Gå til innhold

Junibarn 2015


FrøkenMaya

Anbefalte innlegg

Jeg venter nr 3! 5+4 i dag. Foreløpig termin 9/6-15 ;-)

Må si jeg er ganske skremt da det bae er 8mnd siden jeg fikk nr 2:-P hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin med min første lille i starten av juni 2015 :)

 

Er 6+2 i dag, og har merket en god del symptomer som morgenkvalme, ømme bryster, svimmelhet, tretthet, tidvis ekstremt god matlyst og murring i magen.

 

For en hærlig tid vi har i møte jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter;) jeg henger meg på her.. Har iflg terminkalkulatoren termin ca 10. juni og venter nå nr 3❤ Har en sønn på snart 4,5 og ei som straks fyller 3:)

Har ikke så mye symptomer så håper det kommer noen flere klare tegn snart. Blir mulig måling av hCG i morgen da jeg skal til legen.

 

Blir en spennende tid fremover nå

 

Noen her som kommer til å ta en tidlig ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :) :)

 

Jeg skal på tidlig ul 21. oktober men det er fordi jeg har gått på dobbel pergokur for å bli gravid, så det er gynekologen som ga meg pergo som gir meg tidlig ultralyd for å sjekke om det er en eller to inni der og selvsagt at alt er i orden. gleder meg helt vanvittig <3 teller dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende gikk selv på Pergotime med førstemann så vet hvor viktig det er med oppfølging. Ble gravid på min 3. og da tripple kur kombinert med Pregnyl så kunne risikert å blitt flerlinggravid da. Hadde 4 modne egg men ett av de ble til min fantastiske gutt

Skjønner godt at du teller ned dager!!! Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

 

Ja det er veldig spennende :) Var min 4. pergokur, prøvde først 2 enkeltkurer som ikke ga EL, begge de doble ga EL, og her sitter jeg nå 5+6 :)

 

Håper jo det bare er en inni der siden det er nummer 3 vi venter, men alt er like velkomment! <3

 

12 dager igjen å vente! Heldigvis er det mye å gjøre på jobb om dagen, så dagene flyyyr avsted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lurer også litt på om jeg skal få ordnet meg med tidlig UL denne gangen, fikk tvillinger sist gang på naturlig måte, så var litt sånn sjokkblandet fryd. Og håper nå på at det bare blir en denne gangen, men er vel også litt for og vite at alt er i orden så langt. Men når sånn ca er det greit og ta første tidlige Ul? Er inne i uke 5 nå så er jo bare i startfasen. Og er det noen som har noen anbefalinger til hvor man kan gå og få tatt denne undersøkelsen, bor i Oslo. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk!

 

Ja det er veldig spennende :) Var min 4. pergokur, prøvde først 2 enkeltkurer som ikke ga EL, begge de doble ga EL, og her sitter jeg nå 5+6 :)

 

Håper jo det bare er en inni der siden det er nummer 3 vi venter, men alt er like velkomment! <3

 

12 dager igjen å vente! Heldigvis er det mye å gjøre på jobb om dagen, så dagene flyyyr avsted :)

 

 

Så bra at Pergo har virket for dere;) er virkelig ikke bare bare å gå på de kurene:/ startet på enkel så dobbel og tilslutt trippel. Kjente det godt på kroppen underveis ved høye doser.. Men alt er jo verdt det når man er så heldige å bli gravide etter lang ventetid❤.

Nr 2 og nå nr 3 har blitt til helt naturlig og det er jo helt fantastisk!! håper spiren klorer seg godt fast og blir til juni:)

Tok blodprøve i dag og skal ta en ny på mandag.. Blir noen laange dager før jeg får svar

Godt du har litt å gjøre de kommende dagene så du slipper å tvinne tommeltotter og bite negler i påvente av ul☺

Betaler du selv eller er du henvist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk!

 

Ja det er veldig spennende :) Var min 4. pergokur, prøvde først 2 enkeltkurer som ikke ga EL, begge de doble ga EL, og her sitter jeg nå 5+6 :)

 

Håper jo det bare er en inni der siden det er nummer 3 vi venter, men alt er like velkomment! <3

 

12 dager igjen å vente! Heldigvis er det mye å gjøre på jobb om dagen, så dagene flyyyr avsted :)

 

 

Så bra at Pergo har virket for dere;) er virkelig ikke bare bare å gå på de kurene:/ startet på enkel så dobbel og tilslutt trippel. Kjente det godt på kroppen underveis ved høye doser.. Men alt er jo verdt det når man er så heldige å bli gravide etter lang ventetid❤.

Nr 2 og nå nr 3 har blitt til helt naturlig og det er jo helt fantastisk!! håper spiren klorer seg godt fast og blir til juni:)

Tok blodprøve i dag og skal ta en ny på mandag.. Blir noen laange dager før jeg får svar

Godt du har litt å gjøre de kommende dagene så du slipper å tvinne tommeltotter og bite negler i påvente av ul☺

Betaler du selv eller er du henvist?

