Gå til innhold

Julibabyer 2015


Krumelur

Anbefalte innlegg

Låren, mellom benen och på/ blygdläpparna er troligtvis bekkenlösning. Det er når benen "glider" mot varandra. Sov med kudde mellom hela benen (ikke bara mellom låren). Och så kan du göra en övning där du sitter på stolen så långt ut du kan, sätter ihop knä och fötter och sedan sakta för knäna utåt, och så innåt igen. Omtrent 5 ganger og så ett par gånger per dag. Du kan göra detsamma når du ligger på rygg, med benen oppdragna. Men då kan du "strecha" lengre, för ut knäna och så la de ligga en stund. Den övelsen gör jag. Inga unvervärk men hjelper litt.

 

Det beste er om jag ikke ligger ned i det hele tatt men det må man ju...

 

Var til legen idag og det var som jag trodde, lillen har festat sig godt ned i bekkenet! Så da var det derfor jag hade vondt i magen.

Stölhet etter du har setat kanksje bare er ligamenten da :)

 

Jag har ikke kunnat löpa sedan uke 18. Ikke bara pga bekkenlösningen men også fordi magen helt enkelt ikke klarar det. Den er så klart inte i veien for benen, men den er helt enkelt for tung. Kan i och for sig knappt gå... så att jag ikke gått opp mer i vikt er ett mirakel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag handlet jeg mine aller første babyklær❤️ Var veldig flink og fulgte anbefalt liste pluss at jeg tok hensyn til at jeg får masse! Kjøpte noen enkle bodyer og sparkebukser som kan kneppes opp hele veien, noen sokker, strømpebukser og et par luer :)

 

I tillegg fant jeg en relativt nybakt mor og spurte henne om hva hun tenkte om det jeg hadde kjøpt og hun var enig om at det jeg hadde tatt var mer enn nok, så da sa jeg meg selv fornøyd.

 

På veien hjem stakk jeg innom en babybutikk da jeg ville ha et badesete. Genialt så en slipper å holde på baby i baljen. Og der fant jeg en Dr. Brown sterilizer. Bare fyll opp med vann, sleng i flasker og smokker og trykk på en knapp og på 12 min er alt sterilisert :) Mye enklere enn å styre med å koke opp vann i kjele! Er urolig fornøyd med dagens fangs. Til helgen kommer svigers med vognen så da er faktisk absolutt alt i hus og klappert og klart til babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har vært mye syke i dette sv.skapet? Nå har jeg blitt syk igjen!!! Er bare 14dager siden sist. Og før det igjen bare noen mnd. Jeg er jo ALDRI syk... Kjempe forkjøla nå og skal i bryllup til lørdag. fLOTT!!! 32 uker i dag 😆 under 8 uker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har vært mye syke i dette sv.skapet? Nå har jeg blitt syk igjen!!! Er bare 14dager siden sist. Og før det igjen bare noen mnd. Jeg er jo ALDRI syk... Kjempe forkjøla nå og skal i bryllup til lørdag. fLOTT!!! 32 uker i dag 😆 under 8 uker igjen.

Uff, håper du blir frisk igjen til lørdag! Jeg er aldri syk, og har ikke vært syk under graviditeten heller. Men ryggen er drit vond, selv im jeg var hos fysioterapuat i dag😝. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke vært noe mer syk enn ellers. Hadde en runde med omgangssyke i starten....det er morro når man har vært kvalm pga graviditet i flere uker :P Utover det har jeg heldigvis holdt meg frisk❤️

 

 

Haha, i dag pakket jeg siste ting til fødebagen....tidlig ute jeg??? Hva??? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heller ikke vært noe mer syk enn ellers. Hadde en runde med omgangssyke i starten....det er morro når man har vært kvalm pga graviditet i flere uker :P Utover det har jeg heldigvis holdt meg frisk❤️

 

 

Haha, i dag pakket jeg siste ting til fødebagen....tidlig ute jeg??? Hva??? :P

Hva pakket du med deg? Har pakket klær til meg og babyen. Thats it så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har heller ikke vært noe mer syk enn ellers. Hadde en runde med omgangssyke i starten....det er morro når man har vært kvalm pga graviditet i flere uker :P Utover det har jeg heldigvis holdt meg frisk❤️

 

 

Haha, i dag pakket jeg siste ting til fødebagen....tidlig ute jeg??? Hva??? :P

Hva pakket du med deg? Har pakket klær til meg og babyen. Thats it så langt.

