Gå til innhold

Julibabyer 2015


Krumelur

Anbefalte innlegg

 

Hei,

Jeg ser etter bæresele. Har hørt at manduca skal være bra, men har ikke peiling. Skal dere andre kjøpe bæresele og har dere tips?

Kjøpte bæresele for litt siden, og bestemte oss for ErgoBaby Vi drar mye på tur i fjellet, så for oss var det veldig viktig at babyen har det så komfortabelt som mulig. Trodde BabyBjørn var bra greier, helt til jeg googlet "BabyBjørn vs ErgoBaby" og så på bildene Har lest veldig mye negativt om BabyBjørn etter det, så vi styrte ganske raskt unna disse bæreselene.. Følte bare jeg måtte gi beskjed om det, for jeg tror veldig få er klar over det når BabyBjørn er et såpass anerkjent merke. Men det er jo for all del opp til hver enkelt hva man velger

Hmmm, vi fikk en brukt i gave. Kjenner jeg revurderer nå....men har uansett bæresjalet da så det er nok det som blir brukt mest i starten uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare få klage litt. Er så lei. Ligger rett ut på sofaen med skikkelig første trimester kvalme, brekker bare jeg snur meg. Gleder meg bare til å bli ferdig nå.

 

Håper dere andre har en bedre dag.

Syntes dagene er så ulike. Noen dager så kjipe, andre mye bedre. Men tar akupunktur og har fått mer energi. Vet ikke om det er tilfeldig, men! God bedring og vit at du ikke er alene. Gleder meg til babyen kommer:). Men da starter ett nytt kapittel........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei,

Jeg ser etter bæresele. Har hørt at manduca skal være bra, men har ikke peiling. Skal dere andre kjøpe bæresele og har dere tips?

Kjøpte bæresele for litt siden, og bestemte oss for ErgoBaby Vi drar mye på tur i fjellet, så for oss var det veldig viktig at babyen har det så komfortabelt som mulig. Trodde BabyBjørn var bra greier, helt til jeg googlet "BabyBjørn vs ErgoBaby" og så på bildene Har lest veldig mye negativt om BabyBjørn etter det, så vi styrte ganske raskt unna disse bæreselene.. Følte bare jeg måtte gi beskjed om det, for jeg tror veldig få er klar over det når BabyBjørn er et såpass anerkjent merke. Men det er jo for all del opp til hver enkelt hva man velger
Hmmm, vi fikk en brukt i gave. Kjenner jeg revurderer nå....men har uansett bæresjalet da så det er nok det som blir brukt mest i starten uansett :)

Jeg har også hørt mye ymse om baby Bjørn, men masse positivt om ergobaby 360 og manduca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte manduca sist. Kjøpte den da sønnen var ca. 6 mnd. Den ble brukt mye! Brukte den helt til han bikket vektgrensen, da var han godt over 3 år.

Dette er noen år siden, så den ble solgt. Men skal nå gå til innkjøp av en ny. Fikk egentlig den nye til stokke, men syns ikke noe om den. Men har ikke prøvd den med baby da.

Ellers tenker jeg å bruke sjal den første tiden denne gangen og manduca fra 6 mnd. om baby trives i sjalet.

 

Anonymous poster hash: a1a29...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte manduca sist. Kjøpte den da sønnen var ca. 6 mnd. Den ble brukt mye! Brukte den helt til han bikket vektgrensen, da var han godt over 3 år.

Dette er noen år siden, så den ble solgt. Men skal nå gå til innkjøp av en ny. Fikk egentlig den nye til stokke, men syns ikke noe om den. Men har ikke prøvd den med baby da.

Ellers tenker jeg å bruke sjal den første tiden denne gangen og manduca fra 6 mnd. om baby trives i sjalet.