 

Ja jeg syns vi alt i alt har vært veldig heldig! Samme her nr. 1 og 2 satt som et skudd før vi i det hele tatt rakk å prøve, så var ikke helt forberedt på at det skulle ta sånn tid, men jeg har blitt så ydmyk og fått et helt annet syn og medfølelse for alle som sliter med å bli gravide. Det er virkelig noe med at man ikke vet hvor tungt det er før man har gått i de skoa selv. Pergo var jo ikke bare bare for psyken nei :/

 

Gynekologen min er fertilitetsekspert og har jobbet 8 år ved fertilitetsklinikken, så hun er helt topp! :) Jeg vet ikke om jeg betaler selv, men hun tar ikke mer enn 400 kr for UL, så det spiller ingen rolle :)

 

Er helt sikker på at dette går bra for oss begge! 6+0 allerede nå og så glad for at formen er fin og at jeg kan være på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 15.06 per nå, men det kan vel fort forandre seg! Var hos legen i dag og fikk henvisning til tidlig ultralyd pga tidligere abort og hjerteformet livmor, så krysser fingrene denne gangen. Alt normalt så langt iallfall :-) Nå venter jeg bare på å våkne opp en dag og være skikkelig kvalm eller noe, vil liksom føle graviditeten 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg hører visst til her hos juni-snuppene jeg;)) Er 4+1 idag:))) Så lykkelig <3 <3 <3 Hvordan er formen deres? Jeg er veldig oppblåst om ettermiddagen kvelden, trøtt som en dupp og ømme bryster, men ellers ikke så mye annet... Venter på kvalmen egentlig, når jeg gikk med datteren min kastet jeg opp hver dag i 3 mnd... ikke det at jeg syns det var noe stas, men det er som jmm15 sier, ønsker å føle graviditeten litt mer;)) Fikk jo jente sist og har hørt at man er mer kvalm da?! Aner ikke om det stemmer da;) Kanskje gutt denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg hører visst til her hos juni-snuppene jeg;)) Er 4+1 idag:))) Så lykkelig <3 <3 <3 Hvordan er formen deres? Jeg er veldig oppblåst om ettermiddagen kvelden, trøtt som en dupp og ømme bryster, men ellers ikke så mye annet... Venter på kvalmen egentlig, når jeg gikk med datteren min kastet jeg opp hver dag i 3 mnd... ikke det at jeg syns det var noe stas, men det er som jmm15 sier, ønsker å føle graviditeten litt mer;)) Fikk jo jente sist og har hørt at man er mer kvalm da?! Aner ikke om det stemmer da;) Kanskje gutt denne gangen:)

 

Hei :)

 

Gratulerer så mye :) jeg har både jente og gutt og var definitivt mer kvalm med gutten, men kastet ikke opp. Bare var konstant kvalm og brakk meg hver gang jeg rørte så mye som en muskel. Sånn var jeg fra uke 6-15.

Med datteren min kastet jeg opp en gang hver morgen fra uke 6-13. Og ikke kvalm ellers i døgnet.

 

Selv om jeg kastet opp da jeg gikk med vesla så var det verre å være kvalm 24/7 som jeg var med gutten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg testet positivt for tredje dag på rad nå... Så det er vel bare å innse! Jeg er gravid! Foreløpig termin er 25. juni 2015 :)

 

Her er testen jeg tok i dag, 12 dpo:

12 dpo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg testet positivt for tredje dag på rad nå... Så det er vel bare å innse! Jeg er gravid! Foreløpig termin er 25. juni 2015 :)

 

Her er testen jeg tok i dag, 12 dpo:

Gratulerer så mye:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei:) Jeg hører visst til her hos juni-snuppene jeg;)) Er 4+1 idag:))) Så lykkelig <3 <3 <3 Hvordan er formen deres? Jeg er veldig oppblåst om ettermiddagen kvelden, trøtt som en dupp og ømme bryster, men ellers ikke så mye annet... Venter på kvalmen egentlig, når jeg gikk med datteren min kastet jeg opp hver dag i 3 mnd... ikke det at jeg syns det var noe stas, men det er som jmm15 sier, ønsker å føle graviditeten litt mer;)) Fikk jo jente sist og har hørt at man er mer kvalm da?! Aner ikke om det stemmer da;) Kanskje gutt denne gangen:)

Hei :)

Gratulerer så mye :) jeg har både jente og gutt og var definitivt mer kvalm med gutten, men kastet ikke opp. Bare var konstant kvalm og brakk meg hver gang jeg rørte så mye som en muskel. Sånn var jeg fra uke 6-15.

Med datteren min kastet jeg opp en gang hver morgen fra uke 6-13. Og ikke kvalm ellers i døgnet.

Selv om jeg kastet opp da jeg gikk med vesla så var det verre å være kvalm 24/7 som jeg var med gutten min.

Det er vel veldig individuelt ja:) Jeg var nemlig kvalm 24/7 med datteren min. Kastet opp jevnt og trutt hele døgnet... På jobben sto jeg på bakrommet og kastet opp i en bøtte;))) hehe.... helt forferdelig egentlig;) Men det er jo tidlig enda, det kommer nok flere sypmtomer tidsnok og da savner jeg denne tiden;)) Endret av jandersen84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg også slenge meg inn i klubben. Håper vi kommer i mål denne gang. Opprettet profil da jeg ble gravid for to år siden. Så krysser fingre og tær for å komme i mål! Foreløpig termin ca 16.juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...