Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Gratlerer så masse coccobahhia!!!

 

Jeg har fått satt inn ballong i dag... Ikke vondt egentlig :)

 

Siden vi har ett stykke hjem og en sum av andre småting som gjør at de ville holde han under litt overvåkning har vi nå blitt lagt inn :) virker også som det er ganske rolig her i dag :)

 

kjenner ting er mer i gang, men ganske så kjedelig og komforten på sofan er langt bedre enn senga her...men kjenner at bevegelse er en fin ting...de burde hatt bowlingbane eller no form for aktiviteter for oss ventende ;)

 

Uff....men denna ventinga... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje vi alle skulle samles for et slag bowling i håp om å få litt fortgang her ;-) Ikke dårlig forslag det MammaMia!

 

Her er det ikke noe tegn. Går turer og er offisielt på termindato i dag. Med vondter og åreknuter på unevnelige steder samt to gutter som krever oppmerksomhet (tre hvis jeg skal telle med gubben) så er jeg veldig klar for å få vesla ut.

 

Er du på overtid MammaMia?

 

Jeg er så nervøs for at noe skal gå galt nå på tampen. To vennepar av oss har mistet ved termin denne høsten og jeg har økt risiko for å danne blodpropp. Går på blodfortynnende, men kjenner på det allikevel. Særlig siden jeg har fått årebetennelse i venstre ben. Heldigvis hopper og danser hun så mye at jeg til tider bare ønsker at hun skal legge seg til og sove litt slik at jeg kan få litt fred  :laugh:

 

Lykke til alle sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på bowling, finnes det sittebowling?

 

Fikk beskjed om i går at jeg skal prise meg lykkelig over j@#$& bekkenplager, hodepine, forstoppelse, åreknuter og annet. Hadde nemlig besøk av ei venninne i går som var lei seg for at hun hadde et så enkelt svangerskap. Tror jeg kunne drept! Termin i morgen og nå håper jeg at trollet kan komme seg ut snart.

 

Gratulerer til alle som har fått og lykke til videre for oss andre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til søndag kl 0043 kom vår nydelig lille prins med smilehull på begge skinn til verden. Etter en veldig lang og hard fødsel kom han til slutt 3150gr og 48 cm lang.

Vi reiste hjem allerede i går og det er jeg veldig glad for. Lille gullet har sovet stort sett siden vi kom hjem så han oppfører seg allerede eksemplarisk ♡♡♡ gud det er en heeeerlig følelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille vidunderlige gutt kom til verden 13.11.14, etter igangsetting 11 dager på overtid. Det endte med hastekeisersnitt etter 12 timer i aktiv fødsel (derav 5 timer på 8 cm med rier annenhvert minutt..). Han stod fast på det trangeste punktet og kom seg ikke ned. Men han hadde det bra hele veien, så det var ikke dramatisk. En 55 cm lang gutt på 4195 gram.

 

Totalt sett så var hele fødselsopplevelsen god, ble veldig godt ivaretatt! Den verste delen så langt har egentlig vært ammingen, OMG for en tortur! Begynner omsider å bli bedre, takk og pris for at de første to ukene snart er over.

 

Lykke til alle sammen som fortsatt venter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Silhouette! Det med ammingen kjenner jeg igjen og kan skrive under på at jeg gruer meg til. Når bare de første ukene er over så bedrer det seg, men jeg har pakket ammeskjold i bagen. Deretter blir det bare så greit å amme. Gi mat uten å måtte stå opp om natten. Kun huske bleier osv når man skal ut av døren og alltid grei temp. Jeg reiste bort på seminar med jobben da eldstemann var 3 måneder gammel og da ga pappaen melk som jeg hadde spart opp til ham. Lykke til!

 

Her er det satt opp overtidstime for meg på sykehuset. Går mot en desemberbaby dette. Ingen kynnere lenger. Folk lurer på om det er et elefantsvangerskap jeg har, sukk!

