Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sol regn latter, jeg ville definitivt gått for kaloritelling fremfor lavkarbo! Rett og slett fordi du da kan venne deg til et kosthold du kan ha i fremtida, og du kan spise litt av alt (bare ikke alltid...). Du slipper egentlig å ofre noe. Med lavkarbo, så må du holde deg vekk fra alt mulig, i mine øyne er det mer en diett enn en varig livsstilsendring (kan diskuteres såklart). Og som du skriver, du gikk ned ti kilo på denne måten ifjor og vet at det funker.

 

Helt sikkert endel som er uenige med meg i dette, man må selvsagt finne det som passer enselv på kort og lang sikt:) Begge deler kan fungere og krever motivasjon iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det veiedag igjen da, men jeg forventet ikke resultater i dag egentlig, likevel har jeg gått ned noen få hundre gram, og alle monner drar som de sier ;)

 

Fredag 1. august 2014 veide jeg 83, 7 kg

5. september: 82,3 kg.

12. september: 82,0 kg

 

Det går rette veien om ikke annet, så blir utfordringen (igjen) å ikke spise på seg 2 kg i helga...



Anonymous poster hash: 565c4...180
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja da er det veiedag igjen da, men jeg forventet ikke resultater i dag egentlig, likevel har jeg gått ned noen få hundre gram, og alle monner drar som de sier ;)

 

Fredag 1. august 2014 veide jeg 83, 7 kg

5. september: 82,3 kg.

12. september: 82,0 kg

 

Det går rette veien om ikke annet, så blir utfordringen (igjen) å ikke spise på seg 2 kg i helga...

 

Anonymous poster hash: 565c4...180

 

Mente jo ikke å bli anonym da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nedgang her. Spiser vel bare for masse.. Lei mat og tyr til noe lettvindt. Men har ikke lyst å bytte pga. de andre plagene som forsvinner sammen med sukker og karbohydrater ut av kroppen.

Prøver litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for tiden veldig sliten. Har vært fullt kjør, men jeg har nå (endelig) skoleplass! Ble påbygg på denne jenta. I den anledning feiret jeg med å skeie ut litt på matfronten, med nugatti, utrolig god sandwich med karrimajones, litt flere nøtter enn nødvendig, og litt popcorn. Og i morgen skal jeg sove leeeengeee. Legge på de siste bøkene, gjøre noen oppgaver og lese noen sider for å komme nærmere der de andre er. Kanskje jeg burde skrive noen notater også? Også blir det trening, sunnere mat og mer regelmessig. Men blir det ikke så komplett som mulig, så null stress. Jeg vet at jeg er tilbake på null tid uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gaaaadddd ! 70 blank jeg kommer meg for pokker ikke under! Denne uken har jeg vært flink også.. En smule demotiverende...men jeg gir meg ikke!!! Fått trent litt denne uken også... Jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg ønske at jeg hadde en vekt som viser gram i tillegg, det hadde vært kjekt det! Blir så forvirret. Tror jeg er på vei nedover til 69kg, men tror det er på 70kg, eller... jeg vet ikke. Men i alle fall, riktig vei er det i alle fall. Men kroppen min er så merkelig. Jeg går ned i mm/cm, men ned i kg? Neeida. I alle fall ikke som jeg vet.. grr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært et par svært travle uker her, men fordelen er at det blir ikke tid til småspising. I dag lå jeg på 64,5, det er vel en knapp kilo ned de siste par ukene. Det er i hvert fall rette veien! 

 

Jeg er så oppmuntret av den kontinuerlige framgangen her at når jeg var på shopping i dag og fant en fin kjole, så tok jeg akkurat-litt-for-trang størrelsen, for det hører sammen med neste mål på 60 kg, da blir den akkurat passe. Litt ekstra motivasjon for å holde dampen oppe, det er kjekt!

Endret av Tjohoppsannhei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært flink. Ikke spist noe jeg ikke skal eller bør. Ikke lørdagsgodteri eller noe. Spiste meg mett på middag og hadde ikke lyst på noe mer etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke trent i dag, men ikke spist heller...

Minstemann tok med Spysjuken hjem fra bhg på fredag, så da ble det sånn. Er nok opp og går i løpet av en dag eller to igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillestående på meg denne uka (målene, vet ikke vekta). Men måtte brette ned kanten på shortsen slik at den holder seg på plass og ikke siger ned:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke trent i dag, men ikke spist heller...

Minstemann tok med Spysjuken hjem fra bhg på fredag, så da ble det sånn. Er nok opp og går i løpet av en dag eller to igjen :)

 

Huff god bedring!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag bare for gøy. Ingen nedgang. Ligger og vipper rett over 80 kilo. Det er skikkelig irriterende. Må ned 3-5 kilo for at buksene skal sitte fint. Kan jeg ikke heller ha stillstand der?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag...kremt. Ned 0.1 kilo, ikke spesielt mye. Jaja. Fra 67,9 til 67.8.

