gir bra støtte; 169 kr. Kjøp heller noen sånne nå og kjøp noen andre etter fødsel når puppene har "satt" seg litt mer.
Problemet er at jeg er 60-65 i omkrets. 65 nå som høygravid, det faller litt sammen når magen synker etter at bebisen er ute gjør det ikke? Finner derfor ingenting som sitter. Bortsett fra et par med spiler. Så tenkte å prøve litt fra nettet, men det er en dyr jungel der ute.
Jeg er også 65 :) Det er flere hakk på de Cubus sine. De funker ok til sykehus og første uka hjemme så kan du heller kjøpe noen som sitter perfekt når du vet hvordan puppene blir.

Da er det verdt et forsøk :) Takk for tips. Hvor handler du ellers ammebher? Jeg har kjøpt et par på Change, men er litt usikker på om det er særlig lurt å bruke spilebh i starten. Tenker på tette melkeganger og brystbetennelse.

Jeg venter i juli så er ikke erfaren. Starter med Cubus sine så tar jeg det derifra, men tror jeg holder meg unna spiler siden det kan komplisere ting som du skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde et par fra h&m, de var hvertfall helt forferdelige å ha på.. Da blir det Cubus neste gang! Ellers brukte jeg noen fra Boob sist, de var gode- men dyre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo jeg blitt ganske tykk også de siste to åra... Men for to år siden hadde jeg 80 D og E mens nå vet jeg nesten ikke for ingen ting passer optimalt.. Men er i alle fall oppe i 95 E. Ellers blir det mye sports bh her. Gamle amme bh'ne mine kan jeg bare glemme å få på meg....

 

 

Okej, tror ikke jag skall få så stora... Men vem vet.Syns ikke det er noe som passer riktigt godt for meg, har aldrig funnet og har gått til "riktige" butikker flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg ser etter bæresele. Har hørt at manduca skal være bra, men har ikke peiling. Skal dere andre kjøpe bæresele og har dere tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde et par fra h&m, de var hvertfall helt forferdelige å ha på.. Da blir det Cubus neste gang! Ellers brukte jeg noen fra Boob sist, de var gode- men dyre..

HM sine var grusomme! Så ut som noen potetsekker og stygg form. Cubus sine former mer som en sports BH med litt form så de kan man faktisk vise seg offentlig i :)

 

Hei,

Jeg ser etter bæresele. Har hørt at manduca skal være bra, men har ikke peiling. Skal dere andre kjøpe bæresele og har dere tips?

Baby Bjørn sin skal være super. Vi har iallefall den, men får jo ikke testet den før ungen er noen mnd gammel så kan ikke si noe om den enda, men har som sagt lest at den skal være veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Ergobaby 360 med spebarnsinnlegg. Den skal være ergonomisk riktig for bruk på relativt små babyer. Også satt den mye bedre på både meg og min mann enn de andre bæreselene vi har prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Prøvde et par fra h&m, de var hvertfall helt forferdelige å ha på.. Da blir det Cubus neste gang! Ellers brukte jeg noen fra Boob sist, de var gode- men dyre..

HM sine var grusomme! Så ut som noen potetsekker og stygg form. Cubus sine former mer som en sports BH med litt form så de kan man faktisk vise seg offentlig i :)

 

Hei,

Jeg ser etter bæresele. Har hørt at manduca skal være bra, men har ikke peiling. Skal dere andre kjøpe bæresele og har dere tips?

Baby Bjørn sin skal være super. Vi har iallefall den, men får jo ikke testet den før ungen er noen mnd gammel så kan ikke si noe om den enda, men har som sagt lest at den skal være veldig bra :)

Hvilken modell kjøpte dere? Har hørt at de nye modellene er bra. Vi titter på finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt Ergobaby 360 med spebarnsinnlegg. Den skal være ergonomisk riktig for bruk på relativt små babyer. Også satt den mye bedre på både meg og min mann enn de andre bæreselene vi har prøvd.

Den har jeg hørt mye bra om, det er en av de jeg vurderer å kjøpe. Har også sett mange nybakte mødre rundt her som har den. Den ser ganske liten og nett ut syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Me2u, kjøp noen billige amme bher og invester i noen skikkelige etterhvert. Er helt umulig å vite hvordan puppene blir. Sånn som de er de første to ukene er ikke sånn de blir heller.

