Gå til innhold

September Jenter


Snowflake_83

Anbefalte innlegg

Hei Snowflake

Jeg hadde innsett av blastocyst sist ferskforsøk. Dette var bestemt på forhånd, så alle ble dyrket i fem dager. Tidspunkt for innsett var allerede bestemt ved uttak, så hvis ingen klarte seg til dag 5 ble det ikke innsett. Disse ville uansett ikke klart seg om de hadde blitt tilbakeført på dag 3. Heldigvis for oss så overlevde alle til dag 5, og vi fikk ett inn og to på frys. De andre var ikke bra nok kvalitet til å fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Snowflake

Jeg hadde innsett av blastocyst sist ferskforsøk. Dette var bestemt på forhånd, så alle ble dyrket i fem dager. Tidspunkt for innsett var allerede bestemt ved uttak, så hvis ingen klarte seg til dag 5 ble det ikke innsett. Disse ville uansett ikke klart seg om de hadde blitt tilbakeført på dag 3. Heldigvis for oss så overlevde alle til dag 5, og vi fikk ett inn og to på frys. De andre var ikke bra nok kvalitet til å fryse.

tusen takk for svar 👍😉 det må jo ha vært nervepirrende å vente så lenge! Som du sier er det gjerne lurt å vente, siden 3. Dagers egg ikke hadde overlevt innsett hvis dem ikke hadde blitt blastocyster... Og da vil jo forsøket bli avbrutt, ikke sant✌️👍 da har man jo enda flere sjanser...mmhh.. Ikke dumt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var nervepirrende å vente, men heller det enn at de satte inn ett, vente 14 dager for så å få negativ test fordi det ikke var bra nok likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et par spørsmål til....legen sa at vi har ca 30% sjanse for å lykkes, men gjelder ikke dette de som har problemer? Jeg er helt frisk, to barn fra før og han har "super" sperm som legen sa (noe han minner meg på om flere ganger for dagen :fnise: ). Jeg blir veldig lett gravid naturlig....Skulle jo to at det var litt større sjanse for oss å lykke med ett forsøk?

 

Vi er nemlig så veldig usikker på om vi skal betale for ett forsøk, og fryse ned resten hvis det er noe å fryse ned, eller å betale 56000kr for tre forsøk, for å så "tape" 26000kr hvis det skulle klaffe med en gang....

Det er kanskje noen år siden forrige graviditet? Fruktbarheten synker raslt etter 35 år, fordi eggene blir mindre spiredyktige med alderen. Jeg fikk 30% sjanse i en ivf-kalkulator på nett, basert på min alder (36 år), fikk bedre prognose på klinikken. Vi hadde negativt første forsøk, så vi vet allerede at det var riktig å ta pakken. Vi fikk to på frys da, så vi kan fortsatt få suksess etter første forsøket. Det er imidlertid litt under halvparten som får gode nok embryo til nedfrysing, og det er ca 20% sjanse for å bli gravid på et fryseembro, så det blir litt gambling. Statistisk sett er det stor sjanse for at dere trenger mer enn ett forsøk, og jeg følte i hvertfall at det var avslappende å tatt den avgjørelsen. Blir det fort baby kommer dere kanskje ikke til å gråte over kjempetipsen likevel? Masse lykke til på mandag, vårt utrak på Hausken var veldig levelig selv om jeg tok hele 16 egg fra den ivrigste eggstokken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og et par spørsmål til....legen sa at vi har ca 30% sjanse for å lykkes, men gjelder ikke dette de som har problemer? Jeg er helt frisk, to barn fra før og han har "super" sperm som legen sa (noe han minner meg på om flere ganger for dagen :fnise: ). Jeg blir veldig lett gravid naturlig....Skulle jo to at det var litt større sjanse for oss å lykke med ett forsøk?

 

Vi er nemlig så veldig usikker på om vi skal betale for ett forsøk, og fryse ned resten hvis det er noe å fryse ned, eller å betale 56000kr for tre forsøk, for å så "tape" 26000kr hvis det skulle klaffe med en gang....

