Gå til innhold

IKM uke 50


bebisyk

Anbefalte innlegg

Jeg tester fortsatt etter EL. I går kveld og i morges var testen nesten helt positiv, men ikke helt. Når jeg testet for snart en time siden, så var test nummer to svakere igjen. Jeg er på dag 17 i syklusen min nå, og begynner å bekymre meg for om EL kanskje ikke kommer denne måneden, eller i alle fall om EL-testen kanskje ikke blir positiv denne måneden.

Jeg må jo reise for å bli inseminert, og kan ikke gjøre det før jeg er sikker på at testen er helt positiv.

Hadde regnet meg til at testen skulle vise to like sterke streker allerede på søndag, men foreløpig er det ingenting. :(

Jeg fikk eggløsning på dag 18 eller 19 denne gangen (tror jeg). Testene var ikke lysende positive, men de var sterke, og alle andre tegn (smerter, slim, temperaturstigning) taler for. Tror kanskje det er så sterke tester jeg får, men siden det er første gang jeg tester etter el, har jeg ingenting å sammenligne med. Skjønner veldig godt at du ikke vil dra avgårde hvis du ikke er helt sikker! Hvis du misser denne måneden, kanskje du kan overføre økonomien til neste måned? Legge inn babyprøvingen der i stedet? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg vil gjerne slenge meg med her, selv om jeg  ikke helt har oversikt over når IKM blir enda, men det skal ihvertfall være riktig uke..

Jeg har hatt uttak av egg i dag, nok til et helt fotball-lag i følge legen (også jeg som ikke liker fortball!), og forhåpentligvis blir det et eller to riktig fine som kan settes tilbake om et par dager... (krysser fingre og tær for oss alle!) :duskedame:

 

Så spennende Gammel Dame :)

Er det ditt første egguttak eller har du hatt flere? Hvis ikke jeg blir gravid på denne inseminasjonsrunden, så må nok jeg også over på egguttak og ivf tror jeg.

 

Det er første gangen med ivf, vi prøvde inseminering først, men fikk det ikke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg vil gjerne slenge meg med her, selv om jeg  ikke helt har oversikt over når IKM blir enda, men det skal ihvertfall være riktig uke..

Jeg har hatt uttak av egg i dag, nok til et helt fotball-lag i følge legen (også jeg som ikke liker fortball!), og forhåpentligvis blir det et eller to riktig fine som kan settes tilbake om et par dager... (krysser fingre og tær for oss alle!) :duskedame:

 

Så spennende Gammel Dame :)

Er det ditt første egguttak eller har du hatt flere? Hvis ikke jeg blir gravid på denne inseminasjonsrunden, så må nok jeg også over på egguttak og ivf tror jeg.

 

Det er første gangen med ivf, vi prøvde inseminering først, men fikk det ikke til...

 

Samme som oss da. Prøvde du mange runder med inseminasjoner før du gikk over på IVF da? Og var det inseminasjoner med hormoner? Haha, håper det er greit at jeg graver og spør så mye. Skulle egentlig hatt min tredje inseminasjon denne uka, men begynner å mistenke at jeg ikke kommer til å få noe positiv eggløsningstest :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg vil gjerne slenge meg med her, selv om jeg  ikke helt har oversikt over når IKM blir enda, men det skal ihvertfall være riktig uke..

Jeg har hatt uttak av egg i dag, nok til et helt fotball-lag i følge legen (også jeg som ikke liker fortball!), og forhåpentligvis blir det et eller to riktig fine som kan settes tilbake om et par dager... (krysser fingre og tær for oss alle!) :duskedame:

 

Så spennende Gammel Dame :)

Er det ditt første egguttak eller har du hatt flere? Hvis ikke jeg blir gravid på denne inseminasjonsrunden, så må nok jeg også over på egguttak og ivf tror jeg.

 

Det er første gangen med ivf, vi prøvde inseminering først, men fikk det ikke til...

 

Samme som oss da. Prøvde du mange runder med inseminasjoner før du gikk over på IVF da? Og var det inseminasjoner med hormoner? Haha, håper det er greit at jeg graver og spør så mye. Skulle egentlig hatt min tredje inseminasjon denne uka, men begynner å mistenke at jeg ikke kommer til å få noe positiv eggløsningstest :/

 

Vi prøvde inseminasjon 2 ganger i normal syklus, men ble enig med gynekolog at vi skulle rett på ivf etter det, i stedet for ins. på hormonsyklus, pga. alder..  ingen tid å miste ;)

Hva slags el-test bruker du? jeg har vanligvis brukt CB-digital (kjøpt på billigtester, så er den ikke så dyr), fordi den eneste gangen på over et år som jeg prøvde strips så kunne jeg ikke registrere noen eggløsning i det heletatt, mens den alle andre ganger har vært på dagen presis..

Endret av Gammel dame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som el-slim her å,egentlig 4 dager for tidlig.

Får prøve på en runde i kveld vist kroppen er mer samarbeidsvillig sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag 8. desember: romantique1984, Frk. Anea 1pp

 

Tirsdag 9. desember: Bebisyk 3pp, Snøfin , Peiskos 1pp, Mari_83 (1pp etter ma)

 

Onsdag 10. desember: Attpåklatt2015 3pp

 

Torsdag 11. desember: Forsvarsfrue^^ 2pp, wiiga 7pp

 

Fredag 12. desember: Zarina 3pp

 

Lørdag 13. desember:

 

Søndag 14. desember:IreneUtålmodig 3pp ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Jeg joiner dere her jeg!

Kort fortalt om meg; Vi prøver på nr 3, har to jenter fra før. Ble gravid i sommer men mistet i ma og hadde utskrapning 1. Sept. Har vært mye kluss i ettertid, ventet i en evighet på mensen og trodde jeg hadde el hver uke osv. Men nå er jeg ganske sikker på at el var igår eller i dag, hadde mensen fra 11. Nov og positive el test, med blinkefjes mandag morgen og fast smilefjes i går morges.

 

Håper håper på en frisk spire denne gangen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Jeg joiner dere her jeg!

Kort fortalt om meg; Vi prøver på nr 3, har to jenter fra før. Ble gravid i sommer men mistet i ma og hadde utskrapning 1. Sept. Har vært mye kluss i ettertid, ventet i en evighet på mensen og trodde jeg hadde el hver uke osv. Men nå er jeg ganske sikker på at el var igår eller i dag, hadde mensen fra 11. Nov og positive el test, med blinkefjes mandag morgen og fast smilefjes i går morges.

 

Håper håper på en frisk spire denne gangen <3

Denne gangen kommet spiren til å klamre seg fast 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i morges og skulle teste på fertilitetsmonitor. Tok feil pinne, vanlig EL- pinne, og jeg hadde helt ut urinen før jeg oppdaget dette.. Heldigvis hadde jeg 3 timer å gå på, så tenkte jeg skulle teste rett før "vinduet" ble stengt. En halv time før dette går jeg på do, og tisser uten å teste! Er det mulig! 5 minutter for vinduet stengte, klarte jeg å presse ut noen dråper. Og jaggu var det maks utslag i dag! Jeg fikk maks utslag på EL-test i går. Så da er det vel EL på gang da! Vi hadde en runde i sengen i går kveld, og nå er vi LEI!!

Håper virkelig på spire, for sex på kommando er ikke mye moro..!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at man blir litt lei ;) For to uker siden trodde jeg at jeg hadde el, sa det til mannen, og dermed ble det pliktsex i tre dager... Ganske så uromantisk i grunnen men hva gjør man vel ikke for å bli gravid ;) Nå har jeg ikke sagt noe denne perioden sånn at det kan være mer naturlig, men han mumlet 'er det sånn fruktbarhetsperiode nå eller er du bare litt ekstra glad i meg?!' etter sengekosen i går kveld så han sjønner vel tegninga :D

Endret av Mari_83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at man blir litt lei ;) For to uker siden trodde jeg at jeg hadde el, sa det til mannen, og dermed ble det pliktsex i tre dager... Ganske så uromantisk i grunnen men hva gjør man vel ikke for å bli gravid ;) Nå har jeg ikke sagt noe denne perioden sånn at det kan være mer naturlig, men han mumlet 'er det sånn fruktbarhetsperiode nå eller er du bare litt ekstra glad i meg?!' etter sengekosen i går kveld så han sjønner vel tegninga :D

Hehe.. hva med den romantiske uttalesen til samboeren min når jeg sa at el på vei da?

: "Bøssa er ladd og jeg er klar for action" :) :) :) Haha, lenge leve romantikken!

Endret av Frk.Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Enig at man blir litt lei ;) For to uker siden trodde jeg at jeg hadde el, sa det til mannen, og dermed ble det pliktsex i tre dager... Ganske så uromantisk i grunnen men hva gjør man vel ikke for å bli gravid ;) Nå har jeg ikke sagt noe denne perioden sånn at det kan være mer naturlig, men han mumlet 'er det sånn fruktbarhetsperiode nå eller er du bare litt ekstra glad i meg?!' etter sengekosen i går kveld så han sjønner vel tegninga :D

Hehe.. hva med den romantiske uttalesen til samboeren min når jeg sa at el på vei da?

: "Bøssa er ladd og jeg er klar for action" :) :) :) Haha, lenge leve romantikken!

Ha ha! Bra han er ladd da! Er jo ikke alle menn som er like med heller. Mannen til min venninne feks har aldri problemer men da hun fortalte på forhånd om el så klarte han plutselig ikke å prestere, fikk helt angst stakkars han.

 

Snart på vei ut i dpo-land da dere, dette blir spennende :) og happy humping til alle sammen, dette er jo vår el-uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, happy humping alle sammen! :) Jeg hadde positiv el på lørdag (neeesten to like streker på fredag) , så regner med el var på søndag? Ble hvertfall humping da ;) så da er jeg vel 3 dpo idag.. tenker å teste ons-tors neste uke, tror ikke jeg klarer å vente helt til 8 for å se om tanta kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trodde jeg at jeg skulle få positiv eggløsningstest på søndag, og eggløsning mandag. Nå er det onsdag ettermiddag, og jeg har fortsatt ikke fått positiv test. :( Får hele tiden, på morgen helt negative tester, og neeeesten positive tester på ettermiddag og kveld, men ikke helt likevel.

Ser ut som løpet er kjørt for min del denne pp, for jeg kan ikke reise ned for inseminasjon før helt positiv test. Skal likevel teste seinere i dag, og kanskje i morgen også, men etter det så må jeg nesten gi opp. Er på dag 18 i syklusen nå.

 

Håper alle koser seg i disse eggløsningstider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trodde jeg at jeg skulle få positiv eggløsningstest på søndag, og eggløsning mandag. Nå er det onsdag ettermiddag, og jeg har fortsatt ikke fått positiv test. :( Får hele tiden, på morgen helt negative tester, og neeeesten positive tester på ettermiddag og kveld, men ikke helt likevel.

Ser ut som løpet er kjørt for min del denne pp, for jeg kan ikke reise ned for inseminasjon før helt positiv test. Skal likevel teste seinere i dag, og kanskje i morgen også, men etter det så må jeg nesten gi opp. Er på dag 18 i syklusen nå.

 

Håper alle koser seg i disse eggløsningstider.

Hvor tidlig startet du å teste da? Krysser fingrene for positiv test i ettermiddag eller imorgen ettermiddag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trodde jeg at jeg skulle få positiv eggløsningstest på søndag, og eggløsning mandag. Nå er det onsdag ettermiddag, og jeg har fortsatt ikke fått positiv test. :( Får hele tiden, på morgen helt negative tester, og neeeesten positive tester på ettermiddag og kveld, men ikke helt likevel.

Ser ut som løpet er kjørt for min del denne pp, for jeg kan ikke reise ned for inseminasjon før helt positiv test. Skal likevel teste seinere i dag, og kanskje i morgen også, men etter det så må jeg nesten gi opp. Er på dag 18 i syklusen nå.

 

Håper alle koser seg i disse eggløsningstider.

Når du først er så avhengig av å vite når EL er, så ville jeg kanskje investert i en fertilitetsmonitor... Koster jo litt, men du vil jo få et konkret svar på eggløsning.. Endret av Peiskos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mandag 8. desember: romantique1984, Frk. Anea 1pp

 

Tirsdag 9. desember: Bebisyk 3pp, Snøfin , Peiskos 1pp, Mari_83 (1pp etter ma)

 

Onsdag 10. desember: Attpåklatt2015 3pp

 

Torsdag 11. desember: Forsvarsfrue^^ 2pp, wiiga 7pp, Ceccan

 

Fredag 12. desember: Zarina 3pp

 

Lørdag 13. desember:

 

Søndag 14. desember:IreneUtålmodig 3pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytter meg over på onsdag..

 

 

Mandag 8. desember: romantique1984, Frk. Anea 1pp

 

Tirsdag 9. desember: Bebisyk 3pp, Snøfin, Mari_83 (1pp etter ma)

 

Onsdag 10. desember: Attpåklatt2015 3pp, Peiskos 1pp

 

Torsdag 11. desember: Forsvarsfrue^^ 2pp, wiiga 7pp, Ceccan

 

Fredag 12. desember: Zarina 3pp

 

Lørdag 13. desember:

 

Søndag 14. desember:IreneUtålmodig 3pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mandag 8. desember: romantique1984, Frk. Anea 1pp

 

Tirsdag 9. desember: Bebisyk 3pp, Snøfin, Mari_83 (1pp etter ma)

 

Onsdag 10. desember: Attpåklatt2015 3pp, Peiskos 1pp

 

Torsdag 11. desember: Forsvarsfrue^^ 2pp, wiiga 7pp, Ceccan

 

Fredag 12. desember: Zarina 3pp

 

Lørdag 13. desember: xtal

 

Søndag 14. desember:IreneUtålmodig 3pp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så god, xtal :) Jeg setter meg samtidig opp på mandag. Jeg VET jo ikke hvor lang lutealfase jeg har, men da vil jeg være 13-14 dpo, i hvert fall ;)

 

Mandag 8. desember: romantique1984, Frk. Anea 1pp, LillePipp 2pp

Tirsdag 9. desember: Bebisyk 3pp, Snøfin, Mari_83 (1pp etter ma)

Onsdag 10. desember: Attpåklatt2015 3pp, Peiskos 1pp

Torsdag 11. desember: Forsvarsfrue^^ 2pp, wiiga 7pp, Ceccan

Fredag 12. desember: Zarina 3pp

Lørdag 13. desember: xtal

Søndag 14. desember: IreneUtålmodig 3pp 

Endret av LillePipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp da har jeg hatt 2 dager blinkende smilefjes på el testen:) og faktisk el slim nesten like lenge :fnise: vil tro egget slipper enten i morgen eller fredag? har fått lagt inn aksjer mandag og i dag og neste blir fredag:) håååper det slår ann. vil ikke ha TR 10des... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...