Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

Hatt siste dag på jobb i dag. Rart å si farvel. Tenk at jeg ikk skal undervise før neste skoleår. Og jeg som elsker det. Bare krysse fingre og tær på at jeg vil elske å være mor like høyt, eller forhåpentligvis høyere. Kjenner at jeg ikke er klar enda.... Dette er litt for skummelt og ukjent.

Jeg var også slik da jeg gikk ut i permisjon, syntes egentlig at det var ganske vemodig....😳 jeg tenkte; hvordan skal de klare seg uten meg, ett år er lenge, jeg kommer til å kjede meg etc! Samtidig var jeg ikke klar psykisk i det hele tatt! Men, nå derimot, hele tre uker senere er jeg klar som et egg!!!👍💪😜

Takk! Godt å lese at vi er fler. Føles litt ut som jeg er den eneste i hele verden som.er så langt på vei uten å drømme om fødsel i morgen. :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg fått satt meg ned i sofaen og oppdatert meg på hva som skjer med dere! Tipper det blir mange fødsler før vi vet ordet av det:) Jeg kommer ikke til å bli med i facebookgruppa. Jeg har likt at det er anonymt her inne, så slipper jeg å "holde igjen" på noe;) Satser på å flytte gradvis over på Din Baby-forumet i stedet. Håper å se flere av dere der etter hvert!

 

Nå har jeg vært hjemme i to netter, og det har vært deilig. Det ble en del bråk på fellesrommet på sykehuset. Jeg ba egentlig om familierom, men det frarådet de om jeg ville ha ammeveiledning. Men jeg må si at jeg angret på det valget. Den veiledningen skulle jeg nå ha mast meg til uansett;) Familierom er herved anbefalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaargh... jeg blir helt stressa over alle spørsmål om jeg kjenner liv daglig, om det er like mye som før etc.... Nå begynner jeg plutselig å kjenne etter om det virkelig er likt som det har vært tidligere, like mye og samme mønster og jeg begynner å tvile. Jeg blir så usikker. Jeg har vært helt avslappa i forhold til graviditeten hele veien etter at jeg fikk høre hjertet slå første gangen ved 12 uker. Men nå kjenner jeg at jeg stresser meg opp :( Liker det ikke. Og vet ikke om jeg skal ringe føden og høre med de eller om det er bare jeg som kjenner litt på hysteriet da jeg syns det er så mange rundt meg som maser. Det er fremdeles ca. 2 1/2 uke til termin, men ikke helt klar for å føde enda. Vil gjerne ha noen dager å slappe av på hjemme alene, mens storebror-to-be er i barnehagen og mannen på jobb. 

 

Bamsemams74, hvorfor skulle du ikke få ammeveiledning om du valgte familierom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, blir satt igang på fredag!!!

Juhu, så greit å få det avklart! Jeg skal på overtidskontroll på Ahus på fredag - satser på at jeg blir satt i gang også da!

 

Men blir vel ikke baby før i helgen om man blir satt i gang på fredag...? Samboeren min våknet plutselig i natt og sa helt ut av det blå "I hope we don`t get a seven-eleven-baby" (det er jo 07.11 på fredag, og vi snakker engelsk mellom oss). Måtte jo le litt i halvsøvne og være enig i det hehehehe  :)

 

Lykke til Sminth! 

Endret av Silhouette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må jeg bare le litt av meg selv, hender og fingre er såpass oppsvulmet nå at fingeravtrykkfunksjonen for å løse opp iPhonen min knapt fungerer. Får bare beskjed om: "Prøv igjen - prøv igjen - prøv igjen". Ok kjære telefon, jeg får slå kode da når du ikke tolererer gravide svulmede fingertupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha!! Jeg vil ha en "seven-eleven" baby!!! Så morsomt! Halve familien min snakker jo engelsk, så det hadde vært hysterisk morsomt! Har ikke tenkt på det engang.. Håper egentlig bare at babyen kommer så fort som mulig nå. Har sovet så dårlig i det siste, siden jeg gruer meg til fødsel, så jeg vil egentlig bare ha det overstått nå! Sier ikke nei takk til en 7/11-baby akkurat! :D

 

Hvorfor i alle dager kunne du ikke få ammeveiledninng på familierommet bamsemams?? Hvor mange måtte du dele rom med? Må være ubeskrivelig deilig å være hjemme igjen da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeeen dag igjen til termin, men ingen baby i sikte. var på sykehus kontroll igår, pga høyt blodtrykk og flere symptomer på SF. må sjekke igjen i morgen, og hvis det har steget enda mer, ringer vi sykehuset og tar en vurdering på hva vi gjør. Hvis det er stabilt venter vi på naturlig fødsel, men det blir overtidskontroll senest onsdag neste uke, hvor jeg blir satt igang om tallene er de samme som nå.

