Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke i gang!!! Ble bare stress og farting i dag, så ingen ting gikk etter matplanen:(

 

Ny dag i mårgen ( igjen!!!!!)

Tenker og ligge på 1600 kcal , tror jeg kommer til og sulte ihjel.... Føler alltid det på kcal dietter, andre klarer ikke spise alt mens jeg sluter, rart jeg er en dårlig slanker??

Må finne noe mettende med lite kalorier... Tips??

Er vel middag som blir værst... Eller generelt alt, jeg blir liksom ikke skikkelig mett til måltidene..er det bare en overgangsfase? Eller skal jeg gå sulten hele tiden?? Ja jeg er drit sulten nå,hahaha! Sikkert derfor jeg tror jeg kommer til å sulte ihjel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest meg mamma?

Jeg kommer ikke i gang!!! Ble bare stress og farting i dag, så ingen ting gikk etter matplanen:(

 

Ny dag i mårgen ( igjen!!!!!)

Tenker og ligge på 1600 kcal , tror jeg kommer til og sulte ihjel.... Føler alltid det på kcal dietter, andre klarer ikke spise alt mens jeg sluter, rart jeg er en dårlig slanker??

Må finne noe mettende med lite kalorier... Tips??

Er vel middag som blir værst... Eller generelt alt, jeg blir liksom ikke skikkelig mett til måltidene..er det bare en overgangsfase? Eller skal jeg gå sulten hele tiden?? Ja jeg er drit sulten nå,hahaha! Sikkert derfor jeg tror jeg kommer til å sulte ihjel! :)

Ikke spis mye pasta, det ga kaloriberegningen min sjokk. Når jeg spiser det, så må jeg spise mye mindre for å ikke sprenge kaloriberegningen min,og da blir jeg veldig sulten.

Jeg spiser endel kyllingfilet, det metter godt

Grønnsaker som brokkoli, blomkål, agurk, asparges, kål og sopp gir lite kalorier. Hvor mye det metter er en annen sak da.

Havregrøt metter godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg følte noe sult , men spiste hver 3 time så fikk ikke tid til å bli sulten :-) . Tror ikke du skal bekymre deg :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen har gått i da.... Spiste god frokost. Var så på middag hos min søster. De serverte lasagne og det kan jeg ikke ha. Tok vel ca 2 ss middag. Var nokså sulten. Ikke hadde de særlig med pepsi max eller cola zero heller.

Så kom vi hjem og jeg tok en stor skyr. Ikke nok. Tok så litt lavkarbo is. Den var ikke så god så jeg tok en annen. Spiste også noen nøtter. Ikke masse, men likevel..

 

Glad jeg ikke skal på vekta imorgen :) Må også kjøpe mer mat som jeg kan spise :)

Endret av moota m storesøster&lillebror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke i gang!!! Ble bare stress og farting i dag, så ingen ting gikk etter matplanen:(

 

Ny dag i mårgen ( igjen!!!!!)

Tenker og ligge på 1600 kcal , tror jeg kommer til og sulte ihjel.... Føler alltid det på kcal dietter, andre klarer ikke spise alt mens jeg sluter, rart jeg er en dårlig slanker??

Må finne noe mettende med lite kalorier... Tips??

Er vel middag som blir værst... Eller generelt alt, jeg blir liksom ikke skikkelig mett til måltidene..er det bare en overgangsfase? Eller skal jeg gå sulten hele tiden?? Ja jeg er drit sulten nå,hahaha! Sikkert derfor jeg tror jeg kommer til å sulte ihjel! :)

Knekkebrød i stedet for brød. Gjerne unngå brød, eller gå for de grovere variantene. Villris i stedet for vanlig ris, skyr (fungerer veldig bra som mellommåltid!), Cottage Cheese, kokt skinke, egg. Et annet tips jeg gjerne vil gi deg, er å finne ut hvor mange kcal du trenger for å holde deg på vekten du er nå, og trekke fra 500 fra disse. Da blir det ikke et for stort sjokk. Er jo heller ikke bra å få i seg for få kcal, for da kan kroppen tro den er i "fare" og tviholder på det den har. Men trekker du fra 500 vil det etter en uke ha blitt på 3500 i underskudd, som da vil gi en vektnedgang på 0,5kg i uken. 

