Gå til innhold

Julibabyer 2015


Krumelur

Anbefalte innlegg

Første barnet her. Men vet et og annet om hvordan ting fungerer midt på sommeren :)

 

Veldig spennende å se hvordan livet blir med et nytt familiemedlem. Ser for meg at det blir veldig uvant og tøft i starten. Gleder meg veldig til bebisen begynner å bli "et lite menneske". Veldig fasinerende hvor mye de små tenker og hvor mye de lurer på. 

Det skal være sikkert! Har en treåring som lurer på det meste om dagen :) Alle fasene han har vært gjennom har på en måte vært like spennende, de utvikler seg så enormt de første årene! Gleder meg til å ha bittelitenbaby igjen, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Første barnet her. Men vet et og annet om hvordan ting fungerer midt på sommeren :)

 

Veldig spennende å se hvordan livet blir med et nytt familiemedlem. Ser for meg at det blir veldig uvant og tøft i starten. Gleder meg veldig til bebisen begynner å bli "et lite menneske". Veldig fasinerende hvor mye de små tenker og hvor mye de lurer på.

Det skal være sikkert! Har en treåring som lurer på det meste om dagen :) Alle fasene han har vært gjennom har på en måte vært like spennende, de utvikler seg så enormt de første årene! Gleder meg til å ha bittelitenbaby igjen, jeg :)

Fint å høre om de som gleder seg til å få nr 2, siden jeg tenker mye på det om dagen. Pga av alderen min har vi ikke så god tid på oss...Vi må ta ett valg etterhvert om han skal bli enebarn eller om vi skal forsøke å få en til. Håper og tror jeg raskt får ett ønske om enda en baby. Å ha søsken er jo gull, syntes jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte er dere andre tiø kontroll? Hver 14 dag sier lege og helsestasjon her.

Det er vel fra uke 37 eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, er 36 +5, så får gå til legen i begynnelsen av neste uke. Syntes babyen er rolig ( igjen), men han beveger seg når jeg har spist mat og koser med magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at vi snart sitter her med en baby (eller to?), hele gjengen! Utrolig hvor fort de siste månedene har gått 😯☺️ Det eneste jeg gruer meg til er å bo på flermannsrom på barsel... Noen av dere som har erfaring med det fra før? Jeg er veldig sosial til vanlig, men akkurat det å dele rom med fremmende mennesker rett etter fødsel vil jeg helst være foruten! Grøss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg heller ikke til flermannsrom. Heldigvis er det bare for noen dager og vi er jo heldige som har muligheten til å bli noen dager på sykehuset ved behov. De fleste sykehus praktiserer jo også at en kan reise hjem nesten umiddelbart og heller komme tilbake til poliklinisk kontroll om alt er normalt. 

 

Har noen av dere vurdert å ta vare på navlestrengsblodet for å bevare stamceller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg heller ikke til flermannsrom. Heldigvis er det bare for noen dager og vi er jo heldige som har muligheten til å bli noen dager på sykehuset ved behov. De fleste sykehus praktiserer jo også at en kan reise hjem nesten umiddelbart og heller komme tilbake til poliklinisk kontroll om alt er normalt.

 

Har noen av dere vurdert å ta vare på navlestrengsblodet for å bevare stamceller?

Koster ikke det mye? Har bare hørt om , såvidt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gleder meg heller ikke til flermannsrom. Heldigvis er det bare for noen dager og vi er jo heldige som har muligheten til å bli noen dager på sykehuset ved behov. De fleste sykehus praktiserer jo også at en kan reise hjem nesten umiddelbart og heller komme tilbake til poliklinisk kontroll om alt er normalt.

 

Har noen av dere vurdert å ta vare på navlestrengsblodet for å bevare stamceller?

Koster ikke det mye? Har bare hørt om , såvidt

Ser at det koster 16 000, så da blir det ikke aktuelt for oss nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på kontroll en gang i mnd, men fra neste gang (36 uker) blir det hver 14. dag.