Det er kanskje noen år siden forrige graviditet? Fruktbarheten synker raslt etter 35 år, fordi eggene blir mindre spiredyktige med alderen. Jeg fikk 30% sjanse i en ivf-kalkulator på nett, basert på min alder (36 år), fikk bedre prognose på klinikken. Vi hadde negativt første forsøk, så vi vet allerede at det var riktig å ta pakken. Vi fikk to på frys da, så vi kan fortsatt få suksess etter første forsøket. Det er imidlertid litt under halvparten som får gode nok embryo til nedfrysing, og det er ca 20% sjanse for å bli gravid på et fryseembro, så det blir litt gambling. Statistisk sett er det stor sjanse for at dere trenger mer enn ett forsøk, og jeg følte i hvertfall at det var avslappende å tatt den avgjørelsen. Blir det fort baby kommer dere kanskje ikke til å gråte over kjempetipsen likevel? Masse lykke til på mandag, vårt utrak på Hausken var veldig levelig selv om jeg tok hele 16 egg fra den ivrigste eggstokken:-)

 

Nei, det er ikke lenge siden sist graviditet, men vil ikke gå inn på detaljene her. Jeg har snakket med min kjære om dette i går og vi tar en avgjørelse basert på hva de sier i morgen. Jeg er redd det ikke er skjedd så mye siden mandag :( Jeg har rett og slett mistet litt troen på en spire på første forsøk. Men det koster jo så himla mye penger å prøve flere ganger....Huff, kjenner jeg er ganske så pessimistisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsin, er litt spent på hvordan det går med deg? Har du vært på innsett? Håper ikke det ble dårlige nyheter??

Krysser fingrene for deg:)

 

Her kjennes det ut som det er full fest i eggstokker, så er spent på ul i morgen, forhåpentligvis siste ul og uttak mandag 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Og et par spørsmål til....legen sa at vi har ca 30% sjanse for å lykkes, men gjelder ikke dette de som har problemer? Jeg er helt frisk, to barn fra før og han har "super" sperm som legen sa (noe han minner meg på om flere ganger for dagen :fnise: ). Jeg blir veldig lett gravid naturlig....Skulle jo to at det var litt større sjanse for oss å lykke med ett forsøk?

Vi er nemlig så veldig usikker på om vi skal betale for ett forsøk, og fryse ned resten hvis det er noe å fryse ned, eller å betale 56000kr for tre forsøk, for å så "tape" 26000kr hvis det skulle klaffe med en gang....

 

Det er kanskje noen år siden forrige graviditet? Fruktbarheten synker raslt etter 35 år, fordi eggene blir mindre spiredyktige med alderen. Jeg fikk 30% sjanse i en ivf-kalkulator på nett, basert på min alder (36 år), fikk bedre prognose på klinikken. Vi hadde negativt første forsøk, så vi vet allerede at det var riktig å ta pakken. Vi fikk to på frys da, så vi kan fortsatt få suksess etter første forsøket. Det er imidlertid litt under halvparten som får gode nok embryo til nedfrysing, og det er ca 20% sjanse for å bli gravid på et fryseembro, så det blir litt gambling. Statistisk sett er det stor sjanse for at dere trenger mer enn ett forsøk, og jeg følte i hvertfall at det var avslappende å tatt den avgjørelsen. Blir det fort baby kommer dere kanskje ikke til å gråte over kjempetipsen likevel? Masse lykke til på mandag, vårt utrak på Hausken var veldig levelig selv om jeg tok hele 16 egg fra den ivrigste eggstokken:-)

Nei, det er ikke lenge siden sist graviditet, men vil ikke gå inn på detaljene her. Jeg har snakket med min kjære om dette i går og vi tar en avgjørelse basert på hva de sier i morgen. Jeg er redd det ikke er skjedd så mye siden mandag :( Jeg har rett og slett mistet litt troen på en spire på første forsøk. Men det koster jo så himla mye penger å prøve flere ganger....Huff, kjenner jeg er ganske så pessimistisk....

 

 

Og et par spørsmål til....legen sa at vi har ca 30% sjanse for å lykkes, men gjelder ikke dette de som har problemer? Jeg er helt frisk, to barn fra før og han har "super" sperm som legen sa (noe han minner meg på om flere ganger for dagen :fnise: ). Jeg blir veldig lett gravid naturlig....Skulle jo to at det var litt større sjanse for oss å lykke med ett forsøk?

Vi er nemlig så veldig usikker på om vi skal betale for ett forsøk, og fryse ned resten hvis det er noe å fryse ned, eller å betale 56000kr for tre forsøk, for å så "tape" 26000kr hvis det skulle klaffe med en gang....

