Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Idag kom min lille skatt også :-) Petronelle veide 3750 og var 53 cm lang, selv om hun kom seks dag før tiden :-)

Fødselen varte overraskende kort, ni timer fra første ri til hun var ute, men jeg klager ikke :-) veldig godt å være ferdig :-)

Gratulerer Optatium! 

 

Vi har jo fulgt hverandre gjennom prøving også. Så gøy å se at alt har gått bra.

 

Her var det legetime idag. Flaut, men sant. Jeg klarte ikke å treffe prøvebegeret da jeg skulle tisse i dag morges. Måtte få et plastglass på legesenteret istedenfor og dermed sitte og vente en hel halvtime ekstra for å få ut nok dråper  :fnise: Skal få resultatet av den senere.

 

Jenta hadde sunket dypt ned i bekkenet nå. Noe jeg er svært klar over. Her er det slutt på å sitte med samla ben og har på følelsen at gangen min er litt merkelig også  :laugh:

Gått ned en kilo de to siste ukene, men fin fosterlyd, heldigvis. Magen har sunket mye ned og jeg er på vei ut av det grønne området på symfyse-fundusmål (under den røde linjen). Hun satte opp ny time om to uker, men regnet ikke med at jeg kom. Håper inderlig at hun har rett i det, men vesla kan godt vente til mandag ettermiddag med å starte fødsel. Har en bursdag, et korpseminar, en fotballcup og en foreldresamtale på skolen med læreren til den eldste å gjennomføre først  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overtidskontroll på Ahus i dag - ventet 1,5 time på å komme inn... Tålmodighet er ikke min sterke side altså! Men alt var fint så ble bare satt opp på ny oppfølging mandag. Da blir det nok en helg uten baby ser det ut til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Idag kom min lille skatt også :-) Petronelle veide 3750 og var 53 cm lang, selv om hun kom seks dag før tiden :-)

Fødselen varte overraskende kort, ni timer fra første ri til hun var ute, men jeg klager ikke :-) veldig godt å være ferdig :-)

Gratulerer Optatium!

 

Vi har jo fulgt hverandre gjennom prøving også. Så gøy å se at alt har gått bra.

 

Her var det legetime idag. Flaut, men sant. Jeg klarte ikke å treffe prøvebegeret da jeg skulle tisse i dag morges. Måtte få et plastglass på legesenteret istedenfor og dermed sitte og vente en hel halvtime ekstra for å få ut nok dråper :fnise: Skal få resultatet av den senere.

 

Jenta hadde sunket dypt ned i bekkenet nå. Noe jeg er svært klar over. Her er det slutt på å sitte med samla ben og har på følelsen at gangen min er litt merkelig også :laugh:

Gått ned en kilo de to siste ukene, men fin fosterlyd, heldigvis. Magen har sunket mye ned og jeg er på vei ut av det grønne området på symfyse-fundusmål (under den røde linjen). Hun satte opp ny time om to uker, men regnet ikke med at jeg kom. Håper inderlig at hun har rett i det, men vesla kan godt vente til mandag ettermiddag med å starte fødsel. Har en bursdag, et korpseminar, en fotballcup og en foreldresamtale på skolen med læreren til den eldste å gjennomføre først :P

Det er litt ekstra spennende når man har fulgt hverandre ekstra lenge :-)

Håper det blir fødsel på deg snart også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen tegn til at noe er på gang. Har jo kynnere i ny og ne, og murringer. Men det har jeg hatt så lenge at jeg ikke leser noe inn i det. Har kost meg med pepperkaker og julebrus idag. Nå sitter jeg i sofaen og venter på tacomiddagen som samboeren står og lager! Skal ha seinfeld maraton ikveld! Vi er nerder!  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor langt ned på prioriteringslista internett er kommet den siste uka ;-) Laster opp ett og annet bilde på face og moter meg opp til å sende en mail som krever litt hjernekapasitet, bortsett fra det blir det minst mulig data og mest mulig lykke ;) 

 

Dagene går fort forbi, plutselig er han 10 dager og vi klarer virkelig ikke å huske hvordan det var her uten han. Han har jo vært her hele tiden føles det som ;) 

 

KS'et gikk bra, til tross at de fant en bilyd på hjertet mitt like før start. Har nå fått innkalling til en sjekk utpå nyåret, UL+ekg, bare for å sjekke at det er vekke igjen, for de mente det skrev seg fra økt belastning på sirkulasjonen i svangerskapet. Jeg har iallefall ikke merket noe til noe som helst :) 