Skal vi se:

Amme BH

Truser som takler store nattbind

Amme singlet

Pysjbukse

Joggedrakt

Slippers og tøfler

Sokker/store kosesokker

En god og lang cardigan

 

Hentesett baby

Helseteppe

Bleier

 

Hårføner

Nattbind

Hårstrikk

 

Shampoo/balsam

Bodywash

Bodylotion

Tannkrem/tannbørste

Renseskum

(Kjøpte alt i reisestrl på Vita :) )

 

Leppomade

Øyekrem

Jojobaolje til ansikt

Mineralfoundation

 

Boken om meg, babydagbok

 

Mobil/kamera og lader og helsekort pakkes ved avreise.

 

Skal i tillegg lage en matpakke med energibarer/sportsdrikke etc, men det er litt tidlig 2 mnd før :P

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har heller ikke vært noe mer syk enn ellers. Hadde en runde med omgangssyke i starten....det er morro når man har vært kvalm pga graviditet i flere uker :P Utover det har jeg heldigvis holdt meg frisk❤️

 

 

Haha, i dag pakket jeg siste ting til fødebagen....tidlig ute jeg??? Hva??? :P

Hva pakket du med deg? Har pakket klær til meg og babyen. Thats it så langt.
Skal vi se:

Amme BH

Truser som takler store nattbind

Amme singlet

Pysjbukse

Joggedrakt

Slippers og tøfler

Sokker/store kosesokker

En god og lang cardigan

 

Hentesett baby

Helseteppe

Bleier

 

Hårføner

Nattbind

Hårstrikk

 

Shampoo/balsam

Bodywash

Bodylotion

Tannkrem/tannbørste

Renseskum

(Kjøpte alt i reisestrl på Vita :) )

 

Leppomade

Øyekrem

Jojobaolje til ansikt

Mineralfoundation

 

Boken om meg, babydagbok

 

Mobil/kamera og lader og helsekort pakkes ved avreise.

 

Skal i tillegg lage en matpakke med energibarer/sportsdrikke etc, men det er litt tidlig 2 mnd før :P

 

:)

Høres ut som du har fått med det viktigste, jeg må titte litt på det jeg har pakket😳. Tror du man må ta med sånn krem til å smøre på brystvortene i tilfelle de blir såre? Mener at jeg leste ett sted om en sånn krem som var veldig bra, men skrev dessverre ikke opp hva den het.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Har heller ikke vært noe mer syk enn ellers. Hadde en runde med omgangssyke i starten....det er morro når man har vært kvalm pga graviditet i flere uker :P Utover det har jeg heldigvis holdt meg frisk❤

Haha, i dag pakket jeg siste ting til fødebagen....tidlig ute jeg??? Hva??? :P

Hva pakket du med deg? Har pakket klær til meg og babyen. Thats it så langt.
Skal vi se:

Amme BH

Truser som takler store nattbind

Amme singlet

Pysjbukse

Joggedrakt

Slippers og tøfler

Sokker/store kosesokker

En god og lang cardigan

Hentesett baby

Helseteppe

Bleier

Hårføner

Nattbind

Hårstrikk

Shampoo/balsam

Bodywash

Bodylotion

Tannkrem/tannbørste

Renseskum

(Kjøpte alt i reisestrl på Vita :) )

Leppomade

Øyekrem

Jojobaolje til ansikt

Mineralfoundation

Boken om meg, babydagbok

Mobil/kamera og lader og helsekort pakkes ved avreise.

Skal i tillegg lage en matpakke med energibarer/sportsdrikke etc, men det er litt tidlig 2 mnd før :P

:)

Høres ut som du har fått med det viktigste, jeg må titte litt på det jeg har pakket. Tror du man må ta med sånn krem til å smøre på brystvortene i tilfelle de blir såre? Mener at jeg leste ett sted om en sånn krem som var veldig bra, men skrev dessverre ikke opp hva den het.
Ja det glemte jeg å skrive! Har pakket ned salve for såre brystvorter ja :)

 

http://www.jollyroom.no/produkter/medela-brystvortekrem-purelan-7-g

Endret av Me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Har heller ikke vært noe mer syk enn ellers. Hadde en runde med omgangssyke i starten....det er morro når man har vært kvalm pga graviditet i flere uker :P Utover det har jeg heldigvis holdt meg frisk❤

Haha, i dag pakket jeg siste ting til fødebagen....tidlig ute jeg??? Hva??? :P

Hva pakket du med deg? Har pakket klær til meg og babyen. Thats it så langt.
Skal vi se:

Amme BH

Truser som takler store nattbind

Amme singlet

Pysjbukse

Joggedrakt

Slippers og tøfler

Sokker/store kosesokker

En god og lang cardigan

Hentesett baby

Helseteppe

Bleier

Hårføner

Nattbind

Hårstrikk

Shampoo/balsam

Bodywash

Bodylotion

Tannkrem/tannbørste

Renseskum

(Kjøpte alt i reisestrl på Vita :) )

Leppomade

Øyekrem

Jojobaolje til ansikt

Mineralfoundation

Boken om meg, babydagbok

Mobil/kamera og lader og helsekort pakkes ved avreise.

