Gå til innhold

Junibarn 2015


FrøkenMaya

Anbefalte innlegg

Skal på første kontroll i dag :D er superredd for at det skal være noe galt, men det kan de kanskje ikke gi svar på det nå uten ultralyd? Er det noen som vet om de tar en blodprøve eller noe for å måle at det er rett stigning av hcg nivå på denne kontrollen? Eller er det urinprøven de måler ut fra? Er så spent!! Synes ukene bare har sneglet fremover, men nå som jeg er i uke 9 går alt plutselig veldig mye fortere. Håper alt er bra med den lille <3 bekymrer meg mye for at noe er i veien, andre som også føler det sånn?

Det måles ikke hcg på kontroll hos legen med mindre det er indikasjon for det (man har blødninger e.l.) I urinprøven ser de etter protein, sukker, blod, ketoner (u-stix). Første kontroll er dessverre ikke veldig spennende. Dette er min 3, så forventningene til 1 kontroll er realistiske, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 11 uker i dag!!! Skal på første kontroll om en uke hos gynokologen min, hun er helt fantastisk. Da flytter jeg over til 2 trimester...det skal bli rart....

Er det etter man er 12 uker (12+1, altså inn i 13. uke) man kommer i 2. trimester? Jeg husker ikke det fra sist, og det er lettere å bare spørre her fremfor å lete det opp selv :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg jo i 2. trimester allerede da  :laugh:  er 11+4  :) Men kan ikke si at formen er nevneverdig bedre....

Juhu!! Grattis, hehe....jeg tenker å forholde meg til dem, er jo så mange meninger om dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også helt ok, sliter veldig mye med kvalmen. Mye oppkast og brekninger:( Utrolig slitsomt, føler jeg ikke kommer meg lengere enn toalettet og senga.. Hadde faktisk ett par fine dager nå og trudde kanskje det hadde gitt seg men nei da, jg ble lurt skikkelig😜 Har hatt en del oppkast med fersk blod så nå er magesekken og spiserøret sliten også. Er 8+4❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også helt ok, sliter veldig mye med kvalmen. Mye oppkast og brekninger:( Utrolig slitsomt, føler jeg ikke kommer meg lengere enn toalettet og senga.. Hadde faktisk ett par fine dager nå og trudde kanskje det hadde gitt seg men nei da, jg ble lurt skikkelig Har hatt en del oppkast med fersk blod så nå er magesekken og spiserøret sliten også. Er 8+4❤

 

Huff :( Stakkars! Høres ikke bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde med angelsounds doppler i kveld, jaggu med fant vi plutselig hjertelyden på den lille ❤️ 166 hjerteslag i minuttet! Nå gikk det opp for oss❤️ Det er SÅ stort. Jeg er litt over 10 uker, krevende å prøve å dinne hjertelyden, men med tålmodighet og flaks ved å holde den på riktig plass så fant vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også helt ok, sliter veldig mye med kvalmen. Mye oppkast og brekninger:( Utrolig slitsomt, føler jeg ikke kommer meg lengere enn toalettet og senga.. Hadde faktisk ett par fine dager nå og trudde kanskje det hadde gitt seg men nei da, jg ble lurt skikkelig Har hatt en del oppkast med fersk blod så nå er magesekken og spiserøret sliten også. Er 8+4❤

 

 

Hei, føler med deg, sliter mye med kvalme, brekninger. 8+5 jeg da...krysser fingre for det snart gir seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde med angelsounds doppler i kveld, jaggu med fant vi plutselig hjertelyden på den lille ❤️ 166 hjerteslag i minuttet! Nå gikk det opp for oss❤️ Det er SÅ stort. Jeg er litt over 10 uker, krevende å prøve å dinne hjertelyden, men med tålmodighet og flaks ved å holde den på riktig plass så fant vi.

Så koselig! Jeg fant hjertetlyd med angelsound isted :) Så herlig følelse <3

Jeg fant det relativt fort. Er 10+2 Idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant den ikke i helgen. Bestemte meg for å vente ei uke før jeg prøvde på nytt. Men klarte ikke holde meg. Fikk mannen til å gjøre det på meg, slik jeg slappet helt av. Fant den plutselig, måtte holde riktig vinkel til og med.. det var helt fantastisk, hadde ikke trodd jeg kom til å høre den så tidlig. Er ca like langt på vei vi da solamora:) håper du finner den snart daquiry, kanskje morkaken ligger foran?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen fant hjertelyden da jeg var 10+2.

 

Hun sa at normalt så prøvde de ikke før rundt uke 14-15 fordi det kunne være vanskelig å finne den og det ville føre til unødvendig bekymring hos den gravide.

 

Men har alle her doppler hjemme eller? Mannen min har lyst å kjøpe men jeg vet ikke om jeg gidder bruke penger på det.. Hadde det med førstemann fordi jeg var syk av bekymring, men føler ikke samme behovet nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal på UL i ettermiddag, håper jeg får høre hjertelyden da. Samt sjekke hvor morkaken ligger.....

 

lykke til Daquiry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal på UL i ettermiddag, håper jeg får høre hjertelyden da. Samt sjekke hvor morkaken ligger.....

Gikk det bra på ul??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi ferdig, fikk se en sprell levende krabat på 6 cm. Morkaken ligger foran foreløpig, men den kan jo flytte på seg. Termin stemmer på en prikk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...