Gå til innhold

Julibabyer 2015


Krumelur

Anbefalte innlegg

Ja tida har gått fort! Leverte bacheloroppgaven i går, så nå kan jeg senke skuldrene litt. Tre uker igjen til permisjon, men jeg jobber jo bare litt.

 

Begynner å kjenne litt på at det er på tide å gjøre ting klart. Får litt bedre tid nå heldigvis :) Venter litt med den baggen. Er ikke så mye som skal med, og endel av det bruker jeg jo til daglig. Kan jo kanskje vaske opp de gamle ammetoppene og bhene :)

 

Plages veldig med bekken og rygg nå, så begynner å glede meg til å bli ferdig. Samtidig er det jo litt skummelt å plutselig bli tobarnsmor. Blir nok ikke mye tid til å slappe av. Og husker jo hvor slitsom jeg syntes den første tida var forrige gang. Litt enklere blir det kanskje nå fordi man har gjort det før, men samtidig har man jo en fra før som krever sitt. Gruer meg også litt til ikke å ha like god tid til han jeg har. Men er jo fryktelig spent på å møte lillebror da :)

Skjønner godt at du tenker på at det blir slitsomt med 2 små. Jeg har ingen fra før, men veier for og i mot at vi skal prøve å få enda en etter at babyen er født. Søsken har jo sånn glede av hverandre😊. Var det slitsomt fordi barnet ditt ikke sov så mye som nyfødt? Tror jo det blir tøft, men håper han sover endel ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Ja tida har gått fort! Leverte bacheloroppgaven i går, så nå kan jeg senke skuldrene litt. Tre uker igjen til permisjon, men jeg jobber jo bare litt.

 

Begynner å kjenne litt på at det er på tide å gjøre ting klart. Får litt bedre tid nå heldigvis :) Venter litt med den baggen. Er ikke så mye som skal med, og endel av det bruker jeg jo til daglig. Kan jo kanskje vaske opp de gamle ammetoppene og bhene :)

 

Plages veldig med bekken og rygg nå, så begynner å glede meg til å bli ferdig. Samtidig er det jo litt skummelt å plutselig bli tobarnsmor. Blir nok ikke mye tid til å slappe av. Og husker jo hvor slitsom jeg syntes den første tida var forrige gang. Litt enklere blir det kanskje nå fordi man har gjort det før, men samtidig har man jo en fra før som krever sitt. Gruer meg også litt til ikke å ha like god tid til han jeg har. Men er jo fryktelig spent på å møte lillebror da :)

Skjønner godt at du tenker på at det blir slitsomt med 2 små. Jeg har ingen fra før, men veier for og i mot at vi skal prøve å få enda en etter at babyen er født. Søsken har jo sånn glede av hverandre😊. Var det slitsomt fordi barnet ditt ikke sov så mye som nyfødt? Tror jo det blir tøft, men håper han sover endel ihvertfall.

Akkurat slik føler jeg det også 😳 men trøster meg med at det denne gangen ikke er helt nytt i alle fall. Mulig det går ann å senke skuldrene litt. Blir rart å bli tobarnsmor ja... Vi har det aller meste men må jo så klart finne det frem og gjøre klart. Blir spennende å møte jenta i magen 👶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg har heller ikke tenkt på den bagen enda, føler jeg har god tid med fem uker til termin.. Men tiden går jo fort! Jeg må huske å pakke med nettingstruser, for det får man ikke på sykehuset hvor jeg skal føde. Og så må jeg huske å kjøpe behagelige bind til jeg kommer hjem. De mykeste jeg fant etter forrige fødsel var faktisk noen billige på Europris. Synes de tynne og vanlige ble for harde.. "Litt" øm der nede i en stund etterpå.

 

Neste uke er det innskriving på sykehuset. Helt sprøtt at vi snart har stått løpet ut :)

Unnskyld, jeg er uerfaren - men hvor kjøper du netting truser?

Skal ikke du på Riksen? De har det der :)

Ellers kjøpes de på apoteket :) Skikkelig sexy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja tida har gått fort! Leverte bacheloroppgaven i går, så nå kan jeg senke skuldrene litt. Tre uker igjen til permisjon, men jeg jobber jo bare litt.

