Gå til innhold

Julibabyer 2015


Krumelur

Anbefalte innlegg

Ble sendt på ul pga lavt symfysemål. Det er målingene på ul som betyr noe, symfysemålet kan variere av mange grunner. Jeg har også gått opp 10 kg, men magen er liten likevel. Ser jo selv når jeg sammenligner med bilder fra sist gang at den er mindre nå. Håper ungen har lagt på seg når jeg skal tilbake neste uke. Kjenner godt med liv da, så regner med at han har det greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble sendt på ul pga lavt symfysemål. Det er målingene på ul som betyr noe, symfysemålet kan variere av mange grunner. Jeg har også gått opp 10 kg, men magen er liten likevel. Ser jo selv når jeg sammenligner med bilder fra sist gang at den er mindre nå. Håper ungen har lagt på seg når jeg skal tilbake neste uke. Kjenner godt med liv da, så regner med at han har det greit!

Ja, jag har också varit på UL och han er som han skall i störrelse. Bara magen som är stor :) Men hade gärna haft lite mindre mage en stund til.

 

Håper din har lagt på sig lite til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekstkontroll på sykehuset. Minsten i magen er 6 % under gjennomsnittet, ellers var alt fint. Skal tilbake på kontroll om 3 uker.

Minsten ligger nå med hodet ned i bekkenet. Synes jeg kjente at h*n gravde seg ned der forrige uke :) Lå i sete uka før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

30+2 her også. Mye sliten selv! Er sykemeldt men jobber en liten prosent, samt holder på med innspurten på studiet. Har en veldig travel mnd foran meg, er spent på hvordan det skal gå... Får iallfall tida til å gå. Ungen sitter fortsatt i sete, og magen er mye mindre enn den skal, det siste bekymrer meg litt. Men blir fulgt opp, ul igjen om halvannen uke.

Blir fulgt opp ekstra for akkurat det samme selv. Skal til sykehuset på vekstestimeting nå på torsdag. Spennende og skummelt! Og så får jeg ikke gå lenger enn to uker mellom hver kontroll hos lege/jm. Godt å bli fulgt opp da :)

Hvordan gikk det da du var på ul? Her var målene mye bedre andre gangen, så fikk time igjen tre uker senere. Men synes selv at magen er liten, fant bilder fra forrige svangerskap og ser at magen var endel større. Men gikk også mer opp i vekt forrige gang, samt at han sitter i sete.

Hvor mye var vekstavviket ditt målt til på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 % er vel ingenting? Så bra at alt var fint :) Håper min tar til vett og snur seg ned snart også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

30+2 her også. Mye sliten selv! Er sykemeldt men jobber en liten prosent, samt holder på med innspurten på studiet. Har en veldig travel mnd foran meg, er spent på hvordan det skal gå... Får iallfall tida til å gå. Ungen sitter fortsatt i sete, og magen er mye mindre enn den skal, det siste bekymrer meg litt. Men blir fulgt opp, ul igjen om halvannen uke.

Blir fulgt opp ekstra for akkurat det samme selv. Skal til sykehuset på vekstestimeting nå på torsdag. Spennende og skummelt! Og så får jeg ikke gå lenger enn to uker mellom hver kontroll hos lege/jm. Godt å bli fulgt opp da :)
Hvordan gikk det da du var på ul? Her var målene mye bedre andre gangen, så fikk time igjen tre uker senere. Men synes selv at magen er liten, fant bilder fra forrige svangerskap og ser at magen var endel større. Men gikk også mer opp i vekt forrige gang, samt at han sitter i sete.

Hvor mye var vekstavviket ditt målt til på UL?

 

Hun sa ikke det, hun sa bare at han lå på 25-percentilen. Vet ikke hvordan de regner det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

 

30+2 her også. Mye sliten selv! Er sykemeldt men jobber en liten prosent, samt holder på med innspurten på studiet. Har en veldig travel mnd foran meg, er spent på hvordan det skal gå... Får iallfall tida til å gå. Ungen sitter fortsatt i sete, og magen er mye mindre enn den skal, det siste bekymrer meg litt. Men blir fulgt opp, ul igjen om halvannen uke.

