Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Øøøøøøhm.. Det er ikke rart det bare er 18 karbohydrater i hele sjokoladen. Den var ikke akkurat kjempegod!! Haha dagens nedtur :o:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg ikke gjør, har jeg en følelse av at jeg begynner å bli anorektisk.. 1500kcal er egentlig veldig lite, og om det skal bli under dette er jeg redd jeg kan begynne å overkontrollere dette. Moren min var bulimiker, så det kan ligge i meg også. Har prøvd 5:2 dietten, men på fastedagene begynte jeg å få skumle tanker. Riktignok er det for bare noen få dager, men jeg tør ikke å ta risken.

Da er det annerledes, hadde nok spist slik at du maks er 200kcal under, ost og nøtter gir ganske mye kcal.

 

Jeg følger også sofagrisen. Blir spennende å se hva som blir resultatet hans etter 3mnder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg intet mindre enn to vekter her i huset, digitale begge to og de viser rundt 1,5kg i forskjell. Kommer til å bruke den som viser mest likt den hjemme. Mest for å holde meg selv litt i nakken. Neste veiing på vekta mi blir fredag om 1,5uke.

 

Jeg får bare stå på så jeg klarer å komme meg ned på 2siffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg skikkelig dårlig. Blir nok ikke noe fysisk aktivitet på meg idag. Jeg merket det igår også. Storesøster spurte om jeg ville være med opp på feltet. Men jeg våget ikke å si ja. La meg på sofaen som et slakt heller..

Det var en travel uke sist uke og det er nok alt det som nå straffer seg. Orker ikke dusje nå, må spare kreftene til jeg skal hente bilen senere.

Søsteren min kommer for å kjøre meg til verkstedet. Og senere idag er det fotballtrening. Så det får bli sofaen idag og :)

 

Jeg har ikke peiling på hvordan jeg ligger an nå mtp is, nøtter, ikke middag, under halve sjokoladen, rislunsj osv.. Veier meg vel i slutten av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har magen lin begynt å reagere på at jeg spiser annen type mat enn det den har vært vant til side midten av juli... kanskje det hjelper på vekten at jeg springer så ofte på do. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag river og sliter søtsuget i meg. Mest lyst til å legge meg i senga å dra dyna over hodet. Vet ikke om det er pga eggløsning eller et mentalt sug av de dårlige vanene jeg har hatt i mange år i dette huset. (Er hjemme hos mamma og pappa). Hjelper heller ikke at været er nitrist og grått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag river og sliter søtsuget i meg. Mest lyst til å legge meg i senga å dra dyna over hodet. Vet ikke om det er pga eggløsning eller et mentalt sug av de dårlige vanene jeg har hatt i mange år i dette huset. (Er hjemme hos mamma og pappa). Hjelper heller ikke at været er nitrist og grått.

Vet veldig godt hva du mener. Å komme hjem til sine foreldre...aldri vellykket mtp mat! Er så vant til å snoke i skapene der og forspise meg på godis.

 

Tenk at de gode valgene du tar idag beviser at du er blitt sterkere enn før. Og om du gikk på en sprekk så er det ingen undergang. Forhåpentligvis en liten sprekk og ikke en gedigen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det uheldigvis vafler, ELSKER vafler! Får droppe kveldsmaten

...

 

Vafler er bare så ufattelig godt!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist helt greit i dag. Fortsatt ingen vannmelon så til kvelds har jeg spist 1 skyr og resten av sjokoladen.. :P

Men, jeg delte den i alle fall i 2. Og nå er det ikke mer :/  Enn så lenge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ingen mega sprekk, spiste noen never med taffelstiks (pommes sticks). Frokost ble på cafe, en chicken club sandwich hvor jeg droppa halve brødet, og drakk vann til. Gikk fort forbi den fristende ostekaka på vei ut. Så litt sodd til middag, vannmelon til mellommåltid og de nevene med taffelstiks.

 

I kveld laga jeg meg hjemmelagd lemonade måtte ha i litt sukker (ca1dl på 1,2l veske) siden sukrin ikke er å oppdrive her i huset. Har lyst til å hive i meg resten av taffelstiksen men skal forte meg å pusse tenner (da smaker alt høgg uansett og frister ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ingen mega sprekk, spiste noen never med taffelstiks (pommes sticks). Frokost ble på cafe, en chicken club sandwich hvor jeg droppa halve brødet, og drakk vann til. Gikk fort forbi den fristende ostekaka på vei ut. Så litt sodd til middag, vannmelon til mellommåltid og de nevene med taffelstiks.

 

I kveld laga jeg meg hjemmelagd lemonade måtte ha i litt sukker (ca1dl på 1,2l veske) siden sukrin ikke er å oppdrive her i huset. Har lyst til å hive i meg resten av taffelstiksen men skal forte meg å pusse tenner (da smaker alt høgg uansett og frister ikke).

Så flink du er! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo jeg fikk spørsmål i går om hvor mye jeg hadde gått ned. Fortalte at det kun var 5kg og at jeg veier faktisk 100kg, det hadde hun(min reserve bestemor) vanskelig for å tro. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg fikk spørsmål i går om hvor mye jeg hadde gått ned. Fortalte at det kun var 5kg og at jeg veier faktisk 100kg, det hadde hun(min reserve bestemor) vanskelig for å tro. ☺

 

Så kjekt løvemamma!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig langt i fra god idag også. Sånn går det vel når jeg skal starte på skikkelig skrubbevask av kjøkkenet så fort jeg er litt bedre enn å måtte ligge som et slakt på sofaen eller i stolen..