 

Anonymous poster hash: a1a29...f63

Kan man bruke manduca fra nyfødt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser i tipset der at manduca anbefales fra 6 mnd. Men kan brukes før med nyfødtinnlegget til ergoselen som man kan bestille utenom. Om jeg forsto det rett :)

 

Anonymous poster hash: a1a29...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. bæresjal så må jeg bare få legge inn min varmeste anbefaling på Caboo close baby carrier :) Det er et ferdig knyttet elastisk sjal, som man tar over hodet som en vanlig t-skjorte og strammer inn med ringer på sidene. Like godt som vanlig sjal, men myye enklere fordi man slipper knyting og knoting med lange reimer.. Brukte det daglig fra fødselen med minstejenta, siden hun hadde lakenskrekk og bare hylte hvis hun lå alene. Fra ca 5-6 mnds alder gikk jeg over til Manduca istedet, da baby blir større og tyngre og hoftebeltet til Manduca/ Ergobaby kommer godt med for å avlaste skuldrene.

 

Her er link til Caboo-sjalet, som er tipp topp fra 0-6 mnds alder;

 

http://www.lotusbarn.no/mobile/index.php#pro_572

 

 

Ellers, 32 uker på vei og har ingenting klart enda... Iiiiik😱 Har mye arveting fra størstejentene, men likevel. Nå MÅ jeg snart sette igang og komme litt i orden med babystæsj igjen...😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er jeg våken igjen! Våknet av at heg var kvalm, tror det var fordi jeg hadde havnet på ryggen. Syntes det er utrolig vanskelig å finne en god sovestilling😳. Ja ja bare 3 dager igjen til permisjon, gleder meg vilt😊. Skal bare kose meg, med cafe og parkliv - og litt shopping. Har endel venninner som jobber kveld og det er jo perfekt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at jeg er 32 uker!!!! Tiden går så innmari fort nå. Jeg og mannen satt og kikket på kommende kinofilmer og innså at etter juli så kan det hende at vi ikke får gått på kino på en stund. Så absurd, men det er jo faktisk noe vi ellers har tatt for gitt.

 

Alt er klart og ferdig nå da :) Babyklær og utstyr, vogn, stellebord og stæsj. Eneste som må monteres er krybben som vi skal ha på soverommet med oss, men det drøyes lengst mulig.

 

Formen er fin mht til rygg, bekken og vann i kroppen. Ikke noen plager, men er innmari trøtt for tiden. Men kan fremdeles jogge og babyen virker sterk som en okse. I går rykket jeg til flere ganger fordi han sparker så hardt ut i siden og opp mot ribbeina at hele foten hans syntes gjennom magen! Han vrir og åler seg rundt som en gærning for tiden....tror det begynner å bli bra trangt inni der nå :P

 

Det er selvsagt koselig å kjenne han, men kjenner at jeg begynner å bli klar for å få kroppen min tilbake. Savner overskuddet og energien og ikke minst det å ikke trenge mer enn 6-7 timer søvn. Må er 8 timer såvidt nok pluss et par dupper på dagen...hater å sove på dagen, men nå må jeg jo bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Må bare få klage litt. Er så lei. Ligger rett ut på sofaen med skikkelig første trimester kvalme, brekker bare jeg snur meg. Gleder meg bare til å bli ferdig nå.

 

Håper dere andre har en bedre dag.

Syntes dagene er så ulike. Noen dager så kjipe, andre mye bedre. Men tar akupunktur og har fått mer energi. Vet ikke om det er tilfeldig, men! God bedring og vit at du ikke er alene. Gleder meg til babyen kommer:). Men da starter ett nytt kapittel........

 

 

Litt stygt å si men det er trøst å høre at det er flere som ikke er i kjempe fin form. Hadde aldri sett for meg å bli sofadyr grunnet kvalme og graviditet, er vant til å trene hver eneste dag. 

