Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

I helga har det blitt litt trim som jeg skrev tidligere. Sparket, pusset, kostet støv, malt på grunning, tapetsert både i går og i dag og støvsugt. + at jeg har vel dusjet 3-4 ganger i helga pga. alt det.

 

I dag er jeg helt ødelagt. Våknet med migrene, veldig vondt i beina, spesielt knærne. Jeg er stiv og støl og verker i hele kroppen. Det er vondt å bli tatt på, jeg er kvalm og har vondt i hele hodet enda jeg har fått behandlet migreneanfallet. Rett og slett verker i hele kroppen.

Så det var vel alt for masse. Men det var jeg klar over. Det er likevel en god følelse å være ferdig så langt som å tapetsere gangen oppe. Den har ventet i 3 år på å komme videre. Det ble jo litt full stopp når jeg fikk vondt i armene. Men nå er det altså bare maling, på med lister og inn med en ny dør som mangler. Det skal bli ufattelig herlig å være ferdig. Så er det bare resten igjen :P

 

Nå må jeg bare slappe av og hente meg inn igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukte nettopp målebånd og sammenlignet med en måling jeg hadde i starten av måneden. 

Målingen for 3. august:

Mage (over navle): 91,5
Hofte: 84
Venstre arm: 35,5
Høyre arm: 33,4

Venstre lår: 65,2

Høyre lår: 66,1
Rumpe: 106

31. august:
Mage (over navle): 90,6
Hofte: 83,1

Venstre arm: 34,5

Høyre arm: 34,1
Venstre lår: 65,1
Høyre lår: 63,9 (hva skjedde her..?)
Rumpe: ca. 106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...300 gram opp. Fra 68 til 68,3. Kjipt! Uka gikk så bra helt til fredag...har spist som en hest i helga og unnet meg både det ene og det andre. Jeg var sååå kvalm på fredag kveld, at jeg aldri lærer! Arg! Men en sprekk er bare en midlertidig setback, nå er jeg på'an igjen.

 

Heldigvis har det vært masse fysisk aktivitet, på min splitter nye sykkel:) syklet til/fra jobb to dager, det blir tilsammen ca. 35 km. Pluss to sykkelturer bare for treningas del, det ble 1,5 timer. Og en liten økt styrke. Da snakker vi liten altså! Men støl ble jeg likevel, sier vel sitt om hvor ofte jeg trener styrke.

 

Forresten Lunaria, tittet raskt på deler av den videoen du la ut. Den så veldig kjedelig ut for å være helt ærlig...men du har kanskje på musikk?

 

Nå må vi skjerpe oss ladies, hvorfor skal vi unne oss noe søtt/fett/godt så ofte egentlig? Belønning? For hva??? Eller trøst, for hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rart det med belønning og hvor lett det er å ty til mat eller godis. Nå har jeg vært flink og fortjener .......... (is/sjokolade/pottis+++++) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...300 gram opp. Fra 68 til 68,3. Kjipt! Uka gikk så bra helt til fredag...har spist som en hest i helga og unnet meg både det ene og det andre. Jeg var sååå kvalm på fredag kveld, at jeg aldri lærer! Arg! Men en sprekk er bare en midlertidig setback, nå er jeg på'an igjen.

 

Heldigvis har det vært masse fysisk aktivitet, på min splitter nye sykkel:) syklet til/fra jobb to dager, det blir tilsammen ca. 35 km. Pluss to sykkelturer bare for treningas del, det ble 1,5 timer. Og en liten økt styrke. Da snakker vi liten altså! Men støl ble jeg likevel, sier vel sitt om hvor ofte jeg trener styrke.

 

Forresten Lunaria, tittet raskt på deler av den videoen du la ut. Den så veldig kjedelig ut for å være helt ærlig...men du har kanskje på musikk?

 

Nå må vi skjerpe oss ladies, hvorfor skal vi unne oss noe søtt/fett/godt så ofte egentlig? Belønning? For hva??? Eller trøst, for hva?

Har musikk ja.:) Har gjerne denne lista spillende: Cardio eller SMIL! Må ha musikk på når jeg trener, ekstra motivasjon, hehe.

