Gå til innhold

Februarbabyer 2015 <3


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Skrevet 22 september 2014 - 16:44

Terminliste februar 2015 :-)

1.
2. KapteinSabeltann-mamma
3.
4.tulla<3sept2010
5. Mortilknerten, Babel80, Kiku
6. 2 store gull+1 lite, UngGravid92
7.Sorlandsjenta
8.
9.
10.
11.
12.
13. fine-phine
14. Vi3+1!:-)
15.
16.
17.
18.
19. Muldvarpen__
20. Silje92
21.Fisken2015, mams90, Sniff80
22.
23.Litagoen
24.
25.
26.
27.
28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet 22 september 2014 - 16:44

Terminliste februar 2015 :-)

1.
2. KapteinSabeltann-mamma
3.
4.tulla<3sept2010
5. Mortilknerten, Babel80, Kiku
6. 2 store gull+1 lite, UngGravid92
7.Sorlandsjenta
8.
9.
10.
11.
12.
13. fine-phine
14. Vi3+1!:-)
15.
16.
17. Jette78
18.
19. Muldvarpen__
20. Silje92
21.Fisken2015, mams90, Sniff80
22.
23.Litagoen
24.
25.
26.
27.
28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var og på ultralyd i dag og alt så veldig bra ut, veldig flink hun som viste oss- forklarte nøye :) Vi vet fortsatt ikke om det blir gutt eller jente- så bare å vente i spenning :) Terminen stemte helt også, så har fortsatt den 17 februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vellykket ultralyd!
Har alle vært på oul nå? Er terminlisten komplett? :-) Veldig spennende å ikke vite da! Jeg var fast bestemt med førstemann at jeg skulle IKKE vite. Men mannen ville gjerne så da ble det til at vi fikk vite allikevel. Denne gangen ville jeg vite. Pga planlegging med klær og rom.
Men det som er litt skuffende er at når jeg har fortalt folk at det er en gutt. Så er liksom reaksjonen "å.. en gutt til ja... ja men det blir vel koselig?"
Som om det er en nødvendighet å ha en av hver..? Jeg er overlykkelig over å være gravid og faktisk veldig veldig glad for at det er en liten gutt til. Synes det å være guttemamma er fantastisk. :-)
Og er jeg ikke engang litt skuffet over at det ikke er en jente. Så jeg synes reaksjonene denne gangen har vært litt sårende..
Like paff ble jeg når jeg skulle fortelle at jeg var gravid igjen. Reaksjonene var "Å?? Er det så lurt da? Burde dere ikke ha ventet til førstemann ble litt eldre?" og "Egentlig bra at dere ikke kan få barn på normalmåten. For da hadde dere vel hatt 5 nå."
Visste virkelig ikke hva jeg skulle svare.  Men vi er lykkelige og jeg synes egentlig at tiden begynner å gå litt fort nå.. nyter så å være gravid. Bortsett fra utmattelsen, halsbrannen og den begynnende bekkenløsningen.   :P  Men den voksende magen og de forsiktige dultene... nyter hvert sekund! Og jeg vet hvor heldige vi er som får lov til å oppleve dette en gang til.  :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer den Vi3+1! Så mye kommentarer om kjønn.. Når jeg sier det blir en gutt til, merker jeg at enkelte blir litt sånn falske i stemmen.. "Å, en gutt til ja.. Så hyggelig da, og praktisk" Mens andre ikke pakker det inn i det hele tatt! "Kommer du ikke til å savne en jente"? Himmel og hav! Kommer jeg til å savne noe når jeg får den perfekte babyen min i armene? Ikke akkurat! ;)

 

Men toppen av kaka var da en 7(!)-barns mor presterte å si: hvor mange barn skal du ha a? når jeg sa jeg var gravid igjen.. Hjelpes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg faktisk veldig mye en gutt til, ønsket meg to gutter, ser for meg at de leker mye bedre sammen, og at ting hadde blitt mye lettere. Men er veldig glad for jente altså, hadde bare ikke sett for meg å bli mamma til ei jente denne gangen, det gleder meg vannvittig mye, må innrømme det. Men det tok to uker før jeg tok det innover meg, siden jeg var så instilt på gutt. (Er jo ikke helt sikker, KAN jo komme en gutt? )

Har ikke fått kommentarer som jeg har reagert på, men nesten "alle" spør jo om det er jente eller gutt. Det er mange som er opptatt av det, hvorfor det egentlig?