 

Jeg har kjøpt en mei tai denne gangen. Forrige gang brukte jeg sjal, men syntes det var litt tungvint. Hadde en Babybjørn som jeg brukte etterhvert, den var grusomt vond å gå med. Men var en gammel modell, de nye er nok bedre. Ergobaby skal være veldig bra, har ikke prøvd selv. Kommer til å bruke elastisk sjal i starten, det er fantastisk til nyfødte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Me2u, kjøp noen billige amme bher og invester i noen skikkelige etterhvert. Er helt umulig å vite hvordan puppene blir. Sånn som de er de første to ukene er ikke sånn de blir heller.

 

Jeg har kjøpt en mei tai denne gangen. Forrige gang brukte jeg sjal, men syntes det var litt tungvint. Hadde en Babybjørn som jeg brukte etterhvert, den var grusomt vond å gå med. Men var en gammel modell, de nye er nok bedre. Ergobaby skal være veldig bra, har ikke prøvd selv. Kommer til å bruke elastisk sjal i starten, det er fantastisk til nyfødte :-)

Hvor kjøper du elastisk sjal? Jeg må ha noe som er enkelt å ta på, er så utålmodig😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye negativt om Baby Bjørn og ble anbefalt å ikke kjøpe den. Vi brukte Ergobaby til storesøster, veldig fornøyd. Har også et elastisk sjal som vi skal bruke helt i begynnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Vi har kjøpt Ergobaby 360 med spebarnsinnlegg. Den skal være ergonomisk riktig for bruk på relativt små babyer. Også satt den mye bedre på både meg og min mann enn de andre bæreselene vi har prøvd.

Den har jeg hørt mye bra om, det er en av de jeg vurderer å kjøpe. Har også sett mange nybakte mødre rundt her som har den. Den ser ganske liten og nett ut syntes jeg.

 

 

Liten og nett synes jeg ikke noen av bæreselene er, men den satt best på oss. Barnas Hus på Alna har modellene til både Ergobaby, BabyBjørn og Stokke. 

 

Elastisk sjal er sikkert best, ser bare så avansert ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Enig med Me2u, kjøp noen billige amme bher og invester i noen skikkelige etterhvert. Er helt umulig å vite hvordan puppene blir. Sånn som de er de første to ukene er ikke sånn de blir heller.

 

Jeg har kjøpt en mei tai denne gangen. Forrige gang brukte jeg sjal, men syntes det var litt tungvint. Hadde en Babybjørn som jeg brukte etterhvert, den var grusomt vond å gå med. Men var en gammel modell, de nye er nok bedre. Ergobaby skal være veldig bra, har ikke prøvd selv. Kommer til å bruke elastisk sjal i starten, det er fantastisk til nyfødte :-)

Hvor kjøper du elastisk sjal? Jeg må ha noe som er enkelt å ta på, er så utålmodig😳

Kjøpte på Bæreglede på Bislett (til storebror ).Det er litt knotete men man blir vant til det. Hvis du tar en tur innom butikken hjelper de deg å finne noe som passer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det ligger vel på St. Hanshaugen når jeg tenker meg om :-)

Ok, jeg kan jo gå innom og prøve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eller det ligger vel på St. Hanshaugen når jeg tenker meg om :-)

Ok, jeg kan jo gå innom og prøve:)

Det er ikke så dumt, de har skikkelig peiling og er veldig hjelpsomme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Enig med Me2u, kjøp noen billige amme bher og invester i noen skikkelige etterhvert. Er helt umulig å vite hvordan puppene blir. Sånn som de er de første to ukene er ikke sånn de blir heller.

 

Jeg har kjøpt en mei tai denne gangen. Forrige gang brukte jeg sjal, men syntes det var litt tungvint. Hadde en Babybjørn som jeg brukte etterhvert, den var grusomt vond å gå med. Men var en gammel modell, de nye er nok bedre. Ergobaby skal være veldig bra, har ikke prøvd selv. Kommer til å bruke elastisk sjal i starten, det er fantastisk til nyfødte :-)

Hvor kjøper du elastisk sjal? Jeg må ha noe som er enkelt å ta på, er så utålmodig😳

Jeg har kjøpt denne 😊 Ser enkel ut 😂

 

 

http://www.jollyroom.no/produkter/baby-k-tan-barsjal-svart-xs-4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Enig med Me2u, kjøp noen billige amme bher og invester i noen skikkelige etterhvert. Er helt umulig å vite hvordan puppene blir. Sånn som de er de første to ukene er ikke sånn de blir heller.