Håper lillegutt vil komme av seg selv, så jeg slipper igangsetting. :) ny modningsakupunktur i dag, så håper det hjelper litt på. har mye kynnere om dagen, men ingen av de gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaargh... jeg blir helt stressa over alle spørsmål om jeg kjenner liv daglig, om det er like mye som før etc.... Nå begynner jeg plutselig å kjenne etter om det virkelig er likt som det har vært tidligere, like mye og samme mønster og jeg begynner å tvile. Jeg blir så usikker. Jeg har vært helt avslappa i forhold til graviditeten hele veien etter at jeg fikk høre hjertet slå første gangen ved 12 uker. Men nå kjenner jeg at jeg stresser meg opp :( Liker det ikke. Og vet ikke om jeg skal ringe føden og høre med de eller om det er bare jeg som kjenner litt på hysteriet da jeg syns det er så mange rundt meg som maser. Det er fremdeles ca. 2 1/2 uke til termin, men ikke helt klar for å føde enda. Vil gjerne ha noen dager å slappe av på hjemme alene, mens storebror-to-be er i barnehagen og mannen på jobb. 

 

Bamsemams74, hvorfor skulle du ikke få ammeveiledning om du valgte familierom?

Jeg kunne få, men da måtte jeg ta initiativ selv og oppsøke dem. På fellesrommene gikk de runder hele tida. Og de var virkelig på hugget, det skal de ha. Derfor anbefalte de sterkt at jeg lå på avdelingen.

 

Kjenner meg igjen i det du skriver om bekymring mot slutten. Så lenge du kjenner ok med liv hadde jeg ikke stressa. Men det kan jo hjelpe med en sjekk om du trenger å finne roen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! Jeg vil ha en "seven-eleven" baby!!! Så morsomt! Halve familien min snakker jo engelsk, så det hadde vært hysterisk morsomt! Har ikke tenkt på det engang.. Håper egentlig bare at babyen kommer så fort som mulig nå. Har sovet så dårlig i det siste, siden jeg gruer meg til fødsel, så jeg vil egentlig bare ha det overstått nå! Sier ikke nei takk til en 7/11-baby akkurat! :D

 

Hvorfor i alle dager kunne du ikke få ammeveiledninng på familierommet bamsemams?? Hvor mange måtte du dele rom med? Må være ubeskrivelig deilig å være hjemme igjen da! :)

 

Som jeg skrev her i stad, så kunne jeg få, og det var jo det jeg hadde lest meg til på forhånd også. Men så ble jeg overtalt da, i min ganske forvirra tilstand;) det er jo hyggelig på fellesrommene da! Vi lå 3-4 stk der. Det varierte litt fra natt til natt. Men jeg hadde foretrukket litt mer ro:) deilig uansett å ha de dagene på sykehuset med bare babyen å tenke på. Våkne til havresuppe servert på senga og få alle måltider. Barnevakt når man skal dusje og så ammehjelp da:) litt mer hektisk her hjemme:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må jeg bare le litt av meg selv, hender og fingre er såpass oppsvulmet nå at fingeravtrykkfunksjonen for å løse opp iPhonen min knapt fungerer. Får bare beskjed om: "Prøv igjen - prøv igjen - prøv igjen". Ok kjære telefon, jeg får slå kode da når du ikke tolererer gravide svulmede fingertupper!

 

Aha! Är det därför jag får samma besked när jag ska låsa upp iPhonen med fingret!? Haha.

Har inte såå mkt vann i kroppen, har mest märkt det på benen, men i det sista har jag känt att fingrarna svullnat upp lite också. 

Endret av Scai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig gikk slimproppen. Så da er i hvert fall kroppen i gang med modning. Det er gode tegn :jepp:

 

.. Hahaha, jeg hadde heller ikke fått brukt fingeravtrykk hvis jeg hadde det på iphonen  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Förresten första dagen med "modningstegn" här för mig! :)

Jag fick lite känningar i nedre del av rygg/höfter/mage tidigt i morse, speciellt i samband med kynnere. Som när jag ska ha mens.

Hurra! Blev väldigt glad att äntligen märka att något är på gång! Även om jag vet att det kan ta flera dagar till innan det händer något.

V 40+4 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termindatoen kom og termindatoen gikk...?😳 Jeg som var sikker på at hun skulle komme før, siden hodet har vært festet i minst 5 uker og jeg har hatt myyyyye nedpress! Meeeen, da er det vel bare å se frem i mot overtidskontroll på fredag, med påfølgende "striptease"! OMG😱😤😖 Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med modningstegn Scai og Bonusmamma! Nå skal det snart skje:) Kanskje i natt allerede? Weee, så spennende. Lykke til begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då började riene just när vi lagt oss för att sova i natt kl 00:00. 