 

Litt morsomt fra KS'et da: gubben klarte å rigge seg til slik at han fikk sett alt, og lampa var stilt inn slik at jeg og fikk sett refleksjonen av det kirurgene holdt på med i glasskjermen på den. Så vi så faktisk at han gjorde entrè  :tommelopp:

 

Vel ute var han sterk og vital, og blodplatetallet ble målt til 315, noe som er over forventet normal referanse på 260 :) Apgar; 9, 10, 10 :D Bedre kunne det ikke gått, så han og pappan fikk være sammen med meg en stund før de gikk for å skifte og vente på at jeg skulle bli sydd, før vi møttes igjen en times tid senere på oppvåkninga. Selv var jeg noe redusert de første dagene, så alt av babystell, bleiestyr, bæring og fiksing tok pappa seg av - jeg fikk låne litt når det dreide seg om pupp. Og sånn er det vel litt enda ;-) Må si at jeg, om mulig, er blitt enda ett hakk mer forelska i gubbelusken min - som har stadfestet mine mistanker om å være en superpappa. Og vel hjemme stiller han som servitør og oppvarter for meg, samtidig som han tar stort sett alt babyrelatert med unntak av puppinga :D Så jeg sitter som den prinsessa jeg er - med puppen ute. And for the record: no more hengepupp :blink: 

 

Og ja, han er fult og helt perfekt, og hver en anstrengelse og tåre har vært verdt det. Rart hvor fort alle årene har forsvunnet for oss, nå lever vi i nuet og hadde vært villig til å gjøre alt på nytt - mange ganger - for å komme dit vi er i dag igjen. Takker hver dag for mulighetene vi har her til lands, vi fikk til slutt en gave større enn alt    :hjertesmil:      :duskedame:    :babygutt:     :hjerte:      :hjerter:     :wub:     :hjerter_rundt:     :strix:   :wub:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja här har vi fått en nydelig gutt! 😄

Han kom ut torsdag kväll efter en lååång födsel. Puh! Först 20 timmar hemma och så 24 timmar på Kvinne klinikken.

Allt tog lång tid. Riene var på ca 1 minut och ibland 1,5 min. Vi började på Storken som planerat. Hade 3 cm öppning när vi kom in onsdag kl 20:00, men efter ondare rier och 8 timmar hade vi bara kommit t 4 cm och då ville jag ha epidural. Blev flyttad till Föden och guuud så härligt det var med epidural!! Kände inte av riene alls och vi fick sova några timmar! Sen tog det god tid där också. Från 8 cm tills han kom ut tog det ca 8 timmar. Och han kom inte ut lätt. Det tog hela 1,5 timme från att jag fick börja krysta och det blev dugkopp som hjälp på slutet. Jag trodde inte det skulle gå, hur mkt jag än pressade. Men han kom ut!!

Och nu är vi så förälskade. 💖💖

Han var stor också. 4290 gram och 53 cm. Och morkaken på över 1 kg.

 

Vi fick åka hem innan han blivit ett dygn gammal. Det var så travelt och fullt på barsel. Och vi mådde bra, då det var ok. Plus att min sambo ikke fick plats att stanna över natten på barsel. Så vi var eg glada för att vara tillsammans hemma.

 

Men nu är vi inlagda igen. Helt oväntat. Skulle in för en rutin blodpröve ikväll och då passade jag på att fråga en jordmor litt om amningen. Hon gjorde då ett test på gulsot och verdiene var så höga att vi fick läggas in på en gång och få lillprinsen i kuvös med UV ljus. Så nu ligger vi här i alla fall 24 timmars behandling m uv ljus och så får vi se. Upp var 3e timme för amming. Blir blodprov imorgon på mig och gutten, som kan bli avgörande för vidare behandling. Hoppas den är bra...

Denna gång fick min sambo bara med. Väldigt glad för det.

 

Ok. Nu skall jag sova till nästa amning.

Skriver igen framöver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja här har vi fått en nydelig gutt! 😄

Han kom ut torsdag kväll efter en lååång födsel. Puh! Först 20 timmar hemma och så 24 timmar på Kvinne klinikken.

