Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

To dager igjen før vi er hjemme fra ferie. Og jeg kan starte på diett igjen. Har ikke fulgt planen min i det hele tatt på ferie. Blitt både brus og sjokolade. Kun 1 potetgullpose da . Salatene har jeg heller ikke spist... men er klar til start søndag, med både trening og diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe høres kjent ut :P  

For noen dager siden oppdaget jeg at det finnes noe som heter lavkarbobar (?). Noen barer/sjokolader fra Atkins som er veldig lave på karbohydrater. De inntas i store mengder (flere om dagen) nå når jeg er syk og ikke får i meg middag.

De er i alle fall veldig gode, og jeg tok meg i å planlegge litt mens jeg ventet på at lillebror skulle komme fra skolen.. 'Ja ja altså om jeg har med så og så mange, kanskje 30 eller 35 slike på ferien, og så så mange skyr som jeg hadde i år, ja da, ja kanskje da slipper jeg å spise så masse tull. Blir kanskje noe mindre.. :o '

 

Haha spent på hvordan det blir med ferie neste år og om barer og skyr er med i sekken (eller kjøleskapet i campingvogna).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel straffen etter ferien kom i dag +2kg, satser på at det er mye veske. (Håpehåpe)

 

Men nå er jeg hjemme og her har jeg ikke allverden av digg i skapene heldigvis. Hadde nok en ridetime i dag, ikke like sliten i kveld som for to uker siden. Men det er like mye for at hesten jeg red i dag ikke hadde like svære bevegelser som den for to uker siden tross for at denne er mye større 1,80m ca på ryggen :) har smilt i hele dag, endelig tilbake på hestene der jeg hører hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga sykdom har jeg bare trent en gang denne uka. Det er nok den som gjør at jeg har gått ned og. Vekta i dag viste i alle fall 82.3! 1.2 kg ned :) så får jeg håpe at ikke alt kommer tilbake nå som jeg har begynt å spise igjen :)

 

Fikk et hyggelig kompliment på at jeg har gått ned i vekt på jobben i dag, og har kjøpt meg ei ny fin vinterkåpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld 72.3. (jeg gjør det virkelig ikke for å gjøre meg til, men det viser at hodet henger liksom ikke med. Jeg føler/tror fortsatt at jeg er 99 kg) herlighet 72 er jo helt vilt! Jeg kan aldri huske å veid mindre enn 75.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Jeg er enda syk og sulten og kvalm og har ikke en gang giddet å veie meg for jeg vet at jeg har gått opp :/

 

Storesøster sier hun enda kaster opp. Hun er sliten, men mellom slagene er hun høyt og lavt og har nok noe energi som må ut.

Lillebror er heller ikke i form og sutrer og gråter for ingenting..

 

Mannen på jobb er også syk, like greit om han bare er der inne kanskje :P

Og jeg er usikker på om jeg håper de er friske til søndag når vi skal på turnering med lillebror. Hater store turneringer, men lillebror gleder seg sånn til å få pokal :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært lite aktiv her inne i det siste, innom og lest av og til . Men i dag viste vekten 69.1!!!! Endelig under 70!! ..enn så lenge...:D skal i selskap i dag, skal PRØVE og begrense meg. Men ja, da går det som oftest ikke så bra...men har ikke skeiet ut i helga, så dette blir "lørdagen min". Målet er under 69 til neste søndag! Litt optimistisk men men! Skal på julebord i november, har lyst på en fin kjole til da!

 

Va er målet til jul da jenter??? Lurer på om jeg skal gå for 65...!! Jada super optimistisk her i gården.. Så dere må bare se bort i fra alle syte tråder om opp eller stillestand, DET er et tilbakelagt kapittel!! Hahaha

Tok mål med målbandet , skal følge med der også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! :) Du har vært flink og fortjener resultatene.

 

Målet mitt er 70 og drømmen 65. Men slik det ser ut nå klarer jeg ikke en gang å komme under 80.. Jeg har vært syk siden tirsdag. Har en hodepine som ikke ligner grisen og er kvalm og sulten og har litt varierende feber. Føler jeg er sulten hele tiden og hodepinen minner om hodepinen jeg får når jeg spiser for lite. Eller når jeg skal avsukres. Det er rett og slett et helve...

 

De andre har jo også vært syke så prøver å tenke at det er derfor, men det er likevel vanskelig å ha så vondt uten å tenke at litt mat hjelper..

 

Får veie meg igjen en dag i uka som kommer. Men vet at jeg har gått opp :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er målet under 100kg. Har igjen forhåpentligvis bare 7, 5 ( satser på at jeg ikke har gått opp i ferien :P) blir det mer enn 7, 5 kg så er det bare positivt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, ble jeg litt forvirret, men muligens veldig glad i dag.