Jeg nyter også graviditeten, men føler meg også litt lubben.... :-O Feit og jævlig... :-( Og noen ganger vet jeg ikke om jeg syns jeg har gravidmage eller bare feit mage.... Er vel en del gravidmage der.

Har nylig kjent spark, for første gang, du verden så deilig!!! Jeg er 22 uker i morra (tror jeg?). Har morkaka foran så har kjent det spark litt senere. Hender det går dager hvor jeg ikke kjenner noe, det plager meg litt :(

Halsbrann har jeg begynt å få også.... Buhu, og veldig veldig rastløse bein på kvelden... :-(
Ellers i fin form, jobber fremdeles 100 %....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt hva dere mener med kommentarene fra andre. Jeg også venter en gutt og jeg har en gutt fra før. Hele tiden før OUL, så sa familien til bf til min sønn "Her er vuggen lillesøsteren din skal ligge i", "Gleder du deg til lillesøster kommer?", "Se på magen til mamma. Der inne ligger lillesøster" osv. Jeg ble så frustrert og sa til bf at han måtte si i fra når de gjorde dette at det ikke var noe vi kunne styre.. 

 

Så da vi fikk vite at vi skulle få en gutt til, så var det nesten så jeg gruet meg å si det til svigers... Men det ble gjort og reaksjonen ble som forventet: "Åja. Jaja. Det lages bare gutter i familien". Men sånn er det! Jeg er sjeleglad i å få en  gutt til. Jeg anser meg selv som en guttemamma. Har alltid sagt jeg vil ha 2 av hvert kjønn før jeg ble mamma, men nå er meningen endret :-) Jeg tror det blir helt fantastisk med 2 gutter. Jeg ser ikke meg selv som en person som kan sitte å kambe hår og flette osv. Jeg er mer på å reise på bilbane, se på motorsport, leke med radiostyrte biler. Ikke leke med dukker og kle om på barbie. 

 

Jeg skal forresten føde på Voss Sjukehus :-) Fødte der sist og er så og si fornøyd.. Men det var sykt med folk der da jeg fødte min, så måtte dele rom med andre. DET håper jeg jeg slipper denne gangen... Barna skrek om en annen og hun ene jeg delte rom med var tydeligvis alenemor til barnet og gråt ofte om kvelden.. Det gjor ikke stemningen noe bedre i og med at det ikke gikk ann å føre en samtale med henne.. 

 

Jeg fødte også uten smertestillende, bare med lystgass og badekar. Håper jeg skal klare det denne gangen også, men tar det like lang tid som sist (19,5 t), så kan det hende jeg velger epidural slik at jeg ikke blir så sliten til jeg skal føde mtp søvn i mellomtiden. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste februar 2015 :-)

 

1.

2. KapteinSabeltann-mamma

3.

4.tulla<3sept2010

5. Mortilknerten, Babel80, Kiku

6. 2 store gull+1 lite, UngGravid92

7.Sorlandsjenta

8.

9.

10.

11.

12.

13. fine-phine

14. Vi3+1!:-)

15.

16.

17. Jette78

18.

19. Muldvarpen__ , gutt <3 02.04.07 <3 jente <3 18.11.10 <3

20. Silje92

21.Fisken2015, mams90, Sniff80

22.

23.Litagoen

24.

25.

26.

27.

28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste februar 2015 :-)

 

1.

2. KapteinSabeltann-mamma

3.

4.tulla<3sept2010

5. Mortilknerten, Babel80, Kiku

6. 2 store gull+1 lite, UngGravid92

7.Sorlandsjenta

8.

9.

10.

11.

12.

13. fine-phine

14. Vi3+1!:-)

15.

16.

17. Jette78

18.

19. Muldvarpen__ , gutt <3 02.04.07 <3 jente <3 18.11.10 <3, Pusseluskan

20. Silje92

21.Fisken2015, mams90, Sniff80

22.

23.Litagoen

24.

25.

26.

27.

28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer med vellykket ultralyd!

Har alle vært på oul nå? Er terminlisten komplett? :-)

Jeg skal på OUL på tirsdag. Veldig spent!

Jeg skal også på tirsdag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Terminliste februar 2015 :-)

 

1.

2. KapteinSabeltann-mamma

3.

