Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Har kjøpt Cocosa i dag, noe som jeg har ønsket meg leenge. Var i tillegg tilbud, så da grep jeg sjansen! Gleder meg til å woke grønnsaker, steke noen kyllingfileter og koke villris. Og spise porsjonen min med god samvittighet. Spent på hvordan smaken er, though. Men økologisk bruker å være veldig godt.

Endret av Lunaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kjøpt Cocosa i dag, noe som jeg har ønsket meg leenge. Var i tillegg tilbud, så da grep jeg sjansen! Gleder meg til å woke grønnsaker, steke noen kyllingfileter og koke villris. Og spise porsjonen min med god samvittighet. Spent på hvordan smaken er, though. Men økologisk bruker å være veldig godt.

Hva er cocosa?

 

Anonymous poster hash: a6958...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har kjøpt Cocosa i dag, noe som jeg har ønsket meg leenge. Var i tillegg tilbud, så da grep jeg sjansen! Gleder meg til å woke grønnsaker, steke noen kyllingfileter og koke villris. Og spise porsjonen min med god samvittighet. Spent på hvordan smaken er, though. Men økologisk bruker å være veldig godt.

Hva er cocosa?

 

Anonymous poster hash: a6958...09f

 

Enkelt forklart: kokosolje. :)

 

Jeg fant forresten en side som forklarer dette grundigere: TRYKK

Endret av Lunaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kcalinntak: 1534kcal

Grovt regnet. Litt vanskelig å vite helt eksakt når man besøker en cafe og man ikke vet hva som er i baguetten man får servert. Denne var da litt stor i størrelsen, men grov. Tok da og sammenlignet det med to ICA baguetter på 150gram. Men litt for mye karber i forhold til hva som er anbefalt - var på 253g =66,9% av totalt kcalinntak, og etter nordiske anbefalinger er det 45-60%. Vet ikke om dette er relevant siden jeg ikke tok rett brød, muligens ikke. 

 

Jøss, jeg føler meg som en professor i kosthold. Og alt takket være www.diett.no

Haha.x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva i morgen skal jeg ha min første ridetime på mange år. (Har jo ridd litt innimellom da, men uten instruktør) har på følelsen av at jeg kommer til å ha veldig vondt i mange muskler i helgen. Uansett så gleder jeg meg maksimalt. 😄💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy løvemamma! Gleder meg til å høre om hvordan det går :)

 

Her står vekta på det samme. 74.1. Men med den forferdelige fråtsinga forrige helg, og mensen i dag må jeg si meg fornøyd med det.

 

Jeg er også fornøyd med treningen denne uka; treningsvideo (30days) joggetur, stepstyrke og afrodans (ikke at jeg får det til, men jeg blir sliten og støl rare steder ;) ) det er absolutt et mål for meg å fortsette å få til 4 treninger i uka.

 

Om noen uker har jeg vært gjennom hele 30 days, selv om jeg ikke har tatt det intensivt nå på slutten. Da skal jeg prøve noen av de treningsprogrammene dere har lagt ut her! Gleder meg! Takk for at dere deler :)

 

Jeg synes det var veldig spennende å se de bildene over fett og muskler. Og veldig over den kroppen som faktisk gikk opp i vekt selv om den ble smalere og absolutt mer veltrent. Nå kan ikke jeg skryte på meg en veldig stram kropp, men jeg merker da forskjell her også så det er litt gøy. Men jeg vil jo gjerne st det skal vises på vekta og da. Satser på det neste uke.

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant enda en ny bukse i skapet jeg ikke hadde fått på meg tidligere. Og idag fikk jeg den på! Også er det høyt liv og dermed ser det ut som om bilringene er borte ;-) (selv om jeg vet bedre :P)

 

Så meg selv i speilet igår. Magen er ikke bredere enn hoftene lengere:-D så nå er det bare å jobbe mot 100kg grensen.

 

Siste arbeidsdag idag før 14 dager ferie og varmere strøk! Får vel ikke veid meg disse ukene. Men målebåndet er lagt frem ved siden av billetter og pass;-) har heller ikke med meg vekt til å veie mat. Men har bestemt meg hva slags frokost som SKAL spises. Og holde meg til rent kjøtt og salater:-)

 

STÅ PÅ JENTER!!!!! Dere er min inspirasjon!! Dette klarer vi:-)

Endret av junimamma81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaaaaa 100 blank!!!!! Dette blir en knall dag. :):D

 

Så til sammendrag av vekt og kroppsmål

 

1. august 2014. - 5. September 2014. Totalt:

Vekt: 105kg - Vekt: 100kg. -5kg

Midje: 100cm. - Midje: 95cm -5cm

Mage: 125cm. - Mage: 122,5cm. -2,5cm

 

De andre kroppsmålene mine har også god nedgang :) morsomt å se grafene i lifesum appen. I tillegg har jeg ikke ført kcal inntak de siste ukene. :)

Endret av ♥ Løvemamma ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er så kjekt å komme inn hit å lese om hvor flinke dere er!! :D

 

På vekta idag. Den sa 81,4. Det er ikke svimlende ned, 200g på 2 dager. Men det er jo nesten 1 kilo i uken så kan ikke klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det veiedag for meg igjen da.

 

Fredag 1. august 2014 veide jeg 83, 7 kg

I dag 5. september veide jeg 82,3 kg.

 

Ser ut som jeg igjen havner på en veldig langsom nedgang på en drøy kilo i måneden, ikke så mye å skryte av, men om jeg klarer holde det skal jeg likevel være fornøyd, er jo sluttresultatet som teller.

