Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her ble det en natt med lite søvn, lille fikk bjeffhoste som varte litt utover natten, hjalp med åpent vindu, oppbygd madrass og varm melk med honning. Formen er grei i dag men vi holder oss hjemme begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger ikke helt med jenter. Vel, jeg følger tråden og har ikke gitt opp håpet om å bli slank(ere), men høsten har vært usedvanlig tøff.

 

Jeg må bare innse at jeg ikke er frisk, og denne sommeren og høsten har jeg vært sykere enn noen gang, jeg får tett oppfølging av lege og han er litt streng med meg når det kommer til dette med overvekten. Han mener det er helt feil fokus akkurat nå, jeg er riktig nok 10-15 kg for tung, men jeg er ikke helseskadelig overvektig. Jeg er kronisk syk og er helt nødt til å fokusere på å mestre hverdagen og forhåpentligvis bli friskere, altså legge vekk all denne dårlige selvtilliten og dårlige samvittigheten over alt jeg ikke får til og mestrer for tiden.

 

Han sier det er helt uforskyldt at jeg har gått opp i vekt og at jeg ikke skal fokusere på det i det hele tatt. Men det er ikke lett. Jeg avskyr speilbildet mitt, jeg veier 20 kg mer enn jeg gjorde før jeg ble syk, jeg er i mitt livs dårligste form og blir sliten av å gå opp trappa. Jeg mistrives så sinnsykt i min egen kropp og mener jeg aldri kan blir frisk på noen som helst måte om jeg har så mye ekstra vekt å dra på. Vekten er for tung for kroppen og den påvirker psyken negativt.

 

Men så er det så himla vanskelig å gå ned i vekt!

 

Vekten er ganske stabil på mellom 83 og 85 kg, og nå må den ned, uansett hva legen sier jeg skal fokusere på. Jeg skal prøve å følge opplegget jeg har fått for å jobbe med helsa ellers, og en del av det er å skrive helsedagbok. Jeg skal skrive inn når jeg spiser, og jeg tenkte jeg ved hjelp av det skal få struktur på måltidene mine og slutte ha et eneste langt måltid fra frokost til middag. Nå er det frokost-lunsj-middag-kvelds, ingen mellommåltider. Småspisingen må vekk, avhengigheten etter sukkerkick og karbo-boost må vekk!

 

Så jeg prøver igjen, jeg er nødt til å få kontroll på spisingen min og finne alternativer når kroppen er utslitt, tom, skjelven og svimmel, for det er ikke et rop etter energi fordi jeg har lavt blodsukker. Det er hvile kroppen skriker etter og ikke mat, jeg tenkte derfor at jeg nå en periode skal begynne drikke grønn te med litt honning i når jeg føler kroppen roper. Jeg er egentlig ikke så glad i det, men med begge hendene rundt en tekopp og munnen full av te jeg ikke synes er så veldig god klarer jeg kanskje å unngå de utallige mellommåltidene ;)

 

Det er gøy å følge deres opp og nedturer, og jeg halser etter altså, jeg har fremdeles som mål å være mer fornøyd med kroppen min til neste sommer (det blir litt snau tid nå frem mot jul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger ikke helt med jenter. Vel, jeg følger tråden og har ikke gitt opp håpet om å bli slank(ere), men høsten har vært usedvanlig tøff.

 

Jeg må bare innse at jeg ikke er frisk, og denne sommeren og høsten har jeg vært sykere enn noen gang, jeg får tett oppfølging av lege og han er litt streng med meg når det kommer til dette med overvekten. Han mener det er helt feil fokus akkurat nå, jeg er riktig nok 10-15 kg for tung, men jeg er ikke helseskadelig overvektig. Jeg er kronisk syk og er helt nødt til å fokusere på å mestre hverdagen og forhåpentligvis bli friskere, altså legge vekk all denne dårlige selvtilliten og dårlige samvittigheten over alt jeg ikke får til og mestrer for tiden.

 

Han sier det er helt uforskyldt at jeg har gått opp i vekt og at jeg ikke skal fokusere på det i det hele tatt. Men det er ikke lett. Jeg avskyr speilbildet mitt, jeg veier 20 kg mer enn jeg gjorde før jeg ble syk, jeg er i mitt livs dårligste form og blir sliten av å gå opp trappa. Jeg mistrives så sinnsykt i min egen kropp og mener jeg aldri kan blir frisk på noen som helst måte om jeg har så mye ekstra vekt å dra på. Vekten er for tung for kroppen og den påvirker psyken negativt.

 

Men så er det så himla vanskelig å gå ned i vekt!