Blir fulgt opp ekstra for akkurat det samme selv. Skal til sykehuset på vekstestimeting nå på torsdag. Spennende og skummelt! Og så får jeg ikke gå lenger enn to uker mellom hver kontroll hos lege/jm. Godt å bli fulgt opp da :)
Hvordan gikk det da du var på ul? Her var målene mye bedre andre gangen, så fikk time igjen tre uker senere. Men synes selv at magen er liten, fant bilder fra forrige svangerskap og ser at magen var endel større. Men gikk også mer opp i vekt forrige gang, samt at han sitter i sete.
Hvor mye var vekstavviket ditt målt til på UL?

Hun sa ikke det, hun sa bare at han lå på 25-percentilen. Vet ikke hvordan de regner det?
Tror det ble regnet ut fra hode og magemål, så ut fra de målene var de 6 % mindre enn normalen. Percentilen trodde jeg mer var utvendig livmormål. Men jeg aner ikke altså! 6 % er greit. Forrige svangerskap starta med 4 % og ente med 12 %. Så derfor vil de følge utviklingen:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

30+2 her også. Mye sliten selv! Er sykemeldt men jobber en liten prosent, samt holder på med innspurten på studiet. Har en veldig travel mnd foran meg, er spent på hvordan det skal gå... Får iallfall tida til å gå. Ungen sitter fortsatt i sete, og magen er mye mindre enn den skal, det siste bekymrer meg litt. Men blir fulgt opp, ul igjen om halvannen uke.

Blir fulgt opp ekstra for akkurat det samme selv. Skal til sykehuset på vekstestimeting nå på torsdag. Spennende og skummelt! Og så får jeg ikke gå lenger enn to uker mellom hver kontroll hos lege/jm. Godt å bli fulgt opp da :)
Hvordan gikk det da du var på ul? Her var målene mye bedre andre gangen, så fikk time igjen tre uker senere. Men synes selv at magen er liten, fant bilder fra forrige svangerskap og ser at magen var endel større. Men gikk også mer opp i vekt forrige gang, samt at han sitter i sete.
Hvor mye var vekstavviket ditt målt til på UL?

Hun sa ikke det, hun sa bare at han lå på 25-percentilen. Vet ikke hvordan de regner det?
Tror det ble regnet ut fra hode og magemål, så ut fra de målene var de 6 % mindre enn normalen. Percentilen trodde jeg mer var utvendig livmormål. Men jeg aner ikke altså! 6 % er greit. Forrige svangerskap starta med 4 % og ente med 12 %. Så derfor vil de følge utviklingen:)

 

25 % percentilen for ukjent kjønn ligger an til å bli 3300 g til termin, litt mindre for jente, litt mer for gutt.

 

 

Anonymous poster hash: 6b83b...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg også inn her, hadde nesten glemt ut hele forumet ☺️ 30+1 i dag, og i tipp topp form! Er det forresten noen av dere som må være alene med babyen (relativt) kort tid etter fødsel? I går fikk vi beskjed om at pappan mest sannsynlig må på jobb i 4 uker når mini er mellom 2-4 uker gammel, og jeg må være hjemme alene med ham i denne perioden. Tenker at det skal jo gå bra, alenemødre klarer det jo helt fint, men må ærlig innrømme at jeg ble litt nervøs 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hopper jeg også inn her, hadde nesten glemt ut hele forumet ☺️ 30+1 i dag, og i tipp topp form! Er det forresten noen av dere som må være alene med babyen (relativt) kort tid etter fødsel? I går fikk vi beskjed om at pappan mest sannsynlig må på jobb i 4 uker når mini er mellom 2-4 uker gammel, og jeg må være hjemme alene med ham i denne perioden. Tenker at det skal jo gå bra, alenemødre klarer det jo helt fint, men må ærlig innrømme at jeg ble litt nervøs 😯

Det kommer nok til å gå helt fint :) Jeg var så og si alene det første halvåret, med unntak av de tre første ukene. Jeg var sliten, men så forelska i hun lille at jeg knapt merket det ;) Hun lille var veldig avhengig av å ha kontakt hele tiden, abolutt hele tiden, men veldig glad og smilende. Andre barn igjen sover og ligger å leker for seg selv fra første stund.

Jeg synes mest synd på pappaen som går glipp av denne tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da hopper jeg også inn her, hadde nesten glemt ut hele forumet ☺️ 30+1 i dag, og i tipp topp form! Er det forresten noen av dere som må være alene med babyen (relativt) kort tid etter fødsel? I går fikk vi beskjed om at pappan mest sannsynlig må på jobb i 4 uker når mini er mellom 2-4 uker gammel, og jeg må være hjemme alene med ham i denne perioden. Tenker at det skal jo gå bra, alenemødre klarer det jo helt fint, men må ærlig innrømme at jeg ble litt nervøs 😯

Det kommer nok til å gå helt fint :) Jeg var så og si alene det første halvåret, med unntak av de tre første ukene. Jeg var sliten, men så forelska i hun lille at jeg knapt merket det ;) Hun lille var veldig avhengig av å ha kontakt hele tiden, abolutt hele tiden, men veldig glad og smilende. Andre barn igjen sover og ligger å leker for seg selv fra første stund.