------------------------------------------------------------------------------

Gått rundt med en litt slapp holdning i hele dag, og følt meg dårlig fordi jeg spiste en pizza som visstnok inneholdt langt over 1000kcal, muligens 2000 eller 3000. Riktignok spiste jeg bare 3-4 biter, men pizzaen var på 8, og med såpass mange kalorier.. ikke rart at jeg var daff! Var som om kroppen jamret seg. Heldigvis hører dette med til sjeldenhetene. Kjente ingenting i går, men dagen derpå er jo som regel verst... eheh. Men etter å ha merket en nedgang på omtrent 0,6 cm over navlen, legger jeg meg med god samvittighet! Sist gang var jo 31. august, så er ikke så lenge siden jeg målte. Smiiiil.

Endret av Lunaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen har gått i da.... Spiste god frokost. Var så på middag hos min søster. De serverte lasagne og det kan jeg ikke ha. Tok vel ca 2 ss middag. Var nokså sulten. Ikke hadde de særlig med pepsi max eller cola zero heller.

Så kom vi hjem og jeg tok en stor skyr. Ikke nok. Tok så litt lavkarbo is. Den var ikke så god så jeg tok en annen. Spiste også noen nøtter. Ikke masse, men likevel..

 

Glad jeg ikke skal på vekta imorgen :) Må også kjøpe mer mat som jeg kan spise :)

Hvorfor kan su ikke spise lasagne?

 

Anonymous poster hash: a6958...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Denne dagen har gått i da.... Spiste god frokost. Var så på middag hos min søster. De serverte lasagne og det kan jeg ikke ha. Tok vel ca 2 ss middag. Var nokså sulten. Ikke hadde de særlig med pepsi max eller cola zero heller.

Så kom vi hjem og jeg tok en stor skyr. Ikke nok. Tok så litt lavkarbo is. Den var ikke så god så jeg tok en annen. Spiste også noen nøtter. Ikke masse, men likevel..

 

Glad jeg ikke skal på vekta imorgen :) Må også kjøpe mer mat som jeg kan spise :)

Hvorfor kan su ikke spise lasagne?

 

Anonymous poster hash: a6958...09f

Jeg går på lavkarbo. Skal ikke ha pasta da som er full av karbohydrater :)

 

Det er vel så masse pga. gode helseeffekt som vektnedgang som er årsaken til det. Derfor må jeg være streng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags pizza inneholder såå mange kalorier? Jeg eeelsker pizza og det var noe av det jeg unnet meg en del av i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Det er jo resultater som gir best motivasjon til å fortsette videre :D

 

Etter å ikke hatt middag på 2 dager (2 ss lasagne er ikke middag :P ) gleder jeg meg til laks og grønnsaker idag! :)

Det er ikke alltid jeg føler meg skikkelig mett om jeg ikke får middag. Kroppen venter liksom litt på den der middag, varm og god mat, og muligheten til å bli god og mett på ettermiddagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var kjempeflink som faktisk trente på kvelden, Sol Regn Latter! Det krever sin kvinne å stå imot ønsket om å forbli dypt nedi sofaen. Klapp på skuldra til deg:)

 

Skyfrihimmel, du trenger ikke være sulten på 1600 kalorier. Eller kanskje vil du føle litt sult i begynnelsen, men det er en vanesak å spise såpass lite. For å greie seg på så lite kalorier må du velge riktig, til alle måltider. Jeg har knasket MYE gulrøtter i perioder, det metter og er veldig sunt.

