Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Jeg tror høst-blues'en har inntatt meg...Jeg gikk på en skikkelig smell i helga, gråt masse og var helt ut av mæsjæl og hadde en stor krise. Som nå er hakket bedre. Det førte til at jeg ikke har greid å tenke på kostholdet overhodet. Men nå bør jeg begynne å skrive ned igjen hva jeg spiser, hvis ikke rakner det. Uff, jeg vet med meg selv at hvis jeg ikke har det bra, så spiser jeg mer og usunt.

 

Jeg har veid meg men husker overhodet ikke hva vekta viste. Håper på bedre tider fremover, mer energi og ingen flere sammenbrudd. Det er fælt å ikke ha det bra!

 

Det høres utrolig godt å være i stallen og ikke minst ri (om du gjør det?). Som terapi for kropp og sjel. Jeg kjenner at jeg absolutt burde gjøre noe lystbetont, ikke bare hverdagsrutiner og stress. Må finne nøkkelen til å ha det bra:)

 

 

Jeg vet akkurat hva du mener og hvordan du har det! Det er pyton! Jeg har ikke akkurat høstblues da, men jeg har slitt litt. Skulle jo være så flink i dag siden jeg pakket bort moussen og drit. Men! Jeg spiste 3!! pølser i brød til middag. Hallo!! Jeg skal verken spise pølser eller brød. Har seriøst vurdert moussen igjen.. Tenker starter på frisk i morgen.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puh trodde jeg hadde gått opp et par kg,men det ble 200gr ned isteden.

81,0 , hadde vært morsomt å se 79 tallet til neste fredag men realistisk sett blir det vel om 2 uker :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN (!) prøve igjen av seks på 7 skoledager. NÅ er det snart tid for høstferie, og jeg skal hjem til familien. Da blir det endelig treningssenteret. Har savnet å være der. Men nå har jeg endelig tid til det.

Vektfronten:
Står fast, men gikk ned 2cm over navlen 31.august - slutten av september.

Endret av Lunaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig veid meg etter ferien. Ble ikke helt som jeg håpet. Opp 1 kg på 3 uker. Mandag har jeg mulighet til å trene fra mårran og jeg gleder meg. Men kostholdet betyr mest og der er jeg ikke kommet i gang. Vurderer å gjøre som jeg gjorde for 2 år siden. Havregrøt til frokost, salat med tilbehør til lunsj. Frukt og veiing av middag. ... da kan maten bli litt mer varierende. .

Endret av junimamma81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var så fornøyd før ferien. -20 kg og følte jeg så bra ut (selv om jeg må ned mange kg enda...) så bildene fra ferien idag, og huff.... ser det veldig godt i ansiktet at jeg har gått ned og jeg kjenner det på klær. Men huff... og det hjelper ikke at min bror har gått ned 20 kg siden i sommer ( selvsagt bra for han, men blir litt deppa at det går så tregt) imorgen blir det trening igjen, har ikke trent siden før ferien. Men nå bli det strengt fremover. Bytter litt diett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg er uvel, dagens kost har ikke vært så bra og jeg har potetgull opp i halsen, seriøst aldri mer altså, kasta halve posen (skal sies at jeg ikke er så glad i potetgull heller) irriterer meg også over at de selges i så store poser, innimellom vil jeg ha bittelitt og spiser da fort for mye siden pakkene er for store og blir mega kvalm som nå.

 

Ellers snirkler vekta seg saaakte ned mot 100blank igjen. Merker jeg blir alt for fokusert på vekta og vil prøve å holde meg litt til målene igjen. (Dvs unngå vekta men fult fokus på trening og kost) mulig veie meg hver 14 dag eller en gang i måneden). Mye fordi om vekta ikke viser helt som jeg vil blir jeg ekstremt demotivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junimamma, du skal være stolt over å ha gått ned 20kg, det er litt av en bragd. Stå på videre dette klarer du. Ett steg av gangen. Vi har her og nå og den tiden må vi utnytte hver dag. Ingen vet hva morgendagen bringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett Løvemamma!! Åsså skal jeg jo ta igjen deg;-)

Hehhe neida, men du er em motivasjonsfaktor for meg:-)

Takk for gode ord!