 

Begynner å kjenne litt på at det er på tide å gjøre ting klart. Får litt bedre tid nå heldigvis :) Venter litt med den baggen. Er ikke så mye som skal med, og endel av det bruker jeg jo til daglig. Kan jo kanskje vaske opp de gamle ammetoppene og bhene :)

 

Plages veldig med bekken og rygg nå, så begynner å glede meg til å bli ferdig. Samtidig er det jo litt skummelt å plutselig bli tobarnsmor. Blir nok ikke mye tid til å slappe av. Og husker jo hvor slitsom jeg syntes den første tida var forrige gang. Litt enklere blir det kanskje nå fordi man har gjort det før, men samtidig har man jo en fra før som krever sitt. Gruer meg også litt til ikke å ha like god tid til han jeg har. Men er jo fryktelig spent på å møte lillebror da :)

Skjønner godt at du tenker på at det blir slitsomt med 2 små. Jeg har ingen fra før, men veier for og i mot at vi skal prøve å få enda en etter at babyen er født. Søsken har jo sånn glede av hverandre😊. Var det slitsomt fordi barnet ditt ikke sov så mye som nyfødt? Tror jo det blir tøft, men håper han sover endel ihvertfall.
Ja han var litt urolig de første ukene, ville bare holdes hele tida og det med søvn er jo slitsomt . Men mest var det bare et lite sjokk. Det at det var noen som trengte meg hele tida . Var ikke forbudt på at det ikke bare var rosenrødt . Vet jo litt mer hva jeg går til denne gangen . Og det oppleves jo ulikt, noen er jo på en rosa sky i barseltida, men jeg opplevde det ikke helt sånn. Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg har heller ikke tenkt på den bagen enda, føler jeg har god tid med fem uker til termin.. Men tiden går jo fort! Jeg må huske å pakke med nettingstruser, for det får man ikke på sykehuset hvor jeg skal føde. Og så må jeg huske å kjøpe behagelige bind til jeg kommer hjem. De mykeste jeg fant etter forrige fødsel var faktisk noen billige på Europris. Synes de tynne og vanlige ble for harde.. "Litt" øm der nede i en stund etterpå.

 

Neste uke er det innskriving på sykehuset. Helt sprøtt at vi snart har stått løpet ut :)

Unnskyld, jeg er uerfaren - men hvor kjøper du netting truser?

Skal ikke du på Riksen? De har det der :)
Ellers kjøpes de på apoteket :) Skikkelig sexy...

He he, ja😜.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ja tida har gått fort! Leverte bacheloroppgaven i går, så nå kan jeg senke skuldrene litt. Tre uker igjen til permisjon, men jeg jobber jo bare litt.

 

Begynner å kjenne litt på at det er på tide å gjøre ting klart. Får litt bedre tid nå heldigvis :) Venter litt med den baggen. Er ikke så mye som skal med, og endel av det bruker jeg jo til daglig. Kan jo kanskje vaske opp de gamle ammetoppene og bhene :)

 

Plages veldig med bekken og rygg nå, så begynner å glede meg til å bli ferdig. Samtidig er det jo litt skummelt å plutselig bli tobarnsmor. Blir nok ikke mye tid til å slappe av. Og husker jo hvor slitsom jeg syntes den første tida var forrige gang. Litt enklere blir det kanskje nå fordi man har gjort det før, men samtidig har man jo en fra før som krever sitt. Gruer meg også litt til ikke å ha like god tid til han jeg har. Men er jo fryktelig spent på å møte lillebror da :)

Skjønner godt at du tenker på at det blir slitsomt med 2 små. Jeg har ingen fra før, men veier for og i mot at vi skal prøve å få enda en etter at babyen er født. Søsken har jo sånn glede av hverandre😊. Var det slitsomt fordi barnet ditt ikke sov så mye som nyfødt? Tror jo det blir tøft, men håper han sover endel ihvertfall.
Ja han var litt urolig de første ukene, ville bare holdes hele tida og det med søvn er jo slitsomt . Men mest var det bare et lite sjokk. Det at det var noen som trengte meg hele tida . Var ikke forbudt på at det ikke bare var rosenrødt . Vet jo litt mer hva jeg går til denne gangen . Og det oppleves jo ulikt, noen er jo på en rosa sky i barseltida, men jeg opplevde det ikke helt sånn.

