Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Takk, moota:)

 

Jeg veier meg egentlig mandager, men måtte bare snikveie meg i dag:)

 

Ned 800 g siden tirsdag:) Det er jo vann, men samma det, NED ER NED :)

 

Ønsker dere alle ei kjempefin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja, fredag igjen og jeg skal jo rapportere hver fredag.

 

Men her står vekten på stedet hvil, kan dessverre ikke skylde på noen andre enn meg selv heller...

 

Tenker veldig på om jeg skal prøve meg på 5:2 dietten, siden jeg tydeligvis sliter så veldig med å kutte ut alle uvanene mine kan det kanskje hjelpe å spise veldig lite et par dager i uken. Om jeg ikke øker inntaket på de vanlige dagene, men spiser lite på fastedagene vil jo summen kalorier på uken bli mye lavere enn i dag. Har lest og lest, og det fungerer jo for mange, og særlig de som sier de sliter med å kutte helt ut uvanene sine skryter av at dette fungerer bra. Har du spist mye en dag er du veldig forsiktig neste dag, høres jo logisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tenkte jeg og ta helgekosen min og tok resten av isen (på tom mage). Kan tro jeg ble kvalm og uvel. Isboksen ble tom (var ikke så mye igjen) og det kommer ikke noen ny inn i hus med det første. Nå blir det middag og noen få potetbiter. Resten av helga blir nok lavkarbovennlig, mulig litt potet i morgen kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles som alle andre kommer med vekt idag så da kan jeg også rapportere om ned 400g fra onsdag. 81,6 idag :) Ikke de store endringene på bare noen få dager, men gøy uansett :)

 

Har hatt barneselskap for lillebror og har vondt i beina og er sliten i hodet. Har vært en travel uke og blir ikke bedre neste uke heller..

Skal prøve å slappe av imorgen og så familieselskap på søndag. Jeg skal lage kaker, vafler osv, men har kjøpt karbovennlig is og cashewnøtter og vannmelon til meg :D

 

God helg jenter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moota: Vet ikke om du er glad i ostekake, men fottballfrues ostekake oppskrift er veldig god og frisk på smak. :) og lavkarbo

Endret av ♥ Løvemamma ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moota: Vet ikke om du er glad i ostekake, men fottballfrues ostekake oppskrift er veldig god og frisk på smak. :) og lavkarbo

 

Tja jeg er veldig glad i søsteren min sin ostekake i alle fall :)

Takk for tips! Det skal jeg absolutt sjekke ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blææ... Stapp mett på hjemmelaget pizza å yoghurt nøtter, bra de er så kalorifattige ....NOT!! Litt chilli nøtter i tillegg så går jeg vel i pluss kalori messig denne uken også... Jeg veide meg i dag, vurdere og endre dag til fredag eller lørdag, mandag kan bli en skummel dag å veie seg på kjenner jeg nå... Men vekta i dag viste ned 2,8 ja det var vel en del vann da på mandag:)) men tviler på resultatet blir det på mandag. Går vel litt opp igjen etter dagens spising( les fråtsing ...)

Har godte stopp, tror jeg må ha nøtte stopp også,kalori messig er det vel like galt? Ikke spist sjokolade på en uke!!! Jhuu, men det har vært hardt!

 

Vil trene men kommer ikke i gang, skal bare skal bare først... Men greit så lenge mat inntaket er ok, kan jeg vente litt med det, vurdere treningssenter ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lavkarbo kan jeg spise mørk sjokolade. Ja jo 2-3 biter, men ikke 10-12.. Det vil vel vise på vekta.

Ellers har vi hatt selskap i dag. Jeg har spist nøttene mine og isen min. Og det i steden for middag.

Ny uke og nye muligheter :)  Og tomt for mørk sjokolade :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! 1 kg ned og bekket minus -20, 5 kg siden august 2012:-D

Noen minus på målene. Litt for mye alkohol på fest i helga og det kjentes på trening imårrest. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! 1 kg ned og bekket minus -20, 5 kg siden august 2012:-D

Noen minus på målene. Litt for mye alkohol på fest i helga og det kjentes på trening imårrest. ...

 

 Wow for ett resultat junimamma  :klemmer:  :duskedame: gratulerer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det dere gir dere selv ett klapp på skuldra? kjenner jeger litt for streng med meg selv og vil ikke gi meg kudos før jeg har gått ned minst 10 kg først da er jeg på vei liksom.