4.tulla<3sept2010

5. Mortilknerten, Babel80, Kiku

6. 2 store gull+1 lite, UngGravid92

7.

8.

9.

10. Sorlandsjenta

11.

12.

13. fine-phine

14. Vi3+1!:-)

15.

16.

17. Jette78

18.

19. Muldvarpen__ , gutt <3 02.04.07 <3 jente <3 18.11.10 <3, Pusseluskan

20. Silje92

21.Fisken2015, mams90, Sniff80

22.

23.Litagoen

24.

25.

26.

27.

28.

 

Forandret på meg selv bare til 10.02 da vi gikk ny termin på OUL. Kjenner hormonene mine løper litt når jeg leser at folk kommentere at det er en gutt. Burde ikke bare alle være glade så lenge det er friskt barn? Og ikke hvilket kjønn. Man må prise seg lykkelig for en frisk baby-vi har lest her inne at folk ikke er så heldige. Jeg kjenner lite bevegelse siden morkaken er foran. Jordmoren sa det var naturlig og at jeg må bare ta tiden. Alt er fint så jeg måtte ikke uroe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi (dvs mannen) har valgt å ikke fortelle noen om at vi får en gutt og dessuten så er det 1. barn her i huset, så vi slipper heldigvis kommentarene. Besteforeldrene har ei granddatter, så de vil vel synes at det er ok med gutt. Uansett er det jo for sent å gjøre noe med det nå ;-)

 

Så synd med det store fokusset på kjønn og med de negative kommentarene :-( Men mest paff ble jeg av den utrolige sårende kommentaren til deg Vi3+1, om at det var godt at dere ikke styrer det selv å bli gravid. Fatter ikke at det går an. Vedkommende må ha vært dritings eller rett og slett dum. Håper ikke at dere er nære venner.

 

Noe helt annet. Jeg har begynt å se meg om etter alt på den store babyutstyrslista. Det er da ikke enkelt! Hva trenger man egentlig fra starten og hva kan man vente med til den lille er ute? Ting som f.eks brystpumpe er ennå så fjerne, og bæresele tror jeg faktisk ikke vil bruke mye i starten siden han blir født i kalde mørketida :-) Vi blir neppe å gå lange turer med han i bæresele ute på speilholka ;-) Så trenger vi kanskje ikke nyfødtinnlegg.

Barnestol kan vel også vente litt med?

Og så klær.. Jeg ser jo så mye fint, men de beste (mykeste) plaggene koster jo gjerne en del og så vet man ikke hva man eventuelt får i gave, og om man får bruk for mye i 50/56.

Pfff det er en jungle ;-)

 

Noen som har noen tips til en helt fersk nybegynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst til å handle. Har faktisk kjøpt vogn da. Visste hele tiden hvordan vogn :-)

Hvilken farge har dere på deres vogner? 

 

 

Vet ikke hva vi kommer til å arve av klær. Trenger man mye ull til nyfødte, eller er "bomull" greit ? 

 

fine-phine: Jeg har hele tiden trodd jeg kom til å bli en guttemamma jeg også, men ser jammen ut til at det blir en av hver :-) 

Jeg er veldig glad for det :-)

Hvilken maling maler du med?

Håper jo i grunn at jeg får minst en av hver selv da^^

 

Jeg maler med Scala sin allergi- og astmavennlige maling som heter Puls, men Sens fra Jotun er like bra, bare mye dyrere. Det er lov for gravide å male med de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babel80: det finnes sikkert 1000 lister om du googler litt; men du MÅ ha bilstol, vogn, seng, et sted å stelle babyen, gulpekluter, litt klær og ammeinnlegg. Masse klær får dere gjerne etterhvert. Brystpumpe ville jeg sett an (jeg brukte den faktisk mest under pappapermen! Og kjøpte brukt på finn). Vippestol er kjekt, men kanskje ikke for alle. Tripptrapp el.l, bæretøy, babygym og leker tar man etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kan du også ønske deg dyre plagg fra f.eks besteforeldre? Fra venner får og kjente fikk vi stort sett fra name it, eller lignende, eller hjemmelaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mangen som selger barnepakker i forskjellige størrelser hvis du går inn på Finn....tror det finnes mangen barneutstyr grupper på facebook hvor du kan få kjøpt klær billig hvis du søker. Jeg er med i den for Bergen og har kjøpt en bossekk med gutteklær 50-56 for 200kr :) Fikk med en gratis ammepute også. Så er verdt å sjekke ut de gruppene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har fulgt dere en stund i både første og andre trimester, men har ikke logget inn før nå. Så føler at jeg kjenner dere litt allerede, og har oversikt over opp- og nedturer her inne. Det har jo vært en del triste historier, så får håpe vi har fått vår dose nå.