 

Nå må det da bli oss siste gravide sin tur også :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår skjønne gutt kom til verden natt til i går. Fikk føde i vann og selv med lange dager med maserier i forkant så var det vel en ok fødsel 😉. 4,5kg stor var stort nok 😊. Vi er iallefall lykkelige og tilfredse alle mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg også går og venter og venter... Kan hende det blir desemberbaby på oss også. Første overtidskontroll imorgen. Har jeg forstått det riktig så blir det igangsetting mandag dersom ingenting skjer før det. Jeg satser på og krysser fingrer for at det skjer før! Er heller lei av å vente, 5 dager over. Sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det "endelig" vår tur. På termin ;-). Jeg har gått og forberedt meg på voldsomme smerter så når riene kom tok jeg dem ikke alvorlig i det hele tatt. Det endte med at jeg hadde nesten full åpning når vi kom oss på sykehuset (etter at jeg hadde kjørt 2mil for å hente mannen) På under 2timer var lille store Lucas kommet til verden. Han var 50cm og 4200g og er fullstendig nydelig. Nesten perfekt fødsel sett bort i fra 15!! sting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille vidunderlige gutt kom til verden 13.11.14, etter igangsetting 11 dager på overtid. Det endte med hastekeisersnitt etter 12 timer i aktiv fødsel (derav 5 timer på 8 cm med rier annenhvert minutt..). Han stod fast på det trangeste punktet og kom seg ikke ned. Men han hadde det bra hele veien, så det var ikke dramatisk. En 55 cm lang gutt på 4195 gram.

 

Totalt sett så var hele fødselsopplevelsen god, ble veldig godt ivaretatt! Den verste delen så langt har egentlig vært ammingen, OMG for en tortur! Begynner omsider å bli bedre, takk og pris for at de første to ukene snart er over.

 

Lykke til alle sammen som fortsatt venter!

Slenger meg på dette med ammingen!!!🙈😡😳 Fy flate for en følelsesmessig berg- og dalbane... Det har vært blod, svette og tårer for oss, men etter 2,5 uke med intens jobbing, fullammer jeg vesla! 😄👏👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også født:-) det ble KS nr to for meg men en bedre opplevelse enn første gangen! Hadde jo håpet å prøve vaginal fødsel denne gangen men sånn måtte det bli.. Lille frøken veide 4220g og var 52 cm lang. To dager før termin :-) lykke lykke til dere som er igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå en uke siden vår lille vakre gutt kom til verden❤️ :D 12 dager over tiden, 2992 g og 50cm så han hadde da litt grunn til å drøye det en stund ;) Han er en snill gutt som sover, spiser og kikker rundt seg noen timer om dagen :)

 

Gratulerer så masse til dere som har fått di siste dagene!:)

 

Slenger meg også med i forhold til amminga, men blir jo mindre sår for hver dag :)

 

Ser det bare er mindre og mindre aktivitet her inne. Selv om det ikke er så mye tid til å sitte på nett må jeg si at jeg savner litt aktiviteten fra noen mnd siden :) føler det er noen som ikke har gitt lyd siden termin og håper alt er bra med dere!❤️

 

Takk for mange gode råd, info og oppbakking jenter! Kos dere masse med baby og ikke glem mannen helt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å glemme en grinete gubbe som ikke forstår hvorfor jenta vår drøyer sånn :laugh:

Er 8 dager på overtid nå og har kontroll på sykehus imorgen. Inn for vurdering som det heter. Utifra det jeg kjenner til om overtid på vårt sykehus så kan det fort bli mandag før dem prøver å starte fødselen. Svigerinnen min ble ikke startet før etter 14 dager og deretter tok det tre dager til før jenta deres kom.

 

Gratulerer MammaMia!, Tolv dager over er en prøvelse, men som du sa så trengte han det vel. 

 

Jeg savner også aktiviteten her, men de fleste er vel over på Baby eller facebook. Desember tråden er ihvertfall nesten død, da de møtes på facebook. Jeg er ikke aktiv på facebook, så det er ikke noe for meg. Satser på at vesla kommer snart og at jeg finner folk igjen på Baby-forumet  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjeder meg også, og holder deg gjerne med selskap! 😊 venter på at hand skal komme av seg selv men gjør han ikke det så blir jeg lagt inn fredag.