Det blir et helt nytt liv med den lille, blir spennende. Håper det blir mange fine trilleturer og bæreturer mer eller mindre fra dag 1 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Må bare få klage litt. Er så lei. Ligger rett ut på sofaen med skikkelig første trimester kvalme, brekker bare jeg snur meg. Gleder meg bare til å bli ferdig nå.

 

Håper dere andre har en bedre dag.

Syntes dagene er så ulike. Noen dager så kjipe, andre mye bedre. Men tar akupunktur og har fått mer energi. Vet ikke om det er tilfeldig, men! God bedring og vit at du ikke er alene. Gleder meg til babyen kommer:). Men da starter ett nytt kapittel........

Litt stygt å si men det er trøst å høre at det er flere som ikke er i kjempe fin form. Hadde aldri sett for meg å bli sofadyr grunnet kvalme og graviditet, er vant til å trene hver eneste dag.

Det blir et helt nytt liv med den lille, blir spennende. Håper det blir mange fine trilleturer og bæreturer mer eller mindre fra dag 1 :)

He he, det drømmer jeg også om ( trilleturer fra dag 1), men vet innerst inne at det sikkert ikke blir sånn. 25 dager igjen til termin😊😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 dager går fort! Plutselig skjer det noe før også :) 

Tror ikke bebisen her har lyst til å bli julibaby. Har hatt en aldri så liten blødning i dag og har slimet er par dager. Kanskje derfor formen har vært så laber de siste dagene. Blir spennende å se! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er ikke veldig bra her heller,men ikke sengeliggende.. I dag tror jeg hun har borret seg ned i bekkenet(kjennes slik ut) har også litt mensmurringer og ømme bryster 😳 men det er jo altfor tidlig.... Eller? Hadde det ikke slik med 1.mann. Sikkert bare at jeg syntes det er så uvant,men kjenner jeg blir nervøs for at hun ikke vil holde seg inne... Skal til jm tirsdag til uka... Sikkert jeg som "kjenner" etter for mye. Klarer ikke bevege meg når det står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 dager går fort! Plutselig skjer det noe før også :)

Tror ikke bebisen her har lyst til å bli julibaby. Har hatt en aldri så liten blødning i dag og har slimet er par dager. Kanskje derfor formen har vært så laber de siste dagene. Blir spennende å se!

Når er terminen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er ikke veldig bra her heller,men ikke sengeliggende.. I dag tror jeg hun har borret seg ned i bekkenet(kjennes slik ut) har også litt mensmurringer og ømme bryster 😳 men det er jo altfor tidlig.... Eller? Hadde det ikke slik med 1.mann. Sikkert bare at jeg syntes det er så uvant,men kjenner jeg blir nervøs for at hun ikke vil holde seg inne... Skal til jm tirsdag til uka... Sikkert jeg som "kjenner" etter for mye. Klarer ikke bevege meg når det står på.

Får man ømme bryster rett før fødsel? Mine har ikke vært ømme siden jeg var nygravid. Tenk, det er 37 uker siden😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Formen er ikke veldig bra her heller,men ikke sengeliggende.. I dag tror jeg hun har borret seg ned i bekkenet(kjennes slik ut) har også litt mensmurringer og ømme bryster 😳 men det er jo altfor tidlig.... Eller? Hadde det ikke slik med 1.mann. Sikkert bare at jeg syntes det er så uvant,men kjenner jeg blir nervøs for at hun ikke vil holde seg inne... Skal til jm tirsdag til uka... Sikkert jeg som "kjenner" etter for mye. Klarer ikke bevege meg når det står på.

