Gå til innhold

Julibabyer 2015


Krumelur

Anbefalte innlegg

Jeg trodde han skulle komme i natt, he he. Men det var nok ett ønske, mer enn realiteten. Hadde litt vondt i korsryggen i natt og masse kynnere i går. Skal gå til legen på mandag, har nemlig fått på følelsen av at han ikke lenger ligger med hodet ned😳. kjenner ikke press nedover lenger og syntes det er noe som buler ut som ligner mistenkelig på hodet langt oppe på venstre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde han skulle komme i natt, he he. Men det var nok ett ønske, mer enn realiteten. Hadde litt vondt i korsryggen i natt og masse kynnere i går. Skal gå til legen på mandag, har nemlig fått på følelsen av at han ikke lenger ligger med hodet ned😳. kjenner ikke press nedover lenger og syntes det er noe som buler ut som ligner mistenkelig på hodet langt oppe på venstre side.

37 uker i dag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende. Får håpe han ikke har snudd seg da :) 

Har vært på kontroll med min og den er litt liten så hadde hatt best av noen uker til i magen. Over i uke 36 i morgen, så det går vel bra uansett når det skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende. Får håpe han ikke har snudd seg da :)

Har vært på kontroll med min og den er litt liten så hadde hatt best av noen uker til i magen. Over i uke 36 i morgen, så det går vel bra uansett når det skjer.

Vi er omtrent likt da😊. Lurer på en ting, kjenner du igjen ett mønster i når babyen sover eller er våken? Leser at dette er så viktig, men min har ikke noe mønster akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har inget direkt mönster heller, men kan märka vissa tider då han är särskilt aktiv, till exempel 23.10, då är han alltid igång, liksom en stund omkring 6 på morgonen, och så vid 3 eller 4 på natten (beror på när jag lägger mig). Annars så är det olika från dag till dag!

 

Det viktiga som jag förstår det är att man känner barnet ett flertal ganger var dag!

 

Jag går in i uke 37 på tirsdag. Det har gått så fort! Neste uke kommer min familj på besök, och uken deretter kommer mannens familj på besök, och vips er det bara to uker igjen! :) Det skall bli fint med besök, få tänka på lite annat än att bara vänta på att lillen ska komma :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spennende. Får håpe han ikke har snudd seg da :)

Har vært på kontroll med min og den er litt liten så hadde hatt best av noen uker til i magen. Over i uke 36 i morgen, så det går vel bra uansett når det skjer.

Vi er omtrent likt da. Lurer på en ting, kjenner du igjen ett mønster i når babyen sover eller er våken? Leser at dette er så viktig, men min har ikke noe mønster akkurat nå.
Om morgenen våkner jeg av at han sparker og vrir seg. På formiddagen og dagen er han noe roligere, mest sannsynlig fordi det er da jeg er i mest bevgelse og da bysses han. Sånn i 20.00 tiden våkner han virkelig til liv. Da rister hele magen og nå er han så sterk at jeg ynker meg, spesielt når han treffer ribbeina Han roer seg ned rundt 22.00 og sånn er det vel egentlig hver dag(kjenner dult og at han vrir seg innimellom her da, men til de tidene så KJENNER jeg han.

 

Viktigste er uansett at du kjenner bevgelse hver dag og at du får respons om du drikker kaldt og søtt og dulter i magen. Ofte er de mer aktive enn vi kjenner fordi de har snudd seg og sparker innover.

Endret av Me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er veldig aktiv på dagtid når jeg er i aktivitet. Samt mellom kl 23- 01, og 04-06. Lurer egentlig mest på når den sover.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke alltid det er noe mønster i bevegelsene heller, men prøver bare å passe på at det har vært noen perioder med aktivitet hver dag. Han er ofte aktiv etter at jeg har lagt meg om kvelden da.

 

