Gå til innhold

Junibarn 2015


FrøkenMaya

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Hei peppapig! Jeg tror jeg husker deg fra to år tilbake. Hang du inne på bli gravid siden da? Artig at det endelig har klaffet!

 

Javisst hang jeg der, men når vi fikk beskjed om at vi aldri kom til å bli gravide på naturmetoden så lusket jeg stille ut. Orket ikke lese om de som ble gravide bare mannen ga de et skjevt blikk haha

Men mirakler skjer visst for her er jeg :D Endelig gravid :duskedame:

 

 

Så moro da! Mirakelet altså!

Selv har jeg termin med nr 3 rundt den 20. mai. Blir spennende!

 

Woohoo! Kjempespennende! 

Selv om det er altfor tidlig til å tenke på barnevogner og slikt så har jeg allerede sniktittet på hva som er på markedet. Ikke at jeg ble noe klokere, men jeg vet hvertfall fra sist gang hva jeg skal styre unna :)

 

Hvor gamle er de andre barna dine?

Hvis alt går bra fremover så gleder jeg meg noe helt sinnsykt til å fortelle det til datteren min. Hun har mast i evigheter om å bli storesøster så dette blir gøy :D

Vi har ei på 3 år, og en gutt på 10 måneder.

Ikke helt planlagt denne graviditeten, men det blir nok stas uansett. Vi må også investere i vogn, søskenvogn denne gangen. Du sa det du, det er litt for tidlig å kikke på sånt, men jeg klarer ikke å la være. Tror vi går for en Mountain buggy tvillingvogn. Får se, er jo fremdeles litt tid igjen til minstemann kommer.

 

Så gøy det blir for storesøster! Fantastisk!

 

 

:D Herlig at de er så nærme i alder da. De kommer nok til å ha det gøy sammen ettersom de vokser opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for det:)! Blir spennende å se om det er 1 eller 2 som er i magen min :)

 

Ja, det har vært noen skuffelser disse årene... Ble endelig utredet skikkelig i fjor og har fått diagnosen habituell abort, grunnet kromosomfeil (Balansert Translokasjon) i eggene mine. Så derfor valgte vi eggdonasjon i utlandet denne gangen :)

 

Håper det går greit at jeg spør, men var dette første gang med innsett av donoregg, eller har du vært igjennom flere runder med det?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi en av venninnene mine skal gjennom innsett av donoregg nå. Hun skulle egentlig ha innsett denne uken, men det ble kansellert så nå må hun vente ytterligere 3-4 uker.  Jeg har prøvd å finne informasjon om %vis sjanse for graviditet, men får opp veldig mange ulike tall, og hun vil egentlig ikke snakke så veldig mye om det så jeg har latt emnet ligge. 

 

Jeg bare håper at hun blir gravid på første forsøk!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk for det:)! Blir spennende å se om det er 1 eller 2 som er i magen min :)

 

Ja, det har vært noen skuffelser disse årene... Ble endelig utredet skikkelig i fjor og har fått diagnosen habituell abort, grunnet kromosomfeil (Balansert Translokasjon) i eggene mine. Så derfor valgte vi eggdonasjon i utlandet denne gangen :)

 

Håper det går greit at jeg spør, men var dette første gang med innsett av donoregg, eller har du vært igjennom flere runder med det?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi en av venninnene mine skal gjennom innsett av donoregg nå. Hun skulle egentlig ha innsett denne uken, men det ble kansellert så nå må hun vente ytterligere 3-4 uker.  Jeg har prøvd å finne informasjon om %vis sjanse for graviditet, men får opp veldig mange ulike tall, og hun vil egentlig ikke snakke så veldig mye om det så jeg har latt emnet ligge. 

 

Jeg bare håper at hun blir gravid på første forsøk!! 

 

Gratulerer med positiv test:D Helt i orden å spørre:) Ja dette er første runden med donoregg. Donor fikk 10 egg ut, 9 befruktet, 2 blastocyster inn på dag 5 og 4 på frys. Jeg har hatt 6 mislykkede IVF/ICSI med mine egne egg, hvor jeg har fått ut 15-20 egg i gjennomsnitt men stort sett bare sittet igjen med 1-2 egg ved innsett på dag 2 og 3. Når vi var på forsamtale i forbindelse med eggdonasjonen fikk jeg beskjed om at det var ca 65% sannsynlighet for å bli gravidpå første forsøk og ca 95% ble gravid innen 3 ferskforsøk, men er ikke helt sikker på om det var med 1 eller 2 egg. Legen sa det samme når jeg satt inn eggene.