 

Dagens resultat viste ned fra 68,3 forrige uke, til 67,9 idag. Var jo på 68 blank for to uker siden, så det er egentlig stillstand. Jeg har tatt endel dårlige valg dessverre de siste to ukene. Har liksom vært litt mindre motivert enn tidligere, og da går det ikke nedover. Uansett, jeg veier i dag 21 kilo mindre enn maksvekt og kan glede meg over det:)

 

Trening: syklet til og fra jobben tre dager, det blir 3 timer eller ca. 56 kilometer. Pluss 40 minutter rask gange med barnevogn og 15 minutter styrketrening. Ganske fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags pizza inneholder såå mange kalorier? Jeg eeelsker pizza og det var noe av det jeg unnet meg en del av i ferien.

Dette var noe jeg googlet. Og kom frem til en blogg, der jeg tror vedkommende hadde målt opp alle ingrediensene og kalkulert hvor mange kcal. Det finnes så klart bedre pizzaer med færre kcal, alt etter hva man bruker i oppskriften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva slags pizza inneholder såå mange kalorier? Jeg eeelsker pizza og det var noe av det jeg unnet meg en del av i ferien.

Dette var noe jeg googlet. Og kom frem til en blogg, der jeg tror vedkommende hadde målt opp alle ingrediensene og kalkulert hvor mange kcal. Det finnes så klart bedre pizzaer med færre kcal, alt etter hva man bruker i oppskriften. 

 

 

Akkurat :)  Men hva slags pizza var det? Hadde du laget den hjemme eller var det den restaurantpizzaen som hadde så vanvittig mange kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Hva slags pizza inneholder såå mange kalorier? Jeg eeelsker pizza og det var noe av det jeg unnet meg en del av i ferien.

Dette var noe jeg googlet. Og kom frem til en blogg, der jeg tror vedkommende hadde målt opp alle ingrediensene og kalkulert hvor mange kcal. Det finnes så klart bedre pizzaer med færre kcal, alt etter hva man bruker i oppskriften. 

 

 

Akkurat :)  Men hva slags pizza var det? Hadde du laget den hjemme eller var det den restaurantpizzaen som hadde så vanvittig mange kalorier?

 

Restaurantpizza.:) Premium Chicago beef, chipotle & onion rings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Hva slags pizza inneholder såå mange kalorier? Jeg eeelsker pizza og det var noe av det jeg unnet meg en del av i ferien.

Dette var noe jeg googlet. Og kom frem til en blogg, der jeg tror vedkommende hadde målt opp alle ingrediensene og kalkulert hvor mange kcal. Det finnes så klart bedre pizzaer med færre kcal, alt etter hva man bruker i oppskriften.

Akkurat :) Men hva slags pizza var det? Hadde du laget den hjemme eller var det den restaurantpizzaen som hadde så vanvittig mange kalorier?

Restaurantpizza.:) Premium Chicago beef, chipotle & onion rings.

Hm har jeg aldri hørt om.. Og jeg kommer til å late som om jeg ikke vet det neste gang vi er i Kroatia :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hadde en fin opplevelse idag.. Lurte på om jeg skulle lage krem til noen bringebær med sånn kaloriløst sukker som jeg har. Nei så fikk jeg lyst på eggedosis heller. (Alt dette var bare fordi jeg måtte kaste vannmelonen som hadde blitt dårlig :( ) Som tenkt så gjort. Hadde 2 små egg. Et par ss falskt sukker. Mer sukker og enda mer sukker. Var sikkert oppi 4-5 ss sukker. Fortsatt rart så hadde oppi litt flytende natreen. Joda det var helt ok. Var redd det skulle bli litt kjedelig likevel og hadde oppi litt kanel som jeg er veldig glad i. Jaja det var ikke mange skjeene før jeg var kvalm herfra og til månen. Drakk sikkert 1/2 liter pepsi max og kavte en hel stund. Var kvalm til etter middagen og får fortsatt frysninger når jeg tenker på det :/

 

