Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har laget lavkarbo pizza igjen! Håper den er bedre, selv om den andre ikke var vond :P

Tenk jeg skjemmer ut barna med (vanlig) pizza på en torsdag :D  Haha må bare prøve pizza, savner det veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vgs påbygg Lunaria? Det er ett tøft år. Husker med skrekk 10timer norsk i uka. Heier på deg.

Det er det ja. Tusen takk!:)

Norsk er greit i mengder men når det blir mye av det.. og prøve hver eneste uke om et nytt kapittel.. Nei, godt det er høstferie snart, sier bare jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påbygg er tungt. Det er bare kjedelige fag og så tungt. Har tatt det selv, men det var rett etter læretid og fagene og skole var litt ferskere :)

 

Gikk vgs. på ny jeg fra 2010 til 2012. Det var knalltungt, selv om det var kjekke fag. Har jo ikke hatt bruk for den utdannelsen da hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg som synes 5 timer norsk i uka var nesten ouverkommelige...tanken på ti får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg! Men hold ut:) man kan tegne mange kruseduller på to timer hihi.

 

Jeg er syk på tredje dagen, kjeder meg. Men bra slankekur (sånn midlertidig), bortsett fra at de to kiloene kommer nok rett tilbake når jeg begynner å spise og trenger energi igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kg opp her i dag. Denne uka har vært veldig spesiell. Kort fortalt døde et barn i bhg til barna forrige helg. Av sykdom, men brått og uventet. Hele uka har bare blitt annerledes. Det har hatt påvirkning på mye. Jeg har spist mye usunt og da går jeg opp. Selv om jeg ikke er "direkte" berørt av dødsfallet bærer jeg barnet med meg hele tiden. All medfølelse til familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ble jo veldig trist den forrige oppdateringen min, så da kan jeg skrive om noe litt hyggeligere også. Jeg har nemlig bestemt meg for noen belønninger etterhvert som jeg (forhåpentligvis) går ned.

 

70.9 eller mindre - ny lommebok ( da har jeg gått ned 5. Kg siden i sommer, 15 siden i fjor)

60.9 eller mindre - et svart undertøysett. ( må jo feire hvis jeg kommer meg ned på 60-tallet!!! Alle som veier noe med 60 bør få føle seg litt sexy ;) )

65 - i mål!!! Body scan på treninga, som viser prosenter av fett og muskler osv. Også å skifte ut garderoben over tid. Har blant annet behov for en bikini og ønsker meg ny skinnjakke. Så de hadde noen billige og tøffe på Vero Moda, men xl var foreløpig for trang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje det ireneutålmodig? Jeg tok i alle fall en slik test ved 80 kg, så da har jeg noe å sammenligne med. Da blir de i alle fall like unøyaktige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle kommentarer ang. påbygg, forresten!
----------------

Jeg sprakk i går. Spiste en liten baconcheeseburger, og delte en liten cola med typen. Derfor fikk jeg meg litt av et sjokk i dag, siden det virka som om pilen på vekten står midt i mellom 68 og 69. Hihi, litt gladbarn i grunn.

Litt forbauset ble jeg også da jeg nesten ikke fikk ned hele hamburgeren engang, for før så kunne jeg få ned en dobbeltdekker med chips uten så store problemer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel her er det tilbake til striktere lavkarbo og registrering i Lifesum. Jeg er tydeligvis ikke klar for å ikke registrere, i følge min vekt har jeg vistnok gått opp to kg siden fredag og det nekter jeg å tro på.

 

Forskjellen etter trøndelagsturen (og i trøndelagsturen) er mer slepphent med karbene og litt sukker. Dette må jeg bare innse at jeg ikke tåler. Gang på gang får jeg bevist for meg selv at jeg tydeligvis reagerer veldig lett på insulinøkning i blodet som jo mange karber ikkeminst sukker øker.

 

Nå er det tilbake til nesten nullkarbo frokoster og heller spise mye grønnsaker til middag. Ulempen er at dette er kjedelig mat i lengden men hvis det er kjedelig mat vs tykk kropp så er valget lett. Jeg orker ikke være tykk og skulle ønske jeg tåler karbohydrater bedre. Jeg må også kutte helt ut starbbucks sin fantastiske iskaffe (som jo er full i sukker).

 

Kjenner jeg blir litt lei meg nå, men jeg skal begynne å finne gode lchf kaker som jeg skal lage til helga og kose meg med. Og jeg sitter jo med nøkkelen, nå må jeg bare finne ut hva jeg kan spise og fokusere på dette istedet for å fokusere på hva jeg ikke kan spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt jeg løvemamma. Kjedelig i lengden her å.. jeg bruker mye forskjellig krydder slik at det blir litt annen smak innimellom.

 

Starter bra idag nå med frokosten....

Ser jeg sliter med å få i meg nok mat i helgene. Blir som regel kun 3 måltid og det er for lite...