Var först osäker på om det var "riktiga" rier. Men efter 1-2 timmar var det ingen tvil.

Så nu har jag legat/suttit på soffan hela natten och tajmat rier och försökt sova/vila mellan riene. Det har skiftat mellan ca 5-10 min mellan riene hela natten, nu var det plötsligt en period med 4-5 min mellan, så jag ringde in till KK. Men nu är det ca 7 min mellan de sista. Så vi tar det med ro här hemma ett tag till. Vi har trots allt bara 10 min till KK.

Så, det blir förhoppningsvis idag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då började riene just när vi lagt oss för att sova i natt kl 00:00. 

Var först osäker på om det var "riktiga" rier. Men efter 1-2 timmar var det ingen tvil.

Så nu har jag legat/suttit på soffan hela natten och tajmat rier och försökt sova/vila mellan riene. Det har skiftat mellan ca 5-10 min mellan riene hela natten, nu var det plötsligt en period med 4-5 min mellan, så jag ringde in till KK. Men nu är det ca 7 min mellan de sista. Så vi tar det med ro här hemma ett tag till. Vi har trots allt bara 10 min till KK.

Så, det blir förhoppningsvis idag! :)

Masse lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her Scai!

Begynte med vonde tak når jeg la meg og har fått lite søvn. De kommer jevnt og trutt, men går ikke på ryggen enda. Bare foran, kan det være rier fordet?. Er ca 1 min om gangen, og omkring 5-7 min mellom.

Jeg føler ikke at det er rier, fordi det burde gjøre vondere?? Så jeg tar det med ro og puster meg gjennom.. Det er kanskje bare sterke kynnere, eller modningsrier?? Det blir nok fødsel snart uansett hvis det ikke er falsk alarm :)

Nå ligger jeg i sofaen med varmepute og julefilm på skjermen! 

 

.... Vi har dog 2 timer til sykehuset, og jeg aner ikke hvordan noe skal kjennes eller når man skal dra inn. Føler ikke vi skal inn på lenge enda, men blir jo litt usikker.

Endret av bonusmamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det sikkert skjedd ting! Åååå Gleder meg til å høre Scai og Bonusmamma! Begynte helt likt som hos meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye spennende å lese om her inne for tiden. Krysser fingrene for dere alle sammen! 

 

Idag har jeg bakt kanelboller og mottatt alt som mamma har kjøpt inn til den lille. Så etterpå blir det åpning av pakker og skruing av stellebord  :P

Tror nesten hun er mer i været enn mannen min og meg over denne babyen. Kom innom før 7 idagmorges for å hente mer garn og hun som aldri strikker noe  :fnise:

 

Nå er det ikke lenge igjen for noen av oss før vi har mottatt den beste julegaven for i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått sitt lille nurk!!!!! :D

Spennende med dere som kjenner det nærmer seg! :D

 

Har fulgt med på dere, men vært mye styr med flyttinga....begynner å komme i orden, men tar nok laaang tid før jeg får kontroll på alt som er pakket ned :/

 

Var hos jordmora i dag og ingen tegn til at ting er på gang, men termin er jo onsdag neste uke så tar det med ro :)

Har sagt at jeg ikke er klar denne uken så det kan jo hende han er av den lydige sorten :P Kjenner egentlig jeg tar det ganske med ro....intill videre ;)

Jm skulle hennvise meg til poliklinikken hvis det ikke var tegn på at fødsel nærmer seg på timen på onsdag så det er bare å vente.

Har bestillt meg masse filmer/serier som kommer nå rett etter helga så da har jeg jo noe å ta meg til. Kjenner også at det rykker i malehanda etter å sette seg ned med ett lite prosjekt så kanskje det blir en tigergutt eller/og noe annet til stelle/barnerommet før han kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom min lille skatt også :-) Petronelle veide 3750 og var 53 cm lang, selv om hun kom seks dag før tiden :-)

Fødselen varte overraskende kort, ni timer fra første ri til hun var ute, men jeg klager ikke :-) veldig godt å være ferdig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom min lille skatt også :-) Petronelle veide 3750 og var 53 cm lang, selv om hun kom seks dag før tiden :-)

Fødselen varte overraskende kort, ni timer fra første ri til hun var ute, men jeg klager ikke :-) veldig godt å være ferdig :-)

Gratulerer så mye med baby! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom min lille skatt også :-) Petronelle veide 3750 og var 53 cm lang, selv om hun kom seks dag før tiden :-)

Fødselen varte overraskende kort, ni timer fra første ri til hun var ute, men jeg klager ikke :-) veldig godt å være ferdig :-)

Gratulerer så mye! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...