Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Og jeg som trodde jeg visste hva rastløshet og insomnia var... :blink:

 

Forresten tusen takk for gode ønsker, dere får oppdatering så snart jeg klarer, flotte, støttende damene "mine", skulle bare mangle :-)

Endret av PrinsesseHengepupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til prinsessa, så herlig å se målstreken 😊 ! Her blir det hverdagsluksus med fiksing av negler og kafé i morgen... Gjorde meg helt ferdig på jobb i dag, bare å se hva man har av babyutstyr nå...treg her. Men fortsatt nesten 4 uker igjen her. blæh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til, prinsesse! 🌈🍀☀️

 

Dere som er flergangsfødende; har dere hatt mye kynnere som sitter i ryggen? Og når kom de? Jeg har enda fem uker igjen, men er så slitsomt med disse kynnerne som allerede er så sterke og mange. Stivne helt i ryggen nå også. Kroppen får liksom aldri hvilt ut siden den er på "jobb" hele døgnet. Synes det er litt tidlig å begynne allerede nå (har holdt på ca en uke allerede). 😁😬😬

Endret av Corneliuss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til prinsesse!! :D

 

Jeg ble innlagt i dag. Ballongen fikk de ikke på plass, dermed gikk de rett på modningspiller. Har fått satt inn én, og skal få ny i kveld kl 19. Er spent, nervøs og en smule stressa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iver Mikal kom kl ti, helt og fullstendig perfekt ❤ 3132 gram, og 50 cm, en bestemt kar som allerede har levert "pakke" til pappan, mens Mamma fortsatt er rimelig redusert 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye prinsesse! Nydelig navn også:-) håper dere får en flott barseltid:-)

 

Her er min mot endelig ute av sykehus, så dagen gikk med til å hente henne og ordne litt der hjemme. Nå skal det males :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Prinsesse!!!!! :D :D Nå er det jo bare å kose seg videre. <3

 

Blir spennende å se hva som skjer nå da DramaMama!! Skjønner ikke helt dette med ballongkateter osv. Virker skummelt! Lykke til så masse <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Prinsesse! Hoppas ni alla mår bra och att ni får en fin tid framöver tillsammans. 

Nu längtar jag till att föda (4 dagar till termin)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det fødsel på meg også. Veslesøster kom til verden 29.10 kl. 17.42. Hun var 4 kg og 51 cm! Større enn de tre storebrødre sine. Fødselen gikk kjempebra. Gikk med lette rier fra midnatt, som ikke var verre enn at jeg fikk gjort husarbeid; ) dro på sjukehuset rundt kl. 13 på ettermiddagen. Kom inn med 5 cm åpning. Fikk epidural en times tid senere. Den funka kjempebra. Kjente bare et skikkelig trykk mellom beina. Presset henne ut på rundt 20 min. Litt annerledes med bedøvelse, men det gikk greit. Kun et pyntesting. Hun er et syn for guder:) et skikkelig lykketroll med tjukt mørkt hår og bollekinn:)

 

Gratulerer med gutten prinsessa! Flott navn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ble det fødsel på meg også. Veslesøster kom til verden 29.10 kl. 17.42. Hun var 4 kg og 51 cm! Større enn de tre storebrødre sine. Fødselen gikk kjempebra. Gikk med lette rier fra midnatt, som ikke var verre enn at jeg fikk gjort husarbeid; ) dro på sjukehuset rundt kl. 13 på ettermiddagen. Kom inn med 5 cm åpning. Fikk epidural en times tid senere. Den funka kjempebra. Kjente bare et skikkelig trykk mellom beina. Presset henne ut på rundt 20 min. Litt annerledes med bedøvelse, men det gikk greit. Kun et pyntesting. Hun er et syn for guder:) et skikkelig lykketroll med tjukt mørkt hår og bollekinn:)

 

Gratulerer med gutten prinsessa! Flott navn:)

Gratulerer så mye!❤️ Hærlig å høre om sånne fødsler! Kos deg og nyt tiden...🍼🍼🍼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til, prinsesse! ☀

 

Dere som er flergangsfødende; har dere hatt mye kynnere som sitter i ryggen? Og når kom de? Jeg har enda fem uker igjen, men er så slitsomt med disse kynnerne som allerede er så sterke og mange. Stivne helt i ryggen nå også. Kroppen får liksom aldri hvilt ut siden den er på "jobb" hele døgnet. Synes det er litt tidlig å begynne allerede nå (har holdt på ca en uke allerede).