 

Er på trening nå og koser meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta imårrest uten klær og er bare 0.5 kg til jeg er tilbake på 107, 5 som jeg var da vi dro på ferie:-) lover bra!!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har det blitt knekkebrød med skinke og agurk til frokost, fisk og grønnsaker til middag, en sjokoladebrikke til dessert, og havregrøt til kvelds. Påfyll av Floradix. Ingen lunsj, på grunn av at jeg våknet så sent (deilig å kunne sove ut også, heh). To glass melk og oppimot to liter vann. Og det har blitt trening (som jeg har savnet det!). Føles godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å gå raskt ned i vekt, Junimamma, det er jo ikke alltid det er det beste for kroppen. Viser ikke undersøkelser at sjansen for å holde vekta ned er større hvis man har gått ned langsomt, og gjerne med en varig kostholdsendring? Ikke tenk på broren din, tenk på hva DU har oppnådd. Slutt å sammenligne (det bør vel de fleste damer slutte, med sånn helt generelt).

 

Jeg veide meg igår og vekta viste 67,9, nøyaktig det samme som de to siste ukene. Men med tanke på at jeg gikk på en akutt psykisk smell for to uker siden, så er det veldig bra at jeg har holdt meg stabil. Nå føler jeg meg back in buisness, sånn delvis iallefall, og greier å tenke på kostholdet igjen.

 

Trim har det blitt veeeeldig dårlig med, sykler ikke til jobben for tida men har planer om å sykle litt, spørs hovr kaldt det er på mårran.

 

Ny uke, mange muligheter:) Høst og mørketid trenger ikke bety vektoppgang selv om jeg nettopp leste i dagbladet at mange legger på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å gå raskt ned i vekt, Junimamma, det er jo ikke alltid det er det beste for kroppen. Viser ikke undersøkelser at sjansen for å holde vekta ned er større hvis man har gått ned langsomt, og gjerne med en varig kostholdsendring? Ikke tenk på broren din, tenk på hva DU har oppnådd. Slutt å sammenligne (det bør vel de fleste damer slutte, med sånn helt generelt).

 

Jeg veide meg igår og vekta viste 67,9, nøyaktig det samme som de to siste ukene. Men med tanke på at jeg gikk på en akutt psykisk smell for to uker siden, så er det veldig bra at jeg har holdt meg stabil. Nå føler jeg meg back in buisness, sånn delvis iallefall, og greier å tenke på kostholdet igjen.

 

Trim har det blitt veeeeldig dårlig med, sykler ikke til jobben for tida men har planer om å sykle litt, spørs hovr kaldt det er på mårran.

 

Ny uke, mange muligheter:) Høst og mørketid trenger ikke bety vektoppgang selv om jeg nettopp leste i dagbladet at mange legger på seg...

Dette var et bra innlegg SagflisIHåret. Kan ikke annet enn å si meg enig med deg. Og det er bevist at man klarer å holde vekten ved like lettere, om man går ned sakte og venner på seg en ny livsstil. Kroppen trenger tid den også, det går, dessverre, ikke på autopilot.

 

Og det med høsten, så er det jo hva man selv gjør det til. Man trenger jo ikke å gå opp i vekt bare på grunn av at det er høst. Men når mørket kommer, kommer jo de kjente høstdepresjonene (som jo kan få folk til å spise mer, og mer usunt, godteriet blir ikke bare helgene), som gjerne strekker seg over vinteren. Men disse er det helt oppnåelig å bli kvitt. Man må bare finne ut hva det bunner ut i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært en liten tur på treningssenteret. Ikke like intenst som i går, for merket at jeg var litt støl, og da er det greit å ikke overkjøre seg selv. Men svettet likevel, også på ryggen, så sier meg fornøyd. Omkring 800kcal forbrent med i dag og i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig gangsperre.... tok knebøy med 35 kg på stang.STORE problemer med å gå trapper, høyder og sette meg ned idag. .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Junimamma ja nå må jeg bare skjerpe meg sånn at ikke du raser ifra meg ;)

 

Kjenner til det med gangsperre etter tunge knebøy økter.