Jeg snakket med legen min om akkurat det om at det er så mange nybakte mødre som legger ut bilder og skriver ting på Facebook og insta hvor det virker som om alt er rosenrødt. Hun sa at de aller fleste har det ikke sånn og at hun tror ikke helt det er sannheten som blir fortalt. Håper det, for jeg merket at jeg ble litt påvirket. Jeg har ikke svevd på en rosa sky i graviditeten, det har vært mye bekymringer og trøtthet. Så jeg tror egentlig det blir begge deler når han kommer ut. Men syntes ihvertfall det blir så spennende å se ham for første gang! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Facebook og Insta er bare tullete å forholde seg til i når det kommer til "lykkeskala".

 

Ingen legger ut bilder der de gråter, krangler eller har en jævlig dag. Husker du den reklamen om han mannen som bare skrev om alt som var dritt i livet som en positiv ting på Facebook? For mange er det sånn. De later som om alt et bra på sosiale medier mens de i virkeligheten har det kjipt eller helt ok.

 

Ingen er så konstant lykkelige og har det fantastisk som man fremstiller på sosiale medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror at det kan være greit å være forberedt på at det ikke er sikkert man opplever den lykkerusen med en gang. Jeg fikk rett og slett litt sjokk over hvor slitsomt det var, aldri sammenhengende søvn, mye gråting og jævlig vonde pupper! Men særlig det at man aldri hadde fri på en måte, ungen er jo der 24-7. Men det var jo mye som var fint også, og folk opplever det jo ulikt. Men jeg følte at det bare var jeg som hadde det sånn, og så når jeg snakka med andre oppdaget jeg at det var veldig vanlig. Min var også mye urolig i starten, sannsynligvis fordi han hadde en låsning i nakken. Noen nyfødte er jo bare rolige. Og etter noen uker går den unntakstilstandfølelsen over og det blir litt lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo fantastisk samtidig, mener ikke å svartmale. Det er utrolig å få oppleve det lille mennesket som man har vært med på å lage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint att höra att alla ikke opplever förste tiden som rosenröd... Jag har dock ställt in mig på att det blir helt jävligt, kanskje inte heller er en god idé. Vet ikke hvorfor. Men kanskje jeg blir positivt överraskad :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint att höra att alla ikke opplever förste tiden som rosenröd... Jag har dock ställt in mig på att det blir helt jävligt, kanskje inte heller er en god idé. Vet ikke hvorfor. Men kanskje jeg blir positivt överraskad :ler:

 

Jeg tenker det samme. Svangerskapet har vært en eneste lang nedtur med dårlig samvitighet og følelse av å ikke strekke til. Så jeg skal ikke gå i den samme fellen når det kommer til barseltiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med amming bekymrer meg litt, for jeg var ikke klar over at det kan gjøre så vondt. Er det noen som har vært igjennom det før som har noen tips? Fysioterapauten min anbefalte en ammepute som heter Cozyfix, som man kan feste rundt livet. Det er visst god støtte for oss som har vondt i ryggen. Den er dyr, men ser at de selger den for rundt 500 kr på finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med amming bekymrer meg litt, for jeg var ikke klar over at det kan gjøre så vondt. Er det noen som har vært igjennom det før som har noen tips? Fysioterapauten min anbefalte en ammepute som heter Cozyfix, som man kan feste rundt livet. Det er visst god støtte for oss som har vondt i ryggen. Den er dyr, men ser at de selger den for rundt 500 kr på finn.no.

Jeg har kjøpt denne: http://www.jollyroom.no/produkter/candide-ammepute-4-i-1-brun-beige

 

Greit at den kan brukes etter amming også :) Trenger jo ikke å feste den til meg. Har ikke tenkt på bevege meg mens jeg ammer. Viktigeste er at ammeputen løfter barnet opp mot puppen så du slipper å holde babyen oppe til puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er vondt er at brystvortene blir så såre før de blir herda , tror ikke det er så mye å gjøre med det. Men det hjelper hvis ungen får riktig sugetak . Jeg fikk en sprekk i ene brystvorta sist, det var det som var verst. Tok et par mnd før det ble bra. Grøss det var så vondt!

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er vondt er at brystvortene blir så såre før de blir herda , tror ikke det er så mye å gjøre med det. Men det hjelper hvis ungen får riktig sugetak . Jeg fikk en sprekk i ene brystvorta sist, det var det som var verst. Tok et par mnd før det ble bra. Grøss det var så vondt!