 

Så spennende med venninnen din, kan jeg spørre hva som gjorde at forsøket ble kansellert? Veldig trist for henne, men jeg har stor tro på eggdonasjon for oss som sliter med dårlige egg:) Foreløpig sitter jeg her gravid i uke 4+4:D Jeg har forresten skrevet litt om eggdonorprosessen på bloggen min: kristine86.blogg.no, hvis du eller venninnen din vil lese:)

 

Masse lykke til med graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått positiv test, både i går kveld og i dag tidlig :-D

Jeg er 21 og dette er min første!

Syns det er litt vanskelig dette med å regne ut termin dato, i og med at syklusen min har vært helt på bærtur siden jeg sluttet på p-plaster i januar. men mellom mensen i juni og august var det 35 dager mellom, så jeg går utifra det. Men om jeg regner ut terminen på terminkalkulatoren her med en syklus på 35 dager så er terminen altså 02.06.2014. Mens på appen står det jeg har termin i slutten av mai. haha huff, jeg aner jo heller ikke når jeg hadde el, er vel bare en lege som kan gi meg et skikkelig svar på dette.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått positiv test, både i går kveld og i dag tidlig :-D

Jeg er 21 og dette er min første!

Syns det er litt vanskelig dette med å regne ut termin dato, i og med at syklusen min har vært helt på bærtur siden jeg sluttet på p-plaster i januar. men mellom mensen i juni og august var det 35 dager mellom, så jeg går utifra det. Men om jeg regner ut terminen på terminkalkulatoren her med en syklus på 35 dager så er terminen altså 02.06.2014. Mens på appen står det jeg har termin i slutten av mai. haha huff, jeg aner jo heller ikke når jeg hadde el, er vel bare en lege som kan gi meg et skikkelig svar på dette.. :)

Du kan ta en cb digital. Da kommer det opp antall uker etter befruktning. På den måten får du et mer nøyaktig svar på hvor gammelt embryoet er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg fått positiv test, både i går kveld og i dag tidlig :-D

Jeg er 21 og dette er min første!

Syns det er litt vanskelig dette med å regne ut termin dato, i og med at syklusen min har vært helt på bærtur siden jeg sluttet på p-plaster i januar. men mellom mensen i juni og august var det 35 dager mellom, så jeg går utifra det. Men om jeg regner ut terminen på terminkalkulatoren her med en syklus på 35 dager så er terminen altså 02.06.2014. Mens på appen står det jeg har termin i slutten av mai. haha huff, jeg aner jo heller ikke når jeg hadde el, er vel bare en lege som kan gi meg et skikkelig svar på dette.. :)

Du kan ta en cb digital. Da kommer det opp antall uker etter befruktning. På den måten får du et mer nøyaktig svar på hvor gammelt embryoet er. :)

 

 

det var lurt, det skal jeg gjøre! Takk for svar :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann.

 

Jeg har også nylig funnet ut at jeg er gravid. Er 4+2 i dag, termin ca. 04.06.15. Har en sønn fra før født i juni 2012. Er 31 år gammel, har samboer og bor i Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

 

Jeg er også 31 år gammel og har en sønn på 8 fra før og en jente på 6. Blir veldig koselig med baby igjen om dette går veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) Junibaby på meg også forhåpentligvis :) Termin er litt usikker da jeg hadde en SA i slutten av august og utrolig nok har blitt gravid etter bare noen uker, men tror det blir rundt 3.-4. juni. Jeg er straks 27 år, gift og har en datter på 16 mnd. Bor på vestlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tusen takk for det:)! Blir spennende å se om det er 1 eller 2 som er i magen min :)

 

Ja, det har vært noen skuffelser disse årene... Ble endelig utredet skikkelig i fjor og har fått diagnosen habituell abort, grunnet kromosomfeil (Balansert Translokasjon) i eggene mine. Så derfor valgte vi eggdonasjon i utlandet denne gangen :)

 

Håper det går greit at jeg spør, men var dette første gang med innsett av donoregg, eller har du vært igjennom flere runder med det?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi en av venninnene mine skal gjennom innsett av donoregg nå. Hun skulle egentlig ha innsett denne uken, men det ble kansellert så nå må hun vente ytterligere 3-4 uker.  Jeg har prøvd å finne informasjon om %vis sjanse for graviditet, men får opp veldig mange ulike tall, og hun vil egentlig ikke snakke så veldig mye om det så jeg har latt emnet ligge. 

 

Jeg bare håper at hun blir gravid på første forsøk!! 

