Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

 

Her er det lenge siden jeg har vært! Glemte liksom at ikke alle her er medlemmer av facebook-gruppen. Er herlig å lese om alle fødslene :laugh:

 

Selv fødte jeg to dager før termin, 11 november. Selve fødselen var lang! Riene startet på søndagskvelden (9 nov) etter at slimproppen gikk, og babyen kom klokken 10:49 på tirsdag! Han brukte god tid for å si det mildt. Slapp unna epidural, selv om jeg fikk satt kateteret i ryggen (ble anbefalt det av jordmor og lege, sien jeg hadde hatt vonde rier så lenge, var kun 3 cm åpning, pluss at blodtrykket mitt var skyhøyt..) Aktiverte aldri selve epiduralen, og det er jeg glad for! Litt unødvendig å faktisk sette den digre sprøyten i ryggen uten å faktisk bruke smertelindringen, men jeg var ganske sta på at jeg egentlig ikke ville ha det i utgangspunktet, så jeg tror det er derfor jeg klarte meg uten..

 

Ellers har vi hatt det helt fantastisk!! Måtte bli igjen på sykehuset noen ekstra dager, siden mini slet med å ta pupp. Endte tilslutt opp med at jeg pumper og gir på flaske, siden han rett og slett ikke klarer å ta tak i puppen.

Jeg har også ei som sliter med å ta brystet pga feil sugeteknikk, samt brystvorter som ikke "strutter"! Her ble løsningen skjold, men må da også pumpe for å holde produksjonen ved like! Har du forsøkt brystskjold?

 

 

Har prøvd brystskjold ja. Det funker til en viss grad, men noen dager vil han ikke ta det heller.. Så her har det blitt til flaske, og amming  med brystskjold i ny og ne. Puppen er ikke populær!! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var jenta vår endelig "nesten" klar for å møte verden. Fødselen måtte settes i gang og deretter gikk det slag i slag. Da riene først begynte kom hun i rakettfart. Total tid med smerter var på under 1 time. Fredag 5. desember ble hun født  :lillesky:

Her går det også i ammeproblemer. Har to såre bryst. det ene verre enn det andre. Sprekker og blemmer som blør.

Må pumpe det ene, ikke tale om hun får komme nær det hverken med hender eller munn.

Brystskjold er prøvd, hadde god effekt av det med de to første. Dessverre førte det bare til at hun skrubbet bort huden rundt munnen sin.

Så nå smøres det med purelan og det legges på ammekompresser, så blir det jo bedre etterhvert. Det vet jeg. Lykke til alle sammen  :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...