Skal i tillegg lage en matpakke med energibarer/sportsdrikke etc, men det er litt tidlig 2 mnd før :P

:)

Høres ut som du har fått med det viktigste, jeg må titte litt på det jeg har pakket. Tror du man må ta med sånn krem til å smøre på brystvortene i tilfelle de blir såre? Mener at jeg leste ett sted om en sånn krem som var veldig bra, men skrev dessverre ikke opp hva den het.
Ja det glemte jeg å skrive! Har pakket ned salve for såre brystvorter ja :)

 

http://www.jollyroom.no/produkter/medela-brystvortekrem-purelan-7-g

Takk, så bra - den skal jeg bestille! jeg har bare 4 uker igjen, så må få opp farten med å pakke resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Har heller ikke vært noe mer syk enn ellers. Hadde en runde med omgangssyke i starten....det er morro når man har vært kvalm pga graviditet i flere uker :P Utover det har jeg heldigvis holdt meg frisk❤

Haha, i dag pakket jeg siste ting til fødebagen....tidlig ute jeg??? Hva??? :P

Hva pakket du med deg? Har pakket klær til meg og babyen. Thats it så langt.
Skal vi se:

Amme BH

Truser som takler store nattbind

Amme singlet

Pysjbukse

Joggedrakt

Slippers og tøfler

Sokker/store kosesokker

En god og lang cardigan

Hentesett baby

Helseteppe

Bleier

Hårføner

Nattbind

Hårstrikk

Shampoo/balsam

Bodywash

Bodylotion

Tannkrem/tannbørste

Renseskum

(Kjøpte alt i reisestrl på Vita :) )

Leppomade

Øyekrem

Jojobaolje til ansikt

Mineralfoundation

Boken om meg, babydagbok

Mobil/kamera og lader og helsekort pakkes ved avreise.

Skal i tillegg lage en matpakke med energibarer/sportsdrikke etc, men det er litt tidlig 2 mnd før :P

:)

Høres ut som du har fått med det viktigste, jeg må titte litt på det jeg har pakket. Tror du man må ta med sånn krem til å smøre på brystvortene i tilfelle de blir såre? Mener at jeg leste ett sted om en sånn krem som var veldig bra, men skrev dessverre ikke opp hva den het.
Ja det glemte jeg å skrive! Har pakket ned salve for såre brystvorter ja :)

 

http://www.jollyroom.no/produkter/medela-brystvortekrem-purelan-7-g

Takk, så bra - den skal jeg bestille! jeg har bare 4 uker igjen, så må få opp farten med å pakke resten.

Så spennende ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dere som vet om man får svar på søknaden om permisjon fra NAV? Eller om jeg må ringe selv? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som vet om man får svar på søknaden om permisjon fra NAV? Eller om jeg må ringe selv? 😊

De sa til meg at de sender svar i posten. Så må jeg sende en kopi til HR ( lønn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Purelan må man ha!

Hva er forskjellen på den og brystvortekremen?
Hva slags brystvortekrem? Finnes en annen som er det samme som purelan vet jeg, inneholder lanolin. Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo den som er på bildet😊😊 Selv har jeg ikke tenkt på den bagen enda, er jo over seks uker til termin:-)

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Har heller ikke vært noe mer syk enn ellers. Hadde en runde med omgangssyke i starten....det er morro når man har vært kvalm pga graviditet i flere uker :P Utover det har jeg heldigvis holdt meg frisk❤

Haha, i dag pakket jeg siste ting til fødebagen....tidlig ute jeg??? Hva??? :P

Hva pakket du med deg? Har pakket klær til meg og babyen. Thats it så langt.
Skal vi se:

Amme BH

Truser som takler store nattbind

Amme singlet

Pysjbukse

Joggedrakt

Slippers og tøfler

Sokker/store kosesokker

En god og lang cardigan

Hentesett baby

Helseteppe

Bleier

Hårføner

Nattbind

Hårstrikk

Shampoo/balsam

Bodywash

Bodylotion

Tannkrem/tannbørste

Renseskum

(Kjøpte alt i reisestrl på Vita :) )

Leppomade

Øyekrem

Jojobaolje til ansikt

Mineralfoundation

Boken om meg, babydagbok

Mobil/kamera og lader og helsekort pakkes ved avreise.