 

Jeg har kjøpt en mei tai denne gangen. Forrige gang brukte jeg sjal, men syntes det var litt tungvint. Hadde en Babybjørn som jeg brukte etterhvert, den var grusomt vond å gå med. Men var en gammel modell, de nye er nok bedre. Ergobaby skal være veldig bra, har ikke prøvd selv. Kommer til å bruke elastisk sjal i starten, det er fantastisk til nyfødte :-)

Hvor kjøper du elastisk sjal? Jeg må ha noe som er enkelt å ta på, er så utålmodig😳
Jeg har kjøpt denne 😊 Ser enkel ut 😂

 

 

http://www.jollyroom.no/produkter/baby-k-tan-barsjal-svart-xs-4

Ja, den ser enkel ut, noe som passer meg bra:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg ser etter bæresele. Har hørt at manduca skal være bra, men har ikke peiling. Skal dere andre kjøpe bæresele og har dere tips?

Vi brukte Manduca til førstemann og er kjempefornøyde med den, håper vi får brukt den masse denne gangen også. :-) Gikk også til anskaffelse av Ergobaby 360 ettrehvert og kan varmt anbefale den også, spesielt sambo brukte den en del. (Men har ikke prøvd denne med spedbarnsinnlegg)

 

Vi startet med Moby Wrap, et elastisk bæresjal, og etter litt knoting med knyting til å begynne med satt puddingen trygt og godt, og sov som en stein gjennom de fleste gjøremål. (Hadde lakenskrekk deluxe den første tida) Tenker å starte med elastisk sjal denne gangen også, men lurer på om jeg skal gå til innkjøp av et i bambus eller annet svale de stoff da jeg ser for meg at det kan bli varmt i Moby Wrapen på de varmeste sommerdagene.

 

Anonymous poster hash: 936d3...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få klage litt. Er så lei. Ligger rett ut på sofaen med skikkelig første trimester kvalme, brekker bare jeg snur meg. Gleder meg bare til å bli ferdig nå. 

 

Håper dere andre har en bedre dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg ser etter bæresele. Har hørt at manduca skal være bra, men har ikke peiling. Skal dere andre kjøpe bæresele og har dere tips?

Kjøpte bæresele for litt siden, og bestemte oss for ErgoBaby 😊 Vi drar mye på tur i fjellet, så for oss var det veldig viktig at babyen har det så komfortabelt som mulig. Trodde BabyBjørn var bra greier, helt til jeg googlet "BabyBjørn vs ErgoBaby" og så på bildene 😳 Har lest veldig mye negativt om BabyBjørn etter det, så vi styrte ganske raskt unna disse bæreselene.. Følte bare jeg måtte gi beskjed om det, for jeg tror veldig få er klar over det når BabyBjørn er et såpass anerkjent merke. Men det er jo for all del opp til hver enkelt hva man velger 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei,

Jeg ser etter bæresele. Har hørt at manduca skal være bra, men har ikke peiling. Skal dere andre kjøpe bæresele og har dere tips?

Kjøpte bæresele for litt siden, og bestemte oss for ErgoBaby Vi drar mye på tur i fjellet, så for oss var det veldig viktig at babyen har det så komfortabelt som mulig. Trodde BabyBjørn var bra greier, helt til jeg googlet "BabyBjørn vs ErgoBaby" og så på bildene Har lest veldig mye negativt om BabyBjørn etter det, så vi styrte ganske raskt unna disse bæreselene.. Følte bare jeg måtte gi beskjed om det, for jeg tror veldig få er klar over det når BabyBjørn er et såpass anerkjent merke. Men det er jo for all del opp til hver enkelt hva man velger

 

De fleste som har "peiling" på bæring anbefaler vel ikke Babybjørn nei. Tror nok de nyere modellene er bedre da. Men ville nok heller valgt Ergobaby selv hvis jeg skulle ha vanlig bæresele, den ser veldig behagelig ut både for barnet og den som bærer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...