 

Jeg blir irritert på meg selv, for det er helga som ødelegger, hver eneste uke. Veier meg ofte på torsdag eller fredag bare for å se, og da har jeg gjerne gått ned 5-600 gram. Men vips, på mandager er det andre boller igjen. Spiser som en utsulta hest hver fredag og lørdag kveld, fordi jeg har jo liksom vært så flink og spist kontrollert hele uka og synes jeg fortjener å drite i det da. Må prøve å lære meg måtehold når det kommer til godteri. 200 gram smågodter på fredag kveld er jo helt unødvendig...

 

Men med trimmen har det gått kjempebra. Syklet til jobb hver dag, det blir 5 timer eller ca. 90 km. Pluss liten sykkeltur på lørdag og tre timer saaaakte tur i skogen med famillien på søndag.

 

Bukser som plutselig føles vide er en herlig følelse. Sier jo vel så mye om tingenes tilstand som vekta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke merker så stor nedgang i kg i det siste, må jeg si at det er herlig å kunne ha en annen måte å leve likevel. Trening gjør så godt, og det å spise mat med god samvittighet - for en nytelse! Jeg har stillstand på 70kg, men målet mitt er jo 69kg før 1. desember. Jeg har jo enda god tid. Det må da vel bli en gang? Kommer til å trene hardere fremover. Kanskje det er der feilen ligger? Eller så er det muskelmasse, hm.. jeg minsker i alle fall i centimeter, og det er jo en god ting!

Ble en video i dag også: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg må nesten le litt! Før treningen veide jeg 70kg, ikke sant? Etter treningen stilte jeg meg, etter gammel vane, på vekta igjen. Mon tro hva den viste? 69kg. Måtte nesten dobbeltsjekke, men joda, der var desember-tallet, og det med klær på! :bond:  :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja jeg er syk! Har sykt vondt i hodet, feber, er slakk og vondt i øynene, kvalm og holsulten hele tiden. Vet ikke hva som feiler meg, men tar det rolig noen dager. Følger selvfølgelig lavkarbo, men hopper over veiing de neste dagene og spiser når jeg er sulten og det jeg vil innenfor lavkarboen.

 

Har absolutt ikke tid til å være syk nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Moota og til dere Sol-regn-latter.

 

Gratulerer Lunaria med 6tallet på vekta.

 

Jeg har klart å gå på tidenes smell, klarte å holde meg nogenlunde i sjakk før jeg reiste til min bestemor som hadde mengder med anton berg marsipanbrød. Og sendte med masse hit til mine foreldre, og potetgull. Heldigvis videresendte jeg litt over halvparten med min far på anleggsjobben og fellesrommet der. Uansett det har blitt mye karber, og alt for mange marsipanbrød. Så jeg frykter vekta på fredag, nå reiser jeg heldigvis snart hjem igjen til mine matskap og ikke så mange fristelser. Det har også blitt alt for lite trening og det er kun latskap (mental slap til meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!! :D  Jeg kommer ikke under 80 en gang jeg :(

Joda, det gjør du nok omsider! Men tiden er ikke alltid på ens side, men en gang gir den opp og gir deg ditt mål (merkes at man er tilbake på skolebenken og har hatt norsk, sjelden jeg er så dyp).

 

God bedring forresten!

 

Og takk til deg, Løvemamma!

-------------------------------------

Jeg har nå fått mensen. Jeg skulle egentlig få den i helgen, og så vondt i magen. Hadde gledet meg så mye til denne gymtimen. Å få være litt i bevegelse, men det får jeg vel heller se langt etter. Er det en ting jeg ikke klarer når perioden kommer, er det å la andre herse med meg og drive meg fremover når vondheten er på sitt verste. Daff er jeg også. Jeg skal heller pugge litt orientering. Så får jeg bli med de to siste ukene før høstferien, i stedet. Og da skal det drives så hardt at jeg kjenner blodsmaken i munnen!

 

 

 

Endret av Lunaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Herlig!! :D  Jeg kommer ikke under 80 en gang jeg :(

Joda, det gjør du nok omsider! Men tiden er ikke alltid på ens side, men en gang gir den opp og gir deg ditt mål (merkes at man er tilbake på skolebenken og har hatt norsk, sjelden jeg er så dyp).

 

God bedring forresten!

 

Og takk til deg, Løvemamma!

-------------------------------------

Jeg har nå fått mensen. Jeg skulle egentlig få den i helgen, og så vondt i magen. Hadde gledet meg så mye til denne gymtimen. Å få være litt i bevegelse, men det får jeg vel heller se langt etter. Er det en ting jeg ikke klarer når perioden kommer, er det å la andre herse med meg og drive meg fremover når vondheten er på sitt verste. Daff er jeg også. Jeg skal heller pugge litt orientering. Så får jeg bli med de to siste ukene før høstferien, i stedet. Og da skal det drives så hardt at jeg kjenner blodsmaken i munnen!

 

 

 

 

 

 

Ja jeg har jo vært under mange ganger. Så håper jeg finner veien igjen. Akkurat nå får jeg se langt etter det. Men får konsentrere meg litt hardere igjen når jeg har blitt noenlunde frisk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått belønningen min for de første 5 kg som jeg tok av. Fikk pedikyr idag, med fish spa:-) imorgen skal de 5 neste jeg tok av, belønnes. Da med manikyr:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt! :D  Og du er flink som ikke belønner med mat :P

 

Du får bare planlegge videre nå så blir du megamotivert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...