Gå til innhold

Junibarn 2015


FrøkenMaya

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøpte angelsounden sist fordi jeg var så nysgjerrig. Hadde det ikke med de første. Mener jeg betalte kr 300 så var ikke så dyrt. Fant lyden langt nede langt nedenfor magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi ferdig, fikk se en sprell levende krabat på 6 cm. Morkaken ligger foran foreløpig, men den kan jo flytte på seg. Termin stemmer på en prikk 😊

Så godt å se en liten snupp der inne 💜 nå kan du senke skuldrene!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Solamora: telte du hjerteslagene da? :)

Jeg glemte det.... Men samboeren vil gjerne høre etterpå, så vi får telle da :D

Jeg glemte å svare! 168 slag i minuttet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Jeg har også nylig funnet ut at jeg er gravid. Er 4+2 i dag, termin ca. 04.06.15. Har en sønn fra før født i juni 2012. Er 31 år gammel, har samboer og bor i Oslo :)

vi er nesten i samme situasjon:)

Hvordan går det med deg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig, prøverpåentil :). Nå går det litt bedre med meg siden kvalmen har avtatt noe den siste uka. Er i uke 13 i morgen og er så glad for at jeg er ferdig med første trimester. Hvordan går det med deg,da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig, prøverpåentil :). Nå går det litt bedre med meg siden kvalmen har avtatt noe den siste uka. Er i uke 13 i morgen og er så glad for at jeg er ferdig med første trimester. Hvordan går det med deg,da? :)

så flott!!:)

Jeg hører jo egentlig til juli gruppa. Men syns det var litt morsomt at vi har jevnaldrende barn og nesten like gravide;) hehe:)

Jeg gleder meg til å komme over i 2 trimester men er fremdeles en del uker til gitt..:) ellers er formen fin.. Enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Er 12+2 og kjenner noe merkelig i magen jeg aldri før har kjent. Jeg er førstegangsgravid. Kjenner ut som små luftbobler som sprekker, kiler nesten litt på innsiden av magen. Først tenkte jeg at det kunne være klærne jeg hadde på meg, men det kommer og går om dagen uansett. Noen andre som opplever dette? Er vel for tidlig å kjenne babyens bevegelser? nesten litt sann at jeg må ta meg på magen og klø meg av og til. Kan være livmoren som vokser også eller? Jeg har til tider smerter nederste del av magen, hatt siden uke 8. det er nok livmoren som vokser.. Men det jeg kjenner nå er noe helt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært noen tøffe uker. Jeg ble helt brått kjempedårlig for noen uker siden. Følte som jeg hadde en konstant kynner, og skikkelig bekkenvondt. Dro til legevakta, men han fant ikke noe galt, og hjertelyden hørtes fin ut. Senere den dagen fikk jeg diarè, og influensasmerter i rygg, bekken og nedover beina. Klarte ikke spise eller drikke. Diarèen ga seg sent på lørdag, men jeg klarte fremdeles ikke få i meg mat og drikke. På mandag var jeg helt i svima, og fikk komme til legen som en hastesak... Ble innlagt på sykehuset med hyperemesis, hvor jeg da var kraftig dehydrert. Fikk se baby på ultralyd, og den så ut til å ha det storartet (vinket mye). Fikk intravenøs væske og vitaminer i noen dager, og jeg ble bedre. Diarèen kom tilbake ut av det blå, og avføringsprøver pga smittefare ble tatt, men de fant ingenting, og ingen skjønte hvor diarèen passet inn... Dette er nå en uke siden, og fremdeles er jeg på sykehuset annenhver dag for å få tilførsel av intravenøs væske, da jeg fremdeles får utslag på ketoner i urinen. 

Jeg er helt utslitt! Ute av form, svak, svimmel... Grøss! Stakkars jenta mi skjønner ingenting, mamma bare ligger på sofaen og orker stort sett ingenting! Jeg håper formen er på vei opp nå, for i dag var den første dagen jeg har klart å spise fullverdige, men ganske små måltider (ok, ikke til middag, men resten av dagen). 

Jeg mistenker også jeg kjente liv for noen dager siden. Jeg har IBS, derfor mye bevegelser i tarmene, som faktisk kjennes HELT likt ut som fosterbevegelser (både tidlig og langt på vei, selv når jeg ikke er gravid, og noen ganger kan jeg til og med SE det). Men for noen dager siden hadde jeg en såkalt luftboble som sprakk omtrent der jeg pleier å finne hjertelyden. Det var veldig svakt, og kan ha vært tarmene, men kan man kjenne tarmene der livmora er da? Og kjenner jeg det først èn gang, pleier det å være flere på rappen, om det er luftbevegelser. Dette var bare et lite plopp, og ingenting mer. Så hvem vet, jeg er 14+4, det er jo muuuulig å kjenne liv, selv om det er veldig tidlig. 

Håper det går bedre med dere andre damer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vondt å høre du har hatt det så tøft de siste ukene, tulla+spira=sant...!

 

Håper virkelig det snur snart for deg! Ønsker deg en god adventstid, håper du kommer deg og at du og kroppen er klar for litt julemat når jula kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest ssjuni15

Desverre mistet vi den lille, for andre gang:( denne gang i uke 6. Det gikk helt av seg selv...

 

De gode nyhetene er at jeg ble gravid på nytt få uker etterpå, og er nå straks 8 uker:) har til og med hatt tidlig UL, hvor hun fant et sprell levende vesen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre mistet vi den lille, for andre gang:( denne gang i uke 6. Det gikk helt av seg selv...

 

De gode nyhetene er at jeg ble gravid på nytt få uker etterpå, og er nå straks 8 uker:) har til og med hatt tidlig UL, hvor hun fant et sprell levende vesen;)

Veldig trist å høre du mistet igjen, men fantastisk med et sprell levende knøtt på 8 uker nå! :) Håper du klarer å slappe av litt nå som du har sett det lille vesenet. Ønsker deg en god jul! Veldig glad på dine vegne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går helt sikkert fint. Du har noen uker foran deg med mange tanker - men jo nærmere du kommer 12 uker jo tryggere vil du føle deg. Har selv passert 13 uker nå - og det er så deilig. Gled deg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ikke min tur i Juni likevel.. Mistet lille i begynnelsen av Desember :(

Vært både tungt og trist for meg og bf, men vi trøster oss med at vi skal prøve igjen på nytt.

Ønsker alle her inne lykke til med sine små! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ikke min tur i Juni likevel.. Mistet lille i begynnelsen av Desember :(

Vært både tungt og trist for meg og bf, men vi trøster oss med at vi skal prøve igjen på nytt.

Ønsker alle her inne lykke til med sine små! :)

 

Nei så trist! fryktelig opplevelse, men godt dere er ved godt mot! Lykke til med prøvingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ikke min tur i Juni likevel.. Mistet lille i begynnelsen av Desember :(

Vært både tungt og trist for meg og bf, men vi trøster oss med at vi skal prøve igjen på nytt.

Ønsker alle her inne lykke til med sine små! :)

Så leit å høre! Lykke til med neste! Går nok bedre da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...