 

Foreldrene mine, samt bror og hunder, kom en tur i dag. Fikk da kommentar fra morchan "Så tynn du har blitt!"

 

For det første er det ikke så lenge siden jeg sist traff henne (var vel den 10.) og hun har vel på en måte "krav" på seg til å si det, siden hun er moren min. Men hun er ærlig av seg, har jeg blitt for stor, sier hun i fra, så da går det vel andre veien også. Men er det mulig å bli merkbart tynnere på 11 dager da? :huh:
-------------------------
Men uansett, i det siste har jeg hatt "spisedager". Dette for å få forbrenningen på rett kjør igjen. Så i morgen er det tilbake til kaloritelling! Og om 10 dager fra i morgen av, blir det enda en spisedag med masse karbohydrater. Men er fremdeles i oppstartingsfasen, så lurer på hvordan jeg skal gjøre det. Er jo et visst inntak man skal ha i seg. Og det blir mye mat. Proteiner, karbs, og gange dette med vekt. Litt av et prosjekt. Lurer på om jeg skal ta kontakt med en lege som kan hjelpe til litt i vei, siden jeg vet litt for lite om leptin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet til jul...den har jeg ikke tenkt på før nå. Men kanskje jeg skal sette meg et mål og prøve å nå det. Et realistisk mål. Tre måneder, hmmm. Jeg sier 63 kilo. Det betyr 4-5 kilo ned. Altså ikke mye, men hvis lang tid har jeg vel ikke brukt på å komme meg fra 70 til 67-68...?

 

Jeg tror rundt 63 er mitt endelige mål, trenger ikke veie mindre - tror jeg. Jeg er 170 høy og trenger ikke gå ned såååå mye mer.

 

Dette blir bra, da blir jeg helt perfekt til jul hos svigers hehe:) mine svigerinner er jo veldig opptatt av vekt, blir en god følelse å treffe de etter 5 måneder og svinge meg rundt slank og smidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må virkelig få gjort noe med helgene mine altså!

Jeg går gjerne ned en kilo fra mandag til fredag, også går jeg opp igjen i helga, hver eneste uke går jeg ned den samme kiloen...

 

Om jeg ikke hadde spist meg fordervet i helgene hadde jeg kanskje klart å bli kvitt kilo for kilo for godt.

 

Helgekosen når det kommer til både mat og snop sitter dypt i denne familien, og jeg vil være med på moroa. Det er bare jeg som er stor da, både mann og barn er slanke, men det er nok hovedsaklig fordi de lever normalt aktive liv med mosjon og trening. Jeg med min forbannelse av en kronisk sykdom sitter og ligger altfor mye i ro og trenger rett og slett ikke like mye mat som aktive mennesker som er i aktivitet hver dag. Jeg er nødt til å tilpasse inntaket mitt etter aktivitetsnivå og det er så forbannet vanskelig.

 

Men jeg kan selvfølgelig ikke gi opp! Jeg setter meg hårete mål jeg og siden det er 3 mnd til jul vil jeg ned 10 kg på den tiden. Jeg vil sprade rundt i en ny julekjole og veie ca 70 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet til jul? Hm.. er ikke godt å vite. Har bare tenkt til 1. desember jeg, og det er jo 69kg, og jeg er jo som ca. der nå (har jo nettopp hatt perioden min, og veier derfor litt mer, men håper jeg er tilbake snart). Så jeg tror jeg vil si.. 67kg. Må da vel gå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En cm opp noen steder og stillestående andre steder. Men de buksene jeg fikk på meg før ferien passer idag også:-D

Etter å ha spist potetgull og sjokolade i helga (siste feriefølelse) så er det nå tilbake til diett. Skyr, protein og frukt/ grønt.... ( var drittlei skyr før ferien....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som å lese om meg selv, Fire Småtroll. Jeg gleder meg til helga fordi da kan jeg endelig spise godteri. Masse godteri! Spiser myyye på kveldene i helga...går ned i uka men helga ødelegger vektnedgangen (iallefall går den mye saktere enn den kunne ha gjort). Tror det handler om belønning for min del. Og trøst.

 

Uansett, veide 67,6 idag og det er ned fra 67,8. Ikke så mye med andre ord. Men riktig vei:) Har mensen og kjenner meg gjerne litt oppblåst da.

 

Trim i uka som gikk: syklet til og fra jobben hver dag, det ble noe sånt som 5 timer sykling, eller ca. 90 km. Ellers ikke noe særlig trim, er ikke alltid jeg gidder i helga...