 

Gruer meg og litt til å dele rom. Venninna mi fødte i går og jeg merker at jeg er litt misunnelig på den opplevelsen hun og pappaen får sammen når han også får være der. Ro og nærhet. Hadde ikke vært aktuelt nå uansett siden vi har en fra før, men hadde vært fint å oppleve det med første. Men satser på å ikke bli så lenge på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres hver 14 dag riktig ut:) hjelpe meg, bare 1 kontroll hos legen neste uke og så ultralyd på riksen 26. Juni - tiden går fort nå. Må pakke ferdig bagen. Kjøpte amme innlegg og bryst krem i dag - resten får jeg kjøpe til uka. Tror jeg bare mangler amme bh og pyjamas med knepping foran + snacks da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Første barnet her. Men vet et og annet om hvordan ting fungerer midt på sommeren :)

 

Veldig spennende å se hvordan livet blir med et nytt familiemedlem. Ser for meg at det blir veldig uvant og tøft i starten. Gleder meg veldig til bebisen begynner å bli "et lite menneske". Veldig fasinerende hvor mye de små tenker og hvor mye de lurer på.

Det skal være sikkert! Har en treåring som lurer på det meste om dagen :) Alle fasene han har vært gjennom har på en måte vært like spennende, de utvikler seg så enormt de første årene! Gleder meg til å ha bittelitenbaby igjen, jeg :)
Fint å høre om de som gleder seg til å få nr 2, siden jeg tenker mye på det om dagen. Pga av alderen min har vi ikke så god tid på oss...Vi må ta ett valg etterhvert om han skal bli enebarn eller om vi skal forsøke å få en til. Håper og tror jeg raskt får ett ønske om enda en baby. Å ha søsken er jo gull, syntes jeg ihvertfall.

Det er 23 mnd mellom jentene mine, og vi har virkelig aldri angret på valget om å få to tette! De er nå snart 7 og 5 år gamle og har så utrolig stor glede av hverandre at det er en fryd😀 Såklart har de sine feider, kamper og krangler så busta fyker innimellom også, men vel så ofte er det gode øyeblikk med utrolig fin samlek og masse kjærleik og kos😉 Så selv om det har vært travelt og slitsomt til tider siden 2.jenta ble av den krevende typen som baby, så har vi aldri noensinne angret på valget, og grunnen til det blir bare mer og mer tydelig for hver dag som går😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er på kontroll en gang i mnd, men fra neste gang (36 uker) blir det hver 14. dag.

 

Gruer meg og litt til å dele rom. Venninna mi fødte i går og jeg merker at jeg er litt misunnelig på den opplevelsen hun og pappaen får sammen når han også får være der. Ro og nærhet. Hadde ikke vært aktuelt nå uansett siden vi har en fra før, men hadde vært fint å oppleve det med første. Men satser på å ikke bli så lenge på sykehuset.

Ja, ikke sant! Der jeg skal føde har de et par familierom, men tør ikke å håpe på at vi får bo der.. Har flere venner som har fått bo der, men det kommer helt an på hvem som har størst behov og er "først i køen".. Fikk beskjed om at det var ekstremt mange med termin her i juli, så får bare krysse alt jeg har av fingre og tær og forberede meg på det værste 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at vi snart sitter her med en baby (eller to?), hele gjengen! Utrolig hvor fort de siste månedene har gått 😯☺️ Det eneste jeg gruer meg til er å bo på flermannsrom på barsel... Noen av dere som har erfaring med det fra før? Jeg er veldig sosial til vanlig, men akkurat det å dele rom med fremmende mennesker rett etter fødsel vil jeg helst være foruten! Grøss!