I dag er jeg lei! Bekkenet og ryggen blir verre og verre, går som en gammel dame og alt er tungt. 35 uker i dag, håper de neste fem går fort! Har ikke noen stor baby så vil ikke at han skal komme så mye før tida heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i kynnere døgnet rundt.. Mye stikninger i underlivet og de siste dagene har det jammen til tider vært mensenaktig murring i korsryggen og stråler nedover i lysken når takene kommer også.. Er akkurat 37+0 idag, så han må gjerne bare komme, begynner å bli fryktelig sliten av lite søvn og tung bør.. Har ikke time hos jordmor før neste uke, men da har hun lovet å forsøke å strippe meg. Hadde glemt hvor slitsom innspurten er, da jeg gikk med storebror var han allerede født nå- så kan jo ha noe med det å gjøre også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det sånn som darling83 siden fredag, mye kroppslige symptomer. Blir også sliten og lei. Vært 2 stressende dager, merker det også. I morgen skal jeg hvile mer, må snart få inn at tempo må roes ned. Ikke fler hytteturer før ungen kommer, selv om det er koslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende , Darling og Oslojente! Ikke så mye sånt her men har begynt å merke endel kynnere ved aktivitet. Men jeg har jo enda fem uker igjen. Forrige kom to dager før termin , det var helt passelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst er det spennende, men og innmari slitsomt.. De "verste" takene er faktisk sånn at jeg gang på gang undrer på om dette var første ri.. Får ikke gjort så mye fornuftig og prøver å ta det med ro, men er lettere sagt enn gjort.. I det ene sekundet tenker jeg at nei, jeg går sikkert til termin eller i verste fall over og prøver å slå meg til ro med det- men så kommer det et tak igjen.. Må ta meg selv i nakken hundre ganger om dagen så jeg ikke bare skal sutre og stønne.. Men godt å høre det ikke bare er meg som er sliten og lei Oslojente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst er det spennende, men og innmari slitsomt.. De "verste" takene er faktisk sånn at jeg gang på gang undrer på om dette var første ri.. Får ikke gjort så mye fornuftig og prøver å ta det med ro, men er lettere sagt enn gjort.. I det ene sekundet tenker jeg at nei, jeg går sikkert til termin eller i verste fall over og prøver å slå meg til ro med det- men så kommer det et tak igjen.. Må ta meg selv i nakken hundre ganger om dagen så jeg ikke bare skal sutre og stønne.. Men godt å høre det ikke bare er meg som er sliten og lei Oslojente..

Du kan trygt si at jeg hadde blitt veldig glad om han valgte å komme før. Jeg føler meg som en gammel dame ( stiv og går sakte). Føder du på riksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal også føde på Riksen, for tredje gang blir det da:) Er bare 33 uker på vei, så forhåpentligvis er det lenge igjen enda😜 Har ikke noe klart enda pga mye jobbing og styr med de to eldste, så trenger de siste ukene for å komme litt i orden! De to første kom hhv 2 uker og 2 dager før termin, så regner med at tredje også kommer rett rundt termin, siden man gjerne går lenger for hvert sv.skap når de første kom før termin... Formen er topp selvom magen er diger, veldig glad og takknemlig for det, siden jeg slet endel med bekkenvondt de forrige gangene. Er dog henvist til UL pga høyt SF-mål, så det blir spennende å se om alt står bra til der inne og om hun er veldig stor... Selv om jeg tviler litt på det altså, siden begge jentene var rett rundt 3 kg da de ble født:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også føde på Riksen, for tredje gang blir det da:) Er bare 33 uker på vei, så forhåpentligvis er det lenge igjen enda😜 Har ikke noe klart enda pga mye jobbing og styr med de to eldste, så trenger de siste ukene for å komme litt i orden! De to første kom hhv 2 uker og 2 dager før termin, så regner med at tredje også kommer rett rundt termin, siden man gjerne går lenger for hvert sv.skap når de første kom før termin... Formen er topp selvom magen er diger, veldig glad og takknemlig for det, siden jeg slet endel med bekkenvondt de forrige gangene. Er dog henvist til UL pga høyt SF-mål, så det blir spennende å se om alt står bra til der inne og om hun er veldig stor... Selv om jeg tviler litt på det altså, siden begge jentene var rett rundt 3 kg da de ble født:)

Jeg regner med at du er fornøyd med riksen da? Har vært der endel i forbindelse med graviditeten( lavt sf mål) og er fornøyd så langt. Er litt spent på oppfølgning etter fødselen, er litt redd for å bli overlatt helt til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja vugger i vei her og stønner for hver gang jeg reiser meg og setter meg ned igjen.. Jeg skal ikke føde på riksen nei, lite lokalsykehus her hvor jeg bor- fødte her sist og syns det var veldig trygt og godt med liten fødeavdeling og jordmødre og barnepleiere med god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skal også føde på Riksen, for tredje gang blir det da:) Er bare 33 uker på vei, så forhåpentligvis er det lenge igjen enda😜 Har ikke noe klart enda pga mye jobbing og styr med de to eldste, så trenger de siste ukene for å komme litt i orden! De to første kom hhv 2 uker og 2 dager før termin, så regner med at tredje også kommer rett rundt termin, siden man gjerne går lenger for hvert sv.skap når de første kom før termin... Formen er topp selvom magen er diger, veldig glad og takknemlig for det, siden jeg slet endel med bekkenvondt de forrige gangene. Er dog henvist til UL pga høyt SF-mål, så det blir spennende å se om alt står bra til der inne og om hun er veldig stor... Selv om jeg tviler litt på det altså, siden begge jentene var rett rundt 3 kg da de ble født:)