 

Gratulerer med positiv test:D Helt i orden å spørre:) Ja dette er første runden med donoregg. Donor fikk 10 egg ut, 9 befruktet, 2 blastocyster inn på dag 5 og 4 på frys. Jeg har hatt 6 mislykkede IVF/ICSI med mine egne egg, hvor jeg har fått ut 15-20 egg i gjennomsnitt men stort sett bare sittet igjen med 1-2 egg ved innsett på dag 2 og 3. Når vi var på forsamtale i forbindelse med eggdonasjonen fikk jeg beskjed om at det var ca 65% sannsynlighet for å bli gravidpå første forsøk og ca 95% ble gravid innen 3 ferskforsøk, men er ikke helt sikker på om det var med 1 eller 2 egg. Legen sa det samme når jeg satt inn eggene.

 

Så spennende med venninnen din, kan jeg spørre hva som gjorde at forsøket ble kansellert? Veldig trist for henne, men jeg har stor tro på eggdonasjon for oss som sliter med dårlige egg:) Foreløpig sitter jeg her gravid i uke 4+4:D Jeg har forresten skrevet litt om eggdonorprosessen på bloggen min: kristine86.blogg.no, hvis du eller venninnen din vil lese:)

 

Masse lykke til med graviditeten :)

 

 

Fantastisk at du ble gravid på første forsøk med donoregg :D 

Så det er ganske stor sjanse for graviditet da mao. Jeg krysser hvertfall fingrene for at de får det til på første forsøk. 

 

Forsøket ble kansellert fordi hun hadde forhøyede progesteronverdier. Jeg vet ikke helt hva dette betyr, men ivf legen sa til henne at de begynte å monitorere dette forsent og at ved neste forsøk skulle dette bli monitorert tidligere i syklusen. 

 

Takk for bloggadressen. Jeg skal absolutt ta en titt. Venninna mi snakker ikke norsk (vi bor ikke i Norge) ellers hadde jeg vist henne den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Tusen takk for det:)! Blir spennende å se om det er 1 eller 2 som er i magen min :)

 

Ja, det har vært noen skuffelser disse årene... Ble endelig utredet skikkelig i fjor og har fått diagnosen habituell abort, grunnet kromosomfeil (Balansert Translokasjon) i eggene mine. Så derfor valgte vi eggdonasjon i utlandet denne gangen :)

 

Håper det går greit at jeg spør, men var dette første gang med innsett av donoregg, eller har du vært igjennom flere runder med det?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi en av venninnene mine skal gjennom innsett av donoregg nå. Hun skulle egentlig ha innsett denne uken, men det ble kansellert så nå må hun vente ytterligere 3-4 uker.  Jeg har prøvd å finne informasjon om %vis sjanse for graviditet, men får opp veldig mange ulike tall, og hun vil egentlig ikke snakke så veldig mye om det så jeg har latt emnet ligge. 

 

Jeg bare håper at hun blir gravid på første forsøk!! 

 

Gratulerer med positiv test:D Helt i orden å spørre:) Ja dette er første runden med donoregg. Donor fikk 10 egg ut, 9 befruktet, 2 blastocyster inn på dag 5 og 4 på frys. Jeg har hatt 6 mislykkede IVF/ICSI med mine egne egg, hvor jeg har fått ut 15-20 egg i gjennomsnitt men stort sett bare sittet igjen med 1-2 egg ved innsett på dag 2 og 3. Når vi var på forsamtale i forbindelse med eggdonasjonen fikk jeg beskjed om at det var ca 65% sannsynlighet for å bli gravidpå første forsøk og ca 95% ble gravid innen 3 ferskforsøk, men er ikke helt sikker på om det var med 1 eller 2 egg. Legen sa det samme når jeg satt inn eggene.

 

Så spennende med venninnen din, kan jeg spørre hva som gjorde at forsøket ble kansellert? Veldig trist for henne, men jeg har stor tro på eggdonasjon for oss som sliter med dårlige egg:) Foreløpig sitter jeg her gravid i uke 4+4:D Jeg har forresten skrevet litt om eggdonorprosessen på bloggen min: kristine86.blogg.no, hvis du eller venninnen din vil lese:)

 

Masse lykke til med graviditeten :)

 

 

Fantastisk at du ble gravid på første forsøk med donoregg :D

Så det er ganske stor sjanse for graviditet da mao. Jeg krysser hvertfall fingrene for at de får det til på første forsøk. 

 

Forsøket ble kansellert fordi hun hadde forhøyede progesteronverdier. Jeg vet ikke helt hva dette betyr, men ivf legen sa til henne at de begynte å monitorere dette forsent og at ved neste forsøk skulle dette bli monitorert tidligere i syklusen. 