 

Nå som høsten og vinteren kommer savner jeg virkelig treningssenteret, men koser meg i stallen og står på der hver dag. Kosten har også vært bra de siste dagene. :) i morgen skal jeg endelig få ri der jeg henger hver dag, riktignok på en hest som bare er på besøk (hun ene som jobber der fast rister bare på hodet av at jeg ikke får ri, og nå har hun en hest stående der denne uka) hurra for meg, gleder meg, men også litt prestasjonsangst, føler jeg må bevise at jeg er en god rytter for da kanskje får jeg ri oftere. Gleder meg mest altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg her . På en måte...

 

Opp på 70 tallet igjen, herregud!

Skulle tatt meg sammen i dagesvis nå, med det resultat at jeg har trykt i meg allllllllt jeg klare for jeg begynner i mårgen!!! Lagt meg kvalm og mett med magen på spreng hver kveld!!!! Gud jeg er syk!! Haha

Så "dagen der på" er jeg sulten som f for jeg spiste så mye dagen før! Herregud det er tragikomisk!!

 

Jeg må begynne å trene, kroppen henger!!

I dag skal alt det usunne gå i søpla, lommeboka gjemmes å mannen sendes på butikken for å handle, når jeg tenker meg om er kontoen tom, så da blir ikke DET et problem:D

 

Jhuuu livet er herlig!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere grunner til at jeg har uteblitt en stund. De som lurer får bare sende meg en pm. Jeg er ikke klar til å si det i plenum enda.

 

Problemet mitt nå om dagen er følgende. Jeg er så dårlig og føler jeg skal svime av, sliter med blodsukkersvingninger, kvalme ol. Prøvde nå etter en jæv.. dag og spise 2 skåler med honni korn. Blir straks bedre. Hvorfor?? Hvorfor blir jeg "bedre" av sukker? Og hvordan kan jeg avvenne meg igjen uten å blir så ufattelig dårlig. Har hatt noen utfordrende uker og det tar på. Men må avsukre meg igjen! Og det nå! :(

 

Prøvde først i dag og spise nok, mer enn nok, rett mat. Jeg prøver igjen i morgen, tar med meg nøttene. Det har jeg faktisk ikke tenkt på i dag.. Jeg har lagt på meg, og etter at mannen har/holder på å bygge skap til meg på rommet har jeg funnet ut hvor sinnsykt masse fine klær jeg har (ja tenk at jeg kan si det og mene det) så da må jeg jo bli litt flottere slik at jeg kan se ut som best jeg kan :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns fremdeles det er rart at du får så mange plager moota, har du vært og testet omdu har intoleranser eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I daghar jeg endelig ridd der jeg henger daglig og jaggu skal jeg ri i morgen også. Hurray, er så utrolig glad og lykkelig nå.,on top of the world!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en Twinrix spøyte i dag, så nå er venstrehånden veldig tung. Tror ikke det blir noe trening i morgen om det ikke går seg til. Spiste to pizzabiter i dag, og litt sjokolade, samt spaghetti. Karbohydratsjokk? Tja, jo. Heldigvis kjøpte jeg meg en Skyr i dag, så er klar som et egg til å begynne i morgen igjen. Skal jo gå ned 3cm til rundt magen før 1. desember. Har så lyst til å ha noe å gå på når det nærmer seg jul. Jeg gruer meg faktisk litt til jul, for jeg vet at det er så mange godbiter i den. Vet jo at det handler om å begrense seg, men likevel, julen er alltid tung. Riktignok blir dette den første julen der jeg faktisk har brydd meg. Og når man griner fordi man tenker på det, da begynner det å nærme seg ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns fremdeles det er rart at du får så mange plager moota, har du vært og testet omdu har intoleranser eller noe.

 

 

Ja jeg tror jeg må ta det opp med legen neste gang jeg er der. Hvor dårlig jeg blir av karbohydrater og sukker.

Har vært bedre i dag (enn så lenge). Har spist nøttene og hadde noen få makaronier til middagen, men ikke følt meg noe rar så det er et + :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...