Jeg ble tilslutt sykemeldt 100% pga slike kynnere og begynnende åpning. Det er tredje som ventes her. De forrige hadde jeg ingenting av dette på, men kynnerne nå sitter ofte i ryggen og jeg får en slik trøtthetssmerte av dem og litt stråling ned i beina i tillegg. I tillegg så varer de gjerne lenge og er uavhengig om jeg står, går, sitter eller ligger når de setter i gang. Jeg har termin 24. november og dette begynte for halvannen uke siden. Var faktisk inne til CTG registrering fordi jeg trodde fødselen startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har ymtet frempå at smertelindring trenger vi vel ikke, da fødsler er naturlige prosesser.

Mitt svar er at den dagen han tar rotfylling og trekker jeksler uten bedøvelse så kan vi diskutere saken. Selv om man ikke hadde tilbud om slikt i gamle dager så har det heldigvis vært en utvikling siden da både hos tannlegen og på fødestuen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har ymtet frempå at smertelindring trenger vi vel ikke, da fødsler er naturlige prosesser.

Mitt svar er at den dagen han tar rotfylling og trekker jeksler uten bedøvelse så kan vi diskutere saken. Selv om man ikke hadde tilbud om slikt i gamle dager så har det heldigvis vært en utvikling siden da både hos tannlegen og på fødestuen.

Dette var dagens!💪👍👏 Ha, ha, ha....😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det fødsel på meg også. Veslesøster kom til verden 29.10 kl. 17.42. Hun var 4 kg og 51 cm! Større enn de tre storebrødre sine. Fødselen gikk kjempebra. Gikk med lette rier fra midnatt, som ikke var verre enn at jeg fikk gjort husarbeid; ) dro på sjukehuset rundt kl. 13 på ettermiddagen. Kom inn med 5 cm åpning. Fikk epidural en times tid senere. Den funka kjempebra. Kjente bare et skikkelig trykk mellom beina. Presset henne ut på rundt 20 min. Litt annerledes med bedøvelse, men det gikk greit. Kun et pyntesting. Hun er et syn for guder:) et skikkelig lykketroll med tjukt mørkt hår og bollekinn:)

 

Gratulerer med gutten prinsessa! Flott navn:)

 

Gratulerer så masse! Er deilig å lese om slike fødsler! Merker at tanken på epidural ble mindre skummel når jeg leste dette. :) Du får kose deg masse med babyen!! :D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sulten!! Sulten hele tiden! Spiser hele tiden, konstant sulten! Ikke så ikle på dagen, kveldene er verst.. Kommer jo til å ese om jeg ikke klarer å begrense meg.. Flere sultne der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sulten!! Sulten hele tiden! Spiser hele tiden, konstant sulten! Ikke så ikle på dagen, kveldene er verst.. Kommer jo til å ese om jeg ikke klarer å begrense meg.. Flere sultne der ute?

Jeg har vært helt utsultet siden positiv test... Aldri opplevd noe lignende!🐷🐷🐷 Et mellom måltid har kunnet bestå av fire brødskiver liksom.... Og selvfølgelig alt som egentlig er forbudt i uka (is, kaker, nugatti osv) har jeg vært helt vill etter! Så her sitter jeg da i uke 39+5 og er 25 kg tyngre!😜 Men, jeg er ved godt mot og satser på at fødsel, amming og lange turer med ny barnevogn gjør susen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Masse lykke til, prinsesse! ☀

 

Dere som er flergangsfødende; har dere hatt mye kynnere som sitter i ryggen? Og når kom de? Jeg har enda fem uker igjen, men er så slitsomt med disse kynnerne som allerede er så sterke og mange. Stivne helt i ryggen nå også. Kroppen får liksom aldri hvilt ut siden den er på "jobb" hele døgnet. Synes det er litt tidlig å begynne allerede nå (har holdt på ca en uke allerede).