Allt tog lång tid. Riene var på ca 1 minut och ibland 1,5 min. Vi började på Storken som planerat. Hade 3 cm öppning när vi kom in onsdag kl 20:00, men efter ondare rier och 8 timmar hade vi bara kommit t 4 cm och då ville jag ha epidural. Blev flyttad till Föden och guuud så härligt det var med epidural!! Kände inte av riene alls och vi fick sova några timmar! Sen tog det god tid där också. Från 8 cm tills han kom ut tog det ca 8 timmar. Och han kom inte ut lätt. Det tog hela 1,5 timme från att jag fick börja krysta och det blev dugkopp som hjälp på slutet. Jag trodde inte det skulle gå, hur mkt jag än pressade. Men han kom ut!!

Och nu är vi så förälskade. 💖💖

Han var stor också. 4290 gram och 53 cm. Och morkaken på över 1 kg.

 

Vi fick åka hem innan han blivit ett dygn gammal. Det var så travelt och fullt på barsel. Och vi mådde bra, då det var ok. Plus att min sambo ikke fick plats att stanna över natten på barsel. Så vi var eg glada för att vara tillsammans hemma.

 

Men nu är vi inlagda igen. Helt oväntat. Skulle in för en rutin blodpröve ikväll och då passade jag på att fråga en jordmor litt om amningen. Hon gjorde då ett test på gulsot och verdiene var så höga att vi fick läggas in på en gång och få lillprinsen i kuvös med UV ljus. Så nu ligger vi här i alla fall 24 timmars behandling m uv ljus och så får vi se. Upp var 3e timme för amming. Blir blodprov imorgon på mig och gutten, som kan bli avgörande för vidare behandling. Hoppas den är bra...

Denna gång fick min sambo bara med. Väldigt glad för det.

 

Ok. Nu skall jag sova till nästa amning.

Skriver igen framöver.

Gratulerer så mye og lykke til med prøvene!💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har prinsessen vår Linnea kommet til verden. Hun var 3730g og 48cm, helt perfekt<3 Gratulerer samtidig dere andre som også har fått deres prinser og prinsesser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ni dager på overtid og var på overtidskontroll nr. 2 i dag. Har lest mye om "stripping" og fått inntrykk av at dette skulle være helt forferdelig. Så når legen sa hun skulle gjøre det ble jeg litt stressa... Men jeg kan berolige med at det ikke var så ille (dersom noen av dere andre kommer dit at det blir aktuelt). Ubehagelig ja, men ikke noe å grue seg til. Så nå gjenstår det bare å se om det funker :) For nå er jeg LEI av å vente!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår kom tidlig torsdagsmorgen etter 31 timer fra første ri! Brukte nesten to timer på å presse han ut, så jeg var helt utslått når han endelig kom, og det var helt magisk å dra han ut selv når hodet og armer var ute!

 

Nå er vi hjemme og koser oss, og nå er han snart 5 dager gammel allerede! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom min lille skatt også :-) Petronelle veide 3750 og var 53 cm lang, selv om hun kom seks dag før tiden :-)

Fødselen varte overraskende kort, ni timer fra første ri til hun var ute, men jeg klager ikke :-) veldig godt å være ferdig :-)

Weee! Gratulerer så mye med jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår kom tidlig torsdagsmorgen etter 31 timer fra første ri! Brukte nesten to timer på å presse han ut, så jeg var helt utslått når han endelig kom, og det var helt magisk å dra han ut selv når hodet og armer var ute!

 

Nå er vi hjemme og koser oss, og nå er han snart 5 dager gammel allerede! 

 Så herlig! Gratulerer! Det var lenge å presse! ikke rart at du var sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har prinsessen vår Linnea kommet til verden. Hun var 3730g og 48cm, helt perfekt<3 Gratulerer samtidig dere andre som også har fått deres prinser og prinsesser!

Gratulerer så mye:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja här har vi fått en nydelig gutt!

Han kom ut torsdag kväll efter en lååång födsel. Puh! Först 20 timmar hemma och så 24 timmar på Kvinne klinikken.

Allt tog lång tid. Riene var på ca 1 minut och ibland 1,5 min. Vi började på Storken som planerat. Hade 3 cm öppning när vi kom in onsdag kl 20:00, men efter ondare rier och 8 timmar hade vi bara kommit t 4 cm och då ville jag ha epidural. Blev flyttad till Föden och guuud så härligt det var med epidural!! Kände inte av riene alls och vi fick sova några timmar! Sen tog det god tid där också. Från 8 cm tills han kom ut tog det ca 8 timmar. Och han kom inte ut lätt. Det tog hela 1,5 timme från att jag fick börja krysta och det blev dugkopp som hjälp på slutet. Jag trodde inte det skulle gå, hur mkt jag än pressade. Men han kom ut!!