Jeg regner med at du er fornøyd med riksen da? Har vært der endel i forbindelse med graviditeten( lavt sf mål) og er fornøyd så langt. Er litt spent på oppfølgning etter fødselen, er litt redd for å bli overlatt helt til meg selv.

Du blir nok ikke det. Fordelen med Riksen er at det er en liten barselavdelingen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med Riksen ja:) Fødte der på høsten de forrige gangene, så sommerfødsel midt i verste ferieavviklinga har jeg ikke erfaring med... Men jeg fikk ihvertfall masser av hjelp der, og følte meg aldri overlatt til meg selv, snarere tvert imot! Slet veldig med ammingen med førstemann, og da fikk jeg hjelp ved hver eneste amming, natt som dag:)

 

Fikk også litt avlastning på natta, ved at pleierne tok baby noen timer slik at jeg fikk sove. Gull verdt, for en litt frynsete og sliten førstegangsfødende, som hadde en skremmende opplevelse med baby som satt fostervann i halsen og som nesten kvaltes- ihvertfall føltes det slik der og da. Flermannsrom gikk helt greit, merket ikke noe særlig til de andre, hadde mer enn nok med meg selv og baby;) Så mine erfaringer med Riksen er ihvertfall gode, så får vi bare håpe at dine opplevelser blir like bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedd noe spennende hos dere? 

 

Trodde det skulle skje noe her i natt. Hadde 2 timer med regelmessige maserier hver 2-3 minutt. De ble stadig mer ubehagelige også uten at de ble lengre. Så plutselig forsvant de like fort som de kom. Våknet også noen ganger senere i løpet av natten pga ubehagelige sammentrekninger. Ble aldri til noe mer. 

Det betyr kanskje at det ikke er så langt unna? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Händer inte så mycket här tror jag. Har mått riktigt illa två kvällar i rad, i natt var jag vaken till fem på grund av illamående och svårt att sova. Usch, vad sliten jag är idag.

Hade också någon form av ont som jag var "rädd" var en värk, höll i sig en stund men försvann sen och inget mer efter det.

 

Jag hoppas det inte var något, jag vill inte att han kommer för tidigt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som skal på Riksen, kanskje vi treffes der :-)

Ja, det hadde vært hyggelig. Skal si fra om det skjer noe:). Var hos legen i dag, han ligger med hodet ned - men ikke helt festet. Så jeg fikk beskjed om å legge meg ned på ryggen dersom vannet går😳. Symfyse målet var fortsatt lavt (31), så hvis jeg ikke hadde vært på ultralyd for 1 uke siden hadde hun henvist meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle så gjerne sagt ja Cue, men sånn har jeg hatt det nå de siste 3 ukene stort sett døgnet rundt i varierende 'intensitet'.. Blir liksom liggende og håpe at 'nå er det jammen igang..' -neida.. Håper selvsagt at det er annerledes for deg og at du slipper å ha det sånn uten at det skjer noe,- men her har både leger og jordmor sagt siste halvannen mnd at nå kommer han når som helst.. Tydeligvis har ikke rakkeren det like travelt som vi først trodde- og godt er jo det- men nå syns jeg godt han kan komme altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget med feber i natt igjen.. Så og si vært syk,frisk,syk i hele mai. Begynner virkelig å tære på. Dro til legen i dag pga lite bevegelse samt for å høre hva det kan komme av at jeg kun er frisk noen dager i mellom hver sykdom. Fikk ikke noe godt svar på det syntes jeg,men hjertelyden til vesla var fin i alle fall. Skal det være slik de siste ukene kommer jeg til å krepere.et hus som står på hodet(jeg orker ikke vaske,og ser ikke ut som mannen hat tenkt heller😩) trassen to åring som griner,sutrer og er generelt i dårlig humør. Juppiii .... Måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen tegn til at noe skal skje, og det synes jeg er helt greit. Er fem uker til termin . Syntes det var lite liv så var en tur på Føden i går, alt vel. Full action igjen i dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...