Ja,grøss og gru...... Januar 2013 på drammen sykehus. Tydeligvis mange dom skulle føde akkurat da!!! Lå på rom med ei utenlandsk dame som sikkert var koselig,men jeg syntes ikke lukta fra maten som mannen hennes hadde med hver dag luktet godt!!! Værste dagene jeg har vært med på i hele mitt liv. Visste ikke hvordan jeg skulle komme igjennom dagene. "Pleierene" gav meg sympatiske blikk men hadde ikke noe ledig. Måtte bli der pga lyskasse.men sjansen for å oppleve det en gang til er liten håper jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Første barnet her. Men vet et og annet om hvordan ting fungerer midt på sommeren :)

 

Veldig spennende å se hvordan livet blir med et nytt familiemedlem. Ser for meg at det blir veldig uvant og tøft i starten. Gleder meg veldig til bebisen begynner å bli "et lite menneske". Veldig fasinerende hvor mye de små tenker og hvor mye de lurer på.

Det skal være sikkert! Har en treåring som lurer på det meste om dagen :) Alle fasene han har vært gjennom har på en måte vært like spennende, de utvikler seg så enormt de første årene! Gleder meg til å ha bittelitenbaby igjen, jeg :)
Fint å høre om de som gleder seg til å få nr 2, siden jeg tenker mye på det om dagen. Pga av alderen min har vi ikke så god tid på oss...Vi må ta ett valg etterhvert om han skal bli enebarn eller om vi skal forsøke å få en til. Håper og tror jeg raskt får ett ønske om enda en baby. Å ha søsken er jo gull, syntes jeg ihvertfall.
Det er 23 mnd mellom jentene mine, og vi har virkelig aldri angret på valget om å få to tette! De er nå snart 7 og 5 år gamle og har så utrolig stor glede av hverandre at det er en fryd😀 Såklart har de sine feider, kamper og krangler så busta fyker innimellom også, men vel så ofte er det gode øyeblikk med utrolig fin samlek og masse kjærleik og kos😉 Så selv om det har vært travelt og slitsomt til tider siden 2.jenta ble av den krevende typen som baby, så har vi aldri noensinne angret på valget, og grunnen til det blir bare mer og mer tydelig for hver dag som går😊

Godt å høre at dere aldri angra på valget. Her blir det 17 mnd mellom, og jeg må si at jeg ofte tenker "hva i all verden har vi gjort". Håper lillebror/lillesøster blir av den mindre krevende sorten, for det er ikke storesøster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tenk at vi snart sitter her med en baby (eller to?), hele gjengen! Utrolig hvor fort de siste månedene har gått 😯☺️ Det eneste jeg gruer meg til er å bo på flermannsrom på barsel... Noen av dere som har erfaring med det fra før? Jeg er veldig sosial til vanlig, men akkurat det å dele rom med fremmende mennesker rett etter fødsel vil jeg helst være foruten! Grøss!

Ja,grøss og gru...... Januar 2013 på drammen sykehus. Tydeligvis mange dom skulle føde akkurat da!!! Lå på rom med ei utenlandsk dame som sikkert var koselig,men jeg syntes ikke lukta fra maten som mannen hennes hadde med hver dag luktet godt!!! Værste dagene jeg har vært med på i hele mitt liv. Visste ikke hvordan jeg skulle komme igjennom dagene. "Pleierene" gav meg sympatiske blikk men hadde ikke noe ledig. Måtte bli der pga lyskasse.men sjansen for å oppleve det en gang til er liten håper jeg!!!

Herregud! Har hørt så mange skrekkhistorier fra å bo på flermannsrom.. Utrolig trist, for jeg tror det kommer til å ødelegge veldig mye - iallefall for min del! Å være førstegangsfødende gjør meg usikker nok fra før 😊 Kommer til å være helt utslitt når jeg endelig får komme hjem. Søstera mi bodde på rom med en ekstremt urenslig dame, vandret rundt halvnaken full i blod og gørr og skulle snakke med søstera mi til alle døgnets tider 😳 Får bare krysse fingrene for at vi kommer på rom med hyggelige damer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tenk at vi snart sitter her med en baby (eller to?), hele gjengen! Utrolig hvor fort de siste månedene har gått 😯☺️ Det eneste jeg gruer meg til er å bo på flermannsrom på barsel... Noen av dere som har erfaring med det fra før? Jeg er veldig sosial til vanlig, men akkurat det å dele rom med fremmende mennesker rett etter fødsel vil jeg helst være foruten! Grøss!