 

Vekten er ganske stabil på mellom 83 og 85 kg, og nå må den ned, uansett hva legen sier jeg skal fokusere på. Jeg skal prøve å følge opplegget jeg har fått for å jobbe med helsa ellers, og en del av det er å skrive helsedagbok. Jeg skal skrive inn når jeg spiser, og jeg tenkte jeg ved hjelp av det skal få struktur på måltidene mine og slutte ha et eneste langt måltid fra frokost til middag. Nå er det frokost-lunsj-middag-kvelds, ingen mellommåltider. Småspisingen må vekk, avhengigheten etter sukkerkick og karbo-boost må vekk!

 

Så jeg prøver igjen, jeg er nødt til å få kontroll på spisingen min og finne alternativer når kroppen er utslitt, tom, skjelven og svimmel, for det er ikke et rop etter energi fordi jeg har lavt blodsukker. Det er hvile kroppen skriker etter og ikke mat, jeg tenkte derfor at jeg nå en periode skal begynne drikke grønn te med litt honning i når jeg føler kroppen roper. Jeg er egentlig ikke så glad i det, men med begge hendene rundt en tekopp og munnen full av te jeg ikke synes er så veldig god klarer jeg kanskje å unngå de utallige mellommåltidene ;)

 

Det er gøy å følge deres opp og nedturer, og jeg halser etter altså, jeg har fremdeles som mål å være mer fornøyd med kroppen min til neste sommer (det blir litt snau tid nå frem mot jul)

 

Jeg kjenner meg litt igjen i noe av det du skriver.

Jeg veier 20 kilo mer enn når jeg ble syk. Har store problemer med å få det av igjen og blir snart desperat :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg fire småtroll, jeg har savnet deg :)

Men trist å lese at du har hatt en tung sommer, høst :(

 

Du må i alle fall følge legens råd! Men å skrive helsedagbok/matdagbok er sikkert lurt ja. Da blir det syneslog hva du spiser, og som du sier vet du hva du gjør feil. Ønsker deg lykke til, glad for at du blir med videre!

 

Jeg er skikkelig fornøyd i dag, etter 3 mnd med sutring eller noe sånt? 73.2 i dag, har hatt en fin uke. Målet er å stabilisere meg rett under 70 før jul... (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste delen av denne uka har ikke vært lett. Det har skjedd masse på hjemmebane og jeg føler meg mange ganger maktesløs. Har siden sist helg hatt smerter i bena. I dag kan jeg knapt gå. Eller jeg kan gå, det er bare ubeskrivelig vondt og blir verre jo mer jeg går. Formen ellers er heller ikke noe å skryte av. Og i går hadde jeg magesmerter fra en annen verden. Jeg vet og kjenner at det er lavkarbo som gjelder. Det er ikke lett, men jeg må bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Firesmåtroll, trist å lese at du sliter. Husk at 83 kilo er ikke så mye, den dagen du har overskudd til å tenke mer på vektnedgang skal du faktisk ikke ned 40 kilo. Kanskje bare 20:) Det er viktig å se det positive i situasjonen!

 

Slev har jeg - endelig - etter flere ukers stillstand og oppgang, gått ned igjen. Nå veier jeg 67,8, nesten det samme som i september. Ned 500 gram fra sist mandag. Håper jeg er på rett vei igjen. Jeg prøver også å komme igang med trim, det har vært veeeeldig dårlig med det de siste to-tre ukene. For et stillesittende liv jeg har levd...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på lavkarbo igjen siden fredag. Var nesten på torsdag, bare at jeg spiste en pita til middag. Det er jo lavkarbo, mtp at det er mindre karbohydrater i en eneste pita enn i brød, poteter, pasta eller ris en helg dag. Men jeg vil jo ligge lavere enn det.

 

Jeg har hatt en grusom hodeverk siden jeg lot sukkeret ligge. Det har gått over i migrene og jeg har så vondt om kveldene at jeg bare må gå i seng og klarer ikke å se på tv eller å konsentrere meg. Håper det tar slutt snart. Smertene i beina er heller ikke så ille lengre. Håper det er lavkarboen som hjelper.

 

Har ikke veid meg heller enda :/  Jaja jeg er på rett vei. En ting om gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykdom gjør alltid kostholdet til crap hos meg. Begynner endelig å føle meg bra, så i morgen er det fram med appen og føring av mat igjen. Host og hark herifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere klare for desember mnd? Her står vekta alltid bom stille de 3 ukene før julaften, for mange shoppingturer, blir 2-3 middager med gode , billige medisterkaker fra Nordfjord.

Og selvsagt årlige smarties kalenderen, må ikke glemme lussekatter....