 

Må nok jobbe mer med å rose meg selv under veis tenker jeg. Så jeg ikke faller tilbake til sjokoladen  :sjokolade:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det går fort nok!? :D   Men unner meg ikke noe fordet om. Jeg var bare dum som spiste både is og sjokolade i går :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei tenker ikke på før du unner deg noe, mer om når du sier til deg selv: godt jobba, nå har jeg vært flink. 

 

Mitt problem er ofte at jeg rakker meg selv ned og for å snu på dette må jeg liksom oftere rose meg selv. Bygge oppunder den positive framgangen og om mulig ha lettere for å komme seg igjennom de dårlige dagene hvor man bare føles seg feit og at alt går for sakte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyfrihimmel, det er jo som å lese om meg selv denne lørdagskvelden klokka halv ti, stappmett av pizza og noe godt i tillegg...haha, helga sprenger jo kaloriinntaket uke etter uke! Men likevel går jeg litt ned, denne uka fra 68,5 til 68. Tross ei feit helg (rett og slett!). Pølser på søndagstur er jo ikke spesielt magert...

 

Og trimmen...kremt kremt...vel, det ble en sykkeltur på ca 17 kilometer, det var det eneste. Tok sykkeln til optikern istedenfor bussen, et godt valg:)

 

Anywat, så lenge det går nedover er det iallefall en positivt utvikling.

 

Synes forresten det virker som om noen av dere er såååå gode på å motstå fristelser. Bravo til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jhuuu 70 blank i dag! Meget overrasket:) minus 3,8 på en uke er ikke værst, mest vann da, men gir motivasjon, mulig nedturen blir stor neste uke...når resultatet ikke er så stort:)

 

Har ikke trent noe i det siste, syns jeg merker det på kroppen? Den er så pløsete og opplåst føler jeg...eller mulig det er alderen!?!?? Iiiiikkkkk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 83kg i desember. Og det var den mest pinlige måten å få vite det på også. Skulle hoppe bungee à strikkhopp over Nilen, og for at det skulle bli tryggest mulig ble vi veid og fikk vekten påskrevet på hånda. Jeg var den tyngste. Og en av de laveste med mine 160cm. Men jeg hoppet, og da var det på en måte greit. Trodde jeg.

Vi kom tilbake til folkehøgskolen, men tankene florerte og ga meg ikke fred. Hadde jo sagt til meg selv at jeg aldri skulle veie 80kg. Jeg fant frem til Tribesports.com og begynte å ta Challenges. Det som derimot irriterte meg grønn var alle blikkene maten min fikk. Og hvor store porsjoner det  var. Kan jo ikke vite at det var akkurat det de tenkte, men jeg er vel oversensitiv for blikk. Spesielt vekt og mat.

Jeg begynte å jogge, på hard asfalt (smarte jente..), og pådro meg da en skade. Dette var da i april, men vekten hadde nådd 76kg. Så det var helt greit med en pause. Brukte tiden til å lære mer om kosthold og kalorier.

Slutten av juni begynte jeg å trene igjen. Flere ganger for uken var jeg på treningssenteret, og fikk stadig bedre form. Det merket jeg også på at jeg hang med mer på youtube-videoene til FitnessBlender. Og så morsomt det var å lage sunn mat! Jeg unnet meg av og til litt godteri og usunn mat, men dette hørte med til sjeldenhetene. Jeg spiste mindre, oftere og sunnere. Tror faktisk magesekken har krympet pga dette, for trenger ikke like mye mat som før...

Jeg stoppet på 72kg og vekten rikket seg ikke. Jeg begynte å dabbe av, men hadde lest at det var normalt å nå et platå om man hadde gått ned mye på kort tid, og at kroppen trengte tid for å venne seg til den nye situasjonen. Jeg ventet. Utålmodig.

Fredagen som var stilte jeg meg på vekta, for moro skyld, for å sjekke om jeg hadde gått opp i vekt, eller om den fremdeles var på 72kg. Jeg fikk meg et gledelig sjokk da jeg så at jeg veide 70kg. Så muligens blir mitt 1. desember-mål likevel innfridd, jeg mangler jo bare 1kg. :tree:  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To innlegg etter hverandre, føles ut som jeg spammer. Men har et lite dilemma her.