 

Så flink du har vært forresten!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ønsker gode korte og effektive treningsøkter så søk på bodyrock på youtube, personlig foretrekker jeg de litt eldre videoene med zuzana light som instruktør. 

 

Sidene under driftes av Zuzanas eks mann og hans nye kjæreste. De har flere instruktører og legger ut nye treningsvideoer ofte. De bruker mye utstyr nå regner med de tjener litt på å vise dette som gjør videoene gratis. Men du trenger bare litt fantasi og da klarer man seg fint uten ekstrautstyret. Intervalltimer kan lastes ned som app til mobilen.  

http://www.bodyrock.tv

http://www.dailyhiit.com/

 

 

Dette er Zuzanas nye side men hun har startet med medlemssider for å leve av dette fulltid, veldig fine treningsvideoer her også men det koster litt i måneden. søk på zuzka light på youtube og hun har noen klipp som ligger der. 

http://www.zuzkalight.com

Endret av ♥ Løvemamma ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm vekta viste alt fra 68,7. 70,0. 70,3.

Går 70 så da blir det stillestand denne uka...

Satser på mindre nøtter.... Kjipt jeg som har blitt hekta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veid meg i dag, har ikke vært på do siden før helga og med oppgang sist uke tør jeg ikke!! :o

 

Føler ikke det går, føler det har stoppet opp, hater det! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned cm men vekta står stille. Kjenner det godt på enkelte bukser :-) har blitt vel mye utskjeing i helgen. Og de siste 4 dagene før vi drar på ferie blir det beinhardt kosthold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har dere jenter inspirert meg til å trene igjen. Ikke no trenings-studio, men hjemme på stua, gjett om jeg blir støl i morgen. Fant like gjerne ut at jeg skulle hive meg på Transformer 30 day challenge til --> bodyrock.tv. <--hvis dere vil titte på utfordringen så trykk på linken

 

dag 1 er gjennomført. I morgen skal jeg jobbe og på babyshower så vi får se om jeg rekker å ta dag 2 allerede i morgen. (jeg skal i allefall prøve å få sneket den inn, det tar jo bare 12-15minutter) :pisk:

 

Likte ikke resultatet av snikveiinga i dag, jeg håper å få se 100blank til fredag men det skal nok holde hardt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg Løvemamma:-) og alle dere andre selvsagt! Men for meg og løvemamma tror jeg det å komme seg under tresifret på vekta er det som teller mest akkurat nå! ( for meg ihvertfall, kan jo ikke svare for deg løvemamma;-) )

 

Var hos mamma idag, skulle hjelpe henne med å sette sammen antrekk, og der viser hun meg en søt hvit sommerkjole med snittet der jeg bør ha det. Fikk prøve den og den passet!!!! ( skjønner ikke hvorfor hun har kjøpt kjole i str 44, hun som er ganske smal.) så den blir med på ferie og jeg tenker allerede åå hva jeg skal ha til av sko, veske, smykke. Den blir også fin med belte i midja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy junimamma!

Vi var på hyttetur i helga. Jeg hadde med lavkarbo knekkebrød og baconcrisp til snacks. Men hva spiste jeg? Høykarbo så det holder! Og ikke et "vanlig" karboinntak, men fråtsing i brød og godterier.... Det resulterte selvsagt i 2.5 kg opp og kvalm og uvel hele søndag. At jeg aldri lærer?!!!?

 

Vi skal på tur igjen i høstferien. Planen nå er å holde meg til lavkarbo frem til det. Hadde håpa å komme ned til 70 innen det, men det spørs vel sånn som jeg ødelegger for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har helt rett junimamma, å endelig få kommet meg under 100, og da etterhvert nærmere 95 enn 100 er virkelig et stort mål. Jeg vil langt langt under de tre sifrene på vekta.

 

Det føles tidvis veldig motløst men denne gangen nekter jeg å gi opp, en smell her og der kommer nok, men de skal bli skjeldnere og skjeldnere. Og jeg kjenner at 30års dagen min er en enorm motivasjon for meg. 10,5måneder igjen. Jeg har tid, men samtidig så går tiden fort og jeg trenger å få best mulig utbytte av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett 90tallet siden 2009 kanskje. .. 5 år siden! Og har som mål å se det igjen til jul!