Haha blir vel en stund til neste gang jeg prøver det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler 800kcal for dagen i dag, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få disse i meg. Hva kan jeg spise? Jeg har jo et mellommåltid og kvelds igjen (tar kvelds 20:00, så har kroppen to timer med maten før jeg legger meg). Og jeg er egentlig ikke så sulten. Har spist godt og ofte i hele dag, to knekkebrød, en porsjon havregrøt, to kyllingfileter, masse grønnsaker, porsjon ris, litt saus. Kanskje jeg skal lage smørbrød? Hmm. Men har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok prøvd å legge meg på litt mer enn 800 kalorier i underskudd. Altså prøvd å få underskuddet litt nærmere null. Kommer også litt an på hvor mange kalorier du ligger på når du går i null. Ligger du 500 kalorier under det du trenger for en dag er det ikke såå lite. Ligger du allerede 1000 kalorier under bør du absolutt spise mer. Ta noen nøtter, en frukt eller en skive med noe godt pålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke gjør, har jeg en følelse av at jeg begynner å bli anorektisk.. 1500kcal er egentlig veldig lite, og om det skal bli under dette er jeg redd jeg kan begynne å overkontrollere dette. Moren min var bulimiker, så det kan ligge i meg også. Har prøvd 5:2 dietten, men på fastedagene begynte jeg å få skumle tanker. Riktignok er det for bare noen få dager, men jeg tør ikke å ta risken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg skulle ut å kjøre i dag når jeg skulle hente lillebror hos en kamerat kjørte jeg innom butikken for å kjøpe melon. Tenkte også å kjøpe ferdigkrem, så kunne jeg ha på litt på bringebærene som jeg må spise i dag, eller burde spist før i går.. :P

De hadde ikke melon. Så da ble det 2x rislunsj (men jeg liker ikke syltetøyet, så det blir mindre karbohydrater enn totalt innhold), kremen er med hjem, og 1 stk mørk mørk sjokolade. Så får vi se hva jeg legger i meg. Er sulten og kvalm og rar og svimmel. Forstår ikke hva som skjer med meg..

Tenkte egentlig at jeg skulle la være sjokoladen, men måtte bare se hvor mange karbohydrater det var. Det er altså faktisk bare 18 karbohydrater på hele plata. Så da er det ikke så ille. Helt greit om jeg deler den i 2 eller 3, ikke såå ille om jeg spiser alt. Men burde spare litt til i morgen! Håper jeg klarer å ikke spise alt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke gjør, har jeg en følelse av at jeg begynner å bli anorektisk.. 1500kcal er egentlig veldig lite, og om det skal bli under dette er jeg redd jeg kan begynne å overkontrollere dette. Moren min var bulimiker, så det kan ligge i meg også. Har prøvd 5:2 dietten, men på fastedagene begynte jeg å få skumle tanker. Riktignok er det for bare noen få dager, men jeg tør ikke å ta risken.

 

Sånn er jeg også. Teller jeg kalorier spiser jeg tilslutt knekkebrød uten noe på og knapt middag. Bare grønnsaker. Jeg blir svak og får i meg så lite mat. Noka shake var faktisk bedre for meg, for det er ikke så ufattelig lavt kaloriinnhold om du spiser en ca normal "slanke" middag også. Men det vil ikke kroppen min lenger. Nå er det lavkarbo som funker her. Da slipper jeg å telle, å tenke og å ha kontroll. I alle fall enn så lenge :)  Har tenkt at jeg kanskje må telle eller ha litt kontroll når jeg kommer nedover. Men det er jo masse jeg kan ta bort og være litt obs på før jeg begynner å telle.

 

Den er skummel den, du bør absolutt være våken her ja :opplyser:   Vi passer på deg :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om jeg ikke gjør, har jeg en følelse av at jeg begynner å bli anorektisk.. 1500kcal er egentlig veldig lite, og om det skal bli under dette er jeg redd jeg kan begynne å overkontrollere dette. Moren min var bulimiker, så det kan ligge i meg også. Har prøvd 5:2 dietten, men på fastedagene begynte jeg å få skumle tanker. Riktignok er det for bare noen få dager, men jeg tør ikke å ta risken.