Men du syntes den purilan hjelpte? Så det er ett bra kjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er veldig feit og inneholder lanolin, som av en eller annen grunn er bra. Fikk det anbefalt på barsel også. Den trenger heller ikke vaskes bort når ungen skal ha pupp. Ellers er det å gå med puppene ute og lufttørke ;) Har endel videoer fra den første tida, det skjer ikke bare en gang at jeg plutselig kommer gående med puppene ute, he he! Tror ikke alle blir like plaga som jeg var, men noe sårhet tror jeg man må regne med. Tror endel gir opp amminga av den grunn, men det er så verdt det når det går seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming gjorde vondt etter et par dager også kanskje en ukes tid eller noe mener jeg,men gikk bra for min del. Tenker ikke så mye på det enda. Men jeg har så store bryst at jeg hele tiden må passe på så jeg faltisk ikke kveler barnet... Er ikke gøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det varierer nok det der. Har kanskje litt med hvordan pupper man har å gjøre også? Mine brystvorter er ganske flate i utgangspunktet, så vanskelig å få tak i starten. De ble ganske struttende etterhvert da, he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming gjorde vondt etter et par dager også kanskje en ukes tid eller noe mener jeg,men gikk bra for min del. Tenker ikke så mye på det enda. Men jeg har så store bryst at jeg hele tiden må passe på så jeg faltisk ikke kveler barnet... Er ikke gøy..

Vilken störrelse har du (om du vill säga det)? Jag hade 75D når jag blev gravid, nå vet jag ikke helt. Tenker att de kan nokk bli 85E eller något vid födsel. Vill helst ikke kvele bebis :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har gjort dette før. Hvor mange srt er det vanlig at puppene vokser når en kommer i gang med ammingen? Sliter med å finne riktig str på bh, så må bestille på nett. Og vet jo ikke helt hva jeg skal gå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har gjort dette før. Hvor mange srt er det vanlig at puppene vokser når en kommer i gang med ammingen? Sliter med å finne riktig str på bh, så må bestille på nett. Og vet jo ikke helt hva jeg skal gå for.

De på Cubus er geniale! Sitter godt og gir bra støtte; 169 kr. Kjøp heller noen sånne nå og kjøp noen andre etter fødsel når puppene har "satt" seg litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere som har gjort dette før. Hvor mange srt er det vanlig at puppene vokser når en kommer i gang med ammingen? Sliter med å finne riktig str på bh, så må bestille på nett. Og vet jo ikke helt hva jeg skal gå for.

De på Cubus er geniale! Sitter godt og gir bra støtte; 169 kr. Kjøp heller noen sånne nå og kjøp noen andre etter fødsel når puppene har "satt" seg litt mer.

 

 

Problemet er at jeg er 60-65 i omkrets. 65 nå som høygravid, det faller litt sammen når magen synker etter at bebisen er ute gjør det ikke? Finner derfor ingenting som sitter. Bortsett fra et par med spiler. Så tenkte å prøve litt fra nettet, men det er en dyr jungel der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har aldrig kunnat haft BH uten spiler. Det bara hänger och dinglar, så att säga. Ser inte klokt ut, allt tyg hamnar i princip från mitten av brösten och nedåt. Finns inget som helst support.

 

Har köpt en ammings-bh men det är ju samma sak där. Jag tenkte ju att en bh uten spiler for amming borde vara gjort for en stor og tung byst, men ikke... Om man nu inte vill lägga all tyngd på axlarna och dra åt banden. Gissar att det inte kommer finnas en ammings-bh som jag kan bruke, men får bara ha den for å ha noe...

 

Regner med att puppene ikke blir mer fasta og står upp mer etter födsel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Dere som har gjort dette før. Hvor mange srt er det vanlig at puppene vokser når en kommer i gang med ammingen? Sliter med å finne riktig str på bh, så må bestille på nett. Og vet jo ikke helt hva jeg skal gå for.

De på Cubus er geniale! Sitter godt og gir bra støtte; 169 kr. Kjøp heller noen sånne nå og kjøp noen andre etter fødsel når puppene har "satt" seg litt mer.

Problemet er at jeg er 60-65 i omkrets. 65 nå som høygravid, det faller litt sammen når magen synker etter at bebisen er ute gjør det ikke? Finner derfor ingenting som sitter. Bortsett fra et par med spiler. Så tenkte å prøve litt fra nettet, men det er en dyr jungel der ute.
Jeg er også 65 :) Det er flere hakk på de Cubus sine. De funker ok til sykehus og første uka hjemme så kan du heller kjøpe noen som sitter perfekt når du vet hvordan puppene blir. Endret av Me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...