Får man ømme bryster rett før fødsel? Mine har ikke vært ømme siden jeg var nygravid. Tenk, det er 37 uker siden😀

Tjanei jeg husker ikke jeg... Kanskje ikke... Husker jeg ventet fælt på når melka skulle komme for "fullt" etter et par dager på sykehuset men det merket ikke jeg noe til... Men hadde mer enn nok. Jeg har ikke hatt ømme bryster før nå ila hele dette svangerskapet... Er nok bare kroppen som forbereder seg... 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Formen er ikke veldig bra her heller,men ikke sengeliggende.. I dag tror jeg hun har borret seg ned i bekkenet(kjennes slik ut) har også litt mensmurringer og ømme bryster 😳 men det er jo altfor tidlig.... Eller? Hadde det ikke slik med 1.mann. Sikkert bare at jeg syntes det er så uvant,men kjenner jeg blir nervøs for at hun ikke vil holde seg inne... Skal til jm tirsdag til uka... Sikkert jeg som "kjenner" etter for mye. Klarer ikke bevege meg når det står på.

Får man ømme bryster rett før fødsel? Mine har ikke vært ømme siden jeg var nygravid. Tenk, det er 37 uker siden😀
Tjanei jeg husker ikke jeg... Kanskje ikke... Husker jeg ventet fælt på når melka skulle komme for "fullt" etter et par dager på sykehuset men det merket ikke jeg noe til... Men hadde mer enn nok. Jeg har ikke hatt ømme bryster før nå ila hele dette svangerskapet... Er nok bare kroppen som forbereder seg... 😜

Ok, jeg har i motsetning til mange her små bryst. De har vokst mye gjennom graviditeten, men jeg er allikevel litt bekymret for at det ikke er nok melk. Har heller ikke kommet ut noe, slik mange opplever i siste trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Formen er ikke veldig bra her heller,men ikke sengeliggende.. I dag tror jeg hun har borret seg ned i bekkenet(kjennes slik ut) har også litt mensmurringer og ømme bryster 😳 men det er jo altfor tidlig.... Eller? Hadde det ikke slik med 1.mann. Sikkert bare at jeg syntes det er så uvant,men kjenner jeg blir nervøs for at hun ikke vil holde seg inne... Skal til jm tirsdag til uka... Sikkert jeg som "kjenner" etter for mye. Klarer ikke bevege meg når det står på.

Får man ømme bryster rett før fødsel? Mine har ikke vært ømme siden jeg var nygravid. Tenk, det er 37 uker siden😀
Tjanei jeg husker ikke jeg... Kanskje ikke... Husker jeg ventet fælt på når melka skulle komme for "fullt" etter et par dager på sykehuset men det merket ikke jeg noe til... Men hadde mer enn nok. Jeg har ikke hatt ømme bryster før nå ila hele dette svangerskapet... Er nok bare kroppen som forbereder seg... 😜
Ok, jeg har i motsetning til mange her små bryst. De har vokst mye gjennom graviditeten, men jeg er allikevel litt bekymret for at det ikke er nok melk. Har heller ikke kommet ut noe, slik mange opplever i siste trimester.

Om du har små eller store bryster har ingenting å si. Jeg har ikke store pupper. Kom ikke en dråpe før fødselen hos meg forrige gang, men hadde enorm melkeproduksjon etter ungen var ute, det var altfor mye . Har ikke kommet noe så langt i dette svangerskapet heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

25 dager går fort! Plutselig skjer det noe før også :)

Tror ikke bebisen her har lyst til å bli julibaby. Har hatt en aldri så liten blødning i dag og har slimet er par dager. Kanskje derfor formen har vært så laber de siste dagene. Blir spennende å se!

Når er terminen din?

 

 

Om knappe 5 uker, blir spennende å se hvor lenge bebisen vil bli i magen. Overtidig blir det i allefall ikke. Og det er greit for jeg har litt panikk for å føde i fellesferien med sykehuset fullt av sommervikarer.

 

Puppe str har ingen betydning for melkeproduksjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Formen er ikke veldig bra her heller,men ikke sengeliggende.. I dag tror jeg hun har borret seg ned i bekkenet(kjennes slik ut) har også litt mensmurringer og ømme bryster 😳 men det er jo altfor tidlig.... Eller? Hadde det ikke slik med 1.mann. Sikkert bare at jeg syntes det er så uvant,men kjenner jeg blir nervøs for at hun ikke vil holde seg inne... Skal til jm tirsdag til uka... Sikkert jeg som "kjenner" etter for mye. Klarer ikke bevege meg når det står på.