 

Løvemamma: var utrolig godt å få på seg den kjolen!:-D og gleder meg til å bruke den! Kjøpte meg by bikinioverdel i helgen, også den i 44!

 

Vi drar på ferie på lørdag og har allerede begynt å tenke på hvordan jeg skal takle mat... er sååå godt med toast og pommes frites til lunsj når man er i varmen. Men har bestemt meg for at jeg skal prøve forskjellige salater (kylling, biff, pasta og reker osv...) og rent kjøtt til middag:-)

Håper varmen hjelper på vekta også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg meg en litt god boost på jobben. Dressbuksa satt litt løsere enn sist og jeg måtte ta inn ett hakk på beltet. 😀 😄

 

Håper så inderlig på 100blank på fredag(eller enda bedre 99,noe) og jeg gleder meg virkelig til at nedgangen begynner og vises, og de gode kommentarene kommer. Vet dette er minst -10kg til men greit å ha noe å se fram til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om å være sliten! Men det er en god form for sliten. Har i dag jogget en time på tredemølla (med gåpauser, selvsagt!), romaskinen i ca. 10min, hjem for å spise, og så deretter opp en tur i skogen en halv time med hundene. Nå står husarbeid for tur. Lenge siden jeg har vært så sliten. Men fyttirakkern, så godt det gjør! :bolledeig::trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!! Kjøpte meg bukse i mai som jeg trodde passet da. Men det gjorde den selvsagt ikke. .... idag tok jeg den på for å sjekke og NÅ passet den!:-D så fornøyd altså;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!! Kjøpte meg bukse i mai som jeg trodde passet da. Men det gjorde den selvsagt ikke. .... idag tok jeg den på for å sjekke og NÅ passet den!:-D så fornøyd altså;-)

Så herlig! Gratulerer.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveiing i dag viste at jeg er nede i 81,6 igjen. Kjipt at jeg gikk opp og det stoppet, men sånn er det vel når man blir hekta på nøtter og ikke klarer å la være. Har ikke spist nøtter verken i går eller i dag. Håper det hjelper :)

 

Merker at buksene er strammere nå enn før ferien. Nå må jeg skjerpe meg og komme nedover igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått høst sveisen. Klippet likegodt pannelugg på meg selv, veldig uvant, men digg med en forandring.

 

Så fikk jeg lurt inn en ny treningsøkt i kveld, støle skuldre i morgen tenker jeg. Herlig å være igang med trening igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt i trene (særlig etterpå,). Å føle at man bruker kroppen sin, det ER godt. Tror mange har glemt det...

 

Men, nå er det offisielt, jeg er og blir en elendig slanker som ikke kan stå imot...nå har jeg spist tre blåbærmuffins fra frysern med masse nutella på. Det var det eneste søte å oppdrive i huset. Ingenting søtt kan være i hjemmet mitt når jeg er alene hjemme og får det for meg at nå SKAL jeg ha noe søtt. At jeg aldri lærer å ta gode valg når det trengs!

 

Får håpe dagens sykling til og fra jobb veier litt opp. Rundt 17,5 kilometer, og mye bakker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt nødt til å ha en ny bukse, og gikk på KappAhl i går siden de har 100 kr i avslag på alle dongeribukser denne uka. Så deilig med sånne butikker som er store i størrelsen, føles unektelig godt når du tar med din vanlige størrelse til prøverommet men må bytte i en mindre fordi den er for stor. Nå har jeg ikke gått ned en buksestørrelse egentlig da, men buksa hadde så mye strech at jeg var nødt til å gå litt ned for at den skulle sitte rett ;)

 

Da ble det en bukse med normalt liv (ganske høy egentlig), rette ben og mye strech (utrolig myk og føyelig), og da måtte jeg ha str 40 (vanligvis str 42/44) Herlig :)

 

Har vært ganske flink denne uka, spent på veiing i morgen, håper på litt resultater.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...