Och nu är vi så förälskade.

Han var stor också. 4290 gram och 53 cm. Och morkaken på över 1 kg.

 

Vi fick åka hem innan han blivit ett dygn gammal. Det var så travelt och fullt på barsel. Och vi mådde bra, då det var ok. Plus att min sambo ikke fick plats att stanna över natten på barsel. Så vi var eg glada för att vara tillsammans hemma.

 

Men nu är vi inlagda igen. Helt oväntat. Skulle in för en rutin blodpröve ikväll och då passade jag på att fråga en jordmor litt om amningen. Hon gjorde då ett test på gulsot och verdiene var så höga att vi fick läggas in på en gång och få lillprinsen i kuvös med UV ljus. Så nu ligger vi här i alla fall 24 timmars behandling m uv ljus och så får vi se. Upp var 3e timme för amming. Blir blodprov imorgon på mig och gutten, som kan bli avgörande för vidare behandling. Hoppas den är bra...

Denna gång fick min sambo bara med. Väldigt glad för det.

 

Ok. Nu skall jag sova till nästa amning.

Skriver igen framöver.

 

Gratulerer så mye med gutten! Jenta vår var også ganske gul og slapp, men ble ikke lagt i lys. Vi har likevel slitt mye med ammingen, siden hun har vært så slapp og sugd så dårlig. Jeg har endt opp med å måtte pumpe meg ganske ofte for å holde produksjonen oppe. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor langt ned på prioriteringslista internett er kommet den siste uka ;-) Laster opp ett og annet bilde på face og moter meg opp til å sende en mail som krever litt hjernekapasitet, bortsett fra det blir det minst mulig data og mest mulig lykke ;)

 

Dagene går fort forbi, plutselig er han 10 dager og vi klarer virkelig ikke å huske hvordan det var her uten han. Han har jo vært her hele tiden føles det som ;)

 

KS'et gikk bra, til tross at de fant en bilyd på hjertet mitt like før start. Har nå fått innkalling til en sjekk utpå nyåret, UL+ekg, bare for å sjekke at det er vekke igjen, for de mente det skrev seg fra økt belastning på sirkulasjonen i svangerskapet. Jeg har iallefall ikke merket noe til noe som helst :)

 

Litt morsomt fra KS'et da: gubben klarte å rigge seg til slik at han fikk sett alt, og lampa var stilt inn slik at jeg og fikk sett refleksjonen av det kirurgene holdt på med i glasskjermen på den. Så vi så faktisk at han gjorde entrè  :tommelopp:

 

Vel ute var han sterk og vital, og blodplatetallet ble målt til 315, noe som er over forventet normal referanse på 260 :) Apgar; 9, 10, 10 :D Bedre kunne det ikke gått, så han og pappan fikk være sammen med meg en stund før de gikk for å skifte og vente på at jeg skulle bli sydd, før vi møttes igjen en times tid senere på oppvåkninga. Selv var jeg noe redusert de første dagene, så alt av babystell, bleiestyr, bæring og fiksing tok pappa seg av - jeg fikk låne litt når det dreide seg om pupp. Og sånn er det vel litt enda ;-) Må si at jeg, om mulig, er blitt enda ett hakk mer forelska i gubbelusken min - som har stadfestet mine mistanker om å være en superpappa. Og vel hjemme stiller han som servitør og oppvarter for meg, samtidig som han tar stort sett alt babyrelatert med unntak av puppinga :D Så jeg sitter som den prinsessa jeg er - med puppen ute. And for the record: no more hengepupp :blink:

 

Og ja, han er fult og helt perfekt, og hver en anstrengelse og tåre har vært verdt det. Rart hvor fort alle årene har forsvunnet for oss, nå lever vi i nuet og hadde vært villig til å gjøre alt på nytt - mange ganger - for å komme dit vi er i dag igjen. Takker hver dag for mulighetene vi har her til lands, vi fikk til slutt en gave større enn alt    :hjertesmil:      :duskedame:    :babygutt:     :hjerte:      :hjerter:     :wub:     :hjerter_rundt:     :strix:   :wub:   

 

Så inderlig godt å høre at alt er vel med dere alle:) Gratulerer så mye med vesleprinsen atter en gang! Store bamseklemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle dere som har fått den etterlengtede prinsen/prinsessen allerede  :D

 

