Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Da ble det fødsel på meg også. Veslesøster kom til verden 29.10 kl. 17.42. Hun var 4 kg og 51 cm! Større enn de tre storebrødre sine. Fødselen gikk kjempebra. Gikk med lette rier fra midnatt, som ikke var verre enn at jeg fikk gjort husarbeid; ) dro på sjukehuset rundt kl. 13 på ettermiddagen. Kom inn med 5 cm åpning. Fikk epidural en times tid senere. Den funka kjempebra. Kjente bare et skikkelig trykk mellom beina. Presset henne ut på rundt 20 min. Litt annerledes med bedøvelse, men det gikk greit. Kun et pyntesting. Hun er et syn for guder:) et skikkelig lykketroll med tjukt mørkt hår og bollekinn:)

Gratulerer med gutten prinsessa! Flott navn:)

Gratulerer så mye:) endelig i mål:) så glad på dine vegne! Koooos deg og nyyyyyt<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye bamsemams! :)

Her ble det fødsel i går.

Ble satt igang onsdag morgen med modningspille (de forsøkte først å sette inn ballongkateter, men det fikk de ikke til pga livmorhalsens posisjon, derfor ble det rett på piller).

Kjente ingenting hele onsdag, ny pille onsdag kveld, fikk da en del murring og menssmerter. Sov gjennom natten med smertestillende og varmeflaske. I går morges ble jeg sjekket igjen, og da var det såpass klart at de kunne ta vannet. Vannet ble tatt kl 10, og gutten var ute før 13! Det gikk kjempefort og var veldig intenst, men allikevel fikk jeg ikke så mye som et sting. :)

Lillegutt var stor og fin, tross fødsel 3 uker før termin. Deilig å være ferdig, nå gleder jeg meg til å komme hjem etterhvert... :)

Gratulerer så mye! Herlig å høre det gikk bra og interessant å høre om andre som også har blitt igangsatt. Hadde selv en kjempefin opplevelse med igangsatt fødsel, men bare vær glad det ikke ble ballongkateter på deg ;)

Kos deg og nyt barseltiden<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere som har fått allerede! :-) veldig kjekt å lese om fødselshistoriene og gleder meg ekstra masse til å møte min egen mini;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til dere som har fått babyen  :hjertesmil:  kjempekos å høre at fødselen har gått fint. Det beroliger vel flere her inne!

her er det 5 dager til termin i dag. Ingen tegn til fødsel, og jeg er rimelig sikker på å gå hvert fall én uke over tiden, så jeg sitter ikke å venter heldigvis :) Begynner å blir tungt og vondt pga enorme mengder vann!

 

Jeg har vært helt utsultet siden positiv test... Aldri opplevd noe lignende! Et mellom måltid har kunnet bestå av fire brødskiver liksom.... Og selvfølgelig alt som egentlig er forbudt i uka (is, kaker, nugatti osv) har jeg vært helt vill etter! Så her sitter jeg da i uke 39+5 og er 25 kg tyngre! Men, jeg er ved godt mot og satser på at fødsel, amming og lange turer med ny barnevogn gjør susen!!!!

 

... Samma her. 30 kg opp nå. Men jeg har så sinnsyke mengder vann og det er vondt å gå på beina og knipe henda! Så håper det er mye vannvekt, selv om jeg veeet jeg har spist på meg noen kilo også. Har ikke klart å holde meg unna godteskåla noen dager   :lol:  Håper babyen kommer så jeg rekker noen turer før det blir -30 som det pleier å være her. Blir vel ikke lange/mange turene da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye DramaMama!!! :D Så gøy å lese at babyene kommer på rekke og rad her inne. Helt sinnsykt å tenke på at det snart blir min tur! Tror nesten ikke jeg har skjønt det helt enda.. Du får kose deg masse med baby nå! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å glede seg, staaas med nyfødte nurk! <3

Å det er helt fantastisk! De lukter så utrolig godt og er så rare og søte, med alvorlige blikk og skjønne lyder:) love💜

 

Gled dere! Jeg gleder meg til å høre hvordan alt går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle nybakte mammaer :)

 

Skulle ønske jeg var en av dere! Termin i dag, men ingen tegn til juniors ankomst her. Hodet har ikke engang festet seg her, så ble sendt på vekstestimering i går for å finne mulig årsak til at han fremdeles står høyt. Ingen åpenbar årsak annet enn at det er en stor gutt. Estimert til 4,1 kg :o Så håper ikke han vokser mer nå! Har fått overtidsstime på Ahus fredag 8., så tipper det blir igangsetting på meg også. Fint å høre at det har gått bra med dere andre som ble igangsett.

