Gå til innhold

Julibabyer 2015


Krumelur

Anbefalte innlegg

Har hatt det på samme måte siden uke 30, er nå 34+4, og lillemann er fortsatt på plass i magen. Ta det med ro og om det fortsetter ville jeg tatt en tlf til legen og fått 100% sykemld. Har vært på føden og fått sjekket at det ikke var ting på gang, men var veldig moden og fikk beskjed om å roe ting helt ned. Jeg må og puste meg gjennom kynnerne, våkner mange ganger hver natt av at det er vondt. Det høres ut som om du har press på bekkenet og evt noen nerver som er påvirket siden du kjenner strålende smerter nedover.. Eneste rådet jeg kan gi deg er å roe det helt ned og ta et godt varmt bad- det lindrer iallefall litt når det står på som verst..

Det er godt å høre at det er flere som har slike maserier.. Jeg får ta en tur til legen til uka og få en kontroll på det dersom det fortsetter. Kanskje det er smart å være sykemeldt 100%. Det er veldig mye stress på jobben min og jeg får sjelden tid til å slappe av mer enn en liten lunch pause. 

Jeg hadde ingen plager eller kynnere som jeg kjente noe av annet enn at magen var stram i mitt første svangerskap så alt dette er helt nytt for meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er mitt andre svangerskap og jeg har og betydelig mer kynnere og 'vondter' denne gang- hadde endel mot slutten forrige gang- men langt ifra i så vonde og kraftige, og startet mye tidligere denne gang. Er nok ikke så dumt å tenke på full sykemld om du ha lite mulighet til å roe ned på jobb, du får tenke at du tross alt gjør verdens viktigste jobb med å bære fram et barn i magen!! Viktig å kunne slappe av nå fram mot fødsel og iallefall om kynnerne fortsetter.. Lykke til, håper du slipper å ha det sånn hele tiden- for det er jammen slitsomt og stressende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det på samme måte siden uke 30, er nå 34+4, og lillemann er fortsatt på plass i magen. Ta det med ro og om det fortsetter ville jeg tatt en tlf til legen og fått 100% sykemld. Har vært på føden og fått sjekket at det ikke var ting på gang, men var veldig moden og fikk beskjed om å roe ting helt ned. Jeg må og puste meg gjennom kynnerne, våkner mange ganger hver natt av at det er vondt. Det høres ut som om du har press på bekkenet og evt noen nerver som er påvirket siden du kjenner strålende smerter nedover.. Eneste rådet jeg kan gi deg er å roe det helt ned og ta et godt varmt bad- det lindrer iallefall litt når det står på som verst..

I dag har jeg også kjent stråler, nedover magen og lårene. D er første gang jeg har kjent det. Er førstegangsfødende, så jeg vet ikke hvorfor dette skjer. Er det fordi jeg nærmer meg fødsel? 35 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

I kveld må jeg få sutre litt! Hatt migrene fra helvete og spydd sikkert 30 ganger. Ligger nå langflat og håper på bedre tiden...

 

Håper dere jenter har det bedre!

Huff, det hørtes slitsomt ut😳, håper det er ett engangstilfelle. God bedring!
Dessverre ikke engangstilfelle. Jeg er den heldige vinner av svangerskapsmigrene og hyperemesis! Jippi! Men får heldigvis en flott premie til slutt :)
Uff, når man er midt oppi det så må man jo bare holde ut, men må være tøft. Heldigvis er plagene snart over, når har du termin?
Heldigvis tidlig i juli, den 6. Og tenker at denne babyen må være like punktlig som forrige, som kom på selve termindato. Tror uansett ikke de lar meg gå mange dager over før fødsel blir satt i gang:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

OBS, SYTING!! Jeg har vondt i hele kroppen nå, ledd, korsrygg, nakke, bekken... for bare et par uker siden tenkte jeg at jeg kunne være gravid for alltid, men nå skjønner hva de snakket om på kurset; at vi med flerlinger har lyst til å føde i uke 32! Jeg er uke 31 idag... Men jeg skal holde ut! Håper de holder seg i magen min til uke 37, så får de komme når som helst etter det

Stakkar mannen min, etter å ha våknet av mine off og æsj og vælving rundt i senga for nte gang i natt la han seg på sofaen kl 4. Han var ganske trøtt da han dro på jobb. Håper neste natt blir bedre tar på å sove bare noen få timer om gangen, og det blir sikkert ikke noe bedre når guttene blir født

Skjønner deg sååå godt, syter og klager sjøl og jeg har bare en der inne. Sympati i bøtter og spann oversendes!
Ok, da melder jeg meg inn i syteklubben. Selv om den værste slitenheten har gått over ( har fått orden på blodsukkeret mitt og jernmangelen), er det nå ryggen som krongler det til. Skulle ønske jeg kunne tatt til vettet og sykemeldt meg 100%. Men det har jeg ikke samvittighet til😳 og tenker at det bare er 2 uker igjen! 😊 jeg har også bare 1 og kan nok ikke engang forestille meg hvordan det er å bære på 2. Da blir man heldigvis sykemeldt ganske tidlig.