 

Så bra at flere har satt seg mål til jul. Kanskje - for en gangs skyld - vi skal nå målet vi har satt oss???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Vært morsomt å veie 74 kg innen jul. Men har Vært en tragisk uke... 2-3 dager med utskeielser pga div sammenkomster, operert om tirsdag så da var jeg uten trening forrige uke + mensen som kom om lørdag.

 

Får veie meg til fredag og se skadene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :D Jeg forsto ikke hvorfor alle svarte hva målet til jul var. Jeg skammer meg litt over å si at jeg ikke leste innlegget godt nok til å få med meg at det var spørsmålet. Målet mitt til jul er vel under 80 kilo da siden jeg ikke kommer under etter ferien.

 

Har nå gitt litt blaffen den siste uka pga. sykdom og hodeverk og syke barn. Har blitt mange barer og nøtter, noen rislunsjer(!) og lavkarbois.

Fant så ut at jeg måtte gå på vekta idag for å se hvor stor skaden er. Den sa 80,8. Så.da har jeg vel ikke gått verken opp eller ned. Det må jo være bra og motivasjonen er litt til stede igjen.

 

Det blir ny uke med hjemmeværende barn. Lillebror hadde et uhell med sparkesykkelen på søndag og vi endte på legevakten og sykehuset med et brukket kragebein.

Så det blir pleiing på høyt nivå denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, godbedring tilgutten din moota! Mitt mål er å veie 65 til jul. Så får vi se da!da må det jobbes og ikke sprekkes i helgene. Jeg kjenner meg så godt igjen fire småtroll!

 

Hva slags lavkarbo-is er det du spiser moota? Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, godbedring tilgutten din moota! Mitt mål er å veie 65 til jul. Så får vi se da!da må det jobbes og ikke sprekkes i helgene. Jeg kjenner meg så godt igjen fire småtroll!

 

Hva slags lavkarbo-is er det du spiser moota? Tips?

Det er frosen yoghurt og sorbet(?). Finner det i frysedisken på Coop extra i alle fall. Jordbær, bringebær, vanilje, pære og en med mandel og honning eller noe. Den smaker ikke så verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg en dårlig slanker og mest lyst til å gi f... Men da når jeg målet?? Hvorfor klarer jeg bare å slanke meg Max en uke?? ...okay jeg har ikke gitt opp enda, bare fryktelig lyst..:D

Så kan absolutt slenge meg på den helgene ødelegger...

Trøtt og sliten og huse flyter, ja da hjelper det og sitte her! Nei får hive meg rundt å rydde, mulig jeg ryddet vekk lysten på noe godt også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg en dårlig slanker og mest lyst til å gi f... Men da når jeg målet?? Hvorfor klarer jeg bare å slanke meg Max en uke?? ...okay jeg har ikke gitt opp enda, bare fryktelig lyst..:D

Så kan absolutt slenge meg på den helgene ødelegger...

Trøtt og sliten og huse flyter, ja da hjelper det og sitte her! Nei får hive meg rundt å rydde, mulig jeg ryddet vekk lysten på noe godt også;)

Helt normale tanker, og så innimellom gir man f.... Så kommer motivasjonen snikende og hvis jeg da har gitt opp og i tillegg gått opp noen kg så er resultatet sinne på meg selv. (Egen erfaring som jeg tydeligvis ikke har lært av)

 

Og husk å lytte til kroppen, er du trøtt og sliten trenger du hvile (ikke godis) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg nede på 69kg igjen. Hadde en fin fjelltur i går, med mange bratte bakker og skråninger, og mange steiner som ble brukt som trapper. Gikk i relativt raskt tempo. Og i dag er det tilbake til samme løypa, men ikke like høyt opp som vi var i går. Så regner med å ha en godfølelse i kveld også, og det passer meg utmerket siden jeg må pugge sosiologi & sosialantropologi til fredagsprøven. Nesten lyst til å sjekke målene, men det får vente til søndag/mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld gir jeg meg selv en klapp på skulderen. Har ikke spist noe søtt siden lørdag:) kjente mye på søtsuget i kveld og istede for å sende mannen på butikken laget jeg meg heller banan og havregrynlapper:-D tok 2 bananer å moste med gaffel, en slump havregryn, 1 egg, en dæsj melk og litt hvetemel(hang ikke sammen om jeg ikke brukte hvetemel) eneste usunne med disse var smøret jeg brukte til steking:p varme lapper uten noe på for smaken er god nok i seg selv:) ikke noe å spise når man teller kalorier, men for meg som fullammer lillesnupp på 3 mnd var dette midt i blinken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få dette ned, men herlighet hvor hardt påbygg egentlig er! Vi har prøve etter prøve, og det på nulltid. Gleder meg virkelig til jeg får stipendet, for her merker jeg virkelig at jeg må trene for å holde hjernen ved like, men det er vel ingen negativ ting er det vel?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...