Ja,grøss og gru...... Januar 2013 på drammen sykehus. Tydeligvis mange dom skulle føde akkurat da!!! Lå på rom med ei utenlandsk dame som sikkert var koselig,men jeg syntes ikke lukta fra maten som mannen hennes hadde med hver dag luktet godt!!! Værste dagene jeg har vært med på i hele mitt liv. Visste ikke hvordan jeg skulle komme igjennom dagene. "Pleierene" gav meg sympatiske blikk men hadde ikke noe ledig. Måtte bli der pga lyskasse.men sjansen for å oppleve det en gang til er liten håper jeg!!!

Åh, med min luktesans så hadde jeg kasta opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå starter permisjonen, så digg!

To uker igjen her, men er jo delvis sykemeldt, så det betyr fire dager igjen å jobbe :) Det skal jeg klare! Er uansett så lettet over å ha levert siste eksamensoppgave at det føles som om permisjonen har starta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man bare må prøve å ha en positiv innstilling når det gjelder det å dele rom. Bor man på østlandet så har man jo mulighet til å velge et sykehus der de har familierom eller barselhotell, men det er kanskje ikke alle steder i dette landet man har så mange valgmuligheter. Jeg har valgt Riksen på nytt, selv om det er dobbeltrom, fordi jeg var fornøyd med alt annet. Sist fikk jeg rommet for meg selv etter første natta, så var heldig sånnsett. Første natta delte jeg med en dame som hadde mye vondt etter keisersnitt og hadde en urolig unge. I tillegg snorka hun og mobilen hennes ringte drithøyt grytidlig om mårran. Så ble ikke mye søvn den natta nei. De to neste nettene hadde jeg fred, men da var min unge urolig, så synes hele sykeoppholdet var ganske slitsomt. Er nok fint å kunne ha pappen der og være to om det. Men denne gangen må han jo uansett hjem til storebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tenk at vi snart sitter her med en baby (eller to?), hele gjengen! Utrolig hvor fort de siste månedene har gått 😯☺️ Det eneste jeg gruer meg til er å bo på flermannsrom på barsel... Noen av dere som har erfaring med det fra før? Jeg er veldig sosial til vanlig, men akkurat det å dele rom med fremmende mennesker rett etter fødsel vil jeg helst være foruten! Grøss!

Ja,grøss og gru...... Januar 2013 på drammen sykehus. Tydeligvis mange dom skulle føde akkurat da!!! Lå på rom med ei utenlandsk dame som sikkert var koselig,men jeg syntes ikke lukta fra maten som mannen hennes hadde med hver dag luktet godt!!! Værste dagene jeg har vært med på i hele mitt liv. Visste ikke hvordan jeg skulle komme igjennom dagene. "Pleierene" gav meg sympatiske blikk men hadde ikke noe ledig. Måtte bli der pga lyskasse.men sjansen for å oppleve det en gang til er liten håper jeg!!!
Åh, med min luktesans så hadde jeg kasta opp.

Luktesansen min er ganske ekstrem den også! Attpåtil så fyra sykehuset helt sinnsykt pga en kuldeperiode. Så de 5 dagene jeg måtte være der var jeg konstant kvalm og så svett at jeg var helt søkkvåt hele tiden. Fytti æsj altså... Håper det blir annerledes denne gangen... Heldigvis er jeg vel ikke like usikker denne gangen som sist i alle fall. Hjelper noe. Håper dere andre får en flott tid på barsel med god hjelp,alenerom eller hyggelig nabo. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere damer?

Her går det i maserier. Veldig spennende å se hvor lenge vi må vente før vi får se mageboeren.



Anonymous poster hash: d9af0...d38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan går det med dere damer?

Her går det i maserier. Veldig spennende å se hvor lenge vi må vente før vi får se mageboeren.

 

Anonymous poster hash: d9af0...d38

 

 

Skulle ikke være anonym... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...