Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Hallo jenter.

så hyggelig med nye "medlemmer" velkommen warry 82!

 

Jeg er 33 år, barna straks 2 og 6. Så rart for jeg innbilte meg at du er eldre enn meg moota :P ikke "vondt ment" men man lager seg jo et bilde av de andre. Det er nok fordi du virker så modig moota, kjører campingvogn halve jorda rundt og greier!

 

Her går det skikkelig dritt. Mannen er blitt syk, virus på balanseverven. Han ligger rett ut, dermed faller alt på meg. Henting og kjøring av ungene, husarbeid, alle ærend osv. Jeg er jo ikke vant til å være alene om alt. Jeg er sliten når jeg kommer fra jobb og føler at jeg ikke får hentet meg inn. Ungene er aktive/krangler/trenger mye hjelp. Trening har det ikke blitt tid til. Jeg har heller ikke orket. Men da dette ser ut til å bli langvarig må jeg finne en løsning på dette. Jeg kan ikke la dette ødelegge for meg, men jeg er sliten og demotivert.

 

Vekten i dag viste faktisk 73, ikke så værst det, men jeg føler meg feit og dvask.

 

Blæh.

 

Motiverende å lese om dere da! Jeg burde jo bare ta meg sammen og legge en plan. Det viktigste er jo maten.

 

 

Det var fint sagt :)  Kjekt å høre at man er modig da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler litt jeg er på rett spor igjen. Jeg føler meg bedre og kjenner ikke på sug etter sukker/energi.

 

Er nok litt høy på tanken om valp/hund også. Jeg har så lyst på en liten valp. Men vi blir ikke enige her hjemme ang. omstendighetene rundt en ev. hund. Så usikkert om det blir nå med det første i alle fall. Foreløpig ingen krise, for det finnes ingen valper på finn som selges nå som er innen rekkevidde og som jeg kjennet hjertet må ha. Men plutselig! Jeg gir meg ikke på omstendighetene, her må mannen fire.

 

Ellers føler jeg at jeg tåler mindre og mindre karbohydrater. Spiste bare en liten porsjon av lasagne hos min far på fredag, men ble skikkelig dårlig etterpå. Måtte masse på do, mageknip osv. Så om det går sent og stagnerer på vekta må jeg bare finne ut av det, for lavkarbo er det beste for meg og min kropp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fin helg i Trøndelag, men.... et virkelig STORT men... maten og godterier... huff både fredag og lørdag :'(

Var hjemme alene på fredag og hadde sjokolade og potet sticks... lørdag kjøpte samboer smågodt. Spiste ikke alt opp igår men resten forsvant i dag....

 

Nå må jeg skjerpe meg. Har som mål at det skal stå tosifret tall på vekta til jul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg junimamma og alle andre.

 

Hund høres jo bare super koselg ut Moota. Og med ansvar for et dyr da må du ut på tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en aktiv helg for meg. Passa en hest i går og to i dag. I tillegg tråkket vi rundt på Oslo Motor Show i går. Jeg har spist litt snop i helga men ikke tatt av. Fremdeles ingen brus :)

 

I dag ble rideturene mer svømmeturer, snakk om at det bøtta ned med regn. Men jeg har storkost meg. :D

Endret av ♥ Løvemamma ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er nok tilbake moota, du er jo virkelig "jernkvinnen"! Gir deg ikke!!! :D

Ååå så fint sagt! Nå ble jeg glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg junimamma og alle andre.

 

Hund høres jo bare super koselg ut Moota. Og med ansvar for et dyr da må du ut på tur. :)

 

Jeg håper at jeg kan veie opp for timevis med tur i fjellet med mange småturer og lek og kos hele dagen siden jeg går hjemme :) Tror det er bra å få litt aktivitet inn på dagsorden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg håper at jeg kan veie opp for timevis med tur i fjellet med mange småturer og lek og kos hele dagen siden jeg går hjemme :) Tror det er bra å få litt aktivitet inn på dagsorden :)

 

Selvfølgelig kan du det, det er den totale stimuli som gjelder, men ikke kjøp husky eller en annen rase som krever mye og lange turer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg håper at jeg kan veie opp for timevis med tur i fjellet med mange småturer og lek og kos hele dagen siden jeg går hjemme :) Tror det er bra å få litt aktivitet inn på dagsorden :)

 

Selvfølgelig kan du det, det er den totale stimuli som gjelder, men ikke kjøp husky eller en annen rase som krever mye og lange turer. :)

 

Vi har tenkt på blandingshund :)  

 

Ser at det er en del hunder som trenger masse stimuli og aktivisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. september har jeg skrevet at jeg veier 81,4 kilo. I dag var jeg 82. Det er jeg veldig fornøyd med.

Håper jeg klarer å gå ned noe også fremover, ikke bare ligge på stedet hvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å måle meg i morges så må gjøre det imorgen. .. håper å få treningen på plass denne uken. Vil heller være med lillegutt enn å trene....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

 

Jeg skriver ikke så ofte som endel andre, men leser hver dag hva dere skriver. Ups and downs for mange av oss høres det ut som! Alt som normalt med andre ord:)

 

Denne uka var det 0,2 kilo ned, til 67,7 kg. Jaja, riktig vei men ikke noe hopp akkurat. Men det er absolutt min egen feil. Gjett hvor mye smågodter jeg spiste på fredagskvelden??? Nesten pinlig å si det...358 gram!! Var faktisk bare litt kvalm. Men jeg er vel ikke den eneste her som kan gå på sånne smeller?

 

Med trimmen har det gått sånn passe, en hard sykkeltur på 35 min hjem fra jobb og en gå/joggetur en kveld. Kom meg faktisk opp av sofaen og ut i høstværet. Deilig! Må gjentas:) og skal sylke et par dager til jobb også denne uka, må utnytte det før det blir for kaldt og glatt.