 

Litt ironisk at "alle" sier jeg har liten mage, så viser det seg at jeg har en stor gutt på innsiden. Satser på at han er lang (jeg er 175 og far er 188).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENdelig november. Så rart egentlig når mange har begynt å få de små allerede... 3uker igjen ennå her og det føles så lenge til... Det kommer til å bli laaaaaange uker 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle nybakte mammaer :)

 

Skulle ønske jeg var en av dere! Termin i dag, men ingen tegn til juniors ankomst her. Hodet har ikke engang festet seg her, så ble sendt på vekstestimering i går for å finne mulig årsak til at han fremdeles står høyt. Ingen åpenbar årsak annet enn at det er en stor gutt. Estimert til 4,1 kg :o Så håper ikke han vokser mer nå! Har fått overtidsstime på Ahus fredag 8., så tipper det blir igangsetting på meg også. Fint å høre at det har gått bra med dere andre som ble igangsett.

 

Litt ironisk at "alle" sier jeg har liten mage, så viser det seg at jeg har en stor gutt på innsiden. Satser på at han er lang (jeg er 175 og far er 188).

Så spännande Silhouette! Jag har termin imorgon och var hos jordmor i fredags. Har inte haft några extra kontroller, men enligt jordmor (som är erfaren, har jobbat i 25 år) så är bebisen kanske kring 4 kg för mig också. Så hoppas det inte dröjer allt för länge så den blir allt för stor! Här blir det overtidstime tis 11 nov om bebisen är kvar i magen då. Men jag satsar på och tror att lillen kommer någon gång i nästa vecka!

 

Vi vet ju inte kön, men har fått höra från så många att jag har "guttemage" (växer rakt ut och lite spiss), så har liksom tänkt mer att det nog blir en gutt. Jag frågade jordmor om hon hade någon erfarenhet av utseendet på magen och vilket kön som kommer ut, eftersom det verkar var så etablerat att en spiss mage hänger ihop med att det blir en gutt. Men hon hade inte upplevt något samband mellan formen på magen och vilket kön det blir.. så... Surprise blir det i alla fall! ååh. spännande nu! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det menstermin i dag, og termin på onsdag. Ingen tegn til at lillegutt vil komme ut på lenge enda. Ikke så mye som en kynner her i gården! misunner dere med modningstegn og fødsel  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på dere, alle sammen! I morgen får vi dra hjem (om ingenting oppstår), så skal få kommet med en litt mer detaljert oppdatering når jeg erhhjemme med pc og ikke bare mobil.

 

Også lurer jeg: Hva gjør vi nå???... Altså med tanke på oss, hvor skal vi møtes nå da? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det menstermin i dag, og termin på onsdag. Ingen tegn til at lillegutt vil komme ut på lenge enda. Ikke så mye som en kynner her i gården! misunner dere med modningstegn og fødsel  :fnise:

Jeg hadde mye modningstegn for en uke siden. Hadde regelmessige vonde kynnere mens jeg lå i badekaret, som tok tak både i ryggen og magen. De var nede i ganske få minutter i mellom. Da jeg gikk ut av badekaret forsvant de. De påfølgende dagene var det en økning i vonde kynnere, men så gar det roet seg, og ingenting tyder på at det skjer noe her i gården med det første. Termin neste søndag.

Lei av å vente! Vet at jeg ikke burde være det, men vanskelig å ikke få fakske forhåpninger når man får det har sett ut som ting er på gang, og så var det ikke det likevel...

 

Selv om du ikke har modningstegn trenger ikke det å bety noe som helst! Da jeg fikk første hadde jeg ikke hatt et tegn i verden på at noe kom til å skje før jeg våknet en morgen og var godt i gang. Krysser fingrene for at det samme gjelder deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått skikkelig ømme pupper, gjør nesten vondt å komme borti niplene... Har egentlig ikke hatt ømme pupper siden 1. Trimester! I tillegg har jeg mye nedpress, føles ut som hodet hennes står midt mellom beina! 😳 Håper dette kan være tegn på at noe skjer snart? 1 dag til menstermin, 2 dager til OUL termin!👏👍💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Jeg hadde mye modningstegn for en uke siden. Hadde regelmessige vonde kynnere mens jeg lå i badekaret, som tok tak både i ryggen og magen. De var nede i ganske få minutter i mellom. Da jeg gikk ut av badekaret forsvant de. De påfølgende dagene var det en økning i vonde kynnere, men så gar det roet seg, og ingenting tyder på at det skjer noe her i gården med det første. Termin neste søndag.