 

Sånn er jeg også. Teller jeg kalorier spiser jeg tilslutt knekkebrød uten noe på og knapt middag. Bare grønnsaker. Jeg blir svak og får i meg så lite mat. Noka shake var faktisk bedre for meg, for det er ikke så ufattelig lavt kaloriinnhold om du spiser en ca normal "slanke" middag også. Men det vil ikke kroppen min lenger. Nå er det lavkarbo som funker her. Da slipper jeg å telle, å tenke og å ha kontroll. I alle fall enn så lenge :)  Har tenkt at jeg kanskje må telle eller ha litt kontroll når jeg kommer nedover. Men det er jo masse jeg kan ta bort og være litt obs på før jeg begynner å telle.

 

Den er skummel den, du bør absolutt være våken her ja :opplyser:   Vi passer på deg :smilorange:

 

Du er så flink og god moota. :klem: Bedre å ta det sakte, men sikkert frem. På den måten varer jo resultatene også mye lengre. Lavkarbo virker temmelig genialt, i grunn. Skal visstnok funke på en del plager også? Som ME, fibromyalgi, osv.

 

Har du lest bloggen til pappahjerte/sofagrisen, forresten? Han lever på Paleo og er ikke direkte stor, men likevel har han gått ned 4kg den stunden han har drevet med denne dietten. Så man er jo ikke muligens nødt til å telle, det er vel mer hva som funker for en selv.:>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ligge på underkant av 1600 kcal. Litt vanskelig nå i utlandet da jet ikke vet hvor mye alt er. Men deler all maten(lunsj+middag) min med lillegutt. Jeg må ligge rundt 1570-90 kcal siden jeg skal ned hele 40 kg til (tatt av 20+ foreløpig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Om jeg ikke gjør, har jeg en følelse av at jeg begynner å bli anorektisk.. 1500kcal er egentlig veldig lite, og om det skal bli under dette er jeg redd jeg kan begynne å overkontrollere dette. Moren min var bulimiker, så det kan ligge i meg også. Har prøvd 5:2 dietten, men på fastedagene begynte jeg å få skumle tanker. Riktignok er det for bare noen få dager, men jeg tør ikke å ta risken.

 

Sånn er jeg også. Teller jeg kalorier spiser jeg tilslutt knekkebrød uten noe på og knapt middag. Bare grønnsaker. Jeg blir svak og får i meg så lite mat. Noka shake var faktisk bedre for meg, for det er ikke så ufattelig lavt kaloriinnhold om du spiser en ca normal "slanke" middag også. Men det vil ikke kroppen min lenger. Nå er det lavkarbo som funker her. Da slipper jeg å telle, å tenke og å ha kontroll. I alle fall enn så lenge :)  Har tenkt at jeg kanskje må telle eller ha litt kontroll når jeg kommer nedover. Men det er jo masse jeg kan ta bort og være litt obs på før jeg begynner å telle.

 

Den er skummel den, du bør absolutt være våken her ja :opplyser:   Vi passer på deg :smilorange:

 

Du er så flink og god moota. :klem: Bedre å ta det sakte, men sikkert frem. På den måten varer jo resultatene også mye lengre. Lavkarbo virker temmelig genialt, i grunn. Skal visstnok funke på en del plager også? Som ME, fibromyalgi, osv.

 

Har du lest bloggen til pappahjerte/sofagrisen, forresten? Han lever på Paleo og er ikke direkte stor, men likevel har han gått ned 4kg den stunden han har drevet med denne dietten. Så man er jo ikke muligens nødt til å telle, det er vel mer hva som funker for en selv.:>

 

 

Det hjelper veldig på en del av plagene ved ME'en ja. Blant annet generell hodepine og migrene :) 

Jeg slipper også unna en del av blodsukkersvingninger, og ikke minst de falske blodsukkersvingningene. Jeg føler meg bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...