 

Jeg er 28 år og gravid med nummer to. Har ei jente på snart 14 mnd fra før, og graviditeten er veldig lik som sist så langt. Håper det fortsetter, for bortsett fra mye kvalme og en del oppkast i starten, hadde jeg en problemfri graviditet. Jobbet 100% til siste dag før permisjonen.

 

Tenkte å dele mine erfaringer når det gjelder klær og utstyr fra sist. Vi kjøpte tre-fire sett med klær i str 50, og var glad for det. Ingen kjøpte gaver i den str, og den holdt såvidt i seks uker, så ikke bruk mye penger på det. Vi kjøpte ikke noe i 56, men fikk en del gaver, og de kunne brukes fra starten. Var likevel veldig koselig med klærne i 50 som passet bedre. Sokker er forresten veldig vanskelig, vi har sikkert ti par (gaver stort sett) som aldri kunne brukes, fordi de var for små allerede fra starten av. Hvis man ikke er veldig glad i å style babyen, er det heller ingen vits å ha mer enn et par luer, for de blir aldri skitne.

 

Bæresele kjøpte vi før fødsel, men turde ikke bruke den før hun var to mnd ca. Syntes hun var altfor slapp og skjør før det. Brystpumpe kjøpte jeg etter seks uker i håp om å få opp melkeproduksjonen, men fikk det ikke til (ammet hele tiden, så rakk aldri å samle seg opp noe jeg kunne pumpe). Brukte den derimot masse da jeg begynte å jobbe igjen. Vippestol og babygym kjøpte vi da hun var tre mnd, høy spisestol da hun var fem-seks mnd. Ammeinnlegg brukte jeg aldri. Gulpekluter brukte vi lite av i begynnelsen, men etter en mnd eller to begynte hun å gulpe masse, så da måtte vi vaske dem hele tida (og vi hadde nok over 30!). Vasket dem så ofte at vi ikke hadde trengt så mye klær, siden vi vasket det i samme slengen. Hadde sommerbaby sist, så hadde ikke ull, men om dere vil kjøpe ull, anbefaler jeg mørke farger. Bæsjen til små babyer er ganske løs, og fargen kan være vanskelig å få bort på ull dessverre.

 

Det var det jeg kom på av erfaringer så langt, håper noe av det er nyttig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg sitter med blandede følelser før morgendagens ultralyd imorgen.. Etter å ha lest om alle de triste opplevelsene til flere av dere, så synes jeg det er bedre å være forberedt på det verste selvom jeg krysser fingerne for at jeg har en frisk mini i magen!! Samboeren synes ikke det er noe gøy å høre om tankene mine men jeg må jo dele det med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Slenger meg inn her jeg....Har termin 28 februar,så har i 1 trimester hengt meg på mars-gruppen. Men fikk første jente 3 uker før termin og 2 jente 1 uke før termin, så satser på at det blir et februar-barn denne gangen. Venter en gutt denne gangen!! =)

Har fulgt med gruppen her siden jeg gikk over i 2 trimester. Og huff,så mye trist lesing. Vil sende en stor trøsteklem til dere som har hatt så tøffe valg og dårlige nyheter!! Har tenkt masse på dere! Kjente jeg ble fryktelig nervøs selv før ultralyden vi var på på fredag. Heldigvis var vi blant de heldige som hadde en frisk og rask gutt inni magen,morkaken ligger foran denne gangen for første gang så har kjent mye mindre enn i de forrige svangerskapene. Men kjenner heldigvis litt hver dag =)

Var en tur over svenskegrensa på lørdag og kjøpte inn litt ting som baby-bilsete, noen blå lakener og tepper og litt klær. Her i huset er jo alt bare rosa fra før. Hehe.... Dessuten er jentene mine 7 og 8 år allerede,så hadde vel uansett kjøpt inn masse nytt!