At jeg ikke lærer å ta vare på meg selv :(

 

Ble da i alle fall litt fysisk aktivitet igår. Idag blir en dusj og å heie på lillebror som skal spille fotballkamp :) Skal prøve å late meg utenom det, prøve å hente meg litt inn før helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja fikk endelig kjøpt meg vannmelon i dag. Gledet meg til den hele dagen og ettermiddagen på fotballkamp. Åpnet og delte, men kunne bare kaste hele dritten! :(  Ble sesongens siste vannmelon på meg.

I stedet ble det en del nøtter. Men det var ikke like godt som jeg husket så jeg ga resten til storesøster som også er glad i nøtter. Så da frister det jo også mindre til neste gang :)  Sjokoladen er jo tom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, her går det dårlig...!

 

10 timers arbeidsdager, foreldremøter, styremøter, alene med ungene, ja der har du denne og neste uke for meg... Mye stress, lite tid. Det blir mindre trening enn vanlig, men det er jo ikke det jeg legger på meg av. Jeg legger på meg fordi jeg spiser bolle, sjokolade, kokosbollene, kake osv. Jada. Alt dette har jeg faktisk klart å proppene i meg (i mitt liksom lavkarbo-liv) bare de siste dagene.

 

Hjelp meg! Riktig nok er jeg stressa og sliten, men det hjelper jo ikke å bli tykkere i tillegg! Hvorfor er jeg så selvdestruerende? Klarer noen å banke litt vett inn i hodet på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg ned og tenk deg godt om hva du holder på med. Bli enig med deg selv om du skal gjøre dette nå eller om du skal vente. Lag avtaler med deg selv om hva som er lov, og ha alltid klar snaks som du kan spise. Heller nøtter enn sjokolade, skjær deg heller 3 osteskiver enn en bolle. Kok opp egg og ha i kjøleskapet om du klarer de kalde. Eller lag gode vaner på å koke egg før du har spist noe annet. Eller stek egg og bacon osv. Kjøpe skyr eller annen yoghurt og ha klart.

 

La karbohydratene og sukkeret være! Vis hodet og magen at du er sterkere enn suget! Kjemp for en flott kjole til jul :) 

 

Eller så kan vi ha en ny konkurranse som det hjelper på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lag salat klar på forhånd!! Salat er godt, jeg er bare litt lei :P  Snart klar nå når vannmelonen er ute for sesongen og nøttene ikke var så gode lenger. Salaten kan stå i kjøleskapet og ligge i væska. Lag din egen dressing av rømme og majones, av dette her cottage cheese greiene eller annen sånn type lignende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannmelon sesongen er virkelig på slutten, jeg kjøper konsekvent ikke inn hel vannmelon nå, den må være delt slik at jeg kan bedømme den. Veldig skjeldent jeg finner noen fine nå.

 

Nok en kommentar på nedgang denne gang fra min bestemor. :)

 

Faren med kommentarene er at jeg slipper for mye ut på tømmene og sklir inn i en dårlig vane igjen.

 

Til frokost i dag spiste jeg opp resten av taffelstiksen, og en liten sjokolade i butikken (dumme tilbud som ligger i kassa, kjøpte og spiste den av gammel vane ikke smakte den så godt heller.) ellers har jeg spist sunt og i fornuftige mengder.

 

Målet mitt med denne turen blir å holde meg stille på vekten og ikke gå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, grusom uke her også.

 

Har blitt altfor mye farting på kveldene, og fått servert mat jeg ikke har laget selv. God mat, desserter osv. Jeg har ikke lyst til å sitte å plukke i maten heller, men prøver å se på mine slanke venninner og legge meg på samme nivå som dem og heller spise mindre resten av døgnet ;)

 

Tror egentlig ikke det har blitt så helt galt, men spørs om jeg har gått ned noe, får satse på stabiliseringsuke og heller nedgang neste uke. Skal veie meg i morgen tidlig så får vi se. Skal spise middag borte i dag også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går var jeg veldig flink med maten, men i dag går det litt på skakke igjen. Guttungen kom til meg med sitt søteste smil og sa mammaaaa, kan vi vææærsåsnill å lage vafler? Klarte selvfølgelig ikke å si nei, så nå er vaffelhjernet i full sving. Men lager med havregryn, rugmel, grov sammalt hvetemel og fint hvetemel, i tillegg til mindre sukker enn vanlig:) har i tillegg kjøpt meg fun-saft, så blir litt mindre kalorier der og:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk moota! Du har nok rett i at jeg bare må bestemme meg. Som jeg har skrevet før har jeg aldri vært så nærme målet som nå, også roter jeg det til. Jeg er også litt usikker på om lavkarbo er det rette for meg, siden jeg "jukser" så mye. Det er jo ingen diett som tillater det jeg har spist i denne uka, men hadde det fungert bedre med kalori-telling? Det var jo slik jeg tok av 10 kg i fjor høst... Samtidig metter lavkarbomaten på en annen måte synes jeg, og jeg har mindre hodepine osv... Det er vel mest unnskyldninger som gir meg disse tankene. Begge delene fungerer jo, en må bare velge en og gjennomføre.

 

Uansett var det positivt på vekta i dag; 73.6! Jeg tror det et 0.5 ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Jeg trente 3 ganger forrige uke. Video 1 gang, step styrke og dans. En gang mindre enn jeg pleier å få til, men i en veldig hektisk uke ser jeg meg fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...