 

Det er kanskje noen år siden forrige graviditet? Fruktbarheten synker raslt etter 35 år, fordi eggene blir mindre spiredyktige med alderen. Jeg fikk 30% sjanse i en ivf-kalkulator på nett, basert på min alder (36 år), fikk bedre prognose på klinikken. Vi hadde negativt første forsøk, så vi vet allerede at det var riktig å ta pakken. Vi fikk to på frys da, så vi kan fortsatt få suksess etter første forsøket. Det er imidlertid litt under halvparten som får gode nok embryo til nedfrysing, og det er ca 20% sjanse for å bli gravid på et fryseembro, så det blir litt gambling. Statistisk sett er det stor sjanse for at dere trenger mer enn ett forsøk, og jeg følte i hvertfall at det var avslappende å tatt den avgjørelsen. Blir det fort baby kommer dere kanskje ikke til å gråte over kjempetipsen likevel? Masse lykke til på mandag, vårt utrak på Hausken var veldig levelig selv om jeg tok hele 16 egg fra den ivrigste eggstokken:-)

Nei, det er ikke lenge siden sist graviditet, men vil ikke gå inn på detaljene her. Jeg har snakket med min kjære om dette i går og vi tar en avgjørelse basert på hva de sier i morgen. Jeg er redd det ikke er skjedd så mye siden mandag :( Jeg har rett og slett mistet litt troen på en spire på første forsøk. Men det koster jo så himla mye penger å prøve flere ganger....Huff, kjenner jeg er ganske så pessimistisk....

Det er jo forskjell på oss kvinner, noen blir gravide naturlig helt opp i 50-årene:-) Likevel er det mye som skal klaffe på kun 1-2 embryo på ett eneste innsett, og det skal bare ett negativt forsøk til for at dere ikke taper på pakken. Det kan fint bli barn av egg som vokser litt tregt og ikke er så mange. Lykke til i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mam&man, fikk satt inn ett egg. Ett sku dem dyrke videre så regner med at den havner I frys. Så her ruges d :) Sitter på flyplassen på tur hjem, imorgen på jobb så er d helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så bra :) prøv å nyt rugetiden da, selv om det nesten er umulig før man har fått svaret på den o store prøven :)) blir sprnnende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mam&man, fikk satt inn ett egg. Ett sku dem dyrke videre så regner med at den havner I frys. Så her ruges d :) Sitter på flyplassen på tur hjem, imorgen på jobb så er d helg.

Så bra  :tommelopp: Lykke til som ruger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjertesmil: Testliste Septemberjenter :hjertesmil:  :pls:  :duskedame:  :kvalm:     :strix:  :kline:  :babysmokk:  :babyjente:   :danse:  :roser:

 

September:

12.

13.

14.

15.

16. TaraLaili

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Oktober:

01.

02.

03.

04.

05.

06.

07.

08.

09.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mam&man, fikk satt inn ett egg. Ett sku dem dyrke videre så regner med at den havner I frys. Så her ruges d :) Sitter på flyplassen på tur hjem, imorgen på jobb så er d helg.

Lykke til! Krysser fingrenen for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14,2 er da ikke lavt :) min kjære hadde amh på 3, og fikk vår vakre datter på første ivf forsøk :)

Tusen takk for betryggende ord, har vært helt på felgen i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

14,2 er da ikke lavt :) min kjære hadde amh på 3, og fikk vår vakre datter på første ivf forsøk :)

Tusen takk for betryggende ord, har vært helt på felgen i dag :(

Skjønner at du synes det er vanskelig, jeg har 19 i amh, og det er så absolutt ikke det som er grunnen til at det ikke har gått :) det handler bare om å finne det rette embryoet som legen vår sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har æ en hektisk neste uke så går tida kanskje fortere. D er nok den verste tida nu faktisk når man vet men ikke vet.