Får man ømme bryster rett før fødsel? Mine har ikke vært ømme siden jeg var nygravid. Tenk, det er 37 uker siden😀
Tjanei jeg husker ikke jeg... Kanskje ikke... Husker jeg ventet fælt på når melka skulle komme for "fullt" etter et par dager på sykehuset men det merket ikke jeg noe til... Men hadde mer enn nok. Jeg har ikke hatt ømme bryster før nå ila hele dette svangerskapet... Er nok bare kroppen som forbereder seg... 😜
Ok, jeg har i motsetning til mange her små bryst. De har vokst mye gjennom graviditeten, men jeg er allikevel litt bekymret for at det ikke er nok melk. Har heller ikke kommet ut noe, slik mange opplever i siste trimester.
Om du har små eller store bryster har ingenting å si. Jeg har ikke store pupper. Kom ikke en dråpe før fødselen hos meg forrige gang, men hadde enorm melkeproduksjon etter ungen var ute, det var altfor mye . Har ikke kommet noe så langt i dette svangerskapet heller!

Godt å høre:). Har kjøpt brystpumpe Itilfelle jeg får mye melk, så kan jeg fryse ned litt til pappa'n skal være alene med barnet noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

25 dager går fort! Plutselig skjer det noe før også :)

Tror ikke bebisen her har lyst til å bli julibaby. Har hatt en aldri så liten blødning i dag og har slimet er par dager. Kanskje derfor formen har vært så laber de siste dagene. Blir spennende å se!

Når er terminen din?

Om knappe 5 uker, blir spennende å se hvor lenge bebisen vil bli i magen. Overtidig blir det i allefall ikke. Og det er greit for jeg har litt panikk for å føde i fellesferien med sykehuset fullt av sommervikarer.

 

Puppe str har ingen betydning for melkeproduksjonen.

Tenk hvor fort en måned egentlig går. Snart er vi alle i mål - syntes fortsatt det er uvirkelig - men gleder meg. Livet blir aldri det samme. Når jeg møter folk med småbarn sier nesten alle: " det er slitsomt, men veldig koslig". Har du erfaring med å føde i fellesferien fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist fødte jeg i januar så det var nok noe annet. Men skal på Riksen, der alle med risikosvangerskap blir sendt, så setter min lit til at de har kompetent personale der også i ferien. Jordmor sa også da jeg var på ul at de aldri hadde det like overfylt som de andre sykehusene pga at de må ha kapasitet til å ta i mot akutte tilfeller.

 

Ja det er sikkert at det aldri blir det samme igjen, Oslojente:-) Selv om det er slitsomt så kunne man aldri tenke seg å være det foruten. Det lille trassetrollet (til tider) som jeg har fra før er også kilde til så store gleder og følelser at det ikke går an å beskrive <3

Bestevenninna mi ble mamma for første gang i går. Blir så rørt av å se bilder av det lille nurket, gleder meg til å hilse på. Og gleder meg sånn til å få baby igjen...

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående pumpe så hadde jeg ikke klart meg uten forrige gang. Hadde så mye melk så måtte pumpe litt for å lette på trykket. I tillegg klarte ikke babyen å ta puppen de første par dagene etter melka kom fordi de var så harde, så da pumpa jeg og ga fra kopp eller flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første barnet her. Men vet et og annet om hvordan ting fungerer midt på sommeren :) 

 

Veldig spennende å se hvordan livet blir med et nytt familiemedlem. Ser for meg at det blir veldig uvant og tøft i starten. Gleder meg veldig til bebisen begynner å bli "et lite menneske". Veldig fasinerende hvor mye de små tenker og hvor mye de lurer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...