Lei av å vente! Vet at jeg ikke burde være det, men vanskelig å ikke få fakske forhåpninger når man får det har sett ut som ting er på gang, og så var det ikke det likevel...

 

Selv om du ikke har modningstegn trenger ikke det å bety noe som helst! Da jeg fikk første hadde jeg ikke hatt et tegn i verden på at noe kom til å skje før jeg våknet en morgen og var godt i gang. Krysser fingrene for at det samme gjelder deg. :)

 

Da er det håp!!  :laugh:  Jeg er ikke utålmodig enda, til tross for at jeg er 40+0 i dag! Termin om tre dager. Men jeg tror jeg bare tar det med ro fordi jeg ikke har fått noen signaler på at noe er i gang. Håper jeg er en av de som ikke får noe tegn med bare plutselig er i gang. Blir hvert fall veldig skuffet om jeg må bli satt i gang om to uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, har gått glipp av den facebookgruppa 😕 Plass til en prinsesse?

 

Vi er forresten endelig hjemme ❤ For en lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, har gått glipp av den facebookgruppa Plass til en prinsesse?

 

Vi er forresten endelig hjemme ❤ For en lykke!

 

Ja! såklart! :) Deilig å være hjemme igjen kan jeg tenke meg! :) 

 

Du kan sende meg PM med navnet ditt på fb. så skal jeg legge deg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må melde deg inn i facebookgruppen Prinsesse!! Er mye mer aktiv der selv.

 

Idag har jeg vært helt øm i hele kroppen, etter at jeg klarte å falle ned noen trappetrinn igår. Landet heldigvis på leggene/låret på den ene siden, så magen gikk det jo bra med. Var noe dritt allikevel. Fikk krampe i alle musklene ved selve fallet, og idag kjennes det faktisk ut som om jeg har trent 3 timer hver dag denne uken! :P Er helt GÅEN i musklene. Er vondt å reise seg, og sette seg ned. Utbryter "au" hver gang jeg setter meg på dass! Disse muskelsmertene MÅ vekk før fødsel altså! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg lei av å være gravid og enda mange uker igjen!

Har hatt diare i over to timer og med hemorider så er ikke det noe særlig  :sad:

Heldigvis så ser det ut til at det har gitt seg. til gjengjeld har jeg gått ned nesten 2 kg i vekt på dette styret og forstoppelsen er ihvertfall historie.

 

Håper at alle dere andre hadde en bedre morgen enn meg og vesla i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skape forventninger hos deg, men må si at sånn har det vært for meg i uken før jeg fødte med de to første. Så se på det som et modningstegn (selv om fødselen ikke skulle komme innen en uke). På mange måter er et jo veldig godt at kroppen gjør seg klar. Det hadde ikke vært noe særlig å føde med tarmen full av forstoppelse for da er det mindre plass (og større sjanse for å revne antar jeg). Men skjønner at du ikke synes det er helt behagelig å gå rundt med diaré altså... 😬😜😁

 

Selv sitter jeg godt plantet i sofaen i dag. Er så trøtt og sliten om dagen at det er helt voldsomt. Snork. 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt siste dag på jobb i dag. Rart å si farvel. Tenk at jeg ikk skal undervise før neste skoleår. Og jeg som elsker det. Bare krysse fingre og tær på at jeg vil elske å være mor like høyt, eller forhåpentligvis høyere. Kjenner at jeg ikke er klar enda.... Dette er litt for skummelt og ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt siste dag på jobb i dag. Rart å si farvel. Tenk at jeg ikk skal undervise før neste skoleår. Og jeg som elsker det. Bare krysse fingre og tær på at jeg vil elske å være mor like høyt, eller forhåpentligvis høyere. Kjenner at jeg ikke er klar enda.... Dette er litt for skummelt og ukjent.

Jeg var også slik da jeg gikk ut i permisjon, syntes egentlig at det var ganske vemodig....😳 jeg tenkte; hvordan skal de klare seg uten meg, ett år er lenge, jeg kommer til å kjede meg etc! Samtidig var jeg ikke klar psykisk i det hele tatt! Men, nå derimot, hele tre uker senere er jeg klar som et egg!!!👍💪😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...