Skal i tillegg lage en matpakke med energibarer/sportsdrikke etc, men det er litt tidlig 2 mnd før :P

:)

Høres ut som du har fått med det viktigste, jeg må titte litt på det jeg har pakket. Tror du man må ta med sånn krem til å smøre på brystvortene i tilfelle de blir såre? Mener at jeg leste ett sted om en sånn krem som var veldig bra, men skrev dessverre ikke opp hva den het.
Ja det glemte jeg å skrive! Har pakket ned salve for såre brystvorter ja :)

 

http://www.jollyroom.no/produkter/medela-brystvortekrem-purelan-7-g

Takk, så bra - den skal jeg bestille! jeg har bare 4 uker igjen, så må få opp farten med å pakke resten.
Så spennende ❤️

Ja, det begynner virkelig å komme nærmere og nærmere. Litt uvirkelig, egentlig. Tenk at jeg snart får møte ham som har bodd i magen min så lenge😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke tenkt på den bagen enda, føler jeg har god tid med fem uker til termin.. Men tiden går jo fort! Jeg må huske å pakke med nettingstruser, for det får man ikke på sykehuset hvor jeg skal føde. Og så må jeg huske å kjøpe behagelige bind til jeg kommer hjem. De mykeste jeg fant etter forrige fødsel var faktisk noen billige på Europris. Synes de tynne og vanlige ble for harde.. "Litt" øm der nede i en stund etterpå.

 

Neste uke er det innskriving på sykehuset. Helt sprøtt at vi snart har stått løpet ut :)

Endret av ØYNE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke tenkt på den bagen enda, føler jeg har god tid med fem uker til termin.. Men tiden går jo fort! Jeg må huske å pakke med nettingstruser, for det får man ikke på sykehuset hvor jeg skal føde. Og så må jeg huske å kjøpe behagelige bind til jeg kommer hjem. De mykeste jeg fant etter forrige fødsel var faktisk noen billige på Europris. Synes de tynne og vanlige ble for harde.. "Litt" øm der nede i en stund etterpå.

 

Neste uke er det innskriving på sykehuset. Helt sprøtt at vi snart har stått løpet ut :)

Unnskyld, jeg er uerfaren - men hvor kjøper du netting truser? Endret av Oslojente39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har heller ikke tenkt på den bagen enda, føler jeg har god tid med fem uker til termin.. Men tiden går jo fort! Jeg må huske å pakke med nettingstruser, for det får man ikke på sykehuset hvor jeg skal føde. Og så må jeg huske å kjøpe behagelige bind til jeg kommer hjem. De mykeste jeg fant etter forrige fødsel var faktisk noen billige på Europris. Synes de tynne og vanlige ble for harde.. "Litt" øm der nede i en stund etterpå.

 

Neste uke er det innskriving på sykehuset. Helt sprøtt at vi snart har stått løpet ut :)

Unnskyld, jeg er uerfaren - men hvor kjøper du netting truser?

 

Skal ikke du på Riksen? De har det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tida har gått fort! Leverte bacheloroppgaven i går, så nå kan jeg senke skuldrene litt. Tre uker igjen til permisjon, men jeg jobber jo bare litt.

 

Begynner å kjenne litt på at det er på tide å gjøre ting klart. Får litt bedre tid nå heldigvis :) Venter litt med den baggen. Er ikke så mye som skal med, og endel av det bruker jeg jo til daglig. Kan jo kanskje vaske opp de gamle ammetoppene og bhene :)

 

Plages veldig med bekken og rygg nå, så begynner å glede meg til å bli ferdig. Samtidig er det jo litt skummelt å plutselig bli tobarnsmor. Blir nok ikke mye tid til å slappe av. Og husker jo hvor slitsom jeg syntes den første tida var forrige gang. Litt enklere blir det kanskje nå fordi man har gjort det før, men samtidig har man jo en fra før som krever sitt. Gruer meg også litt til ikke å ha like god tid til han jeg har. Men er jo fryktelig spent på å møte lillebror da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo den som er på bildet😊😊 Selv har jeg ikke tenkt på den bagen enda, er jo over seks uker til termin:-)

😜😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg har heller ikke tenkt på den bagen enda, føler jeg har god tid med fem uker til termin.. Men tiden går jo fort! Jeg må huske å pakke med nettingstruser, for det får man ikke på sykehuset hvor jeg skal føde. Og så må jeg huske å kjøpe behagelige bind til jeg kommer hjem. De mykeste jeg fant etter forrige fødsel var faktisk noen billige på Europris. Synes de tynne og vanlige ble for harde.. "Litt" øm der nede i en stund etterpå.

 

Neste uke er det innskriving på sykehuset. Helt sprøtt at vi snart har stått løpet ut :)

Unnskyld, jeg er uerfaren - men hvor kjøper du netting truser?

Skal ikke du på Riksen? De har det der :)

Ja, skal på riksen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...