 

Høres ut som sykehuset ditt bryter reglene og jeg ville ringt de om jeg var deg. Du skal sjekkes mellom 7-9 dager over. Og de skal ikke vente over helgen men sette deg igang dag 12 (som da blir fredag for deg også?). Det er ikke opp til sykehuset å bestemme mer ettersom de har fått retningslinjer som gjelder alle sykehus i Norge. De kan derimot velge å sette deg igang før om de vil (og du vil). Håper han kommer av seg selv snart nå. Men du har i alle fall rett på din side om du ønsker å bli satt igang. Ring og be om time i morgen. 😘

 

http://www.babyverden.no/Gravid/Kontroller/Overtid-Alle-skal-sjekkes-pa-sykehus-senest-dag-sju/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten egentlig desember-mamma med termin 5. Des men etter at apex fikk sin lille Aurora så ble jeg litt alene igjen. Var stort sett oss to som skrev. Men det er mer liv på bli gravid - oss over 30.

 

Er heller ikke interessert i å bruke gruppen på Facebook ettersom jeg liker å kunne være anonym. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På termindaton den 27 nov hadde jeg ultralyd time pga at magemålet hadde gått ned.På ul får vi vite at ungen er rundt 4kg og at det er lite forstervann...fikk beskjed om å vente på legen.Etter en undersøkelse av legen var jeg veldig moden og hadde 3cm åpning jeg fikk beskjed om at jeg skulle bli igangsatt.Ble ført over til føden og ble der undersøkt av den ny lege om hva de skulle gjøre...han bestemte seg for å gi en ny modningstabl..ble satt på registrering ...lå med oppi 4timer....så tv og snakket med min kjære som var der....Kl ble 21.45 kom det inn en ny lege og tok vannet.....da startet alt....ikke noen tid for smertestillende,lille gutt kom ut som en stjernekikker(hodet vendt opp) kl 23.07 og veide 3745gr og var 52 cm lang.

 

Anonymous poster hash: 21df0...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne til kontroll i dag på overtidskontroll. Her var det ctg som registrerte sammentrekninger på opptil 153. Har ikke noe vondt, men er litt andpusten. Kan jo være av disse sammentrekningene. Tilsammen 4 stk på en halvtime. Legen tok og strippet meg, men fortsatt kjenner jeg ikke noe. Brukte tre fingre og sa at jeg var moden.

Hun er livlig og driver og snur seg 180 grader flere ganger i døgnet + at hun sparket godt til turnuslegen  :laugh:

Hun ble estimert til gjennomsnittlig, 3,5 kg ca.

Selv om jeg forberedte mannen min på at jeg ikke ville bli satt i gang idag, så er han skuffet. Vi fikk nå beskjed om at siden jeg er moden og fordi tromboflebittet har vokst opp mot lysken så blir jeg igangsatt på fredag hvis ikke hun har kommet da. 

Så synd at det har vært så lite aktivitet på desember-tråden. Her er dere velkomne og som du ser så har det stilnet her også i takt med at folk har fødd. Kanskje vi kan prøve å få til en felles tråd inne på småtroll 0-1 etterhvert. Så at det ikke var en novembertråd-14 tråd der inne, mens oktober-14 er veldig aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da! Da får vi komme inn på sykehus samme dag. :-) om ikke du kommer i gang av deg selv før det. Hvis du er så moden så kan jo godt det skje.

 

Jeg var ikke helt moden i dag. Hadde åpning på ca 2 cm men mormunn var litt bakover enda. Skal tilbake til jordmor for stripping og akupunktur i morgen. Hun lot være å strippe meg i dag slik at jeg skulle få modnes litt til selv først, og forhåpentligvis slippe mye unødvendige maserier. Vet fra de to tidligere svangerskapene av livmorhalsen min har vært veldig lang så tenker at alle kynnerne allikevel har gjort en viktig jobb. 😊

 

Blir spennende å se hvordan det går for oss begge i morgen. Masse lykke tilog ja, morsomt med babytråd senere. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ingenting skjedd over natten, ihvertfall  :unsure: Utenom at yngstesønnen min er hjemme fra skolen grunnet forkjølelse. Akkurat det vi trenger rett før en baby skal melde sin ankomst.