Kjempespennende e det ihvertfall :) masse masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mam&man, fikk satt inn ett egg. Ett sku dem dyrke videre så regner med at den havner I frys. Så her ruges d :) Sitter på flyplassen på tur hjem, imorgen på jobb så er d helg.

så gode nyheter;) da får du gjerne ett søsken på frys✌️😜 lykke til med rugingen.. Jeg misunner dere jenter som allerede er i gang med den😃 her har jeg sprøyta på dag nr.2 - og kan bekrefte at Fostimon ikke er så nice. Stor dose og svir som fy😝 håper d masseproduseres noe der inni🐣🐣
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mam&man, fikk satt inn ett egg. Ett sku dem dyrke videre så regner med at den havner I frys. Så her ruges d :) Sitter på flyplassen på tur hjem, imorgen på jobb så er d helg.

så gode nyheter;) da får du gjerne ett søsken på frys✌ lykke til med rugingen.. Jeg misunner dere jenter som allerede er i gang med den her har jeg sprøyta på dag nr.2 - og kan bekrefte at Fostimon ikke er så nice. Stor dose og svir som fy håper d masseproduseres noe der inni

Snart er også vi rugere forhåpentligvis. Håper ihvertfall det er et bittelite frø der inne som passer perfekt hos meg, og et som passer hos alle dere andre selvfølgelig :)

 

Jeg synes orgalutran svir sånn jeg, glad jeg snart er ferdig med sprøytingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullebolle

Åh så heldige dere er folkens, inne å smugleser litt her og gleder meg til jeg kan henge her inn igjen:)

jeg sitter pent å venter på fast jobb, tørr liksom ikke annet...skulle så gjerne vært med i denne klubben! Men jeg klarer nok ikke annet enn å hoppe i det i okt/nov, da kan jeg iallefall skjule en potensiell graviditet frem til innleie perioden er over:) 

 

Masse lykke til alle sammen! Krysser fingre og tær for at det blir en haug med positive tester og bankende små hjerter i oktober:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelopp: 

Åh så heldige dere er folkens, inne å smugleser litt her og gleder meg til jeg kan henge her inn igjen:)

jeg sitter pent å venter på fast jobb, tørr liksom ikke annet...skulle så gjerne vært med i denne klubben! Men jeg klarer nok ikke annet enn å hoppe i det i okt/nov, da kan jeg iallefall skjule en potensiell graviditet frem til innleie perioden er over:) 

 

Masse lykke til alle sammen! Krysser fingre og tær for at det blir en haug med positive tester og bankende små hjerter i oktober:) 

God morgen Gullebolle :-) så kjekt av deg å stikke innom....Vi begynner å bli en del jenter nå ja, så dette kan bli en spennende gruppe - eller det er det faktisk allerede :fnise: noen ruger, mens andre produserer egg for uttak. Denne gangen har jeg en ganske avslappet tilnærming, fordi jeg vet at hvis d ikke klaffer på "siste" forsøk...så er det rett til Hausken m 3 pack...men bank i bordet for at det ikke trengs. Håper bare jeg responderer som jeg skal på Fostimon'en. Hvor mange egg har du igjen Gullebolle?

 

Tvitvi med fast ansettelse :duskedame: det fikser du...så kan du bli gravid når du har senket skuldrene litt, som vi vet er jo stress ingen god faktor (på meg i det minste). Popp innom av og til :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak på tirsdag, flere folikkler på 16. Slimhinne på 8mm, vokst fra 4 på tirsdag.  Gruer meg som faen, venstre eggstokk ligger så krøkkete til...:(

Gonal-F og Orgalutran i dag og i morgen, Ovitrelle på søndag og heldigvis fri på mandag!

 

Gleder meg til dette er over faktisk, er ikke meg selv i det hele tatt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Er det noen her som er prøver med inseminasjon? Jeg har blitt inseminert den 01. September. Dette er 3. søskenforsøk. Vi har ei jente på straks 3 år. Lille mirakelet vårt!! Full klaff på første forsøk :-) men det ser ut som det er vanskeligere å bli gravid denne gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende daquiry!! Gleder meg også til å bli ferdig, er en karusellen dette, men gruer meg mest til etter evnt innsett :(

 

Her blir det uttak mandag og innsett onsdag neste uke 😳 grugleder meg, håper bare så uendelig at de får ut nok og at de er med videre og deler seg fint. Jeg hadde en hel haug med folikler, noen på 17 mm og flere som var rundt 10 og 14-15, fest altså!!

 

Er det noen andre som har brukt pregnyl som støttebehandling? Den skal isåfall jeg ha, og progynova Ooog lutinus, eklesten!! Blæ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...