 

Dette året blir det i tillegg Oslo-Kiel helg. Gi meg styrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, frykter desember, selv om jeg gleder meg til jul :)

 

Hadde håpet å gå ned noen kg før jul, men. De sitter godt :/ (jeg gjør ikke det jeg skal...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaaa jeg har veeeeid meg i dag.. Det er grusomt! 84,6 eller 84,7. Våget ikke skrive det ned så er litt usikker.

Mai 2010; 100,2 kilo

Jun 2012; 75,7 kilo

Des 2012; 73,7 kilo

Aug 2013 95,x kilo

Jun 2014 77,0 kilo

Nov 2014 84,7 kilo

 

Lover ikke veldig godt.... Men jeg er helt tilbake på lavkarbo. Tør ikke annet, enn så lenge!? :o

 

Jeg er ikke klar for noe som helst. Ikke innspurt, ikke jul og kakemenn og kalender eller noe som helst..

Jeg kjører på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

73.5 i dag, altså 300 g opp. Jeg et SÅ skuffa og selvmedlidende!

Det har vært en god uke på så mange måter, men noen feilskjær innimellom ødelegger alt. Dete er jo ingen unnskyldning. Jeg som virkelig har et mål om å gå ned må jo slutte å gå opp!

 

Uka som ligger foran inneholder både jentekveld, besøk og julebord. Det betyr mindre trening og mer mat. Så fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg, for aller første gang, til jul. Skulle gjerne ikke gjort det, men jeg er redd for å gå opp. Men jeg skal være en kontrollfreak også i jula! Det er jeg fast bestemt på. Ikke planer om jeg gir meg nå. Jeg har gått ned 22kg dette året, og lar meg ikke selv slappe av før jeg har nådd normalvektig BMI - som da med min høyde blir 64kg. Jeg veide meg i dag og veier nå 66kg. Om jeg ikke skeier så veldig ut i julen, møter jeg det nye året og bursdagen min(13. januar) som normalvektig! Det er en drøm jeg nå har.  Jeg har allerede planer om en facebookstatus for det nye året... her er jeg tidlig ute, men har så lyst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på deg Lunaria! :D Dette klarer du :)

 

Jeg kommer til å være feit i år også i jul.. men skal passe meg godt :) Unne meg lite. Alt det gode finnes neste år også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 5 uker til årets siste veiing, har sikkert gått opp til 80 igjen på de siste to ukene, så hadde Vært morsomt å veie 77 til 20de desember . Full skjerping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker dere at vi skrev inn våre mål for jula her inne for en god stund siden? For min del er det målet liiiitt for langt unna, kremt...

 

Nærmest stillstand fremdeles. Opp 100 gram, til 67.9. Det som er irritertende er at på onsdager og torsdager veier jeg alltid minst et kilo mindre men så kommer helga igjen og alt blir ødelagt. Jeg begynner å kjenne mønsteret...

 

Forrige uke fikk jeg endelig trimma en god del, det var iallefall bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm mål til jul.. :P Jeg tror det var å komme under 80 kilo. Jeg er langt ifra. Har jo ingen faste veiedager lenger. Skulle kanskje veid meg for å se om det går opp eller ned på lavkarbo. Skal veie meg neste morgen jeg husker det :)

Huff gruer meg allerede :/

 

Målet til jul er å gå nedover :)

 

Selskap på søndag og jeg må stille som flodhest.. Æsj. Jaja jeg har jo selv valgt det. Faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig fornøyd om jeg nærmet meg 95 til jul. Men som flere andre står jeg mer eller mindre stille. Sååååå nære 2sifre. Blir veiing på fredag morgen. Må plukke på plass matvanene igjen, blitt for mye sukker i forbindelse med mine 2 uker forkjølet. Buhu jeg er syk ~ gumle søtsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet stillstand da vi kom med målene til jul, var målet 69kg. Jeg er nå 66kg, så stillstanden er mer som over, men merket det at jeg går ned som ca. 1-2 kg for måneden. Det går litt tregt, mend det får så være. Jeg kommer meg vel ned til der jeg vil være en gang, så må bare være tålmodig og lytte til kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner dere som er under 70 kilo. Tenker at jeg aldri kommer dit. Men jeg har forsont meg at jeg må legge listen høyere etter at jeg ble syk, så er ikke spesielt furten av den grunn. Var 77 i sommer, så jeg vet jo jeg kan.

 

Har fått litt dårligere matlyst etter smellen i helga og håper det skal dra litt i gang og gi motivasjon til å fortsette videre. Jeg er kvalm, pjusken og holder sofaen, det drar feil vei, men jeg får bare fortsette og prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...