 

Takk for bloggadressen. Jeg skal absolutt ta en titt. Venninna mi snakker ikke norsk (vi bor ikke i Norge) ellers hadde jeg vist henne den :)

 

Ja, sjansene er veldig gode synes jeg:) Mener jeg fikk beskjed om 25% sannsynlighet per forsøk med vanlig IVF før jeg visste om kromosomfeilen i eggene mne. Men selv om jeg hadde høy sannsynlighet med eggdonasjon så kan jeg nesten ikke tro at jeg er gravid, eller dvs jeg tror på testene og blodprøven men redselen for å miste er der skrekkelig ofte... Tror ikke jeg kommer til å miste den redselen noen gang.

 

Veldig kjipt å få forsøket kansellert. Jeg var redd for det samme da slimhinnen min ikke vokste så fort før eggdonasjonen som de ønsket og jeg spottet, men økte dosen østrogen og da gikk det bra:D Så fint at de skal følge venninnen din tettere opp neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Tusen takk for det:)! Blir spennende å se om det er 1 eller 2 som er i magen min :)

 

Ja, det har vært noen skuffelser disse årene... Ble endelig utredet skikkelig i fjor og har fått diagnosen habituell abort, grunnet kromosomfeil (Balansert Translokasjon) i eggene mine. Så derfor valgte vi eggdonasjon i utlandet denne gangen :)

 

Håper det går greit at jeg spør, men var dette første gang med innsett av donoregg, eller har du vært igjennom flere runder med det?

 

Grunnen til at jeg spør er fordi en av venninnene mine skal gjennom innsett av donoregg nå. Hun skulle egentlig ha innsett denne uken, men det ble kansellert så nå må hun vente ytterligere 3-4 uker.  Jeg har prøvd å finne informasjon om %vis sjanse for graviditet, men får opp veldig mange ulike tall, og hun vil egentlig ikke snakke så veldig mye om det så jeg har latt emnet ligge. 

 

Jeg bare håper at hun blir gravid på første forsøk!! 

 

Gratulerer med positiv test:D Helt i orden å spørre:) Ja dette er første runden med donoregg. Donor fikk 10 egg ut, 9 befruktet, 2 blastocyster inn på dag 5 og 4 på frys. Jeg har hatt 6 mislykkede IVF/ICSI med mine egne egg, hvor jeg har fått ut 15-20 egg i gjennomsnitt men stort sett bare sittet igjen med 1-2 egg ved innsett på dag 2 og 3. Når vi var på forsamtale i forbindelse med eggdonasjonen fikk jeg beskjed om at det var ca 65% sannsynlighet for å bli gravidpå første forsøk og ca 95% ble gravid innen 3 ferskforsøk, men er ikke helt sikker på om det var med 1 eller 2 egg. Legen sa det samme når jeg satt inn eggene.

 

Så spennende med venninnen din, kan jeg spørre hva som gjorde at forsøket ble kansellert? Veldig trist for henne, men jeg har stor tro på eggdonasjon for oss som sliter med dårlige egg:) Foreløpig sitter jeg her gravid i uke 4+4:D Jeg har forresten skrevet litt om eggdonorprosessen på bloggen min: kristine86.blogg.no, hvis du eller venninnen din vil lese:)

 

Masse lykke til med graviditeten :)

 

 

Fantastisk at du ble gravid på første forsøk med donoregg :D

Så det er ganske stor sjanse for graviditet da mao. Jeg krysser hvertfall fingrene for at de får det til på første forsøk. 

 

Forsøket ble kansellert fordi hun hadde forhøyede progesteronverdier. Jeg vet ikke helt hva dette betyr, men ivf legen sa til henne at de begynte å monitorere dette forsent og at ved neste forsøk skulle dette bli monitorert tidligere i syklusen. 

 

Takk for bloggadressen. Jeg skal absolutt ta en titt. Venninna mi snakker ikke norsk (vi bor ikke i Norge) ellers hadde jeg vist henne den :)

 

Ja, sjansene er veldig gode synes jeg:) Mener jeg fikk beskjed om 25% sannsynlighet per forsøk med vanlig IVF før jeg visste om kromosomfeilen i eggene mne. Men selv om jeg hadde høy sannsynlighet med eggdonasjon så kan jeg nesten ikke tro at jeg er gravid, eller dvs jeg tror på testene og blodprøven men redselen for å miste er der skrekkelig ofte... Tror ikke jeg kommer til å miste den redselen noen gang.