Velkommen skal du være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har masse kynnere jeg også. Kan ikke engang huske at jeg hadde det med storesøster. Men nå skal det ikke mye til før hele magen strammer seg og jeg må puste rart helt til magen slapper av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har hatt det på samme måte siden uke 30, er nå 34+4, og lillemann er fortsatt på plass i magen. Ta det med ro og om det fortsetter ville jeg tatt en tlf til legen og fått 100% sykemld. Har vært på føden og fått sjekket at det ikke var ting på gang, men var veldig moden og fikk beskjed om å roe ting helt ned. Jeg må og puste meg gjennom kynnerne, våkner mange ganger hver natt av at det er vondt. Det høres ut som om du har press på bekkenet og evt noen nerver som er påvirket siden du kjenner strålende smerter nedover.. Eneste rådet jeg kan gi deg er å roe det helt ned og ta et godt varmt bad- det lindrer iallefall litt når det står på som verst..

I dag har jeg også kjent stråler, nedover magen og lårene. D er første gang jeg har kjent det. Er førstegangsfødende, så jeg vet ikke hvorfor dette skjer. Er det fordi jeg nærmer meg fødsel? 35 uker på vei

nå skal ikke jeg påberope meg noen medisinsk kompetanse her, men høres veldig likt ut til hva jeg opplever selv- jordmor på føden sa sist at når man nærmer seg fødsel slik vi jo gjør nå så opplever man jo mer 'trykk' eller nedpressfølelse som jo kommer av at babyen er lengre ned i bekkenet. Det kan være nerver som kommer i klem, eller rett og slett den naturlige bekkenløsningen vi jo skal få så babyen kan passere ut gjennom fødselskanalen. Jeg har hatt fryktelige ilende smerter i symfysen og opplever avogtil å få nesten 'elektriske støt' oppi der' - hun forklarte dette som modning, at mormunnen skal bli mykere og etterhvert flate ut så det kan bli åpning når fødselen setter igang. Sålenge du kjenner jevnlige bevegelser fra lille sprell, ville jeg tatt det med ro og tenkt at dette er helt naturlig å oppleve mot slutten av svangerskapet- hører visst med.. Men er du engstelig eller syns det er lite bevegelser- eller det blir så vondt at du lblir stressa av det- ring føden og forklar, så gir de deg gode råd og vurderer om du bør inn å få en sjekk. Bedre å ta en tlf for mye enn en for lite var beskjeden jeg fikk! Håper du får slappet av litt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på MYE mer kynnere denne gangen med nr 2.. Vondt og ubehagelig. Det eneste som har hjulpet når det har vært som verst er å ta det fysisk sett helt med ro. Da blir dagen etter så mye bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer! Nå har jeg begynt å få menssmerter nederst i magen, andre som har det? Regner med at det er babyen som borer seg nedover, men er ganske ubehagelig. I tillegg har jeg skikkelig vondt mellom beina, sånn bekkenvondt. Begynner å føle meg veldig gravid nå. Selv om magen angivelig ikke er så stor så føles den diger, er i veien når jeg bøyer meg og føler at det er noe som presser opp mot ribbeina når jeg sitter. Som jeg gjør endel, nå som bacheloroppgaven skal inn om kun få dager.. Vondt i korsryggen har jeg og . Akk o ve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer! Nå har jeg begynt å få menssmerter nederst i magen, andre som har det? Regner med at det er babyen som borer seg nedover, men er ganske ubehagelig. I tillegg har jeg skikkelig vondt mellom beina, sånn bekkenvondt. Begynner å føle meg veldig gravid nå. Selv om magen angivelig ikke er så stor så føles den diger, er i veien når jeg bøyer meg og føler at det er noe som presser opp mot ribbeina når jeg sitter. Som jeg gjør endel, nå som bacheloroppgaven skal inn om kun få dager.. Vondt i korsryggen har jeg og . Akk o ve!