Jeg og kjæresten skal til et vennepar senere i kveld og da blir det servert innbakt pølse, og mest sannsynlig er det mye ost i disse. Har i dag spist tre wetabix med 2dl melk, to brødskiver med 1salamiskive og et speilegg. Middagen blir da vel de pølsene. Skal jeg ta middag og kvelds sammen? Det er jo egentlig ikke lurt det heller. Er det frekt av meg å spørre om jeg kan ta salat ved siden av...? :klo: Hadde vært greit om jeg ikke hadde spist usunt i går. Ble hamburger med mye smør og fet, smeltet ost på toppen. Og bacon og pølser som topping til omeletten som jeg hadde til lunsj... I verste fall blir det trening i morgen også. Og da skal 500kcal forbrennes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer an på hvor sulten du blir, om du ikke er sulten til kvelds så dropp det ene måltidet. Og hvorfor er det frekt å spise salat til pølsene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det er flaut å be om salat til pølsene, hva med å ta pølsene til middag og salaten til kvelds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjenner jeg at jeg stanger mot en mental motbakke. Klarer jeg å nå målet denne gangen? Er lavkarbo riktig valg? 

 

Føler at det tar så lang tid..

 

Og det er is i frysern. 

 

Jobber med hodet veldig nå, isen er ikke tillatt å spise før i helgen. Skal også sies at tanta er på besøk og jeg er sliten. Så ingen store planer i dag, ut å gå en tur senere, holde meg unna isen og glede meg til Sushi og svømming i kveld.Og VM på NRK (hestesport). 

 

Håper dere andre har en bedre dag enn meg i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjenner jeg at jeg stanger mot en mental motbakke. Klarer jeg å nå målet denne gangen? Er lavkarbo riktig valg? 

 

Føler at det tar så lang tid..

 

Og det er is i frysern. 

 

Jobber med hodet veldig nå, isen er ikke tillatt å spise før i helgen. Skal også sies at tanta er på besøk og jeg er sliten. Så ingen store planer i dag, ut å gå en tur senere, holde meg unna isen og glede meg til Sushi og svømming i kveld.Og VM på NRK (hestesport). 

 

Håper dere andre har en bedre dag enn meg i dag.

 

Saken er at du burde ikke ha is i frysern...det skaper bare problemer! Vi har nesten aldri godt i huset fordi da går jeg og tenker og tenker på det. Best å bare kjøpe når man har bestemt seg for at litt godt er greit. Mannen er helt enig med meg i at det er best å gjøre det slik.

 

Kan du kaste isen? Høres dramatisk ut men det er faktisk bare en boks is...

 

Jeg fikk en gledelig overraskelse idag, skulle snike litt på vekta. Pluselig hadde jeg gått ned 18 kilo siden mandag. Halleluja!!! Innser at det er noe krøll med batteriene, men synes jo det var hyggelig med et slikt tall (skremmende lavt tall egentlig). Haha, dagens glis på meg på mårrakvisten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, 18 kilo på et par dager ja, det hadde vært noe ;)

 

Jeg sliter også, er så utrolig vanskelig.

Var veldig flink både mandag og tirsdag, spiste sunt og riktig, ikke noe snop, ikke noe småspising. Så i dag sprakk det med et smell... De hadde en sånn rull med kransekakedeig til 10 kr ved kassa på rema, fordi et bare var et par dager igjen på datoen. Så tok jeg den med hjem da, kuttet den i skiver og stekte dem. Slike kransekakekjeks er jo fantastisk godt, og veldig fullt av kalorier :(

 

Men men, gjort er gjort, spist er spist. Mandag og tirsdag ble bra, onsdag ble ikke bra, så da får torsdag og fredag bli bra. Da blir de fleste dagene bra ihvertfall, og det er ikke så ille bare det. Prøver å holde motet oppe her.



Anonymous poster hash: 565c4...180
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dagen straks bedre, tok meg en sykkeltur i sola, rakk 8km og butikken før VM dressur var tilbake på skjermen. Isen ligger urørt og er guttas helgegodis. (Og bittelitt til meg) det blir også en viljestyrke trening til meg. Ser litt på viljestyrke som en muskel som må trenes ofte.

 

Nå på vinterhalvåret jobber jeg svært lite og har da ikke råd til å kaste noe. Skal på jakt etter et godt byggbrød oppskrift så jeg kan spare inn litt der også. Dagens sushi blir hjemmelagd (beklager til dere i sjappa på hjørnet). Jeg er ikke så flinkt til å spare på matbudskjettet men det må jeg bare klare nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho -18 kg på noen dager hadde vært fint. :)

 

Vel nå er det natta her igården, viljestyrken vant og den trenger trening for om litt over en uke reiser jeg nordover og hjem til mamma og pappa. Der har erfaringene vist seg at jeg spiser mye usunt og generelt for mye mat. Har litt å jobbe med fram til det ja. De to ukene skal ikke få ødelegge nedgangen min.

 

God natt jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...