 

Utfordringen nå blir å komme seg gjennom helgen uten å fråtse. Selvfølgelig skal det handles inn snop og selvfølgelig skal vi kose oss, det er ingen andre i dette huset som trenger å slanke seg. Så får jeg prøve å holde meg på samme mengde snop som resten av familien da og ikke småspise sjokolade og smågodt hele helgen (det holder jo med litt på kvelden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan dere tro jeg er sliten i kroppen, men å så deilig å få ri igjen. Var helt salig i kroppen i bilen på vei hjem. Bruker virkelig alle muskler på hesteryggen, selv om jeg vet at jeg blir støl nå, så er det verdt det. Gleder meg til å komme i bedre for for da blir det lettere å være en god rytter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle er!

 

Har ingen vekt i nærheten som funker. Og tror heller ikke det er noe vits i målebånd siden det ikke er så lenge siden jeg målte. Men dagens oppdatering: Innkjøp av Canderel og mye gåing.

 

Siden det også er fredag så har jeg unnet meg et vaffelhjerte og 15pistasjnøtter.

Endret av Lunaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest meg mamma?

Etter nesten en måned med konstant sykdom, så er jeg fremdeles på stedet hvil desverre. Uff, det har blitt for mange lettvinte løsninger, kjeks, chips og brus. Sånn blir det når man ikke har matlyst overhodet. Men er på bedringens vei nå, så satser på at jeg starter friskt på igjen fra mandag.

 

5 september:

 

Vekt : 82,0

Mage v/navle : 104

Midje : 91

Lår : 63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg som skulle være flink frem til at jeg giftet meg.. det er nå 1 uke siden, og jeg er fremdeles ikke flink:o joda, kuttet kraftig ned på kjeks og saft, men klarer ikke å holde meg helt unna. Sist jeg sto på vekta viste den 86 kg, -14 kg fra august 13 og -2 kg fra startvekten da jeg ble gravid i oktober:) med tanke på bryllup og dåp forrige helg og masse kaker i de forbindelsene, er jeg glad for stillestand:p sitter i tillegg å funderer på om jeg skal ta frem tjukkasbuksene fra i fjor sommer for å sammenligne:p prøvde de for ca 6 uker siden, men det var da rundt3 uker etter fødsel:p de var da litt løse rundt magen:'D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal i dag til byen for å feire min brors bursdag. Takker virkelig Peppes for at de har fått inn retter til under 600kcal! Om ikke hadde jeg slitt. I tillegg er dette mat man blir mett av.:D Først en liten treningstur, morna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må vi over kcal telling....så jeg ser hva jeg faktisk får i meg! Ingen nedgang på vekta her.

Så fra i mårgen er det telling, kjedelig men jeg må! Og jeg må få trent!

 

Flinke dere andre er! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

 

Jeg vil gjerne slenge meg med her! Jeg var på en tråd her i 2012, men etter at jeg datt av der så gikk vekta bare opp og opp en lang stund, til jeg endte på rundt 73 kg igjen våren 2013. I fjor sommer anstrengte jeg meg litt, og gikk ned til rundt 69, og har ligget på 68/69 til nå i august. Da fant jeg ut at det var på tide å ta et tak igjen, og har nå gått ned til 65 komma noe, som var det første målet mitt. Da har jeg akkurat kommet på 24,6 i BMI, og er såvidt ikke overvektig lenger. Hurra for helsa! Så nå er jeg klar for neste mål, å komme ned til 60 kg og BMI på 22,5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt var vi til Peppes i dag, men fristelsen var for stor, så gikk for den med løkringer (jeg bare elsker disse syndige ringene). Men tok da bare tre-fire stykker, før jeg ble mett. Vann til drikke. Etter dette noen få kjeks hjemme hos min søster. Men følte jeg kunne unne meg dette, for grov regning tilsa at jeg kunne spise dette med god samvittighet. Men jeg er jo litt usikker, selv om det ble 1t30min trening i dag.

 

Men uansett: I morgen er det back on track! Planlegger å stå opp i rett tid (og jeg har enda ikke lagt meg.... flink, Maren, flink!) for å trene litt utholdenhet. Lyst på en rolig dag i morgen, men utfordringen skal i boks. Dumt å gi seg når man har fullført 29/100 dager. Og da må jeg i alle fall bedrive en aktivitet i 30min (muligens gå opp til dit skogsbilveien ender? 3km hver vei? Får se).

 

God natt! :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det ikke gått helt etter planen. Hadde ikke tid til å spise i går, så ble lite mat. 2-3 egg, noen få crabsticks og noen osteskiver.

 

Fortsetter ellers med godt mot :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det rart om hundene klager.. (ikke det at de klager noensinne), gikk 6km i dag, fin tur! Har spist frokost og lunsj, og er nå på omkring 700kcal. Lagde havrepannekaker til lunsj, og det blir det til kvelds også siden noen ble igjen.:) Med kveldsmat blir det på 900kcal, Så har da igjen 600kcal til middag. Blir jeg sulten imellom der tar jeg meg bare en frukt eller grønnsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en ny bikini til ferie i str 44 og er så fornøyd! ! Den sitter bedrr og puppene ser bedre ut ( jada viktig det å:P) før måtte jeg.på reimers for å få en god bikini som passet rundt.

 

Men er kommet under 100 cm rundt :-)

Får ikke veid meg imorgen men har med målebåndet:-) imorgen blir det også litt styrketrening før bassenget og sola:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg sitter her, sliten, ungene er i seng og mannen på trening. Kunne tenkt meg å flate ut på sofaen, men har lovet meg selv å trene med jillian. Bare noe dritt at jeg ikke rakk det tidligere i dag ;)

 

Så, nå har jeg skrevet det er, så da er det bare å logge av og finne frem treningstøyet. Hepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...