Ja, kjente mensen murringer for første gang for noen dager siden - og har kjent det ett par ganger etter det. Leste at det er vanlig når barnet borer seg nedover. Jeg tror min har festa hodet nå, ellers så lurer jeg fælt på hva han egentlig har drevet med de siste dagene😜😝. Føler meg også tung, og merker at jeg har begynt å tenke så mye på fødselen i det siste. Nå er det nesten bare det som opptar tankene mine, blitt litt stille og tankefull. Og jeg som egentlig er skravlete og sosial! Er litt inni en boble merker jeg😳. Flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hallo damer! Nå har jeg begynt å få menssmerter nederst i magen, andre som har det? Regner med at det er babyen som borer seg nedover, men er ganske ubehagelig. I tillegg har jeg skikkelig vondt mellom beina, sånn bekkenvondt. Begynner å føle meg veldig gravid nå. Selv om magen angivelig ikke er så stor så føles den diger, er i veien når jeg bøyer meg og føler at det er noe som presser opp mot ribbeina når jeg sitter. Som jeg gjør endel, nå som bacheloroppgaven skal inn om kun få dager.. Vondt i korsryggen har jeg og . Akk o ve!

Ja, kjente mensen murringer for første gang for noen dager siden - og har kjent det ett par ganger etter det. Leste at det er vanlig når barnet borer seg nedover. Jeg tror min har festa hodet nå, ellers så lurer jeg fælt på hva han egentlig har drevet med de siste dagene. Føler meg også tung, og merker at jeg har begynt å tenke så mye på fødselen i det siste. Nå er det nesten bare det som opptar tankene mine, blitt litt stille og tankefull. Og jeg som egentlig er skravlete og sosial! Er litt inni en boble merker jeg. Flere som har det sånn?

 

Ja jeg er jo midt inne i en annen boble med oppgaveskriving, men merker at jeg også har begynt å tenke mer på fødselen. Det har liksom vært så lenge til, nå er det bare noen uker igjen. Både gruer og gleder meg. Syv uker til termin for min del, men man vet jo aldri om man går helt ut. I går fikk jeg plutselig det over meg at jeg må begynne å få ting klart, har vært utrolig avslappa til nå. Så nå har jeg skrevet en liste over ting vi må kjøpe, er stortsett bare småting men det skal nå gjøres. Pluss at det er endel som må gjøres klart, som vogn, seng, kommode, stelleplass osv. 

 

Er litt merkelig den siste tida ja, det er en boble. Nå synes jeg bare alt blir tyngre og tyngre for hver dag, og har så mye vondter i rygg og bekken, så tror nok jeg skal bli temmelig lei før jeg er i mål denne gangen! Gleder meg også til ungen er på utsida så jeg slipper å bekymre meg pga lite liv og denslags. Det er siste gang for min del, og det synes jeg er deilig (og selvsagt litt vemodig)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse murringer da lillemann her snudde seg med hodet ned også.. Ble litt bedre etter det:) ellers er det helt likt som dere andre, vondt i bekken, verker i bena, særlig på natten, og skikkelig usosialt modus for tiden..Ugg..- det blir lange syv uker mot mål, men det er en mening med å bli skikkelig lei! Husker på slutten forrige gang at jeg ble så lei at jeg brydde meg verken om fødsel, eller smerter til slutt!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vi er heldigvis laget sånn! Det gjør at man ikke gruer seg sånn til fødselen, det at man blir så lei. Samtidig har jeg et vagt minne som begynner å komme fram, om at jeg tenkte sist at dette gjør jeg aaaldri igjen. Tanken var borte med en gang ungen var ute da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe- kjenner meg godt igjen i det altså. Skulle aldri gjøre dette igjen, men vips så var vi her gitt!!Må ta ks, og det gruer jeg meg noe helt sinnsykt til- samtidig som jeg gleder meg sånn til å treffe lillemann!! Gruegleding blir stikkordet fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på modningsakupunktur i dag, noen fler som skal ta det? Jeg har tatt akupunktur før med god virkning, så det er derfor jeg ville ta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har också haft "mensvärk" några gånger, men mer de sista dagarna. Igår tror jag han borrade ned sig, men er lite usikker for det kändes efteråt som att han låg "på tvärs", men det gjorde ont nedåt magen och mycket mensvärkskänningar.

 

Uke 35 idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker :) Snart høygravid! Alt e egentlig klappert og klart for han og vi gleder oss stort til å møte han. Formen er fin og jeg løper fremdeles flere ganger i uka. Eneste er at jeg er mye trøtt, sliten og har lite overskudd ellers så skal bli godt å få tilbake energien når baby er ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig å lese om dere som er over 30 uker og fortsatt løper! Det er bare helt utenkelig sånn som bekkenet mitt er.. Og egentlig energien også! Men det har vel kanskje litt med formen i utgangspunktet å gjøre også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også kjenner jeg blir forundret over dere som løper... Hvordan kan det gå 😋 har dere ikke store mager? Jeg også løper litt innimellom,men det er totalt ufrivillig og utrolig vondt etter gutten min på 2 år 😂 vurderer sele på han ute på tur nå. Kommer til et punkt snart det jeg faktisk ikke klarer å løpe eller ta han igjen 😳😳 8uker igjen!!! Har mye vondt nederst i magen,er det det som er symfysen? Har også leggkrmper,halsbrann,vondt i bekken,tungpustet. Bare for å klage ekstra. Forrige svangerskap var lett som bare det forhold til dette. Finnes det sammenheng mellom vondter og barnets kjønn tro? Jeg venter jente nå og gutt sist. To helt forskjellige plager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også kjenner jeg blir forundret over dere som løper... Hvordan kan det gå har dere ikke store mager? Jeg også løper litt innimellom,men det er totalt ufrivillig og utrolig vondt etter gutten min på 2 år vurderer sele på han ute på tur nå. Kommer til et punkt snart det jeg faktisk ikke klarer å løpe eller ta han igjen 8uker igjen!!! Har mye vondt nederst i magen,er det det som er symfysen? Har også leggkrmper,halsbrann,vondt i bekken,tungpustet. Bare for å klage ekstra. Forrige svangerskap var lett som bare det forhold til dette. Finnes det sammenheng mellom vondter og barnets kjønn tro? Jeg venter jente nå og gutt sist. To helt forskjellige plager

