Gå til innhold

Junibarn 2015


FrøkenMaya

Anbefalte innlegg

Heldigvis gikk det bra😍 den hadde fin hjerteaksjon, vifta med armer og ben. 💛 så var trolig et hematom han har sett ved de forje UL jeg har vært på. 10 uker i morra.

Så bra!!! ❤️ Gratulerer med snart fullført 1. Trimester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare spørre. Noen her som har erfaring med doppler?

 

Har egentlig ikke vurdert det tidligere. Med nr 1 var det ikke noe behov følte jeg, men nå kjenner jeg plutselig et veldig behov for å høre hjertelyden.... Har lest så mange steder at mange fraråder doppler pga at man blir litt "sykelig" opptatt av å finne hjertelyden, og kan bli unødvendig engstelig om man ikke finner den...

 

Har noen erfaringer? Fra ca når hørte dere hjertelyden? og hvor ofte bruker dere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre. Noen her som har erfaring med doppler?

 

Har egentlig ikke vurdert det tidligere. Med nr 1 var det ikke noe behov følte jeg, men nå kjenner jeg plutselig et veldig behov for å høre hjertelyden.... Har lest så mange steder at mange fraråder doppler pga at man blir litt "sykelig" opptatt av å finne hjertelyden, og kan bli unødvendig engstelig om man ikke finner den...

 

Har noen erfaringer? Fra ca når hørte dere hjertelyden? og hvor ofte bruker dere den?

Jeg anbefaler ikke doppler uten videre. Man må vite helt sikkert at man ikke blir bekymret om man ikke skulle finne hjertelyden. Det trenger ikke bety noe som helst om man ikke finner den en dag, selv om du kanskje fant den dagen i forveien. 

 

Jeg brukte doppler med førstemann og nå med andremann. Hørte hjertelyden 9+6 med andremann. Med førstemann var den umulig å finne før i uke 13 (var da en lege som lette, hun brukte en halvtime før hun fant den). Jeg fant den selv med doppleren noen dager senere. 

 

For meg har det vært en stor trøst. Jeg har vært så redd for MA (har to MA bak meg). Jeg blir ikke bekymret om jeg ikke finner hjertelyden - men jeg blir overlykkelig og lettet når jeg finner den. Så for meg passer doppleren kjempefint - men for noen som ville blitt engstelige om ikke hjertelyden ble funnet, ville jeg frarådet å bruke det. 

 

Bruker den kanskje 1-2 ganger per uke, og finner jeg ikke hjertelyden innen ca 5 min, så gir jeg meg. Bruker den bare når jeg er veldig bekymret. Doppler frarådes jo egentlig å bruke (google det gjerne), men jeg tenker "alt med måte". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 27. Juni og føler at jeg går en veldig spennende tid i møte. Er veldig redd for spontanabort, da jeg har opplevd det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig redd spes. siden vi har mistet forje forsøk og at jeg nå har blødninger. Men den aller største sannsynligheten er at det kommer til å gå bra! Det prøver jeg å tenke mest på hvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går jo bra med de fleste. Har du hatt blødninger lenge? Jeg skal på tidlig ultralyd neste uke, får se om det er noe liv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg har blødd 2-3 dager hver uke i nå snart 9 uker. I variert grad. Noen ganger bare brunt utflod, andre ganger tynt rødt friskt blod og noen ganger koagulert gammelt blod... Begynte rundt eggløsning og har enda ikke stoppet. Men jeg har nå vært på 3UL å sett at alt har vært bra med den lille alle gangene så håpet er nå veldig oppe altså!! Den spreller med armene sine i dag så det var jo veldig nydelig å se!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig, fikk du vite kjønn? Det er kanskje tidlig. Jeg tror nok blødninger er vanligere enn mange tror. Ei jeg kjenner hadde store smerter og blødninger flere ganger de første ukene, men det gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødninger er vanlig ja, men da mest de første ukene som f.eks festeblødninger og en blødning i uke 4 va når man skulle hatt mens. Jeg har hatt blødninger mye mer utover dette og jeg har faktisk ikke finne så mye om det på nettet, bare ang det jeg nevnte nå.

Nei kjønn er alt for tidlig enda jeg er fornøyd så lenge hjerte banker intill videre. Vi skal tilbake om 3 uker da er jeg 12+6 kanskje vi ser noe da?!? Hvis ikke håper jeg at vi får rutinekontrollen i uke 16 så vi rekker det før jul! Det hadde vært veldig koselig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+2 og ikke hatt noen blødninger i det hele tatt, men er vel normalt det også:) ser for meg hvor kjekt det må være å høre hjerteslagene til den lille,, gleder meg til å kunne høre det selv. Skal til legen i uke 10. (Om 2 uker). Håper legen kan finne den, det hadde vært stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du være glad for, og det er jo det som er aller mest vanlig! Å høre hjerteslagene er helt fantastisk! Håper du får høre de snart, det unner jeg alle og en hver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg også litt blod på papiret, men det har heldigvis ikke kommet mer nå 2 timer senere.Håper det skyldes rift etter litt kos i går. Åh, så koselig d høres ut med å høre hjertelyd. Skjønner det godt hvis du føler deg lykkelig nå😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så dessverre et dødt foster I går. Var I uke 11 da,hadde ingen aning på at det ikke var liv. Hatt kirurgisk abort I dag, gikk veldig bra

 

Anonymous poster hash: c6dee...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så dessverre et dødt foster I går. Var I uke 11 da,hadde ingen aning på at det ikke var liv. Hatt kirurgisk abort I dag, gikk veldig bra

 

Anonymous poster hash: c6dee...8a3

 

Trist å lese. Håper det går bra med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 år gravid i uke 7, men fant ikke hjerteaktivitet på fredag, skal ta ny ul og hcg tester til uka.

Håper de finner liv igjen, men har ikke trua ettersom jeg er så gammel....men ønske er stort  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 år gravid i uke 7, men fant ikke hjerteaktivitet på fredag, skal ta ny ul og hcg tester til uka.

Håper de finner liv igjen, men har ikke trua ettersom jeg er så gammel....men ønske er stort :rolleyes:

Masse lykketil. Ha troen og håpet så lenge du kan!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på første kontroll i dag :D er superredd for at det skal være noe galt, men det kan de kanskje ikke gi svar på det nå uten ultralyd? Er det noen som vet om de tar en blodprøve eller noe for å måle at det er rett stigning av hcg nivå på denne kontrollen? Eller er det urinprøven de måler ut fra? Er så spent!! Synes ukene bare har sneglet fremover, men nå som jeg er i uke 9 går alt plutselig veldig mye fortere. Håper alt er bra med den lille <3 bekymrer meg mye for at noe er i veien, andre som også føler det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11 uker i dag!!! Skal på første kontroll om en uke hos gynokologen min, hun er helt fantastisk. Da flytter jeg over til 2 trimester...det skal bli rart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...