 

Veldig kjipt å få forsøket kansellert. Jeg var redd for det samme da slimhinnen min ikke vokste så fort før eggdonasjonen som de ønsket og jeg spottet, men økte dosen østrogen og da gikk det bra:D Så fint at de skal følge venninnen din tettere opp neste gang:)

 

 

Uff ja, frykten for å miste kan nok sitte i veldig lenge. Når jeg gikk gravid første gangen så mistet jeg i uke 18, mitt andre svangerskap (som nå er en datter på 5år) var fyllt av en frykt for å miste helt til jeg hadde født henne. Jeg håper på å virkelig nyte dette svangerskapet, for dette er mest sannsynlig mitt siste. 

 

Får du ekstra oppfølging mtp sjekker, ultralyder og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at du mistet i uke 18, kan ikke forestille meg hvor forferdelig det må være:(! Alle gangene jeg har mistet har det vært mye tidligere (uke 5-6), men utrolig hvor fort man begynner å glede seg og hvor stor fallhøyden er. Denne gangen skal det gå bra:D

 

Jeg får oppfølging av fastlege, så langt har jeg tatt 2 blodprøver (siste i dag 19DPO) og tilbud om tidlig ultralyd hos henne i uke 7. Hadde jeg blitt gravid med egne egg hadde jeg fått tilbud om det samme i tillegg til en del andre prøver pga kromosomfeilen i eggene mine.

 

Du må ha masse lykke til fremover:) Nyt svangerskapet så godt du kan:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hører kanskje til her jeg nå da,tror jeg har termin 8.juni. Tok ut en hormonspiral 28.august så dette gikk veldig fort. Jeg er 31 år og venter nå nr 3. Har 2 gutter på 3 og 6 år. Blir spennende å følge med på dere andre også fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hører kanskje til her jeg nå da,tror jeg har termin 8.juni. Tok ut en hormonspiral 28.august så dette gikk veldig fort. Jeg er 31 år og venter nå nr 3. Har 2 gutter på 3 og 6 år. Blir spennende å følge med på dere andre også fremover :)

Hurra, gratulerer så mye med graviditeten:)! Fantastisk at det gikk så fort:)!! Masse lykke til fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at du mistet i uke 18, kan ikke forestille meg hvor forferdelig det må være:(! Alle gangene jeg har mistet har det vært mye tidligere (uke 5-6), men utrolig hvor fort man begynner å glede seg og hvor stor fallhøyden er. Denne gangen skal det gå bra:D

 

Jeg får oppfølging av fastlege, så langt har jeg tatt 2 blodprøver (siste i dag 19DPO) og tilbud om tidlig ultralyd hos henne i uke 7. Hadde jeg blitt gravid med egne egg hadde jeg fått tilbud om det samme i tillegg til en del andre prøver pga kromosomfeilen i eggene mine.

 

Du må ha masse lykke til fremover:) Nyt svangerskapet så godt du kan:D

 

Det var ganske jævlig, men det skjedde såpass lenge siden at jeg er over sorgen nå altså :P

Javisst skal det gå bra :D

 

Flott med oppfølging du får! Jeg har ikke ringt legen engang så det er vel mitt neste steg. Jeg tror de tar første kontroll her når man er rundt 8 uker, da med ultralyd ettersom jeg har forstått.. Vi får se når jeg kommer så langt hehe

 

Masse lykke til fremover du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hører kanskje til her jeg nå da,tror jeg har termin 8.juni. Tok ut en hormonspiral 28.august så dette gikk veldig fort. Jeg er 31 år og venter nå nr 3. Har 2 gutter på 3 og 6 år. Blir spennende å følge med på dere andre også fremover :)

 

Så kult! Jeg tror vi da er 3 stykker med samme termindato (hvertfall inntil legene sier noe annet) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen shinyogsmåen 😊 vi har termin samme dag 8 juni her også, og min nr 3. Gutt på 8 og jente på 6 fra før 😊 4+0 idag. Håper de neste ukene går fort!! Føler meg supergravid og ser ut som pamela .. Kan puppene virkelig vokse så mye på tre dager!! Hehe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) så dere har fått symptomer allerede, så morsomt. Har kun litt mensmurringer og kjennes ut som den er på vei, men satser på at den ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare litt mensmurringer og ømme pupper, ellers er jeg ganske så symptomfri (og nyyyter det hehe).

 

Jeg tror det skal være et eget underforum for de forskjellige mnd, men har ikke sett etter det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang terminklubb, så er det egne terminklubber for hver måned, men tror ikke den for juni 2015 er kommet opp enda - vi får vente i spenning :) Evt kan vi kanskje starte den selv, under gruppa for terminklubber..?

 

Edit:

Her er terminklubbene: http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/forum/5175-terminklubber/

Endret av Paeonia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...