Jeg ble tilslutt sykemeldt 100% pga slike kynnere og begynnende åpning. Det er tredje som ventes her. De forrige hadde jeg ingenting av dette på, men kynnerne nå sitter ofte i ryggen og jeg får en slik trøtthetssmerte av dem og litt stråling ned i beina i tillegg. I tillegg så varer de gjerne lenge og er uavhengig om jeg står, går, sitter eller ligger når de setter i gang. Jeg har termin 24. november og dette begynte for halvannen uke siden. Var faktisk inne til CTG registrering fordi jeg trodde fødselen startet.

Det er min tredje også. 😄

Jeg ble sendt til Ullevål for sjekk. Både legen og jm sa at de trodde han kom før tiden etter å ha sett målingene. Jeg påsto nemlig at jeg ikke hadde kynnere når jeg kom inn, mn det viste seg at det hadde jeg helt regelmessig og ganske så kraftige i følge målingene. Måtte le litt da for de er jo virkelig ingenting i forhold til hva jeg har på natten eller når jeg får press i korsrygg/ lår. Jeg har vært sykemeldt siden uke 8 pga kvalme så er svært lite aktiv egentlig. Sitter mest i sofaen eller har en tur på kafe de dagene jeg orker. Så får ikke gjort så mye med aktivitetsnivået heller.

 

Men synes at det har blitt bedre de siste dagene så jeg satser på at han holder seg der en stund til nå. Som jm sa så er det oftere vanskelig å forutse med oss som har to fødseler bak oss for noen ganger er det sånn av og på (start og stopp mange ganger før fødsel starter). Er uke 35 nå så de vil uansett ikke stoppe fødsel for meg, men jeg har født på termin med de to andre så jeg har en god følelse for dette. Håper bare at jeg får sove litt bedre fremover. Man får jo fort kynnere av å være trøtt og utslitt også... 😬😜😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krepsen; holdt foresten på å dø av latter når du skrev om mannen. Er det mulig... Ha ha ha ha! Hadde sendt han i snekkerbua med en Donald-blåveis! 💥🙈🙉🙊 billedlig og ikke bokstavelig talt! 😉

 

Han skjønner vel ikke bedre, men for en ting å komme med. OMG! Godt å høre at du er så tøff at du lar det prelle av, og tar valget selv underveis.

 

Har hatt en fødsel av hver og håper jeg rekker epidural denne gangen, var i så mye bedre form etterpå, og fikk en så mye finere opplevelse med datteren hvor jeg fikk epidural (gikk i et mer passe tempo og var ikke så smertepåvirket at jeg ikke enset hva som skjedde rundt meg) enn med sønnen som jeg ikke hadde det (og med motsatte opplevelsen). Men om våre livmødre ligger i hardtrening allerede og vi begge venter nr 3 så er jo sjansen for at det går så fort at vi ikke rekker det uansett hva vi skulle bestemme oss for underveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye bamsemams! :)

 

Her ble det fødsel i går.

Ble satt igang onsdag morgen med modningspille (de forsøkte først å sette inn ballongkateter, men det fikk de ikke til pga livmorhalsens posisjon, derfor ble det rett på piller).

Kjente ingenting hele onsdag, ny pille onsdag kveld, fikk da en del murring og menssmerter. Sov gjennom natten med smertestillende og varmeflaske. I går morges ble jeg sjekket igjen, og da var det såpass klart at de kunne ta vannet. Vannet ble tatt kl 10, og gutten var ute før 13! Det gikk kjempefort og var veldig intenst, men allikevel fikk jeg ikke så mye som et sting. :)

Lillegutt var stor og fin, tross fødsel 3 uker før termin. Deilig å være ferdig, nå gleder jeg meg til å komme hjem etterhvert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...