 

Målingene idag er på stedet hvil, har ikke fått trent denne uka men håper jeg får tid nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fri helt frem til 14:40... Men da er det i alle fall god tid til å lese til de tre resterende prøvene vi har denne uken. Vi har en i dag, og den har jeg egentlig under full kontroll, så er jeg heldig blir det en liten gåtur i dag (blir ikke noe hardt noe, for er støl som faderrullan, fikk nesten ikke til å sove... eheh)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt så masse her hjemme de siste ukene og dagene at kosthold har vært det siste jeg har tenkt på. Har fulgt planen utenom på lørdag og søndag. Da ble det utskeiing så hardt at jeg ble nesten slått ut. Det er tydelig at jeg ikke tåler hvete og/eller sukker så ja har slitt med magevondt og ikke minst luft haha :D

 

Skal gå på vekta, men ikke akkurat nå, sånn rett etter høykarbo helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen gåtur i går, hadde så sykt vondt at jeg måtte bare ligge helt utstrakt i stolen, og likevel om jeg gjorde det, så svei det. Heldigvis har smertene gått over nå, så skal bare skrive ned notater fra tre sider i norsk, så blir det en liten gåtur. Har også hatt orientering i dag, og må si at det er merkelig hva mosjon kan gjøre for humøret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel, ble ris og kylling et eller annet hos min søster i går + et nanbrød.

 

I dag fant jeg frem fløte, melk, 2 plastboller og håndmikser og en pose med sjokolademousse med daimkuler. Det er noe av det beste jeg vet! Men jeg pakket det bort igjen og fant skyr og en atkins bar hehe :)

Det var nok lurt :P

 

Jeg har hatt så masse å tenke på og det er vanskelig å tenke kost. Jeg har ikke bestemt når eller om jeg skal gå ut med det her enda, men det kommer nok. Jeg kan ikke lenger gjemme meg når det kommer ut, så jeg må være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er spent, men samtidig så forstår jeg ditt ønske om å være anonym. Et nick er tross av anonymt, men fult navn og bilder er tross alt noe annet. Støtter deg uansett valg Moota. 

 

Det er derfor jeg aldri kommer meg inn i bloggingens verden. Vanskelig å være anonym samt å skrive en god nok blogg til å få en god leserskare. Da må jeg enten ha mye på hjertet eller oppleve nok spennende ting å skrive om. Såeh da blir det ikke mye blogging gitt. 

 

Nå får jeg komme meg ut av sofaen og til stallen, hatt en slapp morgen. Kjenner jeg er trøtt og sliten, kunne tenkt meg å legge meg ned å sove, problemet da blir at jeg er våken leeeenge i kveld, og da blir jeg like trøtt og sliten i morgen. Satser på at frisk luft og stalljobbing gjør underverker, dessuten vrimler det ev skoleungdommer der denne uken, det er jo skolefri og da trekker jentene til stallen.  :cowboy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror høst-blues'en har inntatt meg...Jeg gikk på en skikkelig smell i helga, gråt masse og var helt ut av mæsjæl og hadde en stor krise. Som nå er hakket bedre. Det førte til at jeg ikke har greid å tenke på kostholdet overhodet. Men nå bør jeg begynne å skrive ned igjen hva jeg spiser, hvis ikke rakner det. Uff, jeg vet med meg selv at hvis jeg ikke har det bra, så spiser jeg mer og usunt.

 

Jeg har veid meg men husker overhodet ikke hva vekta viste. Håper på bedre tider fremover, mer energi og ingen flere sammenbrudd. Det er fælt å ikke ha det bra!

 

Det høres utrolig godt å være i stallen og ikke minst ri (om du gjør det?). Som terapi for kropp og sjel. Jeg kjenner at jeg absolutt burde gjøre noe lystbetont, ikke bare hverdagsrutiner og stress. Må finne nøkkelen til å ha det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stallen jeg er om dagene nå får jeg ikke ri de har nemlig vektgrense på 75kg. Men jeg kjører litt med en shettis og trener den. Samt at jeg henger i stallen med flotte mennesker og får meg en boost. I tillegg drar jeg en gang i uka til en annen stall, nesten en time herifra for å ri på time. I tillegg kjenner jeg andre som har hester jeg kan ri på men felles for de ca en times reisevei. Var i stallen i hele våres uten å ri og det ble jeg deppa av, men nå får jeg i pose og sekk. :) og jeg skal nok komme meg i god nok form til å få ri her også tenker jeg. ;)

 

For meg er hestene og stallarbeidet terapi, i dårlige perioder (gjerne midtvinters når det er kaldt og mørkt) er stallen gull. Om jeg ikke orker så mye prat pleier jeg å jobbe litt unna de andre en stund med metall på øret, så får jeg møkket og renset hodet (møkking løser verdensproblemer altså), så er jeg klar for å være sosial igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...