Jag venter gutt og har väldigt ont av bekkenlösning, så det kan man nog inte säga :)

 

Jag har också väldigt ont nederst i magen. Men har også vont i symfysen som regnes til mina problem med bekkenlösning (enligt fysion). Det i magen tror jag är lillen som fester sig, det föles... annorlunda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg også kjenner jeg blir forundret over dere som løper... Hvordan kan det gå har dere ikke store mager? Jeg også løper litt innimellom,men det er totalt ufrivillig og utrolig vondt etter gutten min på 2 år vurderer sele på han ute på tur nå. Kommer til et punkt snart det jeg faktisk ikke klarer å løpe eller ta han igjen 8uker igjen!!! Har mye vondt nederst i magen,er det det som er symfysen? Har også leggkrmper,halsbrann,vondt i bekken,tungpustet. Bare for å klage ekstra. Forrige svangerskap var lett som bare det forhold til dette. Finnes det sammenheng mellom vondter og barnets kjønn tro? Jeg venter jente nå og gutt sist. To helt forskjellige plager

Jag venter gutt og har väldigt ont av bekkenlösning, så det kan man nog inte säga :)

 

Jag har också väldigt ont nederst i magen. Men har også vont i symfysen som regnes til mina problem med bekkenlösning (enligt fysion). Det i magen tror jag är lillen som fester sig, det föles... annorlunda.

Er nok ingen sammenheng nei..

 

Er ikke vondt inne i magen så er ikke prinsessen som fester seg jeg tenker på. Men mer som en veldig stølhetsfølelse hvis jeg skal reise meg etter å ha sittet en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen er jo foran og oppe langt borte fra beina :P Så er ikke noe hinder for løpingen.

 

Nå har jeg løpt i mange år så har ikke merket noe forskjell på løpingen annet enn at jeg ikke orker så mye mer enn en halv mil. Må jo løpe på do hvert 5. min også :P

 

Har heldigvis ikke slitt med verken kynnere, bekken, rygg eller mye vann i kroppen/ leggene. Så for meg er det ikke noe problem å løpe. Veldig glad for det :)

 

Men utenom det så er jeg så og si inaktiv da :P Sitter på jobben og sover mye 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har också haft "mensvärk" några gånger, men mer de sista dagarna. Igår tror jag han borrade ned sig, men er lite usikker for det kändes efteråt som att han låg "på tvärs", men det gjorde ont nedåt magen och mycket mensvärkskänningar.

 

Uke 35 idag...

Jeg er 35+4, så da er vi nesten likt😊. Blir Spennende å se hvordan de neste uke blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg også kjenner jeg blir forundret over dere som løper... Hvordan kan det gå har dere ikke store mager? Jeg også løper litt innimellom,men det er totalt ufrivillig og utrolig vondt etter gutten min på 2 år vurderer sele på han ute på tur nå. Kommer til et punkt snart det jeg faktisk ikke klarer å løpe eller ta han igjen 8uker igjen!!! Har mye vondt nederst i magen,er det det som er symfysen? Har også leggkrmper,halsbrann,vondt i bekken,tungpustet. Bare for å klage ekstra. Forrige svangerskap var lett som bare det forhold til dette. Finnes det sammenheng mellom vondter og barnets kjønn tro? Jeg venter jente nå og gutt sist. To helt forskjellige plager

Jag venter gutt og har väldigt ont av bekkenlösning, så det kan man nog inte säga :)

 

Jag har också väldigt ont nederst i magen. Men har også vont i symfysen som regnes til mina problem med bekkenlösning (enligt fysion). Det i magen tror jag är lillen som fester sig, det föles... annorlunda.

Akkurat samme her.Fått veldig vondt i symfysen, men også nederst i magen. I tillegg gjør det vondt i lårene, særlig mellom beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...