Her var det siste dag ute sammen med de to eldste. Vi fikk handlet inn både barnesete og vogn. Mangler kun vognpose og bilstolpose. Var ikke mulig å få til det i dag med to utålmodige gutter som ville på Peppes. De hadde fri fra skolen idag grunnet legetime. Fikk nå kost oss endel selv om jeg måtte gjøre slike "kjedelige" ting også  :ler:  :wub:

 

I natt har jeg nesten ikke sovet. Bare snudd og vendt på meg. Sprenger slik nedentil. Trodde vannet gikk i går for plutselig så rant det nedover beina mine, men det var nok bare jeg som tisset på meg  :lol: Til tider føles det som om hun prøver å finne utgangen og da vet jeg nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Andre som har den stange følelsen nedentil nå på slutten? Som om hun kjører hodet mot livmorhalsen og prøver å få vannet til å gå.

 

Lykke til alle sammen i dagene fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle dere som har fått den etterlengtede prinsen/prinsessen allerede  :D

 

Her var det siste dag ute sammen med de to eldste. Vi fikk handlet inn både barnesete og vogn. Mangler kun vognpose og bilstolpose. Var ikke mulig å få til det i dag med to utålmodige gutter som ville på Peppes. De hadde fri fra skolen idag grunnet legetime. Fikk nå kost oss endel selv om jeg måtte gjøre slike "kjedelige" ting også  :ler:  :wub:

 

I natt har jeg nesten ikke sovet. Bare snudd og vendt på meg. Sprenger slik nedentil. Trodde vannet gikk i går for plutselig så rant det nedover beina mine, men det var nok bare jeg som tisset på meg  :lol: Til tider føles det som om hun prøver å finne utgangen og da vet jeg nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Andre som har den stange følelsen nedentil nå på slutten? Som om hun kjører hodet mot livmorhalsen og prøver å få vannet til å gå.

 

Lykke til alle sammen i dagene fremover!

 

Ja! Kjenner til den der ja.. Vibrerende borring/stanging nedover. Har hatt det i flere uker nå.. Hvor lenge har du kjent på det?

Alle slike modningsplager har jeg gått med i ukesvis(termin på torsdag), så jeg er vel av de som går å kjenner på det lenge før ting skjer. Får litt inntrykk av at en del også kjenner det bare i dagene/uken før ting skjer. Så vanskelig å vite med denne fødselen altså :-P man vet det ikke før man står i det, spennende/skummelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer også til alle dere som har fått de herlige babyene deres!! Kjempekoslig og spennende lesing, Takk for at dere deler erfaringer.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår ble født mandag, 6 dager på overtid! Hun brukte lang tid på å komme ut, så mamma'n har vært veldig sliten...😘 Hun veide 4400 gram og var en gyllen halvmeter! Livet er hærlig...💕💜❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ni dager på overtid og var på overtidskontroll nr. 2 i dag. Har lest mye om "stripping" og fått inntrykk av at dette skulle være helt forferdelig. Så når legen sa hun skulle gjøre det ble jeg litt stressa... Men jeg kan berolige med at det ikke var så ille (dersom noen av dere andre kommer dit at det blir aktuelt). Ubehagelig ja, men ikke noe å grue seg til. Så nå gjenstår det bare å se om det funker :) For nå er jeg LEI av å vente!!!

Helt enig med deg, jeg synes heller ikke dette var så ille! Ubehagelig, JA, men ikke direkte smertefullt...👍 man hører jo ofte det værste, men det kan da vi avkrefte! Viktig å puste med magen, henda under ryggen og opp med rumpa!😄💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da sitter/ligger jeg her på sykehuset, 11 dager på overtid og full av Cytotec (igangsetting med tabletter). The waiting game has begun! De sier jeg må mentalt forberede meg på at det tar to dager. Så her gjelder det å finne måter å slå ihjel tiden på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår ble født mandag, 6 dager på overtid! Hun brukte lang tid på å komme ut, så mamma'n har vært veldig sliten...😘 Hun veide 4400 gram og var en gyllen halvmeter! Livet er hærlig...💕💜❤️

Gratulerer 😄😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere som har blitt "strippet"effekt av det? Å hvor lenge etter "stripping" startet evnt fødselen?:-D

 

Anonymous poster hash: c9bd1...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere som har blitt "strippet"effekt av det? Å hvor lenge etter "stripping" startet evnt fødselen?:-D

 

Anonymous poster hash: c9bd1...e6f

Jeg fikk endel tak/ murringer de første timene etterpå. I tillegg kom det blod og deler av slimpropp! Fødselen startet to dager etterpå...👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...