 

Uansett, høsttur anbefales, ut og opp, med din slappe kropp haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er avklart at vi skal kjøpe hund og det blir kanskje henting i helga :)

 

Jeg har malt i dag. Vi begynte oppussing av gangen oppe bare uker etter innflytting i 2011. For noen uker siden fullførte vi tapetsering. Så var det maling igjen. Jeg skulle kjøpe maling, men var bare så sliten og halvsjuk. Så i dag har jeg vært å kjøpt 2 spann maling og malt nesten alt, 2 ganger. Mangler 2 strøk på noe krimskrams bak rekkverket på trappene og litt til. Må kjøpe mer maling i morgen, og håper jeg får malt alt til mannen kommer hjem på torsdag. Han aner selvsagt ikke noen ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er virkelig ikke flink til å skrive her inne.. jeg følger med på dere fra sidelinjen foreløbig, for jeg kan ikke gå ned noe i vekt nå. Jeg fullammer fremdeles lillesnupp på snart 4 mnd og hvis jeg går ned 300 g i uka mister jeg melka og må virkelig slite for å få opp produksjonen igjen😯 så nå står jeg på stedet hvil på 87.1 kg og har gjort det i det siste.

 

Heier på dere alle og velkommen til de nye!😊

Endret av Ønsker*Drømmer*Håper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna først vet du :)

Kos deg mens du ammer og bare lagre masse motivasjon til du er klar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiiih, jeg klarer jo ikke å unngå å gå på vekta, men i dag viste den 100blank. Så nære to siffer, så nære! Nå skal jeg komme meg i stallen å jobbe tungt (og ri som belønning) og stå på hadde vært så gøy om den viste 99,noe på fredagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er virkelig ikke flink til å skrive her inne.. jeg følger med på dere fra sidelinjen foreløbig, for jeg kan ikke gå ned noe i vekt nå. Jeg fullammer fremdeles lillesnupp på snart 4 mnd og hvis jeg går ned 300 g i uka mister jeg melka og må virkelig slite for å få opp produksjonen igjen så nå står jeg på stedet hvil på 87.1 kg og har gjort det i det siste.

Heier på dere alle og velkommen til de nye!

Kos deg med ammingen, fokuser på nok og riktig mat samt litt trilleturer. Jeg gikk ned over ti kg første året med amming, spiste bra og gikk trilleturer på 1-1,5timer hver dag uansett vær. Men for å holde melkeproduksjonen oppe trengs det mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært så trøtt i dag, tankespinn så og si hele natten. Overrasker meg ikke om jeg bare sov to timer. Så i dag har dagens lille sukkerkick vært en boks med iskaffe med 3x espresso. Er jo ikke mye kaffe i en slik boks, men klarer ikke vanlig svart. Og jeg som var så glad i iskaffe, tvingte ned siste skvetten. Alt for å ikke sovne.

Men håper det at jeg valgte bananer, gojibær og pistasjnøtter (så har jeg i flere dager, wiii) fremfor sjokolade(som nok hadde blitt spist opp med en gang) i går, veier opp. Merker det at det er den tiden på måneden igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg skryte litt av meg selv...gikk inn på kjøkkenet igår kveld med ett mål: å finne noe godt (altså sukker, godteri-type godt). Og kom ut med et stort eple. Ikke verst!!! Eple er jo godt det, men ikke godteri...

 

Det er håp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg prøvd såkalt Paleomiddag/lavkarbovennlig. Det ble bananpannekaker, noe jeg syntes ga en morsom smak, som i grunn var veldig godt, selv om det var veldig uvant. Ble bacon ved siden av. Stekt i Cocosa Pure. Fikk jo også tak i mandelmel i dag, så da måtte det jo bare prøves. Har så lyst på å ha et variert kosthold som har nok av alt man trenger av vitaminer og mineraler. Har også blitt totalt hekta på økologisk, dette på grunn av flere grunner. Så håper ikke det gjør noe at man blander sammen ulike dietter, bare resultatet blir at man får i seg det man må ha? Har lyst til å ha dette kostholdet selv når jeg når det "endelige" målet mitt om 4kg. Eller... endelige å endelige... derfor apostrofer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg henge meg på?

Kjenner det kan være godt ha en plass der jeg kan skrive resultater. Føle at en blir holdt litt i tøylene.

 

Har hatt en periode på 1år der jeg har gått opp 10kg. Jeg har ikke gjort annet enn å spise søppel og alt for mye mat.

 

Kjøpte meg vekt i går, den viste hele 80,1kg. I november i fjor viste den 68kg..

Så nå blir det hardkjør. Jeg følger ingen diett, jeg teller kalorier, kutter ut kaker, brus, boller og wienerbrød. Pluss at jeg går turer. Tenker å melde meg inn i treningssenteret også, da for å trene mer styrke. Men først skal jeg få på plass kostholdet. 🍏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg henge meg på?

Kjenner det kan være godt ha en plass der jeg kan skrive resultater. Føle at en blir holdt litt i tøylene.

 

Har hatt en periode på 1år der jeg har gått opp 10kg. Jeg har ikke gjort annet enn å spise søppel og alt for mye mat.

 

Kjøpte meg vekt i går, den viste hele 80,1kg. I november i fjor viste den 68kg..

Så nå blir det hardkjør. Jeg følger ingen diett, jeg teller kalorier, kutter ut kaker, brus, boller og wienerbrød. Pluss at jeg går turer. Tenker å melde meg inn i treningssenteret også, da for å trene mer styrke. Men først skal jeg få på plass kostholdet.

Klart du er - Velkommen så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...