 

Lykke til idag hos jordmor! Håper virkelig at vi begge er ferdig før helgen er over  :tommelopp:

 

Ellers tok jeg en kikk på retningslinjene til Ahus og der er igangsetting noe som skal gjøres når man har gått 14 dager over tiden. Sist oppdatert 18. juli 2014. Kontroll hver 2-3 dag frem til da. Håper virkelig at jeg får samme lege på fredag som i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom lillebror ti dager over tiden. Det ble mao en liten desembergutt Jeg ble satt i gang, ca fem timer etter at tabletten var satt inn gikk vannet. Og fem og en halv time senere kom verdens vakreste lillebror til verden. 4180g og 54cm, en stor plugg. Storebror er stolt og syns det er stas m egen baby og vil gjerne vise han fram til alle

 

Gratulerer til dere andre som også har fått og lykke til Krepsen79, håper det skjer snart for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror kom veldig raskt til verden etter 10 min på sykehuset i kveld. Riene startet kl 16 men siden jeg visste at jeg ikke var moden tidligere på dagen så drøye vi 1t og 15 min før vi gikk satt oss i bilen (satt sågar ved middagsbordet under riene). Vi brukte ca 15 min ned til sykehuset og trodde nesten han skulle komme i bilen, men hentet frem besluttsomhet og vi rakk opp på føden etter mannen parkerte midt i gata. Han kom fem-ti min etter vi kom inn på sykehuset. Au og lykke på samme tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Corneliuss! Det hørtes ut som en rask og intens fødsel! Godt dere rakk sykehuset og at alt er bra, kos deg med masse med lillebror! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lenge siden jeg har vært! Glemte liksom at ikke alle her er medlemmer av facebook-gruppen. Er herlig å lese om alle fødslene  :laugh:

 

Selv fødte jeg to dager før termin, 11 november. Selve fødselen var lang! Riene startet på søndagskvelden (9 nov) etter at slimproppen gikk, og babyen kom klokken 10:49 på tirsdag! Han brukte god tid for å si det mildt. Slapp unna epidural, selv om jeg fikk satt kateteret i ryggen (ble anbefalt det av jordmor og lege, sien jeg hadde hatt vonde rier så lenge, var kun 3 cm åpning, pluss at blodtrykket mitt var skyhøyt..)  Aktiverte aldri selve epiduralen, og det er jeg glad for! Litt unødvendig å faktisk sette den digre sprøyten i ryggen uten å faktisk bruke smertelindringen, men jeg var ganske sta på at jeg egentlig ikke ville ha det i utgangspunktet, så jeg tror det er derfor jeg klarte meg uten.. 

 

Ellers har vi hatt det helt fantastisk!! Måtte bli igjen på sykehuset noen ekstra dager, siden mini slet med å ta pupp. Endte tilslutt opp med at jeg pumper og gir på flaske, siden han rett og slett ikke klarer å ta tak i puppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lenge siden jeg har vært! Glemte liksom at ikke alle her er medlemmer av facebook-gruppen. Er herlig å lese om alle fødslene :laugh:

 

Selv fødte jeg to dager før termin, 11 november. Selve fødselen var lang! Riene startet på søndagskvelden (9 nov) etter at slimproppen gikk, og babyen kom klokken 10:49 på tirsdag! Han brukte god tid for å si det mildt. Slapp unna epidural, selv om jeg fikk satt kateteret i ryggen (ble anbefalt det av jordmor og lege, sien jeg hadde hatt vonde rier så lenge, var kun 3 cm åpning, pluss at blodtrykket mitt var skyhøyt..) Aktiverte aldri selve epiduralen, og det er jeg glad for! Litt unødvendig å faktisk sette den digre sprøyten i ryggen uten å faktisk bruke smertelindringen, men jeg var ganske sta på at jeg egentlig ikke ville ha det i utgangspunktet, så jeg tror det er derfor jeg klarte meg uten..

 

Ellers har vi hatt det helt fantastisk!! Måtte bli igjen på sykehuset noen ekstra dager, siden mini slet med å ta pupp. Endte tilslutt opp med at jeg pumper og gir på flaske, siden han rett og slett ikke klarer å ta tak i puppen.

Jeg har også ei som sliter med å ta brystet pga feil sugeteknikk, samt brystvorter som ikke "strutter"! Her ble løsningen skjold, men må da også pumpe for å holde produksjonen ved like! Har du forsøkt brystskjold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...