Skal føde på sykehuset i Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen dere 'nye', er jo bare koselig å være flere i denne heldige situasjonen! :-)

Lykke til i morgen MissJulia og Silje92, det går sikkert bra, men jeg krysser fortsatt fingrene for alle som skal. Heia heia dere!! :duskedame:

 

Og takk for mange gode praktiske tips allerede, kanskje bør jeg kjøpe et par plagg i 50 likevel da? Kjøpte også en super stilig - men ikke akkurat billig - heldrakt i ull, i str 56, som jeg tenkte vi kunne bruke når vi skal ut med vogna i et par måneder, men det kan kanskje være lurt å bytte den i str 62 da, sånn at vi får brukt den lengre?

 

Tror jeg venter med barnestol og diverse utstyr da, men kan se meg om etter bæresele og litt klær på facebook, som nevnt. Dere skulle ha sett listene som jeg sliter meg gjennom :fnise:  Jeg har hvertfall en 4-5 sider!! :P Det er særlig antall og størrelse på klær som jeg synes er vanskelig. Jeg får kjøpe inn litt av hvert og heller sende mannen på butikken hvis det er for lite. Det blir det nok, siden vi ikke har familie her, og bare noen få venner. De i hjemlandet blir neppe å ta turen oppover for å se oss og babyen...

Jaja, blir mer shopping på meg da, og DET er jo flott :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gode tips om babyutstyr her :-)
Jeg trengte brystpumpen fra dag 1 da vi virkelig slet med å få til ammeteknikken de første ukene, så for å ikke sprenge, så pumpet jeg, matet og så øvde vi på ammingen når han var litt mindre sulten og litt mer tålmodig. Jeg var også helt avhengig av brystskjold de første ukene da han ikke klarte å få ordentlig grep uten. Etter en måned så lå både pumpa og brystskjoldene i skapet frem til pappapermisjonen :-)
Det var smart det med mørkt ulltøy.. det har jeg ikke tenkt på. Hentesettet til førstemann måtte vi faktisk bare kaste... :-( Det begynte som kritthvitt og nydelig, men endte opp med en gulbrun farge på nedre del... :-/
Jeg var avhengig av ullinnlegg i bh men brukte ikke engangspads.

Denne gangen tror jeg at jeg skal ønske meg massasjetimer i barselgave... Husker nå de endeløse timene med skuldrene og ryggen framoverbøyd for å få den lille til å ta puppen.. :-p Good Times :-D Gleder meg masse! Men det er nok noen småting som ikke blir så behagelige ja. :-)

Vi brukte vippestolen og bæreselen fra ca 2 måneders alder. 

Babel80: vi er dessverre ganske nære. Personen har en tendens til å si akkurat hva hun tenker.. ikke at det hjelper noe særlig.For hun var også veldig klar over hvor ønsket barna er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også fulgt med på gruppen en stund, uten å ha skrevet så mye. Er mange triste skjebner man skulle vært foruten... Får så vondt i meg :(

 

Har så langt hatt en del bekymringer selv i løpet av svangerskapet så langt. Hadde små blødninger i uke 5 og 16, men det gikk heldigvis fort over. Har siden uke 12 slitt med vonde bekkenløsninger og ryggsmerter. Fikk henvisning til fysioterapeut, og etter at jeg begynte med time hos fysioterapeut ca en gang i uken har det blitt litt bedre. Har fått noen hjemmeøvelser i tillegg. Skal snart begynne med bassengtrening for gravide. 

 

Hadde OUL 18. september, som viste ei livlig og lita jente. Måtte tilbake ei uke etter pga at jordmoren ikke klarte å se hjertet tydelig nok til å få sjekket det. Alt var heldigvis ok, men det var litt nervepirrende å måtte vente. Samboeren min kunne heller ikke være med da, pga jobbreise så måtte dra alene.

 

Terminen ble fastsatt til 18. februar etter OUL, og jeg skal føde på Ullevål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste februar 2015 :-)

1.
2. KapteinSabeltann-mamma
3.
4.tulla<3sept2010
5. Mortilknerten, Babel80, Kiku
6. 2 store gull+1 lite, UngGravid92
7.
8.
9.
10. Sorlandsjenta
11.
12.
13. fine-phine
14. Vi3+1!:-)
15.
16.
17. Jette78
18. Scorpion85
19. Muldvarpen__ , gutt <3 02.04.07 <3 jente <3 18.11.10 <3, Pusseluskan
20. Silje92
21.Fisken2015, mams90, Sniff80
22.
23.Litagoen
24.
25.
26.
27.
28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...