Jeg synes mest synd på pappaen som går glipp av denne tiden..

Veldig godt å høre ☺️ Er helt enig at det er mest synd på pappaen, men som han selv sier så har han mer glede av å være hjemme med ham når han har blitt litt større.. Føler meg ganske ambivalent til hele greia, men det er ikke å komme unna så da får vi bare gjøre det beste ut av det 😊 Og krysse fingrene for at han er frisk og rask. Begynner allerede å bli litt utålmodig, gleder meg så enormt til han kommer! Og faktisk til fødselen også, men så aner jeg heller ikke hva jeg går til 😛😊 Heldigvis?? Ha ha 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da hopper jeg også inn her, hadde nesten glemt ut hele forumet ☺️ 30+1 i dag, og i tipp topp form! Er det forresten noen av dere som må være alene med babyen (relativt) kort tid etter fødsel? I går fikk vi beskjed om at pappan mest sannsynlig må på jobb i 4 uker når mini er mellom 2-4 uker gammel, og jeg må være hjemme alene med ham i denne perioden. Tenker at det skal jo gå bra, alenemødre klarer det jo helt fint, men må ærlig innrømme at jeg ble litt nervøs 😯

Det kommer nok til å gå helt fint :) Jeg var så og si alene det første halvåret, med unntak av de tre første ukene. Jeg var sliten, men så forelska i hun lille at jeg knapt merket det ;) Hun lille var veldig avhengig av å ha kontakt hele tiden, abolutt hele tiden, men veldig glad og smilende. Andre barn igjen sover og ligger å leker for seg selv fra første stund.

Jeg synes mest synd på pappaen som går glipp av denne tiden..

Veldig godt å høre ☺️ Er helt enig at det er mest synd på pappaen, men som han selv sier så har han mer glede av å være hjemme med ham når han har blitt litt større.. Føler meg ganske ambivalent til hele greia, men det er ikke å komme unna så da får vi bare gjøre det beste ut av det 😊 Og krysse fingrene for at han er frisk og rask. Begynner allerede å bli litt utålmodig, gleder meg så enormt til han kommer! Og faktisk til fødselen også, men så aner jeg heller ikke hva jeg går til 😛😊 Heldigvis?? Ha ha 😊

Jeg var også mye alene helt fra begynnelsen siden vi var på siste innspurt med husbygging. Far brukte all tid på være "her" vi bor nå. Husker jeg syntes det var tungt, men gikk fint. Jeg var utrolig usikker helt i begynnelsen men går seg fort til ☺️

Jeg gledet meg masse masse til fødselen med nr 1 og gleder meg fortsatt til fødsel nr 2 😳 er jo den måten man får sin belønning.... Og heldigvis er vi laget slik at vi glemmer. 😜 og den følelsen man sitter igjen med når alt er over.. Stolt av å ha født et menneske med den fantastiske kroppen vår ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser at alle er her nå:) jeg har også litt lavt symfyse mål, fikk time hos jordmor på tirsdag - etter masing. Fikk egentlig ikke time før 1 måned etter sist måling, men syntes det var fryktelig lenge å vente siden målet er litt lavt. Dere som blir fulgt godt opp, hvor i landet bor dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, ser at alle er her nå:) jeg har også litt lavt symfyse mål, fikk time hos jordmor på tirsdag - etter masing. Fikk egentlig ikke time før 1 måned etter sist måling, men syntes det var fryktelig lenge å vente siden målet er litt lavt. Dere som blir fulgt godt opp, hvor i landet bor dere?

Grunnlaget for ekstra oppfølgning for meg er at symfysemålet var utenfor det grønne normalfeltet, samt at jeg fødte et lite barn til termin forrige gang. Jeg får ekstra svangerskapskontroller og kontroller på fødepoliklinikk, dette er i Stavanger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser at alle er her nå:) jeg har også litt lavt symfyse mål, fikk time hos jordmor på tirsdag - etter masing. Fikk egentlig ikke time før 1 måned etter sist måling, men syntes det var fryktelig lenge å vente siden målet er litt lavt. Dere som blir fulgt godt opp, hvor i landet bor dere?

Bor i Oslo, blir fulgt opp på Rikshospitalet, det er der jeg har fødeplass. Hadde også liten baby sist, men jeg vet ikke om det har noe å si for min del.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg tror nok ikke mine mål var så lave at det er stor grunn til bekymring, men nok til at da jeg ringte til riksen så sa de at jeg burde sjekkes 2 hver uke ( av fastlege el. Jordmor). Kjenner godt med liv, så det er ihvertfall deilig😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 uker i mårra, lå på 20 da jeg var 28 uker... Legen målte litt høyere, men fortsatt lavt nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger midt på midtstreken, uke 33 og 30 cm nå. Med de to forrige lå jeg på øverste streken i normalområdet. Har også mye lavere mage med denne jenta gitt! Kanskje hun er mindre enn sine storebrødre :) Det er helt ok, de var mer enn store nok da de kom 1 uke før termin begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 31 uker i mårra, lå på 20 da jeg var 28 uker... Legen målte litt høyere, men fortsatt lavt nede.[/quote

 

Ok, det hørtes lavt ut - bra du får oppfølgning. Jeg tittet akkurat på symfyse appen min ( NTNU) og ser at målene mine ligger innenfor normalområdet, selv om de to siste er nedenfor streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er 31 uker i mårra, lå på 20 da jeg var 28 uker... Legen målte litt høyere, men fortsatt lavt nede.[/quote

 

Ok, det hørtes lavt ut - bra du får oppfølgning. Jeg tittet akkurat på symfyse appen min ( NTNU) og ser at målene mine ligger innenfor normalområdet, selv om de to siste er nedenfor streken.

 

Ved forrige ul var ikke babyen så skrekkelig liten, så tror det må være litt pga leie også. Ved forrige graviditet lå jeg øverst på kurven hele veien, men fikk en liten baby (3 kg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg er 31 uker i mårra, lå på 20 da jeg var 28 uker... Legen målte litt høyere, men fortsatt lavt nede.[/quote

 

Ok, det hørtes lavt ut - bra du får oppfølgning. Jeg tittet akkurat på symfyse appen min ( NTNU) og ser at målene mine ligger innenfor normalområdet, selv om de to siste er nedenfor streken.

 

Ved forrige ul var ikke babyen så skrekkelig liten, så tror det må være litt pga leie også. Ved forrige graviditet lå jeg øverst på kurven hele veien, men fikk en liten baby (3 kg).

 

Ja, jeg tror ikke man kan stole helt på målingene, de blir jo ofte tatt av ulike personer også. Ultralyd gir ett mer riktig bilde. Blir spennende å se hvor store / små de blir, 7 uker igjen for min del. Håper tiden går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg er 31 uker i mårra, lå på 20 da jeg var 28 uker... Legen målte litt høyere, men fortsatt lavt nede.[/quote

 

Ok, det hørtes lavt ut - bra du får oppfølgning. Jeg tittet akkurat på symfyse appen min ( NTNU) og ser at målene mine ligger innenfor normalområdet, selv om de to siste er nedenfor streken.

 

Ved forrige ul var ikke babyen så skrekkelig liten, så tror det må være litt pga leie også. Ved forrige graviditet lå jeg øverst på kurven hele veien, men fikk en liten baby (3 kg).

 

Ja, jeg tror ikke man kan stole helt på målingene, de blir jo ofte tatt av ulike personer også. Ultralyd gir ett mer riktig bilde. Blir spennende å se hvor store / små de blir, 7 uker igjen for min del. Håper tiden går fort!

 

Jeg og! Blir sliten av ingenting og føler at jeg ikke strekker til om dagen, særlig med tanke på treåringen. Har ikke akkurat verdens største tålmodighet heller, og han er midt i verste trassen nå, med masse sutring og alle verdens tid uansett hva vi skal... Gleder meg til å bli ferdig, ni uker igjen her..

Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt utrolig hvor sliten man blir av ingenting. Jeg går til jobben og når jeg kommer frem er jeg sliten allerede, merker det på at jeg ikke tåler noe motstand og blir raskt irritert. Her hjemme går det innimellom utover kjæresten, heldigvis er han tålmodig og sier: " jeg syntes det har gått bra jeg". Du har jo erfaring fra før, ble alt mye lettere etter fødselen ( med tanke på slitenhet)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...