Gå til innhold

Junibarn 2015


FrøkenMaya

Anbefalte innlegg

9+1, og har mage på størrelse med fotball++, mest på kvelden. Familie begynner å legge merke til det... Heldigvis tror de foreløpig bare at jeg er blitt litt tykk :-P Prøver å gå i løst tøy, men den stikker liksom ut, akkurat som om jeg hadde hatt en fotball under der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har termin 17 juni :) er i dag 7+1:) forhåpentligvis så går det bra denne gangen, mistet i ma i sommer. Så håper dette går bra denne gangen <3 har 2 barn fra før, en på 3 å en snart på 2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14 uke rundt 3 desember og tenker å vente til den første uka i desember. Men noen vet det allerede, som mine og hans foreldre, min søster og ei venninne. Mister vi denne lille så er det mennesker jeg vil dele sorgen med også. Alt er opp til enhver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 12 uker 1 desember. Tenker da selv å ikke holde det noe mer ''hemmelig'' da. Med meg er det også mange venner sånn sett, som jeg er med hver dag(skole og lignende) som vet det. Og ja jeg er helt enig med deg om at det er viktig å ha noen å dele evt sorg med om noe skal skje. Det å bli gravid er en stor gave, og jeg vil helst ikke være så veldig hemmelighetsfull om det til de jeg snakker mest med i hverdagen:) jeg tenker at det går mest sannsynlig bra, og skal det skje noe så er det ''naturlig'' og veldig trist, det kan man ikke bestemme og det kan gå gale gjennom hele svangerskapet... men noe status på Facebook ventes til 12 uker tenker jeg:p for meg er hvertfall det å bli gravid en stor glede, tror det er viktig å være stolt og lykkelig fra dag 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det for øvrig noen som har peiling på sykemelding når man er gravid?
Jeg er 100% sykemeldt i 4 uker pga. blødninger i svangerskapet. dette gjelder tom 06.11.

jeg er sykepleier og kjenner jeg nå er rimelig rastløs og savner jobben!
Regner med jeg blir sykemeldt i 50% fra 6/11.

Kan jeg selv velge hvem dager som er sykedager og hvem jeg skal på jobb?
Kan jeg velge å jobbe lørdag, men ikke søndag? eller motsatt?

Noen andre som jobber i helsevesenet og vet noe om dette? Har aldri vært sykemeldt før så dette er helt nytt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemelding skal jo ivareta ditt behov for hvile. Du kan ønske deg og så bør arbeidsgiver tilrettelegge. Om det ikke tilrettelegges vil det kunne føre til økt sykemelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det for øvrig noen som har peiling på sykemelding når man er gravid?

Jeg er 100% sykemeldt i 4 uker pga. blødninger i svangerskapet. dette gjelder tom 06.11.

jeg er sykepleier og kjenner jeg nå er rimelig rastløs og savner jobben!

Regner med jeg blir sykemeldt i 50% fra 6/11.

Kan jeg selv velge hvem dager som er sykedager og hvem jeg skal på jobb?

Kan jeg velge å jobbe lørdag, men ikke søndag? eller motsatt?

Noen andre som jobber i helsevesenet og vet noe om dette? Har aldri vært sykemeldt før så dette er helt nytt for meg.

Du skal vel kunne velge dagene selv ja, husker ihvertfall at jeg gjorde det 👍 Men det kan vel også i noen tilfeller være opp til bedriftens behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid:)Termin er mellom 19-23juni 2015.Jeg er hjemme i permisjon med mitt første barn på 6mnd.Er det noen flere som får to tette her?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lever i sus og dus for tiden, JNY. Eh, kanskje ikke. Sååå sliiiiten... Tisser i et kjør! Blir galen. Sååå kvalm... Men så finner jeg hjertelyden med doppleren, og jeg smelter helt bort, og jeg innser at det selvfølgelig er verdt det, selv om jeg noen ganger bare ønsker å sove gjennom hele svangerskapet  :rolleyes:  :sleeping: 

Gleder meg til spark. Gleder meg til magen kommer. Gleder meg til å bli trill rund, så jeg slipper å se så feit ut...  :fnise:  Gleder meg til å kunne shoppe ny vogn, babytøy... Gleder meg til mye. Tør ikke tenke på etter fødselen enda, minnet er så ferskt etter førstemann  :P og da mener jeg amming og byssing 24/7, gråt, gråt, gråt... Men jeg vet jo innerst inne at det veier opp i massevis for den nye personen jeg skal bli kjent med, elske, og elske enda mer.  :wub: 

Hvordan går det med deg, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei da?:) ja jeg er kvalm og kaster opp, sulten hele tiden føler jeg, trett.. Jeg er 8+0 i dag. Måtte tisse oftere da jeg var uke 5,6 :P ellers så gleder jeg meg til jul, da er jeg over 12 uker på vei, ser mer gravid ut for omverden, kan vise stolt frem en liten bebimage:) tenk om julegava i år blir å kjenne bevegelse fra den lille, fantastisk. Dette er våres første barn vi venter:) når tenker dere det er greit å begynne å kjøpe inn for eksempel noen små gode sokkepar, fin body osv? Gleden er jo bare så stor! Tenk å kunne ha mulighet til å få oppleve å få barn, det er ikke alle som kan. Mirakel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+2 i dag :-) Jeg føler tissinga kommer og går litt. I perioder må jeg opp om natta, andre ganger så klarer jeg holde meg lengre... Ganske merkelig, men kanskje jeg tenker mer på det i perioder og derfor merker bedre at jeg må tisse. Og når jeg først oppdager at jeg må tisse, har jeg dårlig tid  :P knipeevnen er ikke helt som den var, tror jeg... Men ganske naturlig, da hormonene jo gjør sånn at musklene blir slappe, særlig i både endetarm, urinvei og spiserør. Har heldigvis ikke problemer med førstnevnte  :P 

Hvordan vet du at du får mage etter uke 12? Med første fikk jeg ikke særlig mage før uke... eh. I uk 27 ble jeg spurt for første gang av en bekjent (som ikke visste), om jeg kaaanskje var gravid....? Hun måtte drikke seg ganske full før hun tørte å spørre  :P  Det var julebord. Først i uke 35, ble det en skikkelig mage. Omtrent over natta! Håper magen kommer tidligere denne gangen, og den må gjerne være litt større også. 

Jeg synes at etter uke 12, kan man kjøpe inn litt smått  :) etter ordinær ultralyd er det bare å shoppe i vei, i hvert fall for dem av oss som vil/får vite kjønn  :) Er moro å ikke måtte kjøpe alt kjønnsnøytralt. Jeg er nemlig av den mening at ingen gutter kler rosa så godt :P Særlig når de er små, og det faktisk er vanskelig for fremmede å se hvilket kjønn det er. Jeg liker at det går an å se at det er en gutt eller ei jente  :)  

Det er et mirakel å få barn, ja  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ? Fordi jeg allerede ser utviklingen nå, kroppen forandrer seg. Formene. Kanskje jeg venter tvillinger? Jeg selv ble født før uke 35, veide under 2 kg da jeg ble født. Det er etter det jeg har lest også normalt å se en liten mage rundt for eksempel uke 15. Jeg sier ikke en eksakt uke, det er forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uggen og små kvalm , men nå har jeg diaré delux så vet da søren hva som er hva. Er helt utmattet. Holder ikke på maten.

 

Håper virkelig dette er et virus og jeg er på topp igjen innen få dager.

 

Handler egentlig lite klær for får jo uhorvelige mender klær ved fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sant det, blir nok mye da:) men finnes jo så mye fine klær til de små:) høres ikke bra ut med diare, du får ha god bedring! Langt på vei du da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+5 skal til legen i morgen så får jeg høre om det er noe å ta( kanskje kull), imodium står det at man ikke skal ta uten å rådføre seg med lege.

 

Har skikkelige magesmerter høyt oppe i magen, har aldri vært borti sånne smerter

 

 

Har egentlig lite symptomer, men syns jeg har vært mer uggen enn ved andre graviditeter. Håper ikke det er et dårlig tegn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kan være luft, så langt oppi magen mot mellomgulvet og brystet? Hmm.. Får håpe du får noe som kan hjelpe deg i morgen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i tipp topp form egentlig. Trøtt og sliten bare.heldigvis ingen kvalme. Men jeg har igjen mye blødninger og til tider mengder så jeg er mest bekymret og redd igrunn. Skal faktisk til gyokologen igjen i dag for det kom mengder i går...

Jeg er førstegangs og har allerede gått opp 2 kg og 5cm på magen. Så magen sliter jeg med å få skjult for omverdenen. Siden jeg blør så vil jeg ikke fortelle det til så mange. Veien blir så lang å gå dersom det skulle vise seg at den ikke er levedyktig...

Jeg er 9+5 i dag dersom spiren fortsatt har et bankende hjerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i tipp topp form egentlig. Trøtt og sliten bare.heldigvis ingen kvalme. Men jeg har igjen mye blødninger og til tider mengder så jeg er mest bekymret og redd igrunn. Skal faktisk til gyokologen igjen i dag for det kom mengder i går...

Jeg er førstegangs og har allerede gått opp 2 kg og 5cm på magen. Så magen sliter jeg med å få skjult for omverdenen. Siden jeg blør så vil jeg ikke fortelle det til så mange. Veien blir så lang å gå dersom det skulle vise seg at den ikke er levedyktig...

Jeg er 9+5 i dag dersom spiren fortsatt har et bankende hjerte...

Huff... Det er slik jeg har hatt det i tre uker nå. Bare at jeg har hatt brunt blod. Var på UL for en uke siden og da så alt bra ut. Skal tilbake in en uke og da vil jeg være i uke 9.

 

Håper det går bra hos gynekologen din idag! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har vært på 2 UL tidligere både 6+5 og 8+5 og begge gangene banket hjertet fint. Skulle egentlig ikke tilbake før jeg var 12+5 men så fikk jeg time i dag heldigvis. Har blødd helt siden eggløsningen to-tre dager hver eneste uke. Men denne gangen var det mer enn det bruker å være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis gikk det bra😍 den hadde fin hjerteaksjon, vifta med armer og ben. 💛 så var trolig et hematom han